התשובה לחיים, היקום וכל השאר

דאגלס אדמס טען שהמחשב "הרהור עמוק" חשב זמן מה על השאלה מהי התשובה לחיים היקום וכל השאר והגיע למסקנה שהתשובה היא 42.

ובכן לא.

סקוט פונקהאווסר מדרום קרוליינה טוען שהמספר האמיתי שמגלם בתוכו את התשובה לחיים, היקום וכל השאר הוא בעצם (קחו נשימה עמוקה): 10 בחזקת 122 שאם אני לא טועה – ואני אף פעם לא טועה אלא אם כן מדובר במתמטיקה – זו הספרה אחת שלאחריה 122 אפסים. לטענתו, המספר הזה שב וחוזר בכל פעם שמתעסקים עם היקום. לדוגמה, 2.5 כפול 10 בחזקת 122 הוא מספר הדרכים שבהן ניתן לארגן את החלקיקים ביקום. היצטרפות מקרים? לא נראה לפונקהאווסר (ואיך אפשר להגיד למישהו בשם פונקהאווסר שהוא טועה?).

אגב, אם אני אלוהים, אני בטוח חושב על 2.5 כפול 10 בחזקת 123 דרכים לארגן את החלקיקים ביקום אבל זה רק מכיוון שאני פולני ותמיד יש דרך נוספת לסדר את הדברים ככה שהם יהיו ממש מסודרים.

בכל אופן, מכיוון ש"גוגול" הוא המונח שמתאר את 10 בחזקת 100 אבל אף אחד עדיין לא המציא שם ל-10 בחזקת 122, הרייני מתכבד להודיע שאני תורם את "שנדיבריליון" כמושג שיתאר את התשובה לחיים, היקום וכל השאר. כן, אני עד כדי כך נדיב.

בהערת אגב, ממש הערת שוליים קטנה, אומר שהמונח "שנדיבריליון" הוא סימן מסחרי, מוגן בזכויות יוצרים, בפטנטים ובכלבים ממש עצבניים.

עדכון: עומר שלח עדכון לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות לפיו בויקיפדיה כבר מיהרו לעדכן את הערך (לחצו כדי להגדיל):

למרבה הצער העדכון לא החזיק זמן רב וזאת מכיוון שהעורכים בויקיפדיה עדיין לא עודכנו בהתפתחויות האחרונות. אני קורא לכל מי שרק יכול, לערוך את הערך הזה פעם אחר פעם עד אשר בויקיפדיה יבינו: שנדיבריליון הוא 10 בחזקת 122 והוא התשובה לחיים, היקום וכל השאר.

41 מחשבות על “התשובה לחיים, היקום וכל השאר

  1. ואני תמיד הייתי בטוח ששנדיבריליון הוא 10 בחזקת 153. לך תדע.

    ולמה ההורים שלו החליטו להתעלל בבחור ולקרוא לו פוקהונטס?

  2. אל תשכח שאתה מתעסק עם ארגון שיש לו בירוקרט בראשו. אני מעריך שנצטרך לתקן את הערך הזה לפחות שנדיבריליון פעמים, עד שדוד שי יאשר אותו.

  3. בעוד שכל המספרים העצומים האלה הם סתם חסמים עליונים, פאי באמת מצוי בקובץ הקונסטנטים של היקום. פעם אלוהים שינה ספרה אחת במקום ה-100 אחרי הנקודה למשך שעה סתם בשביל הקטע. כולם התלוננו על כאבי ראש באותו היום.

  4. נו, לא יפה להשחית ערכים בוויקיפדיה, יש להם מספיק השחתות על הראש גם בלי משחקים מיותרים. ודוברמן, אתה מתכוון לוויקיפדיה העברית – לדוד שי אין שום השפעה באנגלית.

  5. "התשובה לחיים, היקום וכל השאר", מה זה "כל השאר" מה עוד יש חוץ מהחיים והיקום? אני חש שלא מגלים לי הכל, איפה זה כל השאר? קחו אותי גם !

  6. איזה אדיוט. המספר שעומד בבסיס היקום וכל השאר הוא כן 42. ועובדה: מספר הדרכים שבו ניתן לסדר את החלקיקים ביקום הוא בדיוק 5.952380952380952381 כפול 10 בחזקת 120 פעמים 42 (בדקתי). ואם זו לא הוכחה (שהיא זהה בדיוק לזו שלו) איני יודע הוכחה מהי.

    אבל אני יודע למה הוא התבלבל: המספר שלו 10e+122 הוא בדיוק 2.380952380952380952e+120 כפול 42, שהוא התשובה הסופית לחיים היקום וכל השאר.

    וקצת יותר ברצינות: בבקשה אל תשחיטו את ויקיפדיה.

  7. עידכנתי בוויקיפדיה

    וחוץ מזה
    מספר הדרכים שאפשר לארגן את החליקים וכו'
    יכול להיות באותה מידה
    25 כפול עשר בחזקת 121, לא?

  8. לול!
    ובמסגרת "צר עולמי כעולם נמלה", האם שנדיברליון הולכת להיות מילה חדשה באוצר המילים לפסיכומטרי?

  9. לול!
    ובמסגרת "צר עולמי כעולם נמלה", האם שנדיבריליון הולכת להיות מילה חדשה באוצר המילים לפסיכומטרי?

  10. לא נראה לי שלעצבן את ויקיפדיה זו מטרה טובה, וחוץ מזה – תומר ליכטש כבר ממונה על התיק הזה, לא?
    בואו נשים לנו מטרה יותר נורמאלית – להכניס את Shendibrillion לגוגל, ולא כהפניה לכאן.

  11. אני מקווה שאתה מודע שגרמת לי לבזבז עוד 3 שעות בשיטוט בויקיפדיה בלימודים על קבועים מתמטיים, שיטות לכתיבת מספרים עצומים, שיטות לכתיבת השיטות לכתיבת מספרים עצומים, ולכתוב מספרים בבסיס 12.

    תודה.

  12. עומר – אוווו.. הרבה זמן לא שמעתי את המילה "הצטעקות". I'm tigly all over.
    ולעניין עצמו – אתה מוזמן להכנס להסטוריה של הערך ולראות שביותר מהזדמנות אחת מישהו הוסיף את Shendibrillion. והנה צירוף מקרים מדהים – בדיוק באותו מספר של הזדמנויות היה גם מישהו שמחק אותו.

  13. עומר – אוווו.. הרבה זמן לא שמעתי את המילה "הצטעקות". I'm tingly all over.
    ולעניין עצמו – אתה מוזמן להכנס להסטוריה של הערך ולראות שביותר מהזדמנות אחת מישהו הוסיף את Shendibrillion. והנה צירוף מקרים מדהים – בדיוק באותו מספר של הזדמנויות היה גם מישהו שמחק אותו.

  14. Vaiden: bump.

    עומר: הבעיה שלי לא היתה עם צילום המסך – היא היתה עם המשפט: "אני קורא לכל מי שרק יכול, לערוך את הערך הזה פעם אחר פעם עד אשר בויקיפדיה יבינו…."

  15. בסופו של דבר זה עניין של אחריות. ונראה לי שבמקרה הספציפי הזה – יובל לא קולט את חוסר האחריות שמופגן במשפט הנ"ל.

    זה לא מצחיק. זה מעצבן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *