במיקרוסופט לא מתים על משדרגים

במסיבת העיתונאים שהתקיימה היום בבית מיקרוסופט ברעננה עלתה לדיון סוגייה מעניינת: איך משדרגים באמצעות גרסת השדרוג של ויסטה? בעבר, מי ששדרג – נניח מחלונות 98' ל-XP – היה מכניס את גרסת השדרוג לכונן, מתחיל את תהליך ההתקנה ואז התוכנה היתה מבקשת ממנו להכניס תקליטור (חוקי כמובן) של הגרסה של מערכת ההפעלה הקודמת. לאחר בדיקה קצרה, נמשך תהליך ההתקנה ובזה נגמר העניין. המשמעות היא שיכולת להשתמש בגרסת שדרוג כדי להתקין את מערכת ההפעלה על מחשב נקי, חדש.

הבוקר, במיקרוסופט ישראל, אנשי מיקרוסופט לא היו סגורים על העניין אבל מסתבר שבויסטה זה כבר בלתי אפשרי. מי שרוכש גרסת שדרוג לא יוכל להשתמש בה אלמלא על המחשב שלו מותקנת גרסה מלאה של מערכת ההפעלה הקודמת (חלונות 98', ME או 2000 לדוגמה).

המשמעות היא שאם קניתם מחשב חדש וברשותכם גרסת שדרוג של ויסטה, תאלצו לעבור את תהליך ההתקנה של XP, לעשות אקטיביזציה, ולידציה, אישוריזציה, בדיקותיזציה, תחקיר ביטחוניזציה ורק אז להכניס את תקליטור ויסטה כדי שיהיה ניתן – לעבור את כל התהליך הנפלא הזה מ-חדש.

בעארס-טכניקה כתבו על זה וניסו להסביר את העניין מנקודת הראות של החברה. נקודת הראות של החברה זה יופי, נקודת ראות של החברה זה מעולה – אבל מה עם המשתמשים?

נראה לי שבמיקרוסופט סבורים (כנראה בצדק) ש-95% מהאנשים לא מתקינים, לא משדרגים ולא נעליים. הם קונים מחשב חדש עם ויסטה אינסייד. אם זה המצב, למה לא להציק קצת ליוצאי הדופן?

ללא קשר מחר, טפו טפו טפו, אני אוסף את המחשב החדש שרכשתי ומתקין את ויסטה, לא לפני שאתקין לפני כן את חלונות XP. לא, זה לא בגלל שאני משדרג. ישנה כמות כל כך גדולה של תוכנות שפשוט לא עובדות על ויסטה (לפחות בשלב זה) שאתקין את שתי מערכות ההפעלה אחת לצד השניה.

26 מחשבות על “במיקרוסופט לא מתים על משדרגים

  1. האמת שממה ששמעתי יש הרבה יתרונות למערכת ההפעלה החדשה.
    מצד אחר עדיף, אם הולכים לפי נסיון העבר, לחכות לservice pack 😛

  2. אולי זה אמור להיות תרגיל בחישול רוחני. הרי מי שיתקין XP ועליו Vista יקבל מחשב של-א ז-ז ב-כ-ל-ל. עצבים, עניינים, וזה. אז כדי להיות מוכנים נפשית צריך לעבור התעללות בהתקנה. קשה באימונים, קל בקרב.

  3. תמר – תודה.

    ירדן – אני חושב שזו מערכת ההפעלה שמתקבלת בהכי פחות התלהבות אי פעם (אולי חוץ מחלונות ME שיש לתלות בכיכר העיר את מי שהוציא אותה). אין זה אומר שאין בה דברים שווים אבל האדישות שבה היא מתקבלת זה משהו שלא זכור לי.

  4. כרמית – זה בדיוק העניין. למה אני צריך את כל הקבצים המצ'וקמקים של חלונות 98 או XP? למה אני צריך אותם במחשב? פעם יכולתי להוכיח שיש לי גרסה חוקית ולהמשיך הלאה. היום הם מעבירים אותי מסע טירונות עד שאני משכנע אותם שאני אשכרה רוצה לשדרג.

  5. פינגבק: שווה קריאה ~
  6. איכשהו תמיד אחרי שאני כותב על מיקרוסופט הגלוב קורס.
    יש כמה אפשרויות:
    א. MRM עובד מיקרוסופט.
    ב. מוסיף עובד מיקרוסופט.
    ג. עובדי מיקרוסופט הם עובדי מיקרוסופט.
    ד. מלפפונים חמוצים עושים ממלפפונים ירוקים.

  7. לשלם יותר כסף על מוצר שעובד יותר לאט, לא תואם אחורה, תופס יותר בדיסק ומגביל יותר את הפעולות שלך.

    לא, בלי טיפת סרקזם, אלו הכל עובדות. אני לא אטרח ללכלך את לוח הזמנים שלי בלהכיר את המוצר, או להתקין אותו – חוקי או לא, זו פארסה מוחלטת.

  8. יובל, אבל למה לעבור ל-ויסטה? מה הסיבה להתקין את שודדת הזכרון הזו?

    (וזה לא שאני מציע לינוקס, כי אני לא.)

  9. מן הסתם תוך זמן קצר ישוחרר לרשת כלי ש"עובד" של הויסטה וגורם לה לחשוב שיש לך XP מותקן אפילו אם אתה על מחשב נקי.
    גם גרסת 95 או 98 היתה בודקת גרסה קודמת (3.11 או 95 בהתאמה) אבל היה אפשר לעבוד עליה ע"י קובץ אחד שבהימצאו היה מאפשר את ההתקנה.

  10. נו נחמה, מה זה המזוכיסטיות הזו, מה ישכנע אותך לעבור לאפל אינטל ולחיות ביחד צד לצד זה?

    אורן

  11. לכל אילו שלא הבינו, יובל כותב על טכנולוגיה ומחשבים (בערך, נגיד) ולכן הוא צריך לעמוד בחזית ולדווח לכולנו מאחורה "אל תתקינו ויסטה", מה שישמע יותר אמין אחרי שהוא יכתוב סידרה של פוסטים על התלאות שבדרך (ואולי אפילו ראיון בטלווזיה).
    אופציה ב, מייקרוסופט קונים את יובל (לא את הבלוג, את יובל, עם רישום בטאבו) והבאגים נעלמים בדרך. משום מה האופציה הזו לא נראית לי סבירה כרגע.

  12. אם אתה כל כך לא סובל את מיקרוסופט, למה אתה מתעקש על להתקין מערכות הפעלה שלהם? שאלה רצינית לגמרי.

  13. אני מריץ ויסטה rc1 ואני מרוצה למדי. מיקרוסופט הכניסו שורה של שיפורים שעושים את החיים לפיתוח בסביבת דוט.נט הרבה יותר יפים. העובדה שאני גם לא צריך לשלם על הרשיון עזרה 🙂

  14. ירדן,
    א. הסיבה היחידה שאני לא משתמש ב95 זה בגלל שאני דיי בטוח שיש כמה תוכנות שבהם אני משתמש שלא יעבדו שם.
    ב. לפי חוסר ההתלהבות של אנשים מויסטה, יקח המון המון זמן עד שתהיה תוכנה, כל תוכנה, שתעבוד רק בויסטה ומעלה.
    ג. 95 שייך למחשבים של דור העבר, אלו שעבדו יותר לאט. ויסטה לעומת זאת שייכת לדור העתיד, אלו שעולים המון כסף.
    ד. המשתמשים של 95 לא שאלו את עצמם למה לעבור ל98, הם שאלו למה לא להשאר ב95. כשאני שואל את עצמי למה לא להשאר בXP אני לא מוצא סיבה לעבור. לויסטה יש הרבה bells and whistles אבל הם לא שווים את כל הכסף שצריך להוציא בשביל להשתמש בהם.

  15. לא 95, אבל תשתמשו ב 2000.

    95 היא מבוססת דוס, מה שיצר מערכת מאוד לא נוחה ויציבה. 2000 היא המערכת השפויה (איכשהו) האחרונה שמבוססת NT.

    יובל: אני פעם עבדתי במיקרוסופט חודש ומשהו. עוזר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *