המייל נוסח לא נכון

ברצוני להסב את תשומת לבכם לטעות מצערת שקרתה בעת ניסוח הודעת דואר אלקטרוני ששלחתי בימים האחרונים לאנשי השיווק והמכירות של הקונצרן.

בהודעה כתבתי שרשת excellnet D.M.O היא רשת על הפנים ושאסור להיכנס לחנויות שלה. כתבתי שברשת מבטיחים כל מיני הבטחות לכל מיני מוצרים (בעיקר כל מיני מחשבים) כשבעצם לא ברור אם הם בכלל קיימים וכי מוטב שלא לרכוש מוצרים מאנשים שנראה שאין להם בעיה לפרסם מודעות הכוללות סיפורי מעשיות, רק כדי למשוך אנשים לתוך החנות שלהם כדי שיקנו מוצרים יקרים יותר. עוד כתבתי, שאני מבטיח להציג עדויות המגבות את כל מה שכתבתי.

ובכן, ברצוני להסב את תשומת לבכם לטעות מצערת בעת ניסוח הודעת דואר האלקטרוני.

בעצם, מה שהתכוונתי לכתוב שרשת excellnet D.M.O היא רשת נפלאה המוכרת מוצרים מדהימים במחירים אטרקטיביים. היא מעולם לא שיקרה לאף אחד ותמיד מוכרת את המוצרים שהיא מבטיחה למכור. מבדיקה עם עוזר הגנן שלי הסתבר שאסור לי לפרסם עדויות המגבות את כל מה שכתבתי (ואני מצר על כך) וממילא מה שכתבתי לא התכוונתי לכתוב והכל בכלל קשור לניסוח לא נכון ולא מדויק של מייל של אחד האנשים שעובדים אצלי שהם לא אני.

אני מכיר עוד מקרים שבהם אנשים כתבו הודעת דואר אלקטרוני בה נכתב: "אין כזה מחשב!!!!!!!!!!!!!!!" כשבעצם מה שהם התכוונו לכתוב הוא: "יש כזה מחשב, בטח שיש". זה די נפוץ וקשור לבעיה מוכרת וידועה ומאוד שכיחה של ניסוח לא נכון ולא מדויק של המייל. קורה. כולנו בני אדם. נראה לי.

אני מודה לפונים שהפנו את תשומת ליבי לטעות המצערת. בכוונתי ללמוד מהטעות הזו בהקדם.

שלכם,

יו"ר.

18 מחשבות על “המייל נוסח לא נכון

  1. אני לא מבין למה אתה מתרעם.
    סה"כ מדובר בחברה שמכרה (או שלא מכרה) מחשב זול (או גרוטאה ביוקר) ושמודה בטעותה (אולם יתכן שאינה מאשרת דבר).

    לסיכום, אני מציע להוריד אותה בדרגה ולתת לה 3 חודשי מאסר על תנאי. וכן אדוני הרמטכ"ל, אני יודע שמדובר בחברה שתרמה רבות ליושבי בתי הקפה בתל אביב כמוני.

  2. מומלץ לקרוא את התגובות לכתבה…

    באופן מפתיע יש שם לא מעט אנשים שבדיוק קנו את המחשב לפני שבועיים או שהיו בחנות ובמקרה ראו מישהו אחר קונה את המחשב.

    התגובה הזאת מעניינת מאוד, השתול התבלבל קצת ושכח שהוא אמור להיות הקונה ולא המוכר:

    אני רכשתי את המחשב הזה לפני שבועיים , המוכרן היה מקצועי וישר, נתן לי הסבר מדוייק על מה אני מקבל ומה אני יכול לקבל בתוספת תשלום כמובן , אבל סירבתי ורצתי קדימה עם המכירה בלי שום בעיה . בנוסף גם לקוח אחריי גם רכש את המחשב הזה . אז למה סתם לפרסם תגובות שיקריות ולא אמתיות . בכל אופן אני שמח 🙂 ואחלה שירות ומוצר . ימותו הקנאים

  3. ישנם מדינות בהם הconsumer watch dog היה הולך לבית משפט או פשוט מטיל קנס גדול ושולח את החברה להתדיין איתו בבית המשפט על עצם או גובה הקנס.

  4. גלעד – בדיוק. והעובדה שאין בישראל גוף לוחמני להגנה על הצרכן שיקום וייקח את העניין הזה לבית משפט, היא החלק שבו אתה נעצר לרגע ואומר בעצב: "רק בישראל". התגובות בטקסט מספרות על "נזיפות" בגופים מסחריים. ואווו, אני בטוח שהם נורא מבוהלים. וגם נזופים.

  5. לא יודע מה קורה עם excellnet-dmo אבל פעם אחרונה שקניתי מחשב שיובא על ידי excellnet קיבלתי אותו במחיר ממש טוב (ibm r61). האכזבה באה רק מאוחר יותר כשibm ישראל החליטו שהציר במסך (שנמצא עמוק בתוך המסך שהיה ללא אף שריטה) נשבר בגלל שהשתמשתי לרעה בכוחות המאגיים שלי ולא בגלל פגם ביצור שלהם.

    רואה שחורות – אתה משלם היום לספקית האינטרנט שלך? מה ההבדל בין תשלום (שהיה דיי סמלי ממה שאני זוכר) עבור שימוש ברשת BBSים (רשת דיי גדולה אפילו) לתשלום עבור קישור לרשת האינטרנט?

  6. ג'קי – יש הרבה הבדלים, אך שניים מהם עיקריים. הראשון הוא זמינות: היום אני משלם עבור אינטרנט זמין, בכל שעה. תשלום לביביאסים לא הבטיח את זמינות השירות אלא רק שירות טוב יותר (נפח הורדה) במידה והחיבור הצליח אחרי אינספור חיוגים. ההבדל השני והעיקרי יותר הוא השוק: כל ספקיות האינטרנט דורשות תשלום, רובם המוחלט של הביביאסים בזמנו לא דרשו תשלום.

  7. ניר – לפי הטיעונים שלך לא היתה לי סיבה לשלם על החיבור אינטרנט בשנותיו הראשונות בארץ (זה לא היה כל כך מזמן) – האינטרנט לא תמיד היה זמין (קרה לא פעם שחייגתי והקוים היו תפוסים), היו תקלות לרוב ואם אתה במקרה זוכר, היתה גם חברה שנקראה surfree שסיפקה קישור בחינם תמורת צפיה בפרסומות. ובכל זאת, רוב האנשים לא הביעו בוז כלפי הספקיות שדרשו תשלום.

    ואם נדבר שניה ספציפית על אקסלנט – הקוים לרוב היו פנוים וחלק מהbbsים אף היו פתוחים רק למנויים. מנויים משלמים (כמוני) אפשרו להם להקים חוות שרתים (במקרה הייתי שם פעם) שסיפקו שירות הרבה יותר טוב מחברים שלי שחיברו מדי פעם את המחשבים שלהם לטלפון.

  8. ניר –

    לגבי הזמינות – תשלום לbbsים הבטיח תשתיות טובות יותר ששיפרו משמעותית את הזמינות של השירות. היה הבדל של שמים וארץ בין זמינות ואיכות השירות באקסלנט (וממה ששמעתי גם בצ'יפנט) לעומת רוב הbbsים הפרטיים שיצא לי להשתמש בהם.

    לגבי השוק – אני לא מבין למה העובדה שרוב השוק היה חינמי היא סיבה לפסול באופן גורף שירות בתשלום. הם נתנו שירות פרימיום בתמורה לפרמיה מסוימת. בנוסף לכך, ניתן להתווכח באשר לפרמיה הזו מאחר וbbsים אחרים עבדו עם ratio ולכן ניתן גם לטעון שהם פשוט המירו את הפרמיה שדרשו bbsים אחרים בצורת uploads (שעלו לך כסף בחשבון הטלפון / חשמל / בלאי) לתשלום כספי.

    כאשר האינטרנט החל לחדור לשוק הפרטי בארץ, היה לי חשבון shell בחינם באוניברסיטת ת"א. זה לא מנע ממני לעבור לספקית פרטית שסיפקה קישור אמין יותר ותמיכה טובה יותר (למרות שגם אצל הספקיות הפרטיות היו שעות בהן הקוים היו תפוסים והתמיכה היתה מפוקפקת למדי). אני רואה זאת כאבולוציה טבעית, אפילו בריאה של השירות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *