כך נראית אובססיה תקשורתית

הקטעים הבאים נלקחו רק מעמודי הבית של אתרי התוכן הגדולים בישראל. אני חוזר, אלו קישורים לכתבות, ידיעות, הרחבות ופרשנויות שהופיעו רק בעמודי הבית. לא היה לי מספיק אומץ להיכנס לתוך תוככי ערוצי הטכנולוגיה.

אם מישהו רצה לדעת איך נראית אובססיה תקשורתית מטופשת, ילדותית וצהובה, הנה היא לפניכם:

הייתי יכול להמשיך ככה כל הלילה כי אין לזה סוף.

עדכון: בחלוף 12 שעות, "דה-מרקר", שגם כך היו לו כבר שישה אייטמים על האייפד, בהם האייטם הראשי של האתר ושני האייטמים המשניים בחשיבותם פלוס שלושה אייטמים נוספים, מוסיף שלושה אייטמים נוספים: האייטם הראשי של האתר פלוס שניים נוספים. כי, אתם יודעים, אין כזה דבר "פחות מדי אייטמים על אייפד". לאחר מכן, שוב אייטם נוסף כובש את עמוד הבית, ולאחר מכן שני אייטמים נוספים, סך הכל 12 במספר ב-24 שעות. גאווה לעיתונות הישראלית.

29 מחשבות על “כך נראית אובססיה תקשורתית

  1. אני מבקש להודות לכל הלוזרים שעמדו בתור היום לקנות אייפד. באתם לי בדיוק בזמן: כמעט גמרתי לצחוק על הלוזרים שעמדו בתור לקנות אייפון.

    וברצינות, אפל מצליחה להביא לשיא הקיצוניות את היכולת לגרום לאנשים להאמין, שאם יקנו מוצר כלשהו הם יהיו מאושרים. ואחר כך את כל האביזרים הנלווים, ואז את הדור החדש של אותו מוצר, וחוזר חלילה.

  2. מה קדם למה פה? ההיסטריה התקשורתית או הרצון של הצרכנים? אם התקשורת מדווחת על אירוע אמיתי שמתרחש, הרי שהיא עושה את תפקידה נאמנה.

  3. …ככה כולם מרגישים מעודכנים, זרקו עצם טריה לזירה ואין אחד (עורך תוכן/כתב שמניח שהוא מכיר את קוראיו) שמוותר על נגיסה, גם אם וירטואלית בלבד. באמת משעשע.

  4. מילה טובה לישראלים שלא קנו את התעלולים היחצניים האלו של אפל/סלפלאפרטנר. אמנם נפלנו עם ה&מ, אבל עדיין…

  5. אתרי העיתונים מרוצים מהאייפאד ולכן מקדמים אותו. הם מקווים שסוף סוף יבוא המשיח שלהם ויציל אותם מהמודל העסקי הנוכחי של לתת דברים בחינם עם פרסומות (אתרי אינטרנט) והם ישובו למכור דברים (מנויים באייפאד), כמו שפעם היו נמכרים עיתונים. הרי הוכח שאנשים מוכנים שימכרו להם דברים כל עוד אין אלטרנטיבה (ע"ע אייפון).

    זה והעובדה שכתבי הטכנולוגיה, כך נראה, הם כלבלבים לרגליו של סטיב ג'ובס.

  6. אני חושב שאפל כבר לא צריכים לטרוח יותר. ההצלחה שלהם מוכחת כל פעם מחדש. בפעם הבאה שהם מוציאים מוצר, הם כבר לא צריכים לטרוח על R&D, הם פשוט יוכלים לקרוא לו iPay ואנשים יסתערו על החנויות רק בכדי להיות הראשונים שישלמו עליו.

  7. כאן מישהו הציע 10$ לראשון שהולך לחנות עם בגדים של משה (רבנו) ויוצא מהחנות כשהוא מחזיק שני לוחות מעל לראש.

  8. עומר: אני חושב שאתה מייחס כאן הרבה יותר מדי חשיבות לאיזו קונספירציה תיאורטית, של בעלי העיתונים שמקדמים את האייפד בשביל להחזיר לחיים את התעשייה שלהם. זה לא קשור לאייפד, ולא קשור לסטיב ג'ובס. פשוט לשים ידיעה על האייפד במדור טכנולוגי זה מקביל ללשים ידיעה על בר רפאלי בכל מדור אחר: זה מושך קוראים. זה מביא קליקים. גם מהאוהבים וגם מהשונאים. זה לא קשור לאייפד, זו מצב בסיסי של עיתונות-מונחית-מכירות, לעומת עיתונות-מונחית-עיתונאות.

  9. למומי והחתול: אני מנסה ולא מצליח לחשוב על שום אינטרס ציבורי שההיסטריה התקשורתית משרתת. זה נטו נטו משרת את אפל. יש כאן חדשות, אני מסכים, בכל זאת השקה של מוצר שברור לכולם שיצליח. אבל זה יכול להיגמר גם באייטם אחד ולא יקרה כלום. וחוצמזה כשמדובר באפל, לכתבי ועורכי טכנולוגיה יש רפלקס פבלובי בלתי נשלט בעליל.

  10. קראתי ברצף את הידיעה הנ"ל, וגם את הקודמת על מותו של ממציא המחשב האישי הראשון. מדהימה ההתפתחות – לא הטכנולוגית, עליה כבר דיברנו מספיק – אלא המעבר מעיתונות גיקים מובהקת (כותרת עליונה: איך לקרוא את הספצפיקציות של שידורי FM) למרכז של הצנטרום של המיינסטרים.
    מדהים. וגם מגניב 🙂

  11. אני סקפטי לחלוטין בנוגע לתשלום על אתרי תוכן. מי שלא רצה לשלם על עיתונים עד היום לא ישלם בגלל שהן באים במסך מגע עם צורה קצת אחרת. העיתונים בונים על האייפאד מכיוון שהם מקווים שהוא והספרים האלקטרונים מסמנים את הכיוון של חזרה לשליטה על אמצעי ההפצה. הם מקווים שהם יוכלו לשחזר את המודל של המוזיקה באייפוד, לעיתונים באייפאד. לדעתי הם יגלו מהר מאוד שזה בלתי אפשרי.

  12. מרשים לראות שני טורי דעות בוויינט, בעד ונגד, עוד לפני שלכותבים הייתה הזדמנות לראות את המכשיר.
    וכרגיל, כל אתר כותב על תור אחר – ארוך במיוחד, רגיל, קצר, מאכזב, צפוף וכו'

  13. ועכשיו הבנתי שהתגובה שלי רק מוסיפה על הטיפשות הזו.
    אם אפשר למחוק את 2 התגובות שלי בבקשה.

  14. כותבים על זה כי זה סיפור גדול. זה כזה סיפור גדול שיובל כותב פוסט על זה שהעיתונות אובססיבית לגבי זה, ומקבל 10 תגובות בפחות שעה (כשאנשים מתעוררים).

    זה סיפור כי זה מעניין אנשים. גם אנשים שירצו לקנות את המוצר וגם אנשים שירצו לפרק אותו עם אלת בייסבול.
    מעניין אנשיםתשובה
    נשאלת השאלה למה זה – וה לזה היא שהגיקים מסוג מסויים, אלה שיש להם שנים של נסיון עם מערכות מסוג ספציפי שדורשות ידע והבנה מרגישים אץ הקרקע נשמטת מתחת לרגלים שלהם. מערכת יוניקס שאין גיזה!

  15. התגובה נשלחה בטעות, כמובן…

    נשאלת השאלה למה זה מעניין אנשים – תשובה אפשרית אחת לזה היא שהגיקים מסוג מסויים, אלה שיש להם שנים של נסיון עם מערכות מסוג ספציפי שדורשות ידע והבנה מרגישים את הקרקע נשמטת מתחת לרגלים שלהם. מערכת יוניקס שאין גישה ל-CLI!? שכל אדם יכול להשתמש בה ללא נטיה טכנולוגית ו/או הכשרה ארוכה?

    סיסטם אדמינים בכל העולם, עכשיו, בוכים לכרית שלהם (מטאפורית) – האמת שהם עסוקים בדרכים להתמודד עם הדיסונאנס הקוגניטיבי שאפל יוצרת עבורם (תגובה 1).

  16. ר"ש:

    1 – תלמד לקרוא:

    "נשאלת השאלה למה זה מעניין אנשים – תשובה אפשרית אחת לזה היא שהגיקים מסוג מסויים…"

    2 – "ומי שלא מסכים איתו חווה דיסוננס קוגניטיבי, או שהוא סתם אידיוט."

    שיהיה ברור: אני לא חושב שאתה אידיוט בכלל, זה לא מעניין אותי לנהל ויכוחים עם אידיוטים. כל אדם חווה דיסונאנס קוגניטיבי כאשר משהו קורה שעומד בניגוד למערכת האמונות שלו. העובדה שאתה הרגשת צורך להגיב בפוסט הזה, בצורה שבה הגבת אומרת משהו לגבי זה שאתה כראה מרגיש צורך כל שהוא לספק איזה צורך שקיים עבורך (שאני חושב שקשור לפתרון של דיסונאנס קוגניטיבי).

    3 – "שלא בפעם הראשונה, הירנוט מחזיק באמת האחת והמוחלטת"

    אני לא מחזיק ב"אמת מוחלטת" כי אני לא חושב שקיים דבר כזה. מה שאני כן יודע זה שבנושא של אפל אני כנראה מבין קצת יותר ממך.

    אם היתה לך טיפה של ביקורת עצמית היית עושה חיפוש בגוגל המחרוזות "רואה שחורות הירנוט" ובודק, על סמך עובדות – מי היה מוטה ומי היה ראציונאלי, במבחן התוצאה.

  17. אהבתי במיוחד את הכותרת: קדחת האייפוד, אם כי הייתי משנה את סדר המילים: אייפוד – קדחת.
    הנפילה העצמית הפתטית של כל אמצעי המדיה למלכודת יחסי ציבור, ואני מתפרנס מכך כבר 22 שנים, פשוט מדהימה.
    מה קרה? חילקו משהו חינם ולא ידענו? אה, העולם יהיה טוב יותר פתאום?
    גבי בגס ואנשי יפעת בקרת פרסום לא הפסיקו כל החג השני לחשב את השווי הכספי של הדונמים בעיתונים – פרסום חינם במאות אלפי שקלים בישראל הקטנה בלבד, ועוד לא נקבל את הדבר הנפלא הזה – בטח לא עכשיו. ושלחו את משאית הצל"שים גם לחיים הנדוורקר, ניו יורק, על עמידה צתוחכמת בתור של האפל סטור בלינקולן סנטר ולא בשדרה החמישית. גאון!ח"צ

  18. ועוד משהו: יש המון חוכמה בהבאת דעות מנוגדות: אייפד נפלא מול אייפד חרה, טור מול טור, באותו עמוד. ייכשל? יכתבו: אמרנו. יצליח: יכתבו: בטח שאמרנו.
    כמו הבדואי הזקן שאמר לאישה ההרה: יהיה בן, וכתב פתק: תהיה בת. מה שבטוח.
    אותו בדואי סיפק תמיד למג"ד צה"ל באזור תחזית מזג אויר מדויקת ונחשב לגאון. יום אחד הוא פישל: ניבא שרב, ירד מבול. שאלו אותו: מה מה קרה? ענה: נגמרה הבטריה של הטרנזיסטור.

  19. יובל דרור מטובי בנינו עד לא מזמן הפך את עצמו לסיעת קוצו של יוד. הוא מביט באלכסון על עמיתיו והוא בכלל לא מרוצה. הוא נוזף, הוא גוער, הוא לועג. השאלה היא מה הוא תורם במקלדת שלו? האם חומצות קיבה עולות ויורדות עוזרות למין האנושי או לפחות לתקשורת הישראלית? אתמהה. איפה יובל דרור שלימדנו מה חדש ומה מעניין בעולם הטכנו-דיגיטלי? מי חטף אותו? מאין יבוא עזרי?

  20. לפחות ליובל דרור יש את האומץ לכתוב כל דבר בשמו, גם את הדברים שאני לא מסכימה איתם, גם את הדברים שמעטים מסכימים איתו. ואתה לעומת זאת? פחדן בן שפן שכותב בעילום שם, שאין לו את הביצים לומר מי הוא. אני לא מכירה את יובל אבל אני שמחה בשמחתו על שהוא לא צריך להתחכך יותר באנשים כמוך. חפש את עזרך אצל שאר השפנים אולי משם תבוא הישועה.

  21. מסכים לגבי הכיסוי ובפרט ההבלטה המוגזמת.

    אבל, לפחות בטוש מדובר בפרט על כתב שבילה חצי שעה בסמוך לטור הממתינים בכניסה לאחת מחנויות אפל מזה הצליח לייצר סדרת מאמרים מרוחים שבקצת מאמץ של עריכה במערכת היו מכסים טור של מאתיים מילה ממוקד … במקום זה הוא פיצל שני סיפורים לעשרה בהמשכים ומנקודות מבט שונת.

    בקיצור, סתם עיתונות רדודה ולא ממש קונספירציה.

  22. פינגבק: WWDC 1984 | FrontPageSearch ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *