אחראי להשכרה

בימים האחרונים אנחנו עדים למשבר אחריות שפוקד את המדינה. מי אחראי?! ראש הממשלה אומר ששר הביטחון אחראי, שר הביטחון אומר שצה"ל אחראי או בעצם הוא אחראי (אי אפשר לדעת. אחרי הכל זה ברק, והוא נורא אינטיליגנטי), ציפי לבני רוצה להיות אחראית בדיוק מכיוון שהיא לא אחראית על שום דבר. בקדימה טוענים שהממשלה "חסרת אחריות", כלומר אין לה אחריות. היא נטולה. "איידיגיטל", שמתחילה למכור את האייפד, טוענת שההחלטה של "באג" למכור את האייפד היא החלטה "חסר אחריות" (יותר מלקנות אייפד?); שר התחבורה מפציר בנהגים "לקחת אחריות"; יש מי שטוען שהתערוכה נגד ליברמן היא "הסתה חסרת אחריות" (זאת כנראה בניגוד להסתה אחראית) ואפילו אפל לא לוקחת אחריות וזורקת את האחריות על אחרים.

גמישה האחריות הזו: לוקחים אותה, זורקים אותה, מתפארים בה, מתחמקים ממנה, בורחים ממנה, ניצבים בפניה, רוצים בה או דווקא מתרחקים ממנה.

נראה שבזמן האחרון אף אחד לא מוכן לעשות לאחריות טובה. אני לא יודע מה אתכם, אבל אני מזהה פה הזדמנות עסקית: אם אף אחד לא רוצה להיות אחראי, בטח יהיו לא מעט אנשים, חברות, ארגונים שלא למטרות רווח וכאלו שלמטרות רווח מאוד, תאגידים, מוסדות, מדינות וממשלות, שיסכימו לשלם הרבה מאוד כסף למי שמוכן להיות אחראי.

משום כך, בימים האחרונים פתחתי חברה בע"מ (ברור בע"מ, מה חשבתם?) להשכרת אחריות. וכך זה עובד: אתה נכנס למהלך שיתכן ויסתבך. אתה פונה אלינו, "גלוב אחריות מלאה בע"מ",  ומסביר את המצב. צוות המומחים של החברה מעריך את נטל האחריות הנדרש, מכמת אותו, מכפיל אותו ב-4.26 שנדיבריליון דרכמות ושולח לך הצעת מחיר. לאחר שחתמת על הצעה המחיר החברה ממנה את אחד מעובדיה להיות אחראי. אם יש בעיה, הוא אחראי. בתום המשימה, העובד מסיר מעצמו אחריות ומחזיר אותה בנוהל מסודר כשהיא מגוהצת ומקופלת.

למעשה, ב-24 השעות האחרונות קיבלתי מספר הצעות עבודה ולכן אני מבקש להצהיר:

"אני שלחתי את חיילי צה"ל לפעולה. אני אישרתי את הפעולה. אני תכננתי את הפעולה ואחר כך אישרתי את הפעולה. אני נתתי את ההוראה לעלות על הספינות רק עם אקדחים. אני עברתי על התוכניות האופרטיביות של צה"ל ואישררתי אותן. אני מיניתי את שר הביטחון לתפקיד. אני ישבתי עם מפקד חיל הים במועדון חשפנות. אני הצעתי לו את החשפנית שהוא בסוף לקח. אני הודעתי לציפי לבני שהיא לא אחראית ולכן אני אחראי על חוסר האחריות שלבני נושאת בה. אני המלצתי לבאג למכור את האייפד וגם הצעתי להם שימכרו אותו במחיר כפול מהמחיר שמוכרים אותו בחו"ל. האחריות היא עליי. אני דחפתי את שר התחבורה לקרוא לנהגים חסרי אחריות ליטול אחריות כיוון שסברתי שזה המעשה האחראי היחיד לעשותו. אני הצעתי לאוצרת התערוכה לבחור בליברמן כנושא התעורכה. אני המלצתי לה להסית באופן לא אחראי. זה נראה לי מעניין יותר. אני אחראי לתקלת האנטנה באייפון 4. אני המלצתי לאפל על הרכיבים, ישבתי במפעל והרכבתי את הרכיבים, ראיתי שיש תקלה, הודעתי שיש תקלה ולקחתי אחריות. אני גם אחראי לזה שאפל לא סיפרה ללקוחות שיש תקלה. זו היתה החלטה שלי. אני זה שהצעתי לאפל להורות למשתמשים להחזיק את האייפון ככה עם היד כדי להגביר את הקליטה. זה נראה לי מעניין יותר. אם אתם מחפשים אחראי, הביטו בי כי אני זה שהאחראי. האחריות נעצרת אצלי".

שאלות?

30 מחשבות על “אחראי להשכרה

  1. רגע, ומה קורה כשהמחלק דורש חלוקת האחריות קבוצתית? נגיד, פרוייקטים כמו צליבת ישו והקונספירציה הציונית העולמית, אתה ערוך לקבל?

  2. בתור יו"ר תנועת קק"ה בידי"ך (קוראים קבועים המזדהים בכיף – יובל דרור ירום כבודו) אני רוצה לציין שאנחנו נסיר ממך אחריות אם תיקח על עצמך כל כך הרבה אחריות.

  3. דניס (3): עורך ומוכן. אף אתגר אינו גדול על גלוב אחריות מלאה בע"מ.

    תמר (7): מערכת הביטחון אינה לקוח שלי (עדיין) אלא רק צה"ל ולכן אני לא אחראי להיעדר המזגן. מדובר במחדל אמיתי ומישהו צריך למצוא את האחראי ולתלות אותו.

    אופיר (9): אני דווקא אחראי להריונה של סוהא ערפאת. כן, זה אני. אני אחראי (סוהא היא לקוחה ותיקה שלנו). אני גם אחראי לבלונד שלה.

  4. כן, זאת אחת מתופעות הלוואי של המטרוסקסואליות. ככה זה שמסירים שיער מהגוף – אם אתה לא שעיר, אתה לא יכול להיות שעיר לעזאזל.
    לפחות בצה"ל ובשירותי הביטחון אפשר לפתור את הבעיה בעזרת פקודות: בדיוק כמו שצריך אישור לגדל זקן, יתבקשו גברים לקבל אישור להשרת שיער. באמצעות מכסות ניתן יהיה לשמור עת מסה קריטית של שעירים.

    אולי אפשר יהיה להרחיב את הרעיון לכלל השרות הציבורי, בחוק ההסדרים.

  5. גם לי אין בעיה למחזר דברים שאמרתי בעבר. אנשים שכחו שלקיחת אחריות זה רק השלב הראשון. משפט שמתחיל ב"אני אחראי למחדל X…" צריך להגמר ב "ולכן אני פורש/מתפטר/הולך לרמות ולגנוב לבייתי".
    כאלה שרק לוקחים אחריות יש לנו מספיק. כנראה שהארדים והאדלרים למיניהם לימדו אותם שזה אחלה לקחת אחריות אם לא באמת צריך לשלם את המחיר.

  6. לולה (10): אחריותיות. אני לא יודעת אם זה ערך במילון, אבל בחוג למדיניות ציבורית ככה אומרים.

  7. יש הנחה לסטודנטים? או שפשוט לקחת אחריות+אחוזים נכבדים מהמשבר בהשכלה הגבוהה, ועכשיו אנחנו משלמים גם לך כפול…?

  8. זו ש (23): לא, אני לא אחראי על אוגוסט. יש דברים שפוליסת הביטוח שלי לא מכסה. אבל אני אחראי על נובמבר.

    דנדוש (24): אני אחראי למשבר בהשכלה הגבוהה, כן. למעשה, הוא התחיל מהרגע שנכנסתי למערכת ההשכלה הגבוהה. אני חוללתי אותו, אני החרפתי אותו, אני עומד מאחוריך, עליו ומצדדיו.
    אחת שתיים שלוש.

  9. נראה לך באמת שניתן לך לקחת את כל האחריות הזאת? מה ישאר לנו לעשות אחרי זה?

    הרי כל הכיף הוא לחפש את האחראי, לא למצוא אותו. אם מישהו מחליט שהוא אחראי מיד חוטפים לו את האחריות מהידיים, אם טוענים על מישהו שהוא אחראי הוא מיד מסיר אחריות. אז מצאנו את האחראי וויפ-טי-די-דו… מה הכיף בזה שמישהו אומר שהוא אחראי וכולם מסכימים איתו?

  10. אחריות זה טוב ויפה אבל מה בנוגע לקצת פעילות? מארק טווין אמר שכולם מדברים על מזג האויר אבל אף אחד לא עושה שומדבר בנידון. האם אתה מוכן לעשות משהו בנידון? וגם לקחת על זה אחריות, כמובן.

  11. דרקונית (29): כמובן שלא. אני רק לוקח אחריות על אי העשייה של אחרים שעושים אווטסורסינג לאחריות שלהם. אני אחראי להחלטה שלהם לא לעשות כלום. זה בגללי. האחריות נעצרת אצלי. אם את רוצה להאשים מישהו, תאשימי אותי. כי אני אחראי. עד שיפסיקו לשלם לי ואז הם אחראים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *