מחשב חדש, שמחה גדולה. בטח.

אז מה היה לי מאז שקניתי מחשב חדש, התקנתי מערכת הפעלה חדשה ואופיס חדש?

1. המאוורר של המארז עשה כזה רעש שחשבתי שאני חי בתוך חדר שרתים. נתקתי אותו.

2. המאוורר של המעבד עושה קולות של מכ"ם של צוללת. נוצרת שם אקוסטיקה כזו שכאשר הוא מתחיל לעבוד נוצר מין צליל גבוה כזה כאילו טורפדו עומד לפגוע לי בבית. מכיוון שהמאוורר לא עובד כל הזמן אלא רק כאשר הוא צריך, אחת ל-5-15 שניות אני צריך לשים קסדה על הראש. נראה לי שגם אותו אני אחליף.

3. הדיסק הקשיח (ווסטרן-דיגיטל 250GB) קרס לגמרי אחרי ההתקנה הראשונה של ויסטה. נסעתי למקום שבו קניתי את המחשב, שברתי אותו על הראש של מישהו ולקחתי אחר. כמובן שהייתי צריך להתחיל את כל ההתקנות מחדש.

4. המחשב כף יד מסרב להסתנכרן עם המחשב. מדובר ב-iPaq די ישן ולמרות שמיקרוסופט הוציאו איזה עדכון לתוכנת Activesync שאמורה לאפשר סינכרון, הוא לא מסתנכרן. אולי זה בגלל שהתוכנה היא בפאקינג בטה.

5. האל-פסק (UPS) התחיל לעשות צרות וביום האחרון אחת לכמה שעות הוא פשוט מכבה לי את המחשב. אין לי מושג למה.

6. האופיס החדש מוציא אותי מדעתי. מסתבר שהרעיון של הריבון (Ribon), סרט התפריטים שאמור לדעת מה אני רוצה, הוא לא הדבר הכי גאוני בעולם. למה? קודם כל כי לא כל הפקודות מופיעות עליו. לדוגמה החלפה אוטומטית של מילים. איפה מוצאים את הפקודה הזו? בתת-תפריט של התאמה אישית מתוכו אני צריך להוציא את האייקון של הפקודה לשורת ההפעלה המהירה של אופיס (יש כזו שורה בראש החלון שאליה ניתן להוסיף פקודות). ואם אני רוצה להוסיף את האייקון של הפקודה הזו לריבון? תשכחו מזה. במיקרוסופט החליטו שאף אחד לא נוגע בריבון שלהם ולא ניתן להוסיף אליו כלום. אני מתכוון לכלום.

7. כמות התוכנות שעדיין לא עובדות על ויסטה היא מפלצתית ואלו שכן עובדות לא תמיד עובדות כמו שצריך.

8. כמות הדרייברים שלא עובדת על ויסטה היא מפלצתית בריבוע. לדוגמה, ערכת הדרייברים לעכבר לוג'יטק שלי עדיין לא תואמת ויסטה אז אני עובד עם איזה דרייבר גנרי כזה של חלונות. ועדיין אין לי דרייבר למסך.

9. ויסטה טוחנת את הדיסק הקשיח כאילו שהיא מטחנת בשר במתקפת אמוק. לא ברור מה היא עושה שם אבל בעשר הדקות הראשונות לאחר הפעלת המחשב הדיסק הקשיח פשוט בוכה.

10. כמה זמן אתם חושבים יעבור עד שאמצא את הסעיף העשירי?

עוד לא עברו ארבעה ימים מאז שיש לי מחשב חדש ובא לי להרוג מישו.
שמחה גדולה, בטח.

עדכון: באשר לסעיף 4, אתמול הוציאה מיקרוסופט גרסה סופית. רק שה-iPaq שלי כל כך עתיק שבמיקרוסופט החליטו לא לתמוך במערכת ההפעלה שלו. אי לכך, לא אוכל יותר לסנכרן אותו. יוהו!

47 מחשבות על “מחשב חדש, שמחה גדולה. בטח.

  1. אז מה אתה אומר, להשאיר אותן בקופסאות לשנה הקרובה? עד שבמיקרוסופט יביאו אותה ב-SP1?

    לא נורא גם ככה אין לי כסף למחשב שיכול לתמוך במפלצות התהילה של בילי.

    אללה ירחמו על הריבון שלהם

  2. שמע, אני לא יודע מה להגיד לך. מצד אחד מדובר במערכת הפעלה ראויה אבל אני מודה שאם הייתי צריך לשלם עליה, הייתי דוחה את הקנייה בלא מעט זמן. אחרי חמש שנים של עדכונים, שינויים ושיפורים, ה-XP היא מערכת הפעלה סבירה ביותר ואני לא יודע אם ההצעות החדשות מבית ויסטה שוות מחיר המעבר.

    העניין הוא שבסופו של דבר רוב הצרכנים בכלל לא עושים את החשבון הזה – ובמיקרוסופט יודעים את זה. הם פשוט קונים מחשב חדש כאשר הם צריכים מחשב חדש וויסטה כבר בפנים.

  3. היה משהו שטען שהוא לא המשתמש הממוצע.
    מה לעשות ומייקרוסופט חושבת שהיא מייצרת גרסאות למשתמש הממוצע.
    בפועל אם היתה נשארת תמיכה רובנו לא היינו זזים מוורד 6. XP בהחלט מערכת הפעלה סבירה ויציבה. עבודה עם טאבים בדפדפן השוא"ש אוכל אותם בלי מלח.
    תוכנות דואר אאוטלוק 2003 בהחלט יציב ונוח אולי צריך לעדכן את החסימות של דוא"ז (לא הרשימה של גדי)
    רוב האנשים יעברו לויסטה מחוסר ברירה/ כפיה של מייקרוסופט שמפסיקה לספק עדכוני אבטחה משלב מסויים

  4. יובל – לגבי הדיסק הקשיח: תבדוק אם יש לך אפשרות להגדיר גודל קבוע לקובץ הזיכרון הווירטואלי. גם ה-XP טוחן את הצורה לדיסק הקשיח אם לא עושים את זה. מה שקורה הוא שמערכת ההפעלה כל הזמן משנה את הגודל של קובץ בגודל ג'יגה, שזה המקבילה הממוחשבת ללשלוח את הדיסק שלך לחדר כושר.

  5. אגב, יובל, בטח מרוב שהיית עסוק בצעצוע החדש פספסת את האייטם בערוץ 2 על דו"ח ברוקדייל לעניין כשלון תוכנית ויסקונסין: היתה שקופית מאירת עיניים שעליה הוקרנו בנקודות הממצאים הלא-משהו, כשבפיסקה שעסקה בכושר ההשתכרות של המובטלים מישהו החליף את ה"השתכרות" ב"התמכרות". [מוסיף – הכנס כאן את תיאוריית הקונספירציה]. מה חבל שאין לי צילום מסך.

  6. בעיות החומרה שלך מוזרות – איפה קנית מחשב כל כך גרוע? מאווררים שעושים רעש כבר בהתחלה – סימן רע מאוד. ובעניין הדיסק הקשיח: לא קונים WD, נקודה. כל הדיסקים שלהם שקניתי התקלקלו הרבה לפני זמנם. רק מקסטור.

  7. גררר ווסטרן-דיגיטל
    יש לי שני דיסקים קשיחים חדשים שלהם, אחד של 80 ואחד של 250 ג'יגה,
    ה80 צובר אבק בצד בגלל שהוא שבק חיים לפני איזה חודש ואני מתעצל להחזיר אותו
    ה250 גוסס ולוקח את המחשב יחד איתו.
    וגם לי יש את הזמזום המעצבן הזה מהמעבד! אמרו לי שזה עלול להיות המאוורר של המעבד, שיש לו שני מהירויות שונות בהתאם לכמות הנתונים שצריך לעבד. בדוק אם יש למאוורר שלך שני מהיריות שונות.
    ולול גדול על התיאור

  8. המאוורר של המארז היה פשוט מאוורר זול ובלתי נדרש. הכניסו לי אותו כטובה והסתבר שהוא עשה יותר נזק (רעש!) מתועלת (אוורור). עם דיסקים של WD יש לי דווקא ניסיון טוב. לכל אחד יש איזה סיפור זוועה על איזה דיסק קשיח של איזו חברה שהתקלקל. אני חושב שבשורה התחתונה אין ביניהם הבדלים גדולים ו-WD היא בהחלט לא בחירה רעה בהקשר הזה.

  9. אסף – אתה רוצה להגיד לי שגם לך יש מין "פינג" גבוה כזה שנוצר כאשר המאוורר מתחיל לעבוד? אני הייתי בטוח שיש לי מוטציה של הטבע. זה צליל שנשמע כאילו הוא נוצר על ידי קסילופון. הוא נשמע כל כך דיגיטלי שבהתחלה סגרתי את כל הרמקולים בבית וחיפשתי איזה צעצוע שאולי משמיע אותו.

  10. כן. אצלי הוא מזמזם שאני פותח דפי רשת שיש בהם פלאש, כמו הצינור.
    פעמים זה כלכך מעצבן אותי שאני שוקל למשוך את התקע של המאוורר של המעבד ולהסתכן בלשרוף את המעבד\את היד\את הבית. האמת שזה בטוח מה שיקרה אבל הכל העיקר שהרעש יפסיק!

  11. ואוו. ממש נשמע כאילו החליפו לך את הויסטה בלינוקס. לאור הכתוב פה, אין לי שום ספק שהמערכות הולכות ומתקרבות אחת לשנייה. :]

  12. אבל.. אבל.. אני לא מבינה.
    מי קונה מערכת הפעלה חדשה של מייקרוסופט בדיוק כשיצאה?
    אני מעדיפה תמיד לתת להם איזה שנה לפשל, ולכולם להתרגל ולפתח תאימויות, ולחכות שבאלפי אתרים יצוצו מדריכים לאופיס החדש (שימותו עם הריבון שלהם), ולסמן בדלישס את המדריכים שמסבירים ממה להיזהר ואז, רק אז, לשקול להתקין.

    והמחשב זה כבר סיפור אחר.
    הייתי הולכת ודופקת את כל המחשב, ולא רק את ההאדיסק, על הראש של מישהו.

  13. אתמול ראיתי שכבר יצאה חבילת עדכונים לויסטה.

    אם אני הייתי מייקרוסופט הייתי דואגת שלא תקבל את הויסטה בחינם.

  14. שאלה שנשמעת קנטרנית, אבל היא לא. בשיא הרצינות – מה גורם לבן אדם להתקין מערכת הפעלה של מיקרוסופט ארבעה ימים אחרי שהיא יצאה? כאילו… למה? מה, לא היה ברור שזה מתכון לצרות ושצריך לחכות עד שאנשים אחרים יגלו את כל הבאגים ומיקרוסופט תואיל בטובה לתקן אותם…? או שאתה זה האנשים האחרים…?

  15. אתה אומר שיכול להיות שחמישה מיליון נסייני בטא לא שמו לב לדברים האלה ורק אתה צודק? עיתונאי הטכנולוגיה האלה! לא! באמת!

  16. יובל, שמתי על המעבד מאוורר של זלמן (משו משו) ומאז אני מאושר וחסר דאגות.
    אגב ויסטה, השתמשתי בבטה במשך כמה שבועות וחזרתי ל-XP. דווקא את האופיס אני די מחבב.

  17. ליאור – אין לי ספק שבסוף אתרגל. בינתיים הוא מציק לי. ולגבי המאוורר, אני חושב שהמאוורר של אינטל שמגיע עם המעבד בסדר. פשוט משהו בהתקנה שלו מייצר את צליל הסונאר המוזר הזה.

  18. יובל – לויסטה היו 5 מליון בטא טסטרים, ומדובר במערכת ההפעלה "הטובה ביותר!", שיצאה. אתה סתם תקשורת עוינת, זה מה שאני אומר.

  19. 1. תבדוק בהגדרות BIOS האם המאורר CPU רץ באופטימום או בתפעול שקט (כמובן במידה והבורד בכלל תומך).
    2. תבדוק אם הכבל של המאורר מחובר במקום הנכון בBIOS.
    3. תחליף למאורר נורמאלי (zalman thermaltake וכדומה) ב 100 שקל אתה מקבל מאורר CPU שלא שומעים.
    4. ניתוק מאורר המארז הוא משהו שתשלם עליו – הצטברות אבק וכמובן בלאי מהיר יותר וכמובן מאוררר CPU שמתאמץ יותר ומרעיש יותר.
    5. הגדרות זיכרון וירטואלי הם תחת system-advanced-preformence

    בהצלחה

  20. אהוד – וזה מוכיח שהיא יציבה? Xp ידידי התחילה לעבוד כמו שצריך רק לאחרונה (שנתיים, לא יותר) וסתם לידע הכללי שלך: היו בה לא מעט טסטרים.

    5 מיליון ביטא טסטרים לא אומרים לי הרבה, כי לא רק יובל מתלונן. תאמין לי שכל האנשים שרצו למערכת מתלוננים.

    אגב זה בסדר מבחינתי, מוצר חדש לא יכול להיות ה- 100 בטח שלא מעורבים בו כ"כ צדדים (אז מיקרוסופט, הדרייברים, התוכנות ושאר הירקות). אז צריך ללמוד משהו (קטן) מזה: לא מתקינים מערכת הפעלה חדשה שבוע שהיא יצאה, תן לה להתבשל ואז לאחר שנה תתקין אותה, התוכנות כבר יצאו לשוק, יהיו כבר יצרנים שילמדו מטעויות, היא תהיה מערכת מוכנה לכל דבר.

    יובל, אולי זה ישמע טיפשי, אבל אולי כדאי שתחזור לאח שלפני.

  21. יובל, כמה דברים:

    1. גם אני מסכים שזה לא חכם להתקין ויסטה. אלא אם כן אתה אדם שמאוד אוהב דברים חדשים _כחוויה_ אין שום סיבה להתקין אותה. עם מערכת הפעלה חדשה כזו צריך להמתין לפחות שנה. וממילא היא לא תיתן לך כרגע שום דבר שאין ב- XP מלבד צעצועים ויופי. ואם אתה רוצה יופי, תוכל להתקין לינוקס (שם יש הרבה יותר מגוון). להתקין מערכת הפעלה חדשה לפני שהגיע לבשלות זו תמיד טעות. כנ"ל לגבי אופיס. מה יש למהר? אין שום שום חידוש שלא יכול לחכות.

    2. לגבי הדיסק הקשיח: אכן, יש להם מוניטין לא טוב, אבל הקריסה היא בסופו של דבר רק מזל רע, אלא אם כן קנית אצל איזה מוכר לא אמין שפשוט השתמש ברכיב משוחזר, ממוחזר, מסוג ב' וכולי. לגבי הטחינה של הדיסק אחרי ההפעלה: יתכן שזה נובע משירות אינדוקס שמופעל במחשב או באופיס. אני חושב שזה קיים, לא יודע מעבר לזה.

    3. לגבי המאווררים: יש בעיה לייעץ באופן אובייקטיבי, כי כמעט כל המאווררים עושים רעש כלשהו. יש אנשים שזה מפריע להם יותר, ויש שפחות, אבל אני אציין את הדברים האלה:

    א. לעניות דעתי, במארז צריכים להיות שלושה מאווררים: אחד על ספק הכוח, אחד על המעבד (את שניהם יש לך מן הסתם), ועוד אחד במארז שמוציא אוויר החוצה, וזה במחשב רגיל, לא מחשב שמפוצץ בחומרה (כך שלך זה צריך להספיק בהחלט). אין סיבה שהוא יהיה רועש במיוחד. שים לב גם שאם אין לך מאוורר נוסף, יתכן שהמעבד מתחמם מהר יותר ואז ממילא המאוורר עליו יעשה יותר רעש, כך שלא חסכת כלום.
    ב. זה טבעי שהמאוורר על המעבד משנה את מהירותו, כי הם מאיצים ומאיטים בהתאם לחום המעבד. בתנאי עבודה רגילים, ובוודאי בחורף או בחדר ממוזג, הם לא אמורים להגיע לשיא מהירותם, אלא אם כן המחשב מתאמץ מאוד (שזה טבעי בשלב ההתקנה או כאשר אתה עושה עם המחשב דברים מורכבים). נסה לוודא גם שהוא לא מוגדר להיכבות לגמרי כאשר המעבד קר (יש אופציה כזו). יתכן שאם הוא כבה לגמרי, הוא צריך להאיץ שוב בזמנים יותר קרובים, ומכאן שיש יותר רעש.

    ודבר אחד אחרון: אם אתה מהפדאנטים מצד אחד, אך לא מאלה שמחפשים אפשרויות אין סופיות להתעסקות טכנית עם המחשב, אני חושב שכדאי לך ללכת על מחשבי מותג, כמו המחשבים של IBM: לפני כמה זמן מכרו אותם במגה במחיר סביר בהחלט (אם כי אני כולל בזה את מערכת ההפעלה). היתרון שבקנייה של מחשב כזה הוא שאתה מקבל מוצר אמין מאוד, מרכיבים היקפיים (מארז, מאווררים, ספק כוח) איכותיים, עם מערכת הפעלה מורכבת מראש, עם קונפיקורציה מוגדרת היטב של הבאיוס ורכיבים הפועלים היטב זה עם זה, עם שירות תמיכה טכנית, ועם מאווררים שקטים מאוד (לא תרגיש בכלל שהוא פועל). יש גם דברים קטנים במחשבי האלה שאנשים לא מודעים להם, למשל שבמחשבים אלה משתמשים במאוורר מיוחד על המארז המחובר ללוח האם במקום ישירות לספק הכוח, דבר המאפשר למחשב לשלוט על מהירותו בהתאם לצורך, או, שבמחשבים אחרים (נדמה לי ש- IBM בניהם) משתמשים במעין מנהרה רחבה להכנסה של אוויר ישירות מהחלק האחורי של המחשב אל המעבד והרכיבים ההיקפיים, דבר שמאפשר לעשות את המחשב לשקט עוד יותר (וכפי שציינתי, IBM שקטים מאוד).

  22. בקשר לטחינה של ההארדיסק:
    הייתי מציעה לך להריץ את Registry Monitor כדי לראות מה לעזאזל רץ שם ברקע (בטח אופיס או תוכנת-שטן אחרת), אבל אני באמת לא בטוחה ש-RM עובד עם ויסטה.

  23. באמת שהסיבה היחידה להתקין ויסטה היא DirectX 10, ומשחקים שיהיו בלעדיים למערכת ההפעלה הזו (כמו Halo 2 למחשב). וגם במקרה הזה יש עוד זמן עד שזה יהיה רלוונטי…

  24. כל פעם שמייקרוסופט משדרגת את מערכת ההפעלה היא הופכת אותה רק למצועצעת יותר. בויסטה הזה יש אפשרות לעבודה במצב "דומה" לאלפיים כמו ב־XP, או שתקועים עם כל הפיצ'רים המיותרים הללו? אפל לפחות עושים את זה בסטייל, מייקרוסופט לא.

    הייתי ממליץ שתנסה בהזדמנות את אובונטו. לא מזיק לנסות משהו שונה.

  25. canna – לא. אני מתכוון להחלפה אוטומטית. מגדירים שבכל פעם כשכותבים "אא" וורד מחליף אוטומטית ל"אהוד אולמרט", לדוגמה.

  26. לא מזמן מת לי הרד דיסק של WD שקניתי בספטמבר השנה, לאחר ש WD אחר שלי שבק חיים (הוא היה בן 3-4 נדמה לי).

    ובאג (כן, איכס, שש) הבטיחו לי שהוא היה חדש ולא "מחודש". גם הקלטתי בלי שידעו, אבל עוד לא בדקתי אם בכלל שומעים משהו.

  27. אהההה auto correct? זה נמצא ב-options
    Office Button > Word Options >Proofing >AutoCorrect Options
    אם אתה משתמש בזה כל הזמן ולא נוח לך להיכנס ככה תוסיף את זה לקוויק אקסס

  28. זכרון ווירטואלי זה בד"כ כפול שתיים מהזכרון הפיזי
    ז"א על 2 ג'יגה RAM צריך 4 ג'יגה וירטואלי (לא פחות אחרת לא עשית כלום)
    הדבר האופטימלי לעשות זה להגדיר אותו במחיצה (PARTITION) נפרד אחרת הדיסק שלך יהיה FRAGMENTED
    אבל אם לא עשית אז לא נורא

  29. יובל מה אתה מתבכיין כבר אמרת שאתה לא המשתמש הפשוט.

    בסה"כ אני חושב שבעוד שנה שנתיים לא תהיה ברירה ונהיה חייבים לעבור לויסטה אבל עד אז נסתפק בXP.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *