16 מחשבות על “המנוי אינו זמין

  1. גם אני יודעת. בפעם האחרונה שהייתי בניו יורק החלטתי לצ'פר את עצמי ביום בפראג בדרך חזרה. ניו יורק הייתה מדהימה, פראג חביבה ביותר. הבעיה: באותו סופ"ש פראג ארחה תחרות ספרים בינלאומית מסוג כלשהו. נסו אתם לבלות טיסה שלמה מפראג לישראל עם קבוצת ספרים/ספריות ישראלים ובנות/בני זוגם, שמלבד לדבר אחד עם השני גם טרחו לדווח בסלולר-און-פלייט לילדיהם, הוריהם ושאר דורשי טובתם על מהלך התחרות…

  2. אילו המטוסים לא היו כל כך אלקטרונים ואילו הם לא היו כל כך ממוחשבים אז היה אפשר לדבר בהם בסלולארי
    אגב … לא מחייב שדיבור בסלולארי ישבש את מערכות המטוס
    מכיוון שהתדרים שהמטוס עובד עליהם הרבה יותר גבוהים מהתדרים של הפלאפון..

  3. אחת הסיבות המקוריות לאיסור היא הרבה יותר פשוטה – מכיוון שטלפון סלולרי מתקשר עם תחנות בסיס (שממוקמות במבנה 'כוורת' , הנייד בקשר עם תחנה אחת בכל רגע נתון) ישנו תהליך של handover במעבר בין תחנה לתחנה.
    מבחינה הנדסית הוגדרה מהירות תנועה מירבית של המכשיר הנייד, בהתבסס על מהירות נסיעה ברכב או ברכבת מהירה, וזה היה נתון קובע בתכנון תהליך ה handover.

    מטוס שנע בגובה נמוך (קרי ממריא או נוחת) נע במהירות גבוהה יותר מהמהירות שהוגדרה, מה שגרם למכשיר בשימוש שנע במהירות הזאת לשגע תחנות בסיס, ובאופן כללי למנוע מהן
    לתפקד כרגיל – ולנתק מאות ואלפי ניידים אחרים שמחוברים לתחנה (התופעה הזאת אפיינה רק חלק מהרשתות).

    התופעה הזאת צומצמה וכנראה לא קיימת יותר ברשתות החדשות.

    נקווה שהאיסור על שיחות בטיסות ימשיך להאכף.

  4. בטיסה האחרונה שלי, זה היה בפברואר, מעל קפריסין (או שזה יוון, או תורכיה, חוש הכיוון שלי לא משהו) הבחור לידי הוציא מהכיס את המכשיר הסלולארי, פתח אותו וכתב הודעת SMS.
    זה נראה לי מוזר, אבל החלטתי לא להעיר לו.

  5. קוין "לא טוב לכלום" מרטין בעוד החלטה מטומטמת. זו כמובן צריכה להיות החלטה של חברת התעופה עצמה אבל האיש, שבאמתחתו גם הניסיון הבריוני להחיל את חוק המהוגנות גם על תחנות הכבלים, לא יכול להתאפק ולהגיד לאנשים איך "ראוי" להתנהג.

  6. אופס, שכחתי שבשבילך אמת המדיה היחידה היא השוק. אין אף גורם בעולם שמין הראוי שיקבל החלטה כלשהי. רק השוק. אופס. סליחה.

  7. חברות התעופה יקבעו את הכללים במטוסיהם, ואני אקבע מי החברה המועדפת עלי – בדיוק כמו שאני עושה לגבי המחיר. בטח שאני לא צריך את קוין "סותם הפיות" מרטין שיקבע מה ישדרו בטלויזיה. זה שהשם שלו מרטין לא הופך אותו לשונה מרוב חברי ש"ס שרוצים לקבוע עבורך מה תראה בטלויזיה, מה תאכל במטוס ומתי תוכל לעשות קניות.
    וסתם כהערת אגב, אני גם לא רוצא ש-"השוק" יחליט, אני מעדיף לעשות את זה לבד.

  8. רוגל, זו אשליה שאתה "בוחר" חברת תעופה. מזכירה לך שאתה חי בישראל. המטרד של זר מנהל לידך שיחות ערות בטלפון כשאין לאן לברוח, שעות על גבי שעות, ובסבירות גבוה גם מצדך השני, מאחוריך ולפניך, יעלה את מפלס העצבים הגבוה גם ככה בצינור המעופף. גם אם אין לזה שום סיבה טכנית, שלום הציבור נראה סיבה טובה.
    כבלים אתה רואה בדלת אמותיך, לא עם עוד 280 או יותר מבוגרים עצמאיים.

  9. רוגל – אתה אומר שאתה מעדיף להחליט בעצמך. הגיוני. גם אני רוצה להחליט בעצמי.
    אני רוצה להחליט בעצמי שאני דוקר אותך.
    אהה, אבל אז אתה פוגע בי, זה הגבול – ודאי תגיד.
    אוקיי, אז אני מחליט בעצמי שאני שומע מוזיקה כל הלילה בקולי קולות ולא נותן לך לישון.
    אהה, אבל אתה אתה פוגע באיכות חיי, זה הגבול – ודאי תגיד.
    אוקיי, ומה ההבדל בין זה לבין זה שתדבר בפלאפון שלך כשאתה יושב לידי כל זמן הטיסה?

  10. כשטסתי חזרה מאורלנדו לפני כשבועיים הבחור שישב שני מושבים ממני חיטט באף במשך כל הטיסה (אני לא צוחק) ובתור לעליה למטוס עמד משהוא שכנראה חושב שדאוטורנט זו מילה גסה – למה שלא נביא את מרטין שיתקין תקנה שתסדיר את נושא החיטוט באף בטיסות פנים בארה"ב?

    לא כל התנהגות חברתית צריכה להיות מתורגמת לתקנה ולחוק, להיפך.

  11. רוגל, אתה מתעלם מעניין כמותי. זהירות – הכללה – לכולם יש סלולרי. לא כולם מצחינים, וגם חיטוט באף אינו נורמה.

  12. אני לא מתעלם – כל הדוגמאות (כולל הדיבור בסלולרי) צריכים להשאר בגדר נורמות תרבותיות. למה בתיאטרון לא צריכים את הממשלה להתקין תקנה על שימוש בסלולרי? מכיון שהנורמה החברתית והתיאטרון עצמו קבעו. אותה הנורמה יכולה לחול גם על טיסות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *