אתם מציעים, ועדות הכנסת דנות

יו"ר ועדת החינוך התרבות והספורט של הכנסת, ח"כ זבולון אורלב, החליט לכנס דיון מיוחד בעקבות כישלונה המתמשך של הנבחרת להעפיל למשחקי המונדיאל. לדבריו:

לא ייתכן שמאז הפעם האחרונה שבה נבחרת ישראל העפילה למונדיאל חלפו 40 שנה. יש צורך לבחון מה מונע מהנבחרת הלאומית לעשות זאת.

כל הכבוד לח"כ זבולון אורלוב שועדת החינוך, התרבות והספורט בראשותו דנה, עסקה ופתרה את בעיית מערכת החינוך בישראל, תקציבי התרבות האומללים, מתקני הספורט המבישים ושאר הבעיות הקשורות בועדה שלו, על שהחליט לטפל בנושא הבא על סדר היום: כשלונה של נבחרת ישראל להעפיל למשחקי המונדיאל. ואחרי זה אומרים שהפוליטיקאים בישראל לא עובדים. פפפףףף.

מכיוון שאורלב לא לבד, ולמעשה, רוב הבעיות במדינה נפתרו, הוסמכתי על ידי יו"ר הכנסת להזמין אתכם להעלות נושאים לדיון בועדות הכנסת השונות. הנה רשימה של 12 ועדות הכנסת הקבועות:

ועדת הכנסת.
ועדת הכספים.
ועדת הכלכלה.
ועדת החוץ והביטחון.
ועדת הפנים והגנת הסביבה.
ועדת החוקה חוק ומשפט.
ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות.
ועדת החינוך, התרבות והספורט.
ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.
ועדה לענייני ביקורת המדינה.
ועדה לקידום מעמד האישה.
ועדת המדע והטכנולוגיה.

הנה כמה נושאים שאני מציע לדיון:

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מתבקשת לדון בשאלה מדוע לא נמצאה תרופה לנזלת. באותה הזדמנות, נדרשת הועדה לדון בשאלה מדוע ילדים תמיד מסתובבים כשהם מנוזלים. מה זה זה?

ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות מתבקשת לדון בכישלון המתמשך של חברת "אל-על" לקצר את הטיסה מישראל לתפוצת ניו-יורק מ-12 שעות לשעה ורבע זאת למרות דרישות חוזרות ונשנות מצד לקוחותיה הנאמנים.

הועדה לענייני ביקורת המדינה מתבקשת לדון בשאלה למה רק היא ו"הועדה לקידום מעמד האישה" נקראות בשם "הועדה ל…" בעוד ששאר הועדות נהנות מסמיכות בשמן "ועדת ה…"

ולבסוף, ועדת המדע והטכנולוגיה מתבקשת לדון בשאלה למה לפעמים, כאשר אני לוחץ לחיצה כפולה על העכבר – נניח בשביל לפתוח מסמך מסוים – הוא לא נפתח. רק כאשר אני חוזר על הפעולה, הוא נפתח. אני מציע שהועדה תזמין מומחים (אותי) שיציגו בפניה מחקרים המצביעים על אובדן אלפי שעות עבודה מדי שנה כתוצאה מלחיצה כפולה כפולה בגין חוסר ההצלחה של הלחיצה הכפולה הראשונה לפתוח את המסמך. מנכ"ל מיקרוסופט העולמית יוזמן גם הוא לדיון כמו גם מנכ"ל לינוקס ומנהל האינטרנט.

הצעות נוספות יתקבלו בברכה.

29 מחשבות על “אתם מציעים, ועדות הכנסת דנות

  1. ועדת החוקה, חוק ומשפט מתבקשת לדון בעובדה שלפעמים קוראים לה ועדת חוק, חוקה ומשפט וזה לא בסדר.

    ועדת העבודה, הרווחה והבריאות מתבקשת לדון בעובדה שבמליאת הכנסת הכיסאות לא מספיק מרווחים.

    ועדת המדע והטכנולוגיה מתבקשת לדון באייפון החדש של ח"כ רוברט טיבייב (מי?)

    ולנושאים שהועלו על ידי חברי הועדה לקידום מעמד האישה:

    ח"כ אורית זוארץ מבקשת לדון בבדיחות שוביניסטיות. לא יתכן שבימינו אנו יש עדיין בדיחות כמו בדיחת "מה מעמד האישה – השטיחון במטבח." בדיוק אתמול סיפר לי אחד העובדים במזנון הכנסת —

    ח"כ עמיר פרץ מבקש לבדוק איך הוא הגיע אליה בדיוק.

    ח"כ נסים זאב מבקש לברר האם ניתן להפוך את שם הועדה לועדה לדירדור מעמד האישה.

  2. אני מציע שועדת הכלכלה תדון בשאלה למה הכספים צריכים ועדה משלהם. מה? כספים זה לא כלכלה?

  3. ועדת הספורט חייבת להתכונן ליום שבו נבחרת ישראל תצליח סוף סוף להעפיל למונדיאל אבל לא תצליח לכבוש שערים. חבל לחכות לרגע האחרון ואל תגידו שלא אמרנו.

  4. אם כבר היא צריכה לדון בשאלה למה דודו אווט לא יצא להדוף את הכדור מבעיטת הקרן. הייתי מזמין את קרן המטבע העולמית כמומחית לקרנות.

  5. ועדת העלייה הקליטה והתפוצות צריכה לערוך דיון בשאלה למה לא יעודדו הגירת חתולים כשרים לישראל. בשנים האחרונות יש הרבה התבוללות בין החתולים השונים בארץ, ובסופו של דבר אנחנו נתעורר לתסריט בלהות וכל החתולים יהיו פה זרים!!!

  6. לוועדת הכלכלה אני מציע לבחון מדוע לא נפתחה כבר החנות השנייה של איקאה. זה לא ייתכן שרוצים לעשות פה חרם על השבדים ויש רק חנות אחת. צריך גם לדאוג לתושבי ראשון ודרומה!

  7. ועדת הפנים והגנת הסביבה תצטרך לדון בשאלה "איך לעזאזל נכנסו לי כל כך הרבה נמלים לבפנים של הבית?", ולמנות ועדת משנה שתדון ותגבש המלצות להגנה על סביבת מגורי מפני הולכי על שש. ועל שמונה. והולכי על ארבע שאינם כלבים. או חתולים נחמדים בצורה יוצאת דופן.

  8. מסתבר שיש דברים שלא משתנים.

    בימים בהם היה אבא אבן שר החינוך (והספורט) של ישראל, הוגשה שאילתא על-ידי אחד מחברי הכנסת: מדוע נבחרת ישראל בכדורגל מרבה להפסיד? שר החינוך, בניגוד לשרים של ימינו, התייחס ברצינות לשאילתות שהוצגו לו, גם אם לא הגיע להן. לכן הוא התייצב בפני הכנסת כדי להשיב, וכך אמר: לאחר בחינה של הנושא על ידי פקידי משרד החינוך התברר לנו שיש מספר סיבות לכך שנבחרת ישראל בכדורגל מרבה להפסיד במשחקים, אבל הסיבה העיקרית היא ששחקני הנבחרת מצליחים להחדיר את הכדור לשער הקבוצה היריבה פחות פעמים משמצליחים היריבים להחדיר את הכדור לשער הנבחרת.

    אני ממליץ לועדה לאמץ את המסקנות של השר אבן.

  9. ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות חייבת לדון בכך שאין קליטה בסלולרי שלי אלא אם כן אני שולחת את היד מחוץ לחלון בזווית של 29 מעלות, וזאת כמובן אם אין ראות לקויה ו/או עננות קלה עד בינונית.

  10. לשאלת של הח"כ זבולון אורלב, אצטט את אבא אבן:
    הנבחרת לא עלתה למונדיאל מפני שהשחקנים לא הבקיעו מספיק גולים.

  11. ועדת החוץ והבטחון מתבקשת לדון בשאלה איך זה שתמיד נכנסים לי נמלים לאריזה של הקורנפלקס, ואילו אמצעים ניתן לפתח כדי להגן מפני התופעה

  12. ועדת הכנסת מתבקשת לדון בשאלה על איזה כספים מדברים בועדת הכספים, על איזו כלכלה מדברים בועדת הכלכלה, על איזה חוץ וביטחון מדברים בועדת החוץ והביטחון, על איזו סביבה צריך להגן בועדת הפנים והגנת הסביבה, על איזו חוקה מדברים בועדת חוק חוקה ומשפט ומה הקשר שבין יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה למדע או לטכנולוגיה.

  13. כותרת ראשית מנוסחת רע באתר של אורלב (אחד הח"כים המוערכים בעיני דווקא)
    תפסה את עיני:

    אושר לקריאה ראשונה: נשים יועמדו לדין בגין אונס

  14. על פי הצעתו של שר החוץ ליברמן ועדת החוקה חוק ומשפט תשקול לשנות את שמה לועדת חוק חוקן ומשפט דרייפוס.

    ועדת העליה הקליטה והתפוצות מתבקשת לענות על השאלה למה ככל שעולים בגובה קולטים יותר טוב ומה הקשר של התפוצות לעניין.

    כמו כן היא מתבקשת לדון לבדוק מה יש יותר בכבישי ארץ ישראל – עליות או ירידות.

  15. ועדת העבודה חייבת לכנס דיון מיוחד בשאלה החשובה כיצד למנוע ממני לאבד רווחים רבים כתוצאה מבזבוז זמן יקר על קריאת פוסטים מצחיקים ככל שיהיו. זאת, בייחוד מאחר שהדבר עומד בסתירה מוחלטת לרצוני העז להעפיל לעשירון הרביעי חמישי לפחות, ובהתחשב בעובדה כי בניגוד לנבחרת ישראל, אין לי כוונה להמתין 40 שנה.

  16. מספר 3 האנונימי מבקש לאחד את ועדת כספים עם ועדת כלכלה.
    בהשראתו אבקש להפריד את ועדת טכנולוגיה מועדת מדע.

    ניתן לאחד בין ועדת טכנולוגיה לועדה לקידום האשה.
    ואת ועדת מדע עם הועדה לדימדום האיש.

  17. החלוקה של השמות נורא מוזרה. לדעתי הרבה יותר הגיוני שיהיו 'ועדת החוץ והפנים' ו'ועדת הבטחון והגנת הסביבה'. מומלץ גם לצרף את 'תפוצות' לחוץ ופנים.

  18. משהו קטן בהמשך להופעתך הערב בלונדון וקירשנבאום:
    א. אני מניח שהתכוונת למוזאיק ולא למוזילה כשדיברת על הדפדפן הראשון.

    ב. המצאת ה www לא קשורה להפיכת ה WEB לגרפי. היו דפדפנים טקסטואלים למהדרין הרבה לפני מוזאיק שתמכו בהיפר-קישורים. אני משער שניסית לפשט את הדברים, אבל לעתים עדיף לדייק.

  19. ועדת החינוך, התרבות והספורט צריכה לדון למה אין שום דבר מעניין בטלוויזיה לאחרונה, חוץ מספורט.

  20. ועדת הכספים צריכה לדון בנושא: אם הכל הופרט כבר, איך זה שעדיין אין כסף?
    ועדת חוץ ובטחון צריכה לדון בשאלה לאן הלך כל הכסף, אם אלו היו הביצועים של הצבא במלחמת לבנון השניה.

  21. ועדת ועדת המדע והטכנולוגיה מתבקשת להתכנס בדחיפות לדון בשאלה למה אין זוכים ישראלים בפרס הנובל בפיזיקה. לא יתכן שמאז יסודו של הפרס ב 1901 לא זכו בו ישראלים. יש לבחון מה מונע מהפיזיקאים הישראלים לעשות זאת. באותה הזדמנות יכולה הוועדה לברר למה אין גם זוכים ישראלים בפרס הנובל במתמטיקה, ובכלל למה אין פרס כזה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *