חדש: וידאו באינטרנט

טוב, זה לא בדיוק חדשות. הנה חמישה דברים ששווה לנסות בעניין.

1. יוטיוב באיכות גבוהה! חלק מהסרטונים ביוטיוב, בעיקר אלה שהועלו בזמן האחרון, זמינים באיכות גבוהה יותר מהרגיל. אם קיימת גרסה איכותית לסרטון שאתם צופים בו כרגע, יופיע לינק קטן מתחת לתמונה, ויציע לעבור לאיכות שידור גבוהה (במחיר של המתנה – איכות גבוהה פירושה קובץ גדול יותר). אבל מי שיש לו חשבון ביוטיוב יכול לארגן לעצמו את הגרסה האיכותית יותר באופן אוטומטי. עושים קליק על Account (בחלק העליון של הדף מצד ימין) ומגיעים לרשימה אינסופית של אופציות. האחרונה נקראת Video Playback Quality. שווה לנסות. הנה קליפ דוגמה באיכות גבוהה.

2. אבל זה עוד כלום לעומת וידאו באיכות HD שיש באתר Vimeo. צריך מחשב חדש יחסית, חיבור מהיר ומסך בינוני ומעלה – אבל אפשר לראות וידאו באיכות גבוהה בהרבה מהטלוויזיה שלכם. הנה דוגמה מהמוזיאון הימי בתאילנד. מומלץ לראות על מסך מלא.

3. ויש גם תוכן. אם יש מישהו שלא יודע, כל פרקי סאות'פארק זמינים כיום לצפיה ברשת. לא כדאי לזלזל בזה: חוץ מיכולתם של פארקר וסטון לייצר סאטירה שממשיכה לעבוד כבר 12 שנים כמעט, התכנית שלהם שייכת לענקית המדיה Viacom – הידועה בתביעת מיליארד הדולר שלה נגד יוטיוב. אז שהם יתנו את כל הפרקים באופן חופשי? דווקא כן. כי כבר כמה חודשים שהפרקים המלאים של הדיילי שואו מועלים לרשת מדי יום ביומו. כן, יש קצת פרסומות, אבל זה לא נורא. בכלל, כרגע רצה שם הפרסומת של רשת המסעדות "צ'ילי'ס" ואני נועץ עיניים בהמבורגר ענק עם שני פסי בייקון עבים. ממממם.

4. האתר Mahalo.com רוצה להחזיר אותנו לימים הטובים של יאהו: כל הלינקים שם נמצאו ונבדקו על ידי אנשים. בלי ספאם, בלי חוות לינקים על שרתים נידחים בסין. כדי לפרסם את עצמם, הם מפיקים תכנית יומית בשם Mahalo Daily – זה לא חדשות, אלא נושאים מעניינים – לא רק לגיקים. כדאי למהר ולצפות כי המנחה והמפיקה ורוניקה בלמונט כבר בדרכה לפרויקט חדש.

5. ונסיים במתנת פרידה ליו"ר. רק ליו"ר מותר ללחוץ על הלינק. ראו הוזהרתם.

13 מחשבות על “חדש: וידאו באינטרנט

  1. אחלה פוסט וגם יפני מצויין

    Vemeo באמת מדהים – בהתחלה הם פרסמו את קנון שיצאו עם ליין של מצלמות HD קומפקטיות. לא ראיתי את הקמפיין לאחרונה אז נקווה שהאתר אפקטיבי למפרסמים אחרת עלויות רוחב הפס והשרתים יהרגו גם אותו.

    אני מת על העיצוב של Mahalo- כמעט כמו יאהו ב 1997 (-:

  2. יחי הגלוב הפתוח אינדיד.
    האם מסתמן לו כאן רועה חדש שיוביל את עדר הקוראים הנאמנים?

  3. נראה לי מעט בעייתי להמשיך ולהתייחס ליו"ר כיו"ר- אחרי הודעת הפרישה. אני חושב שיובל צריך כינוי חדש. אני מציע-
    יורבדומ"הג: יו"ר בדימוס ומייסד הגלוב.

  4. רק אני כמעט ולא רואה הבדל בין הגירסאות הרגילות הזוועתיות ב"אתהצינור" לגירסאות הכביכול איכותיות?

  5. יו"ר בדימוס, מייסד הגלוב, מאושיות האומה, קיסר האיים המזרחיים, מלך הטריטוריות הקדומות, שליט הנהרות הרחבים וצאר הצרצרים.

    ואחר כך מתפלאים למה היו מי שטענו שיש לו אישיות מפוצלת.

  6. ערן, הדוגמא של הדגים הסיאמיים מאוד מטעה. הקידוד אולי ברזולוציה גבוהה (נגיד 480P או 720P אבל לא למעלה מזה ובוודאי שלא HD), אבל הסרט עצמו באיכות איומה, רובו נראה שצולם עם מצלמה זולה דרך זכוכית ובפוקוס גרוע. אפשר למצוא דוגמאות טובות ממנו.

  7. רק אצלי הסרט של הדגים קופא אחת למספר שניות? נ.ב יש לי מחשב חדש למדי עם חיבור פס רחב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *