הקוד האלוהי

ניתוחים נכשלים, אנשים חולים במחלות כרוניות ומערכת הבריאות מחרחרת. אין הכוונה הפעם למערכת הבריאות הישראלית, אלא לזו הגורסת כי יש לטפל באמצעות כימיקלים וסכין מנתחים. פפפףףף חובבנים. ברור שאת ההבלים המיושנים מחליפה "השתלת תוכנה" בגוף החולה.

גם רפואת ההילינג העתיקה מיישרת קו עם רוח המאה העשרים ואחת: דוקטור שה זי גאנג, רופא סיני אלטרנטיבי מצליח, מעדכן את הז'רגון הרפואי של ההילינג, וטוען שביכולתו להתקין "תוכנת נשמה" חדשה לתוך איברים חולים. (נרג' ניו אייג')

ברצינות, כמה פעמים מצאתם את עצמכם נוהגים ב"נהג אוטומטי" הביתה? זו הרי הוכחה כמעט מוחצת לכך שאנחנו למעשה מכונות מתוחכמות.

שה אומר כי תוכנת הנשמה שלו מסירה חסימות אנרגיה מהנשמה, מהגוף ומהתודעה. הוא מסביר כי על ידי "הורדת תוכנה חדשה" לתוך איברים חולים או שאינם מתפקדים, לאיברים נוצרת אפשרות חדשה לריפוי עצמי מבעיות פיזיות. "כולם מבינים את נושא התוכנה", אומר שה. "תוכנת ההורדה של הנשמה היא מעין תוכנה רוחנית ש'האלוהי' יצר. הורדות אלוהיות נושאות תדר אלוהי. התדר האלוהי יכול לשנות את התדרים של מערכות גוף, איברים, תאים, ואפילו די אן איי. התדר האלוהי מסיר חסימות אנרגטיות, מרענן ומאריך את החיים".

מתוך 13 פסקאות, מוקדשת רק אחת להסתייגות מהמכשף המחשב. נכון ש"לא נמצאה הוכחה מחקרית ליעילות התוכנות הרוחניות", אבל בשביל מה צריך הוכחה, כשאפשר למכור עוד קצת ניו אייג' עטוף בקימפולי קוד, שמתאים "לקהלים שאינם הקהלים המסורתיים לטיפולים מהסוג שהוא מציע"? במקום אנטיביוטיקה – אנטיוירוס. במקום דייט עם הרופא – אפדייט לתוכנה. האם זה אומר שבקרוב נוכל לעשן בלי חשבון ולהוריד באימיול ריאות? שנצפה בקמפיינים מאיימים על הורדות פיראטיות של איברים? שנוכל לקבל עדכוני רסס על הניתוחים הפלסטיים האחרונים? האם אלוהים הוא בעצם חברת תוכנה מונופוליסטית, איטית ומלאה בפרצות אבטחה?

33 מחשבות על “הקוד האלוהי

  1. בקשר לעיתונאות – ממש קשה מהמאמר ב-nrg להבין במה מדובר. לא מסופק לקורא מספיק מידע כדי לחשוד אפילו שיש תוכן אמיתי בטענות של הדוקטור הזה.
    מילא nrg – שבין מדור ה-new age שלו לעיתונאות יש קשר חלקי ביותר – אבל כש-wired מפיל את עצמו, למה להתלונן על אזובי הקיר? אחת התגובות למאמר שם מצטטת את המשפט הרלוונטי ביותר בעיניי:
    "Extraordinary claims demand extraordinary proof"

    בקשר לדחקות – כן, זה מצחיק ואולי יהיה לי משהו מחוכם להוסיף אחרי שאירגע מהשרלטנות הזו.
    בעצם, אולי אנשים יורידו אצבע, יפרצו אותה, ויקבלו גישה לכל היד?
    צריך לעבוד על זה.

  2. sorry, אני לא מוריד לנשמה שלי שום דבר שלא חתום דיגיטלית.
    מה, לאן הם עוד יגיעו?
    לשדרג את רוחב הפס האנרגטי?
    לעבור לתדר גבוה יותר בדור השלישי?
    לקבל הארות מוגנות בזכויות יוצרים?

  3. התוכנה הזו זה קוד פתוח? אפשר לקרוא את הרישיון של התוכנה לפני ההתקנה? לא הייתי רוצה לגלות שפתאום אסור לאכול חזיר אחרי ההתקנה או שאני צריך לבקר בכנסייה כל יום ראשון או להתאבד בחוצות העיר.

    אולי זה בכלל בה ממיקרוסופט?! אני לא מתכוון להתקין שום דבר של מיקרוסופט בתוכי, זה יגרום הרי לקריסת איברים, כיחלון ואני אפילו לא יודע איפה הכפתור ריסט שלי!

  4. תמר, תורידי בבקשה את הפאץ האחרון נגד ספקנות, הגרסה שלך לא מעודכנת לתמיכה ברוחניות 2.0

  5. תשמעי, אני לא ממש מסככככככככככככככים פפפפפפפפ זגזגזגזגזגזזגזגזגז נעעעערררררררררגגגגגגגגגג

    סליחה, היה לי באג בתדר האלוהי.

  6. רק שיזהר שלא יתקין איזה וירוס בלי כוונה!

    ולהלן, רשימה של מילים מדעיות שנפלו קורבן לשרלטנות:
    1. אנרגיה – ללא ספק במקום הראשון. זה כבר נקשר בראש של האנשים יותר עם ניו אייג' מאשר עם פיזיקה
    2. תדר – נהיה פופולארי לאחרונה. אני רוצה שמישהו אחד מהשרלטנים יגיד לי מה זה תדר, או באיזה יחידות מודדים אותו. (התשובות הן "תדירות של שינוי של משהו" ו"הרץ"\"אחד חלקי שניה".)
    3. שדה מגנטי – משום מה זה נורא קוסם להם. כי לאף אחד אין מושג מה זה. על פי "מומחי" הניו אייג' הגוף האנושי הוא סליל אחד גדול, השדות המגנטיים שאנחנו מוציאים הם במאות אלפי טסלות (ויחד עם התדר, שני אנשים הם יופי של שנאי).
    4. גלים אלקטרומגנטיים – פה השרלטן עושה עבודת פלא ומצרף לשדה המגנטי גם שדה חשמלי ויוצר קרינה. כל פעם שמתקרבים אליו עם טלפון סלולארי הוא מתחיל לעשות טודודו טודודו טודווווווווווווווווו.
    5. תוכנה – למעשה יש עוד הרבה אבל אין לי כח להמשיך את הרשימה, לכן אצרף את המושג החדש שנכנס, שבניגוד לאחרים הוא לא מושג מדעי שלאף אחד אין מושג מה הוא אלא מושג שכולם מכירים, וזה הופך את השרלטן למטומטם עוד יותר- you have got to keep it smart!.

    ואני שואל: באיזה שפה היא נכתבה? מה הרשיון? האם היא קרוס פלטפורם? (לא הייתי רוצה להוריד תוכנה לטחול ואז שהיא לא תרוץ לי על הלבלב) מבוססת רשת? אתה בטוח שהיא לא נגועה בוירוסים? לא הייתי רוצה לקבל ממנה איידס!

    ואני אומר אנשים, תדאגו לחומרה שלכם כמו שצריך, קחו בקבוק לחץ, דחפו לכל חור, ותוציאו את כל האבק.

  7. נו, אז בכל זאת יש פתרון לאולמרט פרץ והירשזון. לא צריך להתאבד, רק להחליף תוכנה להתפטרות.

  8. זה מעורר שאלה – מתי כבר יחליפו דיסקט ויפסיקו להגיד "להחליף דיסקט" כל פעם שדרוש שינוי תפיסתי כלשהו ? אפילו "להחליף דיסק" נהיה כבר מיושן…

  9. מרמ- תמיד חשבתי שהפיסיקה לקחה את המושג אנרגיה מהאמונה ולא להפך (כמו שהפיסקאים המושחתים לקחו את המושג עבודה למשמעות חדשה)

  10. ממש ממש ממש ממש ממש משמ לא.
    (עבודה דווקא כן, אבל זו מילה שיש לה גם משמעות פיסיקלית והיא לא מנותקת מהמשמעות היום יומית.)

    המושג אנרגיה הוא מושג מדעי נטו שנמצא גם בשימוש בשפה הכללית אבל במובן המדעי שלו (לדוגמא נפט הוא "מקור אנרגיה"- באמת משתמשים בו להפקה [לא יצור, הפקה] של אנרגיה.

  11. צריך לבחון את כל השרלטנים במשוואות מקסוול. מי שלא יידע לגזור דיפרנציאלים מרמה שלישית ולהראות את הקשר הפיזיקלי בין שדה מגנטי לשדה חשמלי, יושעה מאגודת השרלטנים ולא יורשה להשתמש במונחים כמו אנרגיה, שדה מגנטי ושדה חשמלי. זה כבר יחסוך לנו לפחות 50% מהטקסטים בnrg new age.

  12. רועי, כשתגדל תבין שאנשים לא יוצאים מתבנית עוגיות ואולי אפילו תגלה ש… הו אלוהים… להסיק מסקנות על אנשים לפי פיסות מידע בודדות שיש לך עליהם זה הרגל די טיפשי.

  13. שאלתי אותו כמה פעמים לפני שקבעתי שהוא יוסי דוסי, והוא לא ענה באף אחת מהפעמים. אז הרשתי לעצמי לקבוע משהו לגביו. הוא מוזמן לתקן אותי. ד"א להסיק מזה שקבעתי שהוא דתי, שאני מסיק ככה דברים על כל אחד זה די טיפשי.

  14. רגע, MrM, אתה יוצא מנקודת הנחה שהשימוש של פיזיקאים במילים הוא "נכון" לעומת שימוש "לא נכון"? שיש כזה דבר באמת "אנרגיה" או "תדר", במובן הפיזיקלי שלו, בעולם?

    כולם משחקים במילים וממציאים עולמות. לפני כך וכך שנים עוד "היה" אתר, היום מי זוכר את זה בכלל. לך תדע מה יחשבו עוד 200 שנה על "אטום".

  15. רועי, אני חוזר בשאלה, ולא שמתי לב ששאלת פעם.

    ומרגוליס- הם משתמשים במושגים מדעיים בשביל לתת לשרלטנות שלהם נופך מדעי- הם לא מנותנים לזה משמעות חדשה הם פשוט מרוקנים את המילים מהמשמעות הקיימת שלהן.

    האתר היה תיאוריה מדעית הגיונית עד שהפריכו אותה, אבל אנשים לא סתם המציאו אותה, שפוט גילו שהאור הוא גלים וחשבו שהם גלים מכניים, אז החליטו שהתווך שהם נעים בו נקרא "אתר", אז הפריכו בניסוי את קיומו של האתר, ואחר כך גילו שהאור הוא שדה חשמלי ושדה מגנטי ניצבים זה לזה שמתקדמים במרחב (גל אלקטרומגנטי) ושהוא לא צריך תווך- אבל התיאוריה של האתר היא לא תיאוריה טיפשית ולא המצאה של אנשים שסתם קמו בבוקר ואמרו "אה! בואו נחליט שהיקום מלא בחומר שנקרא אתר"- זה מודל שהמציאו בשביל להסביר תופעה פיסיקלית שלא הייתה מובנת להם.

    השרלטנים שמגייסים מילים מדעיות בשביל להמציא תיאוריות שטותיות לא מנסים להסביר משהו בעולם- הם מנסים לסחוט כסף מאדיוטים שישלמו להם בשביל השטויות שהם ממציאים.

    שניה שניה גם אני אשחק במילים ואמציא עולם:
    אני מציע שירות חדש: טיהור תנע זוויתי. לאלקטרונים שבDNA שלנו יש תנע זוויתי מיוחד, ורק על ידי שינוי שלו לרמה הרצויה (750.3564 אמפר) על פי תורת הקונטים ומשוואות מקסוול ניתן להגיע לאיזון אנרגטי ולסתימת החורים בהתאבכות החלקיקית של היינג וניאנג שלנו.

    רגע שניה אני חושב שלא דחפתי מספיק דברים שנשמעים מדעיים: וולטמטר! עקיפה! התאבכות! אורביטלים! קשר פאי!!!!!!! עקבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! אשראות!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! איינשטייייייייייןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןן!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    זהו. עכשיו זה נשמע מדעי מספיק.

  16. אני כבר לא מתייחס לכתבה הספציפית שדובר עליה, אליה להנחה שכל דבר ניו-אייג'י הוא שרלטנות (ואם זה לא מה שהתכוונת, סליחה). או ליתר דיוק, הטענה שלמדע יש עדיפות במינוחים שלו על-פני גישות אחרות.

    המדע מציע מודל לתופעה מסוימת, ומשתמש בשפה באופן מסויים. זהו סוג של משחק שפה שמאפשר לנו להציע סוג של תיאור של המציאות. אך המינוחים המדעיים הם רק במסגרת המודל, הם לא מתארים באמת דברים שקיימים בעולם. האתר היה תיאוריה מדעית תקפה פעם, זה לא אומר שהוא קיים. אטום, אנרגיה, או תדר במובן המדעי בעלי משמעות במסגרת התיאוריה המדעית העכשווית, אך אין שום דבר שקושר אותם למשהו שקיים באמת. כשהתיאוריה המדעית תוחלף המינוחים האלה יכולים להפוך לחסרי משמעות בדיוק כמו האתר.

    באותה מידה, אפשר לעשות שימוש במינוח "אנרגיה" בתוך משחק שפה אחר, בצורה שתהיה בעלת משמעות ואפילו תאפשר לבצע דברים מעשיים. יש לא מעט מטפלים אלטרנטיביים שזאת השפה שלהם, ודרכה הם יכולים להשיג תוצאות.

    זה לא אומר שאין שרלטנות – בהחלט יש, לצערי הרבה, ולא חסרים אנשים שיורים שטויות לכל עבר. מצד שני, פגשתי גם רופאים קונבנציונאליים כאלה. ויש גם כאלה שאינם שרלטנים. אבל אי-אפשר לפסול באופן גורף שימוש במונחים באופן "לא מדעי" כשימוש שרלטני. אולי לפעמים זה מבלבל, אבל יש איזו נטיה למחזר מילים שיש להם קונוטציה דומה במשמעות אחרת.

    אז כשמדען ידבר על אנרגיה הוא ידבר על משהו אחד, כשמטפל אלטרנטיבי ידבר על אנרגיה הוא ידבר על משהו אחר. אין לזה עדיפות על זה, הם פועלים במגרשים שונים.

    ועם כל זאת, הדימוי של "הורדת תוכנה" הוא באמת קצת מפגר.

  17. הבעיה היא לא שהם "משאילים" מילים לצרכיהם- הבעיה שהם לוקחים מילים מדעיות ומשתמשים בהם בשביל לתת לשטויות נופך מדעי.
    שהם אומרים "תדר" הם לא מתכוונים לשום דבר מסויים, הם סתם לוקחים את המילה שהשימוש שלה הוא רק במדע (ומי שיקפוץ ויגיד גם ברדיו- הלא זה התדר של הגל הנושא של השידור, שהוא הוא השימוש המדעי) ומשתמשים בה ללא כל קשר למציאות על מנת לתת לשטויות שהם אומרים מעין גושפנקא מדעית- הרי ההדיוטות לא ממש יודעים מה זה באמת תדר ומה זה שדה מגנטי, והשימוש שעושים במילים האלה נשמע טוב, אז זה נותן להם הרגשה שהדברים שאומרים להם זה לא גוש מסריח של שטויות במיץ.

  18. אני צמחוני, אז אני גם לא אנסה.
    ואין לי שום אינטרס לעצבן את ההורים שלי, אני חי את החיים שלי איך שאני רוצה, אבל בפסח שמרתי כשרות ואני משלים מניין מתי שצריך ומכבד את החגים- אני לא רוצה להעציב את ההורים שלי ואני לא מזלזל בדרך החיים שלהם, היא פשוט לא מתאימה לי ואני לא מאמין בה, זה הכל.

  19. מרמ בבקשה בלי הכללות
    שרלטנים יש בכל מקום
    וחלק מאותם "שרלטנים" שמתשמים במונחים כמו אנרגיה ותדר עובדים היום מול בתי חולים
    וכדי לראות איך מה שהם עושים עובד במונחים "מדעיים" כדי ליצור שפה משותפת

  20. שפה משותפת עם מי!?
    כאשר אתה משתמש במונחים קיימים ומפשיט מהם את כל המשמעות שלהם אתה לא יוצר שפה משותפת אתה טובח בשפה קיימת.
    כשרלטן אומר אנרגיה הוא לא מתכוון לפוטנציאל של מערכת פיזיקלית לבצע עבודה וכשהוא אומר תדר הוא לא מתכוון למספר מחזורים ביחידת זמן, אלא הוא מתכוון לשטויות במיץ שהוא או מישהו אחר בדה מליבו ואין להם כל קשר למציאות או למושג המדעי שהם לקחו.

    ועכשיו אני הולך לבית חולים בשביל שהמאסטר צ'אן בוריון ישנה לי את התנע הזוויתי, אני מרגיש שהפרש המופע שלי גדל מאוד לאחרונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *