כשאמות, תכתבו על המצבה ש…

ארצות הברית, בה כידוע יש הפרדה בין דת ומדינה, משופעת במגוון רב של דתות ואמונות; הדבר מתבטא, כמובן, גם במגוון הדתות של החיילים המשרתים בצבא האמריקאי. על פי המסורת, צבא ארה"ב מכבד את חלליו בסמל הדת הרלוונטית על המצבה הצבאית האחידה, אבל אי אפשר לשים שם מה שרוצים: יש רשימה מסודרת של דתות, וסמל עבור כל דת. לאחרונה גילתה אלמנת חייל בן דת הויקה כי הצבא לא מכיר בדת שלה, ואינו מאפשר לה להציג כוכב מחומש על המצבה.

לכאורה דת אינה אמורה לעניין את המדינה ומוסדותיה. בעצם הרכבת רשימה של דתות "מאושרות", יש הפרה של ההפרדה בין דת ומדינה. האלמנה תבעה את ממשלת ארה"ב (ביחד עם האגודה האמריקאית לזכויות האזרח), ולממשלה התברר די מהר כי אין לה שום קייס. הפשרה עלתה למשלם המיסים למעלה ממאתיים אלף דולר.

בישראל המצב שונה. מי שאינו מעוניין להיקבר בבית עלמין עירוני (שהם תמיד יהודים/מוסלמיים/נוצריים) צריך ללכת לחפש מקום אחר. לאחרונה דוקא יש התעוררות מסוימת בעניין הזה. ועדיין, ברירת המחדל היא לפי סעיף הלאום בתעודת הזהות – עוד סממן לתסביך האנאלי של המדינה שחייבת לקטלג את האזרחים. מעניין איך משרד הפנים הישראלי יצליח להתמודד עם 37 הדתות שמופיעות, נכון להיום, ברשימת הסמלים הדתיים של הצבא האמריקאי.

אגב, אם יש למישהו הצעות לסמלים שצריך להוסיף לרשימה (אולי מישהו כבר התחיל לתכנן לעצמו מצבה? יובל די זקן) – אתם מוזמנים.

26 מחשבות על “כשאמות, תכתבו על המצבה ש…

  1. טרם התחלתי לתכנן לעצמי מצבה, ויש לומר שעוד יעבור זמן רב עד שאתחיל (טפו טפו טפו…)
    אבל יש לי הרושם שהסימן $ יכול להיות סימן מבוקש על מצבות. ממון זו דת די מבוקשת, לא?

  2. אני מציעה את הראש של הומר סימפסון, בטוח יש אנשים שמאמינים בו. אה, ומגבת. הרבה אנשים מאמינים במגבת (בעיקר חננות-על כמו מרמ והקליניגים, אבל גם להם יש זכויות…).

  3. דנדוש- יש לך בעיה עם חננות על?
    ואם תקראי את המדריך גם את תתחילי להסתובב עם מגבת ב25 במאי. (אגב החלפת טלפון או משהו?)

    אני רוצה שעל המצבה שלי יהיה כתוב 1988-2988.

  4. שכחת משהו בתחילת הפוסט. בארצות הברית הופרדה הדת מהמדינה *ומאז הדת שולטת.*

  5. אני רוצה להקבר בחצר של הבית שלי. ואני רוצה שבמקום מצבה יהיה שיח של גראס עצום. שיח מעוצב, הצורה תשתנה כל חודשיים, העיצוב ייקבע על פי סקר שיהיה באתר שלי. ואני אקבר בארון כמו של נוצרים, רק שהוא יהיה המיטה שלי.

  6. אוי! עלה לי רעיון עוד יותר גדול! שיטמנו אותי בארגז מצעים של המיטה ואז ימכרו את המיטה בYAD2! ויהיה כתוב במודעה: הפתעה בארגז המצעים!

  7. המרצה שלי לתרגיל בסיסי ארה"ב, פרופ' ארנון גוטפלד שליט"א, אמר לנו תמיד שבארה"ב אין באמת הפרדה בין דת ומדינה, זה לא באמת מעוגן בחקיקה בשום מקום. מה שקורה הוא שבית המשפט העליון פשוט הולך תמיד בין הטיפות ו"מצליח לא להירטב".
    מה שאני רוצה להגיד הוא שלא באמת חייבים לעגן את הפרדה הזו בחקיקה, זה פשוט עניין של אחריות אישית שהמחוקקים לוקחים על עצמם, ובית משפט שמודע לאחריות שלו ולמסורת שבהתאם לה הוא פוסק.

  8. אני באמת לא כזאת מומחית למשפט אמריקאי, אבל זה לא חלק מהתיקון הראשון?

  9. בלונדינית – האמת שעכשיו הלכתי וקראתי אותו וכל מה שהוא אומר, למיטב הבנתי, זה שהמדינה לא תפריע למי שרוצה להיות דתי. מצד שני, אני לא חוקר חוקה, מדינאי או בכלל בנאדם בקיא בתחום. 🙂

  10. דנה, זה לא אני זה טל והאח הפסיכופט שלו -_——–
    אני הסתובבתי עם מגבת והרבצתי איתה לאנשים 🙂

  11. לא יודע למה, אבל התחלתי לחשוב דווקא על דומיינים

    בדקתי – כל ה-RIP תפוסים
    מצד שני המערכת של גודדי הציעה באדיבותה כמה דומיינים שכוללים RIP:
    rip2u.com
    newrip.info
    riponline.info

    חשבתי שאם כבר, אז כבר, נבדוק את מצב המוות:
    הנה הדומיינים הפנויים
    eadydead.com
    וכמובן,
    newdead.info
    deadonline.info

    כצפוי, גם בתי העלמין הוירטואלים תפוסים אבל אפשר לרשום את :
    HOTCEMETERY.com
    וגם את BESTCEMETERY.INFO

    מי שרוכש דומיין בגודדי, האינפו הם רק בדולר, הקומים הם ב-9 $ אבל אפשר בשקט למצוא קופונים שמוזילים את העניין בשני דולר לפחות.

  12. הנה סמל להתגאות בו.

    ושלא תגידו שלינוקס זו לא דת.
    גם הלוגו של אפל יכולה להתאים ואם חושבים על זה, אז גם סמלים של קבוצות כדורגל, כדורסל ו- הסמל של ערוץ אחד (כאן נקבר הצופה האחרון שמת משעמום).

  13. נדמה לי או שהסמל של המגן דוד בויקיפדיה הוא ברזולוציה הכי נמוכה מכל הסמלים.
    וכן, גם אני התבאסתי שראיתי שאתאיזם מוגדר שם כדת.
    אני צריך למצוא דבר חדש לא להאמין בו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *