בסך הכל רציתי למחוק שיר

פעם הבית הזה היה בית של אייפון. אני הייתי הראשון להצטייד באייפון, באייפון של הדור הראשון. אחר כך גם לשאר דיירי הבית הבוגרים הגיעו אייפונים: לאשתי ולבתי הגדולה, מאיה. מאז הבנתי כמה דברים ובבית נשאר רק אייפון אחד, למאיה, וככל שאני נאלץ להתעסק איתו, כך אני מבין שאני פשוט לא מבין אנשים שממשיכים לקנות אייפון (שלא יהיה ספק, זה האייפון האחרון בבית דרור; אחריו לא ייכנס עוד אייפון הביתה, אלא אם הוא מתלווה לאורח).

הנה מה שהתבקשתי לעשות: למחוק שיר. זהו, למחוק שיר שנמצא ברשימת השירים במכשיר. למחוק אותו, אין בו צורך יותר – נא למחוק. נו, קורה לפעמים שנמאס לך משיר ששמת במכשיר ואתה רוצה למחוק, לא?.

אז נכנסתי לאפליקציה של השירים וניסיתי לעשות את כל מה שאני יודע לעשות כדי למחוק: ללחוץ על על השלוש נקודות הקטנות שליד השיר. לא. לחיצה ארוכה על השיר. לא. להחליק על שם השיר שמאלה או ימינה. לא. אי אפשר למחוק את השיר.

אוקיי, זה בטח משהו עם אייטיונס. אני מחבר את האייפון למחשב שאליו הוא קשור – הרי אייפון היא דת קתולית – ונכנס ומחפש את השיר. לא מוצא אותו. תחת Music אני מוצא הגדרה של איך לסנכרן, עם מי לסנכרן, מתי לסנכרן, אבל לא מוצא את השיר. אני בסך הכל רוצה למחוק שיר, זה הכל!

נכנסתי לאינטרנט. שאלתי את הרב גוגל איך מוחקים שיר מאייפון. "אהה שמע", הוא ענה לי "אם אתה רוצה לבצע פעולה חתרנית ואנרכיסטית שכזו, אז קבל את סדר ההוראות הבא":

 Check to see if iTunes Match is enabled. From the Settings control panel, tap iTunes & App Stores
If it is turned on, you will not be able to delete songs from an iPhone

מה?! למה?! אם אני רוצה למחוק שיר אני צריך קודם לנתק את המכשיר מחשבון האייטיונס שלי? ואחר כך אני שוב צריך להקליד שם משתמש וסיסמה כדי לחבר אותו שוב? למה? למה אני לא יכול למחוק ובפעם הבאה שיהיה סנכרון, אייטיונס ישאל אותי "אני רואה שמחקת – הכל טוב גיסינו?". לא, הוא פשוט לא ייתן. ולכן:

 Turn off iTunes Match. If it's enabled, toggle the switch to Off
You should also go to the Music option in the Settings control panel and toggle the "Show All Music" button to Off
as a precaution, you may also want to turn off or log out of Home Sharing, as this has caused problems for some people when trying to delete music

טוב, זו ממש בדיחה. העניין הוא של"אפל" יש חוש הומור של סטאלין; נסה להתבדח איתה. רק אחרי שאתה מנתק את הטלפון מכל חשבון שהיה לך בעבר ושיהיה לך בעתיד, מעביר את כל ההגדרות בכל האפליקציות למצב Off, מנתק את הכבלים, מנתק את ה-Wifi, מנתק את החשמל בבית, סוגר את השיבר המרכזי של המים, נושא תפילה לשמיים ומודה לסטיב ג'ובס באשר הוא, רק אז אתה מוזמן לחזור אל אפליקציית המוזיקה ורק עכשיו, באמת תודה, אפשר למחוק שירים – אם לא תלית את עצמך בינתיים. אחרי שסיימת אפשר להחזיר את זרם המים, להרים את השאלטר, לעבור על כל ההגדרות ולשנות אותן חזרה ל-On, לחבר את אייטיונס שוב לזרם התודעה וכן הלאה.

חובבי "אפל" יקרים, אתם באמת אנשים נחמדים ואני מחבב את, הממממ, חלקכם. אבל מי שמוכן לסבול כזו חווית שימוש דפוקה, ועוד אחר כך להלל ולשבח את השימושיות המדהימה של מוצרי "אפל", מה אני אגיד לכם, מגיע לכם. "אפל" אולי אשפית בעיצוב של חומרה אבל בכל מה שקשור לאייטיונס, וואלק, אני מוכן לחזור לנוקיה של צביקה פיק רק לא להתעסק עם התוכנה הזו.

33 מחשבות על “בסך הכל רציתי למחוק שיר

  1. יובל, יצאת קצת טמבל בפוסט הזה, במיוחד בתור אחד שמוזמן ״לדבר על טכנולוגיה בכל מיני תוכניות טלויזיה״. הסיכוי שיש לך חשבון iTunes Match כישראלי – שואף לאפס (אתה צריך כרטיס אשראי משולם בארה״ב כדי להתחבר לשירות הזה). אז קודם כל: לקרוא, אתה לא יודע (Check to see if iTunes Match is enabled). גם לחפש בגוגל כנראה לא ממש.
    ואם באמת היית מחליק את האצבע על שיר באפליקציית המוסיקה – היה עולה לך כפתור Delete אדום וגדול והיית מוחק את השיר.
    בלי מים קדושים, בלי שאלטרים ובלי זיוני שכל בבלוג.

    • שולה חומד, אני יודע להחליק את האצבע שמאלה, ימינה ולכל הצדדים. לא עבד. מצד שני, אחרי שיצאתי בהגדרות מחשבון האייטיונס, דווקא כן. אבל את יודעת איך זה, יותר קל לזיין בשכל ולטנף בטוקבק אנונימי, "שולה".

  2. בדקתי את התאריך כדי לודא שלא מדובר בפוסט מלפני ארבע שנים.. כי למחוק שיר באייפון קל ומהיר. אתה משוכנע שהסרט שאתה עברת באמת קרה?

  3. הי יובל,
    דווקא למחוק שירים זה די קל ממכשירי אייפד ואייפון.
    מאידך, ברור שלהעתיק שירים, אלבומים ותיקיות שלמות – הרבה יותר קל באנדרואיד.

    אגב, החויה שאתה מתאר דווקא אופיינית לאייפוד שלי משנת 2007. כל פעולה בו היא סיוט מתמשך וקומבינציה מדוייקת של חיבורים וניתוקים.

  4. ראיתי פעם תוכנית בערוץ 8 (בתקופה השחורה שהייתי מחובר להוט) על זה שמישהו באנגליה עשה ניסוי שמודד אותות חשמליים מוח וזיהוי של פעילויות לפי אזורים שונים כשמראים להם תמונות מסיווגים שונים, אחד מסוגי התמונות היה מכשירים של אפל ומתברר שאצל משתמשי אייפון כבדים צופים אותו דפוס של אותות במוח של אנשים דתיים שמראים להם תמונות של ישו וסמלי דת אחרים.

    מאז הבנתי(!) אייפון היא (לא דת קתולית כפי שציינת אלא היא) דת בפני עצמה…אחרת אי אפשר להסביר את הנאמנות חסרת ההיגיון שלהם למותג…

    • יש להניח שאפשר למצא את אותה פעילות מוחית אצל שונאי אפל. ההתלהמות שלכם, השנאה הלא רציונאלית, הדחף הבלתי נשלט להוכיח שאפל זה קקי ומי שמשתמש בו הוא אידיוט הוא מקביל בדיוק לפנאטים של אפל רק ברוורס.

  5. אין לי אייפון (גם לא מכשיר אנדרואיד או חלונות לטלפון, אלא רק טלפון סוני בן חמש ובלקברי בו לא בחרתי), כך שאינני יודע האם להאמין לרוב המגיבים על כך שקל למחוק שיר או ליובל, מומחה הטכנולוגיה.
    לבינתיים אצדד במגיבים ואניח שיובל פספס משהו.

    אך גם זה ממחיש את הנקודה שיובל רצה להעביר. אין במוצרים של אפל משהו קסום באופן אינהרנטי. גם הם כושלים (זכור לי מכשיר אייפוד שקניתי ב-2004 והבטריה בו דעכה במהירות מטעינה לטעינה. אני מניח שהם השתפרו מעט, אם כי שמתי לב שאנשים עם אייפון טוענים את המכשיר בכל הזדמנות, אז אולי לא) וקלות השימוש בהם היא עניין נרכש, לא מולד.

    קיים המון הייפ סביב המוצרים של אפל, הייפ שאפל מקפידים לשמר מסיבות ברורות. נדמה לי שאנשים שקונים מוצר המשווק כמוצר פרימיום ומשלמים עבורו מחיר פרימיום יתקשו לקבל את העובדה שמדובר במוצר ארצי, לא שמיימי, וככזה הוא רחוק מלהיות מושלם, רק משום שהם שילמו יותר כדי לקבל ערך מוסף. חבר המעריצים של אפל לא שונים, נגיד, מקבוצת רוכשי יגואר, אם לפתע האחרונים יגלו שהאקס טייפ שלהם מצריך הליכה למוסך בתדירות גבוהה. ההבדל המרכזי הוא שהפרימיום של אפל הוא די זול, בהשוואה למוצרים מתחרים באותה רמה.

    אם וכאשר אצטרך להחליף את הטלפון שלי, טרם החלטתי האם אבחר במוצר של חברתי השיווק אפל או של חברת הפרסום גוגל. אף אחת מהאפשרויות לא נראית לי קוסמת במיוחד. אה, וגם מיקרוסופט.

  6. זו לא דת ולא כלום
    זה מכשיר מהיר וקל בלי יותר מידיי פיצ'רים ומאוד ידידותי למשתמש כמו יתר מוצרי אפל
    צריך רק להתרגל בהתחלה.
    באייפון 6 גם נושא האייטונז טופל. ולא, אני לא עובדת שם ולא מקבלת על זה כסף ולא בטוח שלא אעבור למכשיר אחר בעצמי, אבל יש לאפל את היתרונות שלה.

  7. חברים, אחים שלי,
    האמינו לי שאם זה היה לוקח שניה, נורא פשוט, מה הסתבכת, רק מחליקים ושאר תגובות נורא מעמיקות, לא הייתי כותב על זה. זה לא לקח שניה. הוא לא נתן למחוק. וואלק ניסיתי. שבע פעמים ניסיתי. האמינו לי, אם יש פעולה שאני מתמחה בה היא מחיקה. לא עבד.
    אז יכול להיות שזה לא עבד מכל מיני סיבות, חלקן לגמרי אובייקטיביות, אבל התוצאה אותה תוצאה: אתה צריך לבקש עזרה כדי להבין איך אתה מוחק שיר וזה משהו שלא אמור לקרות, בוודאי לא לחברה מהוללת ואלופה ב"שימושיות" כמו אפל.

  8. מה שיובל מתאר זה לא תקלה, זה מדיניות. גם אם במכשיר שלכם זאת לא המדיניות, במכשיר הספציפי שלו זה כן, וזאת הנקודה, זה ביטוי אחד לשלל מגבלות שאפל מיישמים על המכשירים והתוכן שלכם.

    זה נראה הולם שמשתמשי אפל – אנשים שמחפשים קלות ונוחות הפעלה בגלל קושי להתמודד עם טכנולוגיה – מתעקשים שבטח יובל טועה והמכשיר צודק. הרבה ממה שאתם תופסים כנוחות הפעלה זה בעצם הסתרה ונעילה של אפשרויות בסיסיות, כדי לא לגרום לכם קמטים במצח היפה שלכם, או שחס וחלילה תעשו משהו בטעות, או משהו שאפל לא רוצה שתעשו. הנוחות הזאת זה נחמד, עד שיש בעיה, ואז במערכות כאלה צריך לרקוד את ריקוד חמשת הצעיפים רק כדי לקבל גישה לתכונות בסיסיות שבכל מערכת אחרת הן זמינות, בגלל שזו המדיניות של אפל, בגלל שאתם רוצים נוחות ולא מקבלים שגם לנוחות יש מחירים.

  9. יש יתרונות לאייפון, יש יתרונות לאנדרואיד. וגם חסרונות.

    היה לי גם זה וגם זה, אני מעדיף את סט היתרונות והחסרונות של האייפון. לא בלהט דתי, לא כחבר כת. מתאים לי יותר, וזהו.

    שירים נמחקים לי בקלות. הזזה הצידה, ולחיצה על הכפתור האדום שמופיע. אולי הדלקת בטעות את iTunes Match? אולי יש באג? יכול להיות. דברים דומים קורים גם באנדרואיד.

    בקיצור, באסה שלא עובד לך, אבל להתחיל לרדת על משתמשי אייפון בגלל זה? מה, אנדרואיד זה מתנת האלים לאנושות? כי יש ווידג'טים על המסך הראשי? Give me a break.

  10. גם לי לא מוחק – כוסאומו אייטונס, אייאמו, ווטאבר

    לאור המגיבים שמחקו בקלות – כנראה העניין טופל באיזה עדכון לiOS . שלי בת שלוש שנים… 

  11. שימו לב שזה נותן למחוק שיר רק שאתם נמצאים ברשימת השירים ולא למשל דרך אמנים או רשימות השמעה.

  12. טוב אז היתה לך בעיה באייפון, ביג דיל.
    באנדרואיד אין תקלות? בווינדוז גם לא?
    לכתוב מאמר מתלהם נגד אפל כי לא הצלחת למחוק שיר? בגלל בעיה שקרתה לך כל מי שבוחר באייפון הוא אידיוט?
    הלהט של שונאי אפל הוא לא פחות מגוחך מהלהט של מאמיני אפל.
    רבותי, מדובר בטלפון — ט ל פ ו ן!
    יש לו יתרונות, יש לו חסרונות, מה הלהט הזה? מה מסע הצלב הזה? אתה לא מבין שכשאתה מתיחס ככה לאייפון אתה בדיוק מתנהג באופן מקביל לפנאטים של אייפון? הפנאטים של אפל מתיחסים למוצרים שלהם כמושלמים, נו אז מה? הם בטח מהווים 5% מהמשתמשים של אפל, אני בתור אחד מה 95% האחרים שבוחר במוצרי אפל למרות מגרעותיהם ובזכות יתרונותיהם שפשוט מתאימים לי יותר מיתרונותיהם של האחרים, ממש לא נהנה לקרא שאני אידיוט שבוחר במוצר עלוב בגלל איזושהי בעיה נפשית שיש לי. זה לא רציני, זה פוגעני בלי שום סיבה וזה הופך אותך למקבילה המדויקת של הפנאטים שאתה מבקר רק ברוורס.

    • כל משתמשי אפל בוחרים במוצר נחות ללא שום סיבה רציונאלית, אז או שכולם טיפשים או שיש להם בעיה נפשית (הם חברים בכת מאמיני סטיב ג׳ובס) זה המסר שעולה מהמאמר ומחלק לא קטן מהתגובות, אז תנוח קצת אתה, המלחמה נגמרה אין צורך לצאת למסע צלב נגד אפך, זו בסך הכל חברת טכנולוגיה שמייצרת ומשווקת (בהצלחה לא קטנה) מוצרים שקוסמים לחלקנו ולא משכנעים אותכם. תנוחו באמת

  13. אגב יובל,
    טרחת לענות (די בגסות אגב) למי שקראה לך טמבל ובכלל כתבה תגובה מגעילה.
    אני כתבתי לעומת זאת תגובה עינינית וכל מה שיש לך לענות זה ״תנוח קצת״?

    • אני דווקא חושב ש"תנוח" היא תגובה עניינית למי שקרא את הטקסט שלי והחליט שאני מתאר אותו כ"אידיוט" עם "בעיה נפשית". הדבר הענייני היחיד שאני יכול להציע לך זה קצת לנוח, אולי תרגיש יותר טוב.

    • זו טכניקה נפלאה להתיחס (בזלזול) למשפט אחד ולהתעלם משאר הכתוב.
      היהירות שלך יכולה להיות משעשעת כסגנון כתיבה במאמר עצמו, אבל כשאתה משתמש בה כדי לענות לקורא זו גסות רוח.
      אתה מדגם מייצג של חבורת שונאי אפל, מתלהמים, אטומים ויהירים. אתם פשוט ״חייבים״ להראות לכולם כמה אפל חרא ומי שמשתמש בו לא מבין שום דבר, בדיוק כמו המיסיונרים של אפל ש״חייבים״ להוכיח את ההיפך.
      אבל בסדר, כמו שאצלך האייפון של מאיה זה האייפון האחרון, מבחינתי המאמר הזה הוא המאמר האחרון שלך שאקרא.
      אני מניח שזה מזיז לך בערך כמו שמזיז לאפל שאתה לא קונה את המוצרים שלהם.
      אושר ובריאות
      גיא

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *