הטרדה מינית בפרסומת

כבר כמה ימים אני מתלבט מה ואיך לכתוב על הפרסומת המזעזעת והדוחה של מיקי בוגנים למחסני תאורה.

לכתוב על הפרסומת הזו זה להיכנס למלכוד: אם תגיד משהו נגדה מיד תיחשב כהומופוב בעל מוסר כפול שמתלבש על הפרסומת הזו רק מכיוון שבמרכזה עומד הומוסקסואל שמדבר בערגה על גברים. עכשיו לך תסביר שאין לך בעיה עם הומוסקסואלים.

היום נתקלתי בטקסט הזה של ניב הדס מוואלה וכל מה שיש לי להגיד הוא: מה שניב אמר.

68 מחשבות על “הטרדה מינית בפרסומת

  1. אבל ניב (ואתה) חוטאים באותו מקום – אם אין הבדל בין הציצים (היפים) של גלית גוטמן שנופלת עליהם גלידה אז אי אפשר לצעוק הטרדה רק כשזה מיקי בוגנים. אני חושבת שנקודת הקיצון כבר מזמן כאן.

  2. עגבנייה – אני חצי מסכים. נקודת הקיצון כבר מזמן כאן והפרסומת של בוגנים לוקחת אותה עוד שני מטר ימינה. הפרסומת הזו היא פשוט הטרדה מינית משודרת – לא מרומזת, לא תת-מודעת, לא נמצאת בסאב-טקסט – היא הטרדה מינית. plain and simple.

  3. נקודת הקיצון הגיעה ועברה לפני שנתיים בערך, כאשר קטלוג T.N.T הציג בחורה, שאיך לומר בעדינות, עינגה את עצמה. זה לא פרסום, זה פורנו. וזה קרה כ"כ מזמן…

  4. [גילוי נאות: לא ראיתי את הפרסומת]

    פרסומות ככלל אמורות להגעיל, הן מיועדות לגרום לך לקנות משהו שאתה לא רוצה, במחיר שאתה לא יכול להרשות לעצמך. בין אם מדובר בשירותי מין או בתהילה, כל דבר שינסו למכור לך ככל הנראה אתה לא צריך.

    [עד כאן סמולנות]

    אני מניח שאם בוגנים מטריד מינית נורות זה לא שונה בהרבה מאשר "תפוזינות" למינן, רק שהתפוזינות, בניגוד לבוגנים, אסתטיות פלוס.

    נניח שהיו מביאים אישה מכוערת לבצע את מה שבוגנים עשה, האם זו לא היתה הטרדה מינית? (או שאני טועה לגמרי)

  5. חבר'ה, עיצרו את הסוסים.
    צנזורה אינה תחליף לחינוך.
    כל פעם קם לו מצטדק אחר וטוען שאסור לפרסם/לשדר וכד' מטעמים שונים ומשונים.
    אתם זוכרים את התוכנית בערוץ 2 "אין עם מי לדבר" עם יאיר גרבוז וחברים שנהגו ללהג על נושאי היום תוך כדי עישון סיגריות בשרשרת. בזמנו מישהו התלונן שמפריע לו לראות אנשים מעשנים בטלויזיה.
    נכון שמוטב היה שלא ימכרו מוצרים באמצעות סקס ומוטב שלא יציגו מעצבי דיעה מעשנים בפריים טיים ושלא יציגו סרטים עם אלימות.
    אבל זה לא המצב ושידור או אי שידור דברים מסויימים לא ישנה את המצב לטובה.

    אני יודע – זה קשה, וגם את התוצאות לא רואים מייד, אבל הדרך היחידה והיעילה ביותר לשינוי בתפיסה התרבותית צריכה לבוא מחינוך, ולא באופן מלאכותי שלמעשה מטאטא את הכיעור התרבותי שלנו מתחת לשטיח.

  6. היה לי רעיון מעולה לפרסומת למסעדה, שמערבת את היטלר וסיר תבשיל מעלה אדים. אבל בסוף החלטתי לא לכתוב אותו פה. אני לא נותן בחינם קריאייטיב ששווה הרבה כסף.

  7. מה שאני לא מצליח להבין זה למי הפרסומת הזאת פונה? לגברים? לנשים? להומואים?
    אני לפחות איבדתי כל חשק להכנס לחנות.

  8. אף אחד לא אמר שצריך לצנזר, רק אמרו שזה בטעם רע.
    האמת היא שאני לא מבין את הבעיה. פרסומות אמורה לסייע למכירות של המפרסם. מי שהפרסומת לא נראית לו, יואיל ולא יקנה את המוצר בפרסומת, והשוק יתקן את עצמו. אולי אפילו משרד הפרסום ייפגע מהקמפיין הכושל. אפשר אפילו להעביר ערוץ ולפגוע במי שהסכים לשדר את הפרסומת. אין צורך בצנזורה.

  9. הבנתי,
    אתם לא קוראים לצנזור פרסומות בעלות רקע מיני. אתם רק אומרים שזה מפריע לכם ברישתית העין.
    יופי. נרשם בפרוטוקול ואפשר לעבור לסדר היום.

  10. הספתנעיר – הסקת המסקנות שלך היום לא משו. מי אמר שאפשר לעבור לסדר היום? האם אלו שתי האופציות היחידות? או לעבור לסדר היום או לקרוא לצנזורה?

  11. הסתקרנתי ונכנסתי ללינק לראות את הפרסומת להפתעתי נרג שמו פרסומת לפני הפרסומת – אותי זה שעשע.

    וכבר היו פרסומות גרועות פי כמה וכמה, לא שזו משהו.

  12. נו טוב…. שכחתי בבית את מסיק המסקנות החשמלי שקניתי במחסני חשמל.
    אבל בוא נעשה סדר. הפרסומת מגעילה אותך (את זה הצלחתי להבין). מה עכשיו?

  13. אני לא מסכים עם ההשוואות לפרסומות סקסיסטיות נשיות.
    יש הבדל גדול בין פרסומות שמציגות סקס בוטה לבין נסיון דוחה להציג הטרדה מינית כדבר מגניב

  14. הספנתעיר – למה צריך להיות משהו עכשיו? כל דבר שמעורר בי תחושת סלידה כלשהי, מייד אני צריך לעלות על בריקדות? פרסומת גרועה לא מזיזה לי, אישית. אם לך כן, אני ממליץ על הימנעות מקניית המוצר של המפרסם. לא נראה לי שצנזורה היא התגובה המתאימה כאן (או בכלל).

  15. אם גלית גוטמן (כדוג') הייתה הפרזנטורית בפרסומת הזו, עם אותו טקסט בדיוק ואותן מחוות בדיוק כלפי המוכרים הגברים, לא היה מושמע ציוץ.
    אז אין ספק שרע אחד (חפצון של נשים בפרסומות מזה שנים) לא מכשיר רע שני (חפצון של גברים), בהחלט לא, אבל לפחות תנסו להמנע מהנימה הצדקנית שאופפת את כל מה שנכתב סביב העניין, כאילו פתאום נזכרתם שחפצון זה דבר רע ומתחוללת פה הכאה קבוצתית על חטא עם שבועה לתקן דרכים בעתיד. זו פשוט הצפה של הומופוביה, כי שום דבר לא באמת ישתנה בחפצון השוביניסטי הבוטה שמבוצע כלפי נשים בפרסום ובתקשורת בכלל.

  16. מרכזיה – אני מודה לך שהצלחת לייצג באופן מושלם כל כך בדיוק את מה שכתבתי בפוסט: אין דרך לכתוב על הנושא הזה מבלי שמישהו יבוא ויאשים אותך שאתה הומופוב. תודה.

  17. בבקשה.
    זה שאתה מכיר בהומופוביה שלך, אולי ראוי להערכה אבל לא פוטר אותך ממנה.

  18. אכן פרסומת דוחה. ומרכזיה, הפרסומת הזו הוותה טריגר מצוין לעידוד דיון בנושא חפצון, ואני דווקא חושבת שזה דבר מצוין. זה לא באמת משנה בעיני אם אובייקט החפצון הוא גבר הוא אישה, ואם המחפצן הוא גבר או אשה. אפילו אם היית צודקת, ומדובר פה בהצפה של הומופוביה (ואני לא מסכימה עם הקביעה הזו) זה עדיין דיון ראוי.

  19. כן. אני הומופוב. זו הסיבה שאני חושב שהפרסומת הזו דוחה. הרי אי אפשר לחשוב שהפרסומת הזו דוחה ולא להיות הומופוב. לכן אני הומופוב.

    אין פלא שקראת לעצמך "מרכזיה דיגיטלית חכמה"; את פשוט *כל כך* חכמה.

  20. ר"ש ויובל, אני לא מבין אתכם.

    מגיע הסעפתניר, מבין שמשהו מציק לכם, מניח בטעות שאתם רוצים לצנזר ומסביר למה זה רע, משיב לו יובל שהוא כלל לא רוצה לצנזר. מבין מכך הסעפתניר שאפשר להמשיך בסדר היום, עונה לו יובל שזה שאינו רוצה לצנזר לא אומר שניתן להמשיך בסדר היום. שואל הסעפתניר אז מה כן יש לעשות בעצם? עונה לו ר"ש בשאלה למה צריך לעשות משהו בכלל?

    זה רק אני, או שהישויות השונות של היו"ר מתחילו לחשוב דברים נפרדים?

  21. אני שונא את המילה הזאת, חפצון, זה נשמע כמו איזו ריאקציה כימית.
    מרכזיה+דרדפת-אנחנו לא בחוג ללימודי מגדר בת"א, נא לתאם ציפיות עם חוקי הלוגיקה(הדכאנית).
    יובל-ראיתי את הפרסומת, נחרתי בבוז על הטמטום,לא הבנתי על מה הוויכוח פה, מישהו חושב שהיה ראוי לשדר את הפרסוחמת(כן פרסוחמת) הזאת?

  22. ניר – אנסה לדבר בשם עצמי ושפיצול האישיות השני שלי ידבר בשם עצמו.

    אני מודה שאין לי משנה סדורה בנוגע ל"מה צריך לעשות בעניין". במובן הזה אני בהחלט מזדהה עם מה שר"ש אמר: אפשר להביע גועל ודחיה מבלי לייצר מיד נייר עמדה הקורא לפעולה סדורה. אני יכול לומר באופן אישי מה זה עשה לי: תחושת גועל מהפרסומאים שהגו את הטקסט, תחושת גועל מהחברה שאישרה את הפרסומת וחוסר רצון מופגן לרכוש שם אפילו נורת לילה. לא הייתי רוצה לצנזר את הפרסומת כי אני חושב שצנזורה הוא כלי מחורבן למדי לשם השגת מטרות כלשהן.

  23. יובל, צר לי לבשר לך אבל הניק שלי שאוב מסטיקר הפרסומת המודבק למכשיר הטלפון שעל שולחני. לא באמת טרחתי לחשוב עליו כשהתחלתי לכתוב כאן 🙂
    אפשר בהחלט לחשוב שהפרסומת דוחה ללא קשר להומופוביה. אפשר גם לכתוב את זה (לא רק אתה, דרך אגב, עוד כמה וכמה מגיבים כאן) בצורה אחרת. והשטות שכתבת לגבי ה*ניק* שלי פוגעת בך ולא בי.

    דרדפת – אכן טוב שמתפתח דיון בנושא חפצון, גם שינוי קטן הוא שינוי. אבל איכשהו יש לי תחושה שרוב המילים שנכתבות הן סוג של מס שפתיים, המשולם הפעם כדי שאפשר יהיה להתרעם על הפרסומת המאוד מסויימת הזו. הלוא מייד אחרי הפרסומת הזו ולפניה משודרות אחרות מאותו הסוג בדיוק, רק שהן מחפצנות נשים בידי גברים, והדיון לא באמת ימשיך.

  24. לא מבין מה הבעיה בפרסומת הזאת
    היא גרוע בדיוק כמו כל שאר הפרסומות בטלוויזיה
    זה לא איזה משהו מיוחד

    אני באופן אישי חושב שאנשים שזה מפריע להם גם היה מפריע להם אם גבר אחר היה מנסה להתחיל איתם

  25. לא ברור לי על מה המהומה. הרי אחרי נסיעה ברכבת של יום ראשון לבאר שבע, ממילא כולנו קצת פחות סטרייטים.

  26. בטטה – אני חושב בדיוק ההפך. אם גבר היה מטריד אישה בפרסומת הזו כולם היו קופצים (וזו בדיוק הטענה של ניב הדס בטקסט שהפניתי אליו בפוסט) אבל מכיוון שזה גבר שמטריד גברים אחרים (והרי זה מה שיש שם: הטרדה מינית ברורה), כולם נורא נזהרים. אחרי הכל, מי רוצה שאיזו מרכזיה דיגיטלית תקרא לו הומופוב?

    רוצה לומר, דווקא בגלל שזה הפוך על הפוך הרבה יותר קשה לפתח סביב הפרסומת הזה דיון שמדבר על הדבר עצמו – הטרדה מינית בפרסומת המשודרת בפריים טיים – מבלי להיגרר לדיון מהסוג שאתה והמרכזיה הדיגיטלית מנסים לגרור אותנו אליו: מה זה אומר *עלינו* שאנחנו לא אוהבים את הפרסומת הזו.

  27. ר"ש, אני גם מתנגד לצנזורה (מי לא?!). אני מניח שמוסכם על כולם שכאשר פרסומאי משכנע מפרסם שהפרסומת בסגנון מסויים תעשה טוב למוצר שלו והפרסם הולך על הקו שהציע הפרסומאי – אז בבקשה.
    מצד שני, יובל מצקצק בלשונו ואומר שהפרסומת גורמת לו להרגיש לא נוח. גם זה מקובל עלי.

    כל שאני אומר הוא שהבעיה היא לא בפרסומות, אשר אינן אלא מראה של התרבות שלנו.

  28. ראשית, הניק שלי הוא ד-ר-ד-ר-פ-ת, לא דרדפת!! דרד-רפת כי נולדתי בקיבוץ ואל הרפת אשוב.

    שנית, מרכזיה – הנה המקום שלך לפעול. כתבי פוסט על חפצון בפרסומות אחרות ופרסמי אותו (כאן או באכסניה אחרת). במקום ליילל שהדיון לא ימשיך, המשיכי אותו!

  29. סליחה, דרדרפת, על הטעות בניק.

    לגבי פעולה ישירה, אני בהחלט עושה אותה, בערוצים שונים, ואנסה לראות האם אצליח גם בכיוון שהצעת.

    נ.ב. ליילל? זה מבית המדרש הלשוני של "הפמיניסטיות הממורמרות"?

  30. הפרסומת הזו מתלבשת בדיוק על הנק' הגברית החלשה של תחושת החפץ, אחרי שהתקבע בנו במשך שנים שהאשה היא רכוש. אולי טוב שכך עולה הדיון לסדר היום, אך לא מפתיע שהוא עולה רק מצד גברים.
    הפרסומות הופחות מושפעות יותר ויותר מדימויים הומו-אירוטיים, גברים שריריים חלקים לאורך האיילון ובפרסומות בטלביזיה.
    מיקי בוגנים שם את זה על השולחן באופן הבוטה ביותר, לא גבר חתיך (ע"ע דודי בלסר על האיילון) אלא הומו שמן ולא אטרקטיבי שעושה פרסומת כאילו סקסית.
    לא הומופוביה? האמש'ל ההומופוביה, וטוב שכך. אולי כך תחלחל תודעה שאידאל היופי משחית את המידות (אנורקסיה, טיפולים פלסטיים, 'הברבור') כי הומו שמן ומפלרטט בפומבי זה מגעיל.
    זה מגעיל בכל מקרה. פרסומות צריכות להיות למוצר ולא לדמויות, רק שאז יש בעיה, קשה ליצור מיתוג (בגדול. יש חברות מסחריות שמצליחות. סלולארית אחת כתומה).

    (הערה – הכותב בוגר התוכנית ללימודי נשים ומגדר באונ' ת"א).

  31. הדיון הזה מהווה הוכחה שהפרסומת אפקטיבית.

    גלוי נאות – לא ראיתי את הפרסומת.

    (באופן אישי אני משתדל שלא לראות פרסומות, ובמידה ניכרת מצליח בכך, בוודאי שלגבי אלו הטלוויזיוניות)

  32. אם המטרה של הפרסומת היא שידברו עליה – אכן הצלחה.
    אם המטרה שאתייחס באופן חיובי כלפי "המותג" או שאקשר מחשבות חיוביות כלפי החברה שמפרסמת את מוצריה, או שאגש לחנות וארכוש מהם משהו – הפרסומת היא כישלון מוחלט.

    כאמור, זו חברה שבאופן אישי לא ארכוש ממנה נורה למנורת לילה.

  33. לא ראיתי את הפרסומת עדיין, אבל די ברור שאני אגיע אליה מתישהו.

    לי אישית, יותר משמפריעה לי פרסומת בה הומו שמנמן מעיר הערות עם נופך סקסיסטי לגברים מסוקסים, הפריעה הפרסומת שהיתה לפני כמה זמן בה סנדי בר מופיעה בעירום קדמי כמעט מלא כדי לפרסם טלפון סלולרי. בין הפרסומת לטלפון אין קשר. לפחות בפרסומת של בוגנים היה קשר… רופף…

    ולא הסכמנו כבר שכל הגלוב הזה אומואים?

  34. הומר-אני מוחה בשם כל האנושות השפויה על התמיכה (בדגל הפמיניזם והמגדר) בדמות הטלוויזיונת המבחילה הנקראת גם לפעמים מיקי בוגנים.
    יובל-כן, אני בטוח שמישהו אי שם ראה את הפרסומת ואמר לעצמו "היי, אתם יודעים מה? אני באמת צריך מנורה(??)".
    חוץמזה עוףטופיק-שמתי לב שיש יותר תגובות בגלוב ככל שהטמפ' בחוץ יורדת, האם מחלקת המחקר מאשרת?

  35. אמנם הפרסומת הזאת מגעילה אותי, אבל אני לא מוצא בה משהו לא בסדר. האם שמעתם על הומו שמתלונן על הטרדה מינית מצד הומו אחר? אני לא שמעתי. בנוסף, הרבה פעמים ההומו מהכתה[יש לנו המו מוצהר בכתה], זרק כלפיי, כלפי תלמידים אחרים, כלפי כל העולם, כאלה "הטרדות מיניות". אבל אפחד לא לקח את זה ברצינות. ואני בטוח שככה זה גם אצלכם. כשהומו רומז דברים מגעילים, אתם נותנים לזה לחלוף לכם מעל הראש, ואחרי הכל, למה שתעלבו ממשהו בפרסומת כשאתם לא נעלבים מהדבר הזה במציאות?

  36. אני חושב שכבר מזמן פרסומאים רק מנסים לדחוף לנו שמות לראש כדי שנזכור אותם ולא משנה ההקשר. מה שאומר – כמה שיותר מזעזע/מגוחך/מעצבן – ישאר יותר זמן בראש.
    הם לא קולטים שלפעמים הפרסומת מספיק מזעזעת/מגוחכת/וגו' ולא קשורה, עד שכבר לא זוכרים למה הפרסומת היתה (כמו בפרסומת לגאידמק… כלומר, הפרסומת ל… מישהו זוכר מה?).

  37. כאומו, התבאסתי תחת מהפרסומת הזאת.

    חשבתי על אמא שלי שרואה את הפרסומת בביתה ותוהה אם גם הבן שלה רואה כל בחור שעובר מולי כאובייקט מיני ולא כאדם.

  38. חברה חברה, לא לריב.
    האם יש כאן מישהו שהוא באמת הומו (בלי פוב) ??
    הוא יפתור את הבאלגן ויחליט האם הפרסומת ראוייה או לא.
    (עדיפות להומו שמיקי בוגנים עושה לו את זה)

  39. אני לא צריך להיות אומו או הומופוב כדי לזהות הטרדה מינית.
    וכן, זה היה מעצבן אותי גם אם זה לא היה הומו שמטריד גברים אלה גבר שמטריד נשים.
    הגישה הזאת של "אבל יש גם פרסומות אחרות שמעצבנות אותי" מעצבנת אותי.

  40. עמדת מיעוט: אותי הפרסומת הצחיקה. מנורות אני קונה אצל החשמלאי בפינת כצנלסון. גופי תאורה אני לא קונה (מה פתאום שלתאורה יהיה גוף? זה סותר את חוקי הפיסיקה).

  41. ציני – אני אומו אומו. על אמת. והתבאסתי תחת.

    וקשה לי לשמוע כל פעם את ההקדמות הארוכות בנוסח 'אנחנו לא הומופובים אבל הפרסומת דוחה'. זה מזכיר לי קצת את מה שאני חושב על הגרמנים עכשיו כשהם נאלצים לדחות את הבקשה של ניצולי השואה למענקים נוספים. (אל תפעילו על זה את חוק גודווין, תעשו טובה. זה באמת מזכיר לי!).

  42. כותבי הפרסומת אינם יכולים להאשים את הצופים בהומופוביה.
    הפרסומת הזו עושה עוול לקהילה ההומוסקסואלית.
    מציגה את ההומואים בתור כאלה שנמשכים לגופי תאורה (וספק לגברים).

  43. לא הגבתי עד עכשיו בעיקר כי אני לא רואה ערוצים שיש בהם פרסומות ובטח שלא רואה פרסומות מיזמתי אבל באיזשהו שלב נשברתי והלכתי לראות את הזוהמה המדוברת.

    יובל, אתה חושב שביקורת על אוסף הסטראוטיפים המכוער הזה תוציא אותך הומופוב??? באמת???

    במשך שנים כשמישהו סיפר להורים שלו שהוא הומו התמונה הראשונה (והיחידה) שעלתה להם בראש הייתה של זלמן שושי: דמות מוזרה ואומללה שנידונה לחיים שלמים של בדידות, עליבות ומין מזדמן בשירותים ציבוריים.

    עברו שנים. עברי לידר יצא מהארון*. עוזי אבן יצא מהארון. הסרטים של איתן פוקס ממלאים אולמות. גל אוחובסקי הפך למאמי הלאומי. לילד בן 14 משדרות שחושב שהוא הומו יש מודל הזדהות חיובי. ההורים של בחור בן 22 מקרית שמונה שיוצא מהארון יכולים לדמיין אותו חי חיים נורמטיבים עם בן זוג אוהב.**

    ממקומות מסויימים בתל אביב (שבעוונותי אני משתייכת לחלקם) נורא קל להתבלבל ולחשוב שהסטראוטיפים מתו ושהסטרייטים הם אלה שצריכים להצהיר על הזהות המינית שלהם בפני קהל היעד הרלוונטי, כי הומואים הם המיינסטרים. ישראל היא לא תל אביב ולהיות הומו בפריפריה (או אפילו בירושלים, כמו שאותם אולי זוכרים) זה עדיין סוג של מלחמה.מיקי בוגנים והפרסומת המכוערת שלו מחזירים אותנו לתקופה שהומו היה משהו בין סוטה שאורב לנערים לבין זונה בגן העצמאות ובאופן כללי זלמן שושי. הביקורת על הפירסומת היא הומופוביה? מחסני תאורה הומופובים. משרד הפרסום המופובים והכי הכי – מיקי בוגנים הומופוב.

    *ובהזדמנות אני אשמח לספר למה דווקא היציאה מהארון של עיברי לידר הייתה כל כך משמעותית, זה פשוט לא כזה רלוונטי כרגע.
    **אני יודעת, כתבתי את זה כבר יותר מפעם אחת. אז מה?

  44. בלונדינית סודית כל הכבוד.
    ניסחת במדויק את המחשבות המעורפלות שהתרוצצו לי על העניין הזה של ההומופוביה והפרסומת הזו.
    ומרכזיה – אם הייתי הומו הייתי נרתע ונעלב מהפרסומת הזו הרבה יותר מאשר ההירתעות הנוכחית שלי. ובניגוד לטענתך על החפצת נשים, אף פרסומאי לא היה שם גבר שזורק רמיזות כאלה לנשים כי זה כל-כך פרימיטיבי ומפגר ולא שיקי. במקום זה מראים את סנדי בר ערומה כדי שהצופה יחשוב את הרמיזות שלו לבד לעצמו ולא יקבל את זה לפרצוף מהמסך. אלו הגבולות היום. יש מקום לשפר, אבל הם דווקא יותר לכיוון של להגן עלייך מאשר להגן על אומואים מסכנים או על כל גבר שהוא, שרואה את הפרסומת ומדמיין את מיקי בוגנים עושה איתו סקס (עכשיו אני הולך לחפש תמונות של סנדי בר, סתם כדי להעביר את הגועל, הייתם חייבים לפרסם את הפוסט הזה? בלעעע).

  45. מצטערת, לי עדיין כל הפוסט הזה, התגובות אליו, ובראש ובראשונה הטקסט שאליו הוא מפנה, מסריחים לי מצביעות איומה. וואלה!תרבות, כור מחצבתו של המחבר, היה ונשאר ביב השופכין הגדול ברשת העברית, שעורכיו נאבקים (ממש כך) להשחיל בכל כותרת וכותרת מספר מקסימלי של נקבי גוף, הפרשות והרבה גסות ואפסות (שזה אגב גם שם החיבה שהמצאנו למוסף תרבות וספרות של בני ציפר. נכון הולם?); אלה טקסטים שמטרידים מינית, מטרידים מוסרית ומטרידים לשונית, ועוד בלי שיתיימרו למכור משהו אפילו.
    כמו שכמה ציינו פה בשפה רפה, דברים גרועים בהרבה (שבד"כ חיפצנו נשים) כבר עברו מתחת לרדאר ואף אחד לא צייץ. גם התרחישים הדמיוניים על הזדעקות ח"כ גלאון וארגוני הנשים בתגובה ל"היפוך" מעליבים את האינטיליגנציה. כנראה שכך מצטיירים להדס ולחבר המצדדים בו כל המאבקים הפמיניסטיים: היסטריים, הורמונליים, ובעיקר קטנוניים ועל לא-כלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *