חום יולי-אוגוסט

למהנט מדווח:

אשת העבודה, ח"כ יולי תמיר, דורשת הקמת ועדה שתחקור את הכשלים שהובילו לאלימות הקשה בעמונה: "לא ייתכן שפינוי גוש קטיף עבר כמעט ללא נפגעים, ופינוי תשעה בתים ריקים גבה מאות פצועים"

כתבנו מוסיף כי תמיר ביקשה להקים ועדות חקירה גם לכשלים הבאים:

1. בתאונת דרכים בצפון הארץ נהרגו 4 אנשים. לדברי תמיר לא יתכן שבתאונה הזו נהרגו 4 אנשים בעוד שבתאונה שהתרחשה בדרום הארץ נפצו קל רק שני אנשים.
2. הסייד שסייד את הבית של חמותה סיים לצבוע את קירות הבית ב-3 ימים. לדברי תמיר לא יתכן שהסיוד נמשך פרק זמן כה רב שכן אצל גיסתה זה לקח רק יומיים.
3. לא מבינים את כתב היד של עמיר פרץ. לדברי תמיר גם היא נוהגת לכתוב והכתב שלה ברור. איך יתכן כדבר הזה?
4. אני מציעה הצעות מפגרות. לדברי תמיר לא יתכן שרק היא מטומטמת. או אולי כן. היא לא סגורה על זה.

עדכון: שוקי גלילי מצטרף גם הוא לשואלי השאלות הקשות. ברשימת השאלות הקשות שלו לא ראיתי אף שאלה קשה ורובן הן מסוג השאלות שמאחוריהן תיאוריית קונספירציה בשלה, מרתקת ונבובה מתוכן.

35 מחשבות על “חום יולי-אוגוסט

  1. לא מבין מה אתה רוצה ממנה.
    היא באה מהאקדמיה, ובאקדמיה מלמדים שדברים כאלו לא יכולים לקרות במדינה דמוקרתית כמו ישראל.

  2. אני באמת לא מבין מה אתה רוצה.
    לא נראה לך משונה היחס בנפגעים? לא נראה לך מוזר שינוי השיטה ויחס של המשטצבא, ביוחד לאור ההצלחה של פינוי גוש קטיף?
    עזוב את שאלה האם צריך או לא צריך לפנות, האם לא עולה לך שום שאלה לגבי התנהלות השלטונות?
    *** גילוי נאות: כן, אני מגנה בכל לב את התנהגות האלימה של המתנחבלים***
    אבל לא הם אלה שמדאיגים אותי, הקלותו הציניות שבה מסומנת אוכלוסיה, ומופעל נגדה כוח בצורה כזו מדאיגה אותי.
    כל מדרון כזה מתחיל בפגיעה נגד מי שיש נגדו קונצנזוס או יוצרים קונצנזוס נגדו אד-הוק.

  3. One ידידי, אני מצטער אבל אני מתקשה לראות בטיעון שלך משהו רציני.

    מסומנת אוכלוסיה? מופעל נגדה כוח? פגיעה נגד מי שיש נגדו קונצנזוס? על מה לכל הרוחות אתה מדבר?

    יש החלטת ממשלה חוקית? יש החלטת יועץ לממשלה? יש החלטת בג"ץ? יקירי, אין לי בעיה לדחוף את כל מי שהיה שם ל-10 שנים לכלא. זו מדינת חוק (כמובן שזה לא נכון, אבל לפחות יש לקוות).

    ואני אגיד לך עוד משהו, אם אני הייתי שוטר, ומתנחל שהתנחל על אדמה פרטית של מישהו אחר, ושיש צו בית משפט לפנותו היה זורק עליי בלוק, ידידי, הייתי שובר לו את העצמות בלי לחשוב פעמיים ובלי נקיפות מצפון. ואתה יודע מה – גם אתה.

  4. אם כבר ,
    אז איך יכול להיות שיש רק 200 פצועים בעוד בואדי ערה קיבלנו גם גופות.

  5. יובל, אם לא שמת לב, שוקי גלילי הביא לחיזוק טענותיו את המאור הגדול, צדקת יסוד עולם, עמוד האש וסלע קיומנו – מרב מיכאלי.
    יש שמועה שהיא הולכת להחליף את הרב כדורי. הבנים שלו כבר הביעו התעניינות מנומסת.

  6. יובל כתב: "ומתנחל שהתנחל על אדמה פרטית של מישהו אחר… הייתי שובר לו את העצמות בלי לחשוב פעמיים ובלי נקיפות מצפון"
    אחרי הכל יש שביב תקווה ממך:)

  7. אתה יודע יובל, אתם די מפתיע אותי. האמת היא שציפיתי ממך ליותר, כי חשבתי שאתה מהאנשים היותר נאורים והגונים שאני מכיר.

    אני לא חושב שצריך ממש להתאמץ כדי לראות ולהבין מה קורה, ולא צריך בשביל זה קונספירציה נבובה (ותיזהר איך שאתה מדבר אליי) אלא רק להיזכר במקרים מהעבר:

    * רבין, כזכור, היה שנוא השמאל במשך שנים בגלל שאמר – או לא – לשבור ידיים ורגליים לפלסטינים באינתיפאדה הראשונה. כמובן שגם באינתיפאדה הראשונה אמרו שזריקת אבנים זה ניסיון לרצח, והצדיקו בזה אלימות קיצונית כלפי פלסטינים – ואת שכרנו קיבלנו באינתיפאדה השנייה.

    * רבין הפך לשנוא הימין, במידה רבה בגלל ההתבטאויות החריפות שלו נגד מפגיני ימין. זה היה בתקופה שהפגנות הימין לא היו קיצוניות, ואולי זה אחד הדברים שגרמו להן להפוך קיצוניות. וכמובן שהכי קיצוניים, או "קיצוניים" היו החבר'ה של "זו ארצנו". גם להם פרקו את הצורה במכות, לא בגלל שהיו אלימים אלא בגלל שזה היה נוח (בתירוץ שלא קיבלו רישיון להפגין).

    * באירועי אוקטובר 2000, ייתכן שהיו שוטרים בסכנת חיים וזו הסיבה לחלק מהירי וההרוגים. אבל זה לא מסביר מדוע חלק מהאנשים נורו בגב. או מדוע היה בין הנפגעים הבן של מנהל מועדון בני סכנין, נער שכולם אהבו, שהיו לו חברים יהודים ושהיה פעיל שלום שעבר בין בתי ספר והסביר לילדים מדוע אלימות זה רע. אני הכרתי את האבא מסרט טלוויזיה שעשו עליו. הוא הצטייר מהסרט כישראלי לכל דבר, לא דתי, לא קיצוני, לא מחפש לריב עם אף אחד. אחרי זה, הוא היה זה שהתנפל על קצין המשטרה במהלך וועדת החקירה.

    * וכמובן, היו החבר'ה של "אנונימוס" ו"חפרפרת", אליהם שלחו כבר בתחילת שנות התשעים את – לא תאמין – אבישי רביב, שיחכה להם עם בלוקים. ילדים קטנים שמצילים כלבלבים ואומרים ש"בשר זה רצח", ששלחו אליהם סוכן (!) כדי שירביץ להם.

    מהדוגמאות האלה אני מסיק ברשותך כמה מסקנות:
    א. שמפגינים לא באמת צריכים להיות אלימים כדי שינהגו כלפיהם באלימות. יותר מדי מקרים מוכיחים ההפך.
    ב. שהמשטרה וכוחות הביטחון מרשים לעצמם להיות אלימים במיוחד – או שמתירים להם, או שמצווים עליהם – כאשר מדובר בקבוצה שסומנה כמתנגדת לשלטון או כאוייבת האינטרס הלאומי (מתנחלים, ערבים, פלסטינים, חרדים)
    ג. שתמיד יש תירוצים מדוע האלימות הייתה מוצדקת, אבל לעיתים קרובות האלימות *אינה* מוצדקת, ויש מקום לחשד שהיא מופעלת כדי לשרת את האינטרס הפוליטי של המפלגה שבשלטון (ליכוד, עבודה, קדימה).
    ד. שכמעט תמיד התוצאה של האלימות המוגזמת כלפי מפגינים היא הקצנה של הקבוצה כלפיה הופעלה האלימות. ושכולנו מפסידים מזה בענק.

  8. אחחח שוקיג, איך אני יודע להביא אותך לגלוב במהירות הבזק 🙂

    ולענייננו. קודם כל תיזהר. לא יודע למה, אבל זאת נראית לי עצה טובה.

    הבעיה אתכם הימניים, זה שאתם נורא אוהבים לכופף איזו עובדה אחת או שתיים. שיהיה. הנה דוגמה: אנשי זו ארצנו קיבלו מכות כי הם חסמו כבישים. לא יודע אם סיפרו לך או לא, אבל זה לא חוקי. וכאשר בא שוטר ואומר "מפגין, מפגין זוז מפה" והמפגין לא זז, אני לא מאשים את השוטר אם הוא לא מביא לו פרחים ושושנים.

    אם אני נוסע על הכביש וצאת להביא את אשתי לבית יולדות ואיש "זו ארצנו" חוסם את הכביש כי הוא חושב שהוא הבעל-בית של המדינה, ידידי אני יוצא החוצה ומפוצץ לו את הפנים. ככה אני, על אלימות אני משיב בעוד יותר אלימות ולא ב"אההה תשמע, זה מאבק אידיאולוגי". לכו להזדיין אתם והמאבק האידיאולוגי שלכם. רוצים להאבק? יש כנסת, יש הפגנות (ברישיון), יש בתי משפט, יש דעת קהל. הפסדתם? לכו תדחפו אצבע ואל תחסמו לי את הכביש. יש מבין?

    ובאשר למסקנות שהסקת:

    א. גם אם אני מסכים ש"לא באמת צריכים להיות אלימים כדי שינהגו כלפיהם באלימות" הרי שזה לא המקרה. איך אני יודע? חוקי הפיזיקה מלמדים אותי שאת הבלוקים לא הפילו יונים שובבים אלא "מיטב הנער".
    ב. קונספירציה!!! הם מתנגדים לשלטון ולכן יש תירוצים לאלימות. קשקוש בלבוש. לא היה שום צורך ב"אלימות". היה צורך להפעיל כוח נגד אנשים שזרקו אבנים על סוסים, שהעמיסו צבע וחומצות בתוך נורות. סלח אם אני ברוטאלי מדי לטעמך אבל אם אני שוטר ואני רואה ילד בן 17, שלוקח בלוק וזורק לי על הראש, ידידי אני מוציא אקדח ומוריד לו את הראש. למה? כי אני שוטר ואני החוק וכשאתה זורק בלוק על הראש של השוטר תהיה מוכן שיעבור כדור דרך המוח שלך.
    ג. ראה סעיף א'.
    ד. אני לא מפחד. נמאס לי מההפחדות האלה. אם נתנהג אליהם באלימות אז הם יהיו יותר אלימים. אמאל'ה. חביבי, זו המדינה שלי כמו שהיא שלהם. יותר מדי זמן הם התרגלו שהם מעל החוק, שיש גדודים שמלווים אותם לכל מקום, שיש פונקציונרים שפועלים בעבורם במשרדי הממשלה. הגיע הזמן להפסיק אם זה. רוצים אלימות, אהלן וסהלן, תקבלו חזרה. נמאס כבר עם צו-פיוס וכל הבולשיט הזה. לא רוצה להתפייס אתכם ועם אחים כאלה עדיף להיות נוצרי. לכו חפשו מי ינענע אתכם. הגעתם למקום שצריך לפנות אותו, אתם זורקים בלוקים על שוטרים, תהיו מוכנים לצאת על ידיים שבורות.

    זו הנאורות שלי. הנאורות שלי היא לכבד את החוק. מי ששובר את הכלים שלא יבוא בטענות ששוברים לו את העצמות, שלא יתבכיין שהשוטרים היו ברוטאלים. ואגב, זה נכון כלפי שמאלנים, זה נכון כלפי ימניים, כלפי חילונים, דתיים, יהודים וערבים. אתה ערבי ואתה זורק אבן על שוטר, אל תתפלא אם תחטוף כדור בתחת. אותו הדין צריך לחול על יהודים.

    בארה"ב אם אתה רק עושה תנועה לא נכונה כלפי שוטר אתה מוצא את עצמך שוכב על האדמה ומחכה להובלה לכלא. למה? כי ככה זה במדינת חוק. תכבד את החוק יכבדו אותך. לא תכבד? לך חפש את החברים שלך.

    ואתה יודע מה שוקי, התגובה הזו, שאולי נראית לך אלימה לכשעצמה – היא בערך תשיעית (של בטהובן) ממה שאני באמת מרגיש וממה שבאמת יש לי לומר. אבל אני מכבד אותך (וגם מפחד שתרביץ לי).

  9. יובל,
    האם לשיטתך השוטר הוא גם השופט? כי לפי מה שאתה כותב הוא גם מחליט על העבירה וגם מחליט על העונש באותו זמן. לפחות תאורטית, בצבא, היו הוראות ברורות מאוד על שימוש בכח רק על מנת לפתור בעיות מסכנות חיים. אפי איתם, כמח"ט גבעתי, הועמד לדין על שימוש בכח כאמצעי הענשה. אני לא זוכר מה היה פסק הדין אבל בתור עד ראיה למה שהיה בשטח הוא היה מאוד אשם.
    (כהערת אגב, רק בגלל זה מגיע לו לקבל מכות עכשיו).
    אני לא טוען שלא מגיע למתנחלים מכות, אני רק תוהה אם זה תפקידה של המשטרה. מטבעם של תקדימים כאלה שהם לא מסתיימים….

  10. אפתח בזה שזה מאד מעניין שהפכת אותי ל"ימני".
    רק אתמול הגיב לי מישהו (ציטוט): "אתם, האשכנזים-חילוניים-תל אביבים, מעולם לא הייתם שייכים לציבור. אתם מקסימום כת אלימה, ששולטת על המדינה באמצעות בג"צ והמשטרע."
    זאת אומרת, הוא חושב שאני דווקא סמולני.

    הניסיון לסווג אותי פוליטית בתור תשובה לדברים שלי (או חלק מהתשובה) מראה לצערי שאתה לא מבין.
    אני בעד פינוי עמונה, ובעד פינוי כל היישובים שמזרחית לגדר ההפרדה. מכיוון שזה בלתי נמנע, עדיף שזה ייעשה בצורה מכובדת, ולכן החיבה שלי כלפי אלו שבאו לשם אתמול עם בלוקים, צבע או מקלות היא דומה לשלך. חוץ מזה שלדעתי מי שתוקף שוטר בהחלט טוב שיקבל מכות.

    השאלה היא לא האם צריך היה להרביץ חזרה או להפנות את הלחי השנייה, אלא מדוע הרביצו באלות גם למפגינים שבחרו בהתנגדות פסיבית.
    חסימת כביש ראשי היא אולי פעילות אלימה, אבל לשבת ולחכות לדחפורים זו לא פעילות אלימה – אלא אם כן אתה חושב שמהאטמה גנדי וארתור דנט היו אנשים אלימים.

    פעילי זו ארצנו, הרבה לפני שהחלו לחסום כבישים, כבר גילו שלא צריך להיות אלים כדי לקבל מכות משוטרים. בעיקר אם אתה מתנגד לשלטון. העובדה שהקצינו את המאבק שלהם כתוצאה מכך, מלמדת שקל להפוך מרי אזרחי לא אלים להתנגדות אלימה.

    בעמונה היו אתמול אנשים שנפצעו כי היו אלימים, אבל היו גם אנשים שנפצעו כי רק כי הפגינו. זהו אקט אנטי דמוקרטי קיצוני. העובדה שזה גם מגדיל את מעגל האלימות היא לא הבעיה, אם כי היא בהחלט תופעת לוואי עגומה מאד שלה.

    שים לב, אגב, שבהפגנת הסטודנטים הגדולה ("יעקב יעקב תתפטר", וכו'), גם כן נחסם כביש, וגם שם אנשים חטפו מכות מהמשטרה. הכביש שהם חסמו היה מרכזי יותר משביל העפר שהוביל ל-9 הבתים הלא חוקיים בעמונה, וגם שם היו אנשים שחטפו מכות למרות שעמדו על המדרכה ולא על הכביש, אבל אף אחד מהם לא הגיע לבית חולים מחוסר הכרה.

    אתה מנסה להכליל כדי שלא לקרוא לילד בשמו. אתה שם ביחד את כל עשרות אלפי המפגינים באירועי אוקטובר, למרות שחלקם ירו באוויר ואחרים נורו בגב רק בגלל שהפגינו. ואתה עושה זהות ביניהם לבין המפגינים בעמונה, כמה אלפי אנשים שחמישים מתוכם עלו על הגג עם בלוקים.

    בשני המקרים, המסקנה שעולה מהדברים שלך, היא שאם אני מזדהה (או מזוהה) עם מאבק אלים, אז מותר לפגוע בי באותה המידה כמו מי שמנהל את המאבק בפועל. לפי אותה שיטה, עושים קברניטי החמאס זהות בין החייל הספציפי, אחד מאלף, שמתעלל בקשיש ברחוב, לבין הילד הישראלי שנהרג אחרי כן בפיצוץ של מחבל מתאבד.

    התרת דם היא מעשה מתועב תמיד. גם כשהחמאס עושה אותו כלפינו וגם כשאנחנו עושים אותו כלפי עצמנו.

  11. לא יודע אם ראית את התמונות מהפינוי אבל קשה לי להיזכר במקרה יותר מוצדק של הפעלת כוח מאשר המקרה הזה. ילדים שם זרקו בלוקים. בלוקים!! על הראש של שוטרים.

    WHAT THE FUCK?

    תפקידו של השוטר הוא לשמור על החוק ואם יש אדם ששובר לו אבנים על הראש כאשר הוא בא לשמור על החוק, אין לי בעיה שישבור לאותו אדם את שתי הידיים. מצטער, ככה אני.

    ושוקי, לגבי אפי איתם? שילך לחפש ת'חברים שלו. מה הוא עשה שם חוץ מלהלהיט את הרוחות? אתה מדבר על ניצול ציני – הרי שאין ציניות גדולה מזו.

  12. יובל,
    טיעון המרכזי שלי הוא זה :
    פינוי גוש קטיף נעשה בהצלחה אדירה מבחינת הצבא והמשטרה, השוטרים והחיילים הגיעו ללא אלות או ציוד מיוחד (רק כגיבוי).
    והשאלה היא מה גרם לצבא והמשטרה לשנות שיטה שהצליחה לשיטה אחרת, אלימה יותר ?
    ואם נדבר בססמאות מה שינה את "בנחישות ורגישות" ל"אפס סובלנות"(בא לי להקיא ססמאות צבאיות), ומה הקשר של זה לצורך של אולמרט לבנות מנהיגות?

    ושוב אם הדבר לא היה ברור, ***אני לא ימני***. אני פשוט מאמין שהחזית המאיימת יותר הינה בן השלטון לאזרח לא בן ימין לשמאל. ושהצידוק והגב אנו כאזרחים נותנים לכוחות הבטחון עכשיו יבואו לידי ביטוי בהפגנת הסטודנטים\המובטלים\מתנגדי אנטנות סללולריות הבאות. בדיוק כמו שהצידוק שנתנו להתנהגות באינתיפדה גרמה להרוגים בואדי ערה.

  13. אם אתה שואל אותי – יש סיבה אחת מרכזית

    בגוש קטיף לא היה מדובר במאחז בלתי חוקי. המדינה שלחה לשם אנשים שהתיישבו ועכשיו צריך לקחת אותם מהבית החוקי שלהם ולהעביר אותם למקום אחר כי התקבלה החלטת ממשלה. פה מדובר באנשים שבאופן פיראטי בנו בתים על אדמה לא להם. דומה הדבר לאדם שיבוא וישתלט על נכס לא שלו ושהמשטרה תדע כי הוא מכין בלוקים בתור קבלת פנים לשוטרים. אתה היית מצפה מהשוטרים שיבואו ב"נחישות וברגישות"? חביבי, שיבואו עם גז מדמיע, אלות וסוסים. מה העניין? זה **מאחז** **בלתי** **חוקי**. יש משהו ברור יותר מזה?

  14. שוקי – אתה באמת מצפה מהשוטרים שיבחרו בפינצטה את אלו שזרקו אליהם בלוקים? אל תהיה תמים. מי שהגיע לשם וראה איך זורקים בלוקים על שוטרים ולא עזב מיד את המקום, היה שותף בפועל למעשה ואין לי שום בעיה שיחטוף גם.

    אין דבר שיותר מגעיל אותי מגלגול עיניים. הו, היו שם נערות תמות. זיבי. חבורה של בנות צרחניות – אלימות – צווחניות שסבורות שבמעשיהן הן מקדמות את ימי המשיח. ולגופו של עניין, אפי איתם והדוקטור המטורף שלצידו לא שונה מבחינתי ממי שזרק אבן. זה שהוא עמד בשקט ומאחוריו מישהו אחר זרק את האבן לא מזיז לי כהוא זה.

    פינוי בכוח הוא מעשה בלתי אסטטי בעליל. כאשר נזכרים שמדובר בפאקינג מאחז בלתי חוקי, אין לי עם זה שום בעיה.

  15. איזה תענוג לקרוא את יובל מגן על קדושת הרכוש הפרטי:)
    צחוק בצד אני חושב ש – ONE OF THE CROWD שם את האצבע על הבעיה המרכזית וזאת ההתנהלות של השלטון מול הפרט. במדינה שומרת חוק המשטרה איננה אמורה להעניש אלה להביא למשפט, גם אם אלו מתנחלים ולא שובתים מתבצרים במפעל.

  16. כן כן הבנו זה **מאחז** **בלתי** **חוקי**
    ועדיין פינוי זה פינוי והיה אפשר לעשות אותו בדיוק באותה צורה אלא שהחליטו שהפינוי הזה יהיה אלים. נקודה.
    ובדיוק כמו האקדח מהמערכה הראשונה, שוטר שמגיע עם אלה, יפעיל אותה. הוא מותנה, הוא רגיל הוא מקבל גב. והפעם הבאה שלו לא תהיה ב**מאחז** **בלתי** **חוקי** בשומרון אלא בכיכר הלחם בתל אביב או יום האדמה בלוד

  17. בואנה יובל, אתה יודע שאתה ממש נאיבי?
    אתה חושב שאפשר לעשות הפרדה פשוטה בין טובים לרעים ושהמשטרה תמיד תפגע ברעים. אבל מחר זה יכול להיות אתה, כמו שמחר יכול ג'ורג' מהשב"כ לדחוף אלה לך בתחת ולא למוסטפה דיראני.

    למה שלא תגיד "כשחוטבים עצים ניתזים שבבים"?
    זה, אגב, משפט של סטאלין, שלמד מדז'רז'נסקי שהדרך הכי טובה להשליט סדר היא לפגוע באנשים בלי אבחנה. כי ככה *כולם* מפחדים, לא רק אלה שאתה יודע עליהם שמסוכנים לך, אלא גם אלה שלא.

    אמרת ש"פינוי בכוח הוא מעשה בלתי אסטטי בעליל. כאשר נזכרים שמדובר בפאקינג מאחז בלתי חוקי, אין לי עם זה שום בעיה."
    גם אי תשלום אגרה הוא בלתי חוקי, וגם זה שעוצרים אנשים בצומת ולוקחים להם את האוטו זה לא אסתטי. גם לא לשלם את המשכנתא שלך בזמן, כפי שדורש החוזה שחתמת עליו, זה לא חוקי. וגם כשבאה אליך הביתה ההוצאה לפועל וזורקת אותך לרחוב זה לא אסתטי.
    אני מאחל לך שלעולם לא יקרה לך אף אחד מהדברים, אבל אם יום אחד תמצא את עצמך בסיטואציה לא אסתטית בגלל שנקלעת למקום הלא נכון, אני מקווה שתדע לקבל אותה באהבה כפי שאתה מצפה מהאנשים שהיו אתמול בעמונה.

  18. ועוד משהו –
    "לבחור בפינצטה" זה ההפך מענישה קבוצתית?
    אז כן, אני בעד לבחור בפינצטה.
    גם בג'נין הייתי בעד לבחור בפינצטה, ובגלל זה קראו לי סמולני. אתה קראת לי ימני. היה פעם מישהו שקרא לי יהושע פיתה, ונראה לי שזה היה כבר שם יותר מדוייק.

  19. שמע יהושע פיתה, אל תרגיז אותי! 🙂

    כשאני לא משלם אגרה אני לא מאיים בהרג שוטר. אני מקווה שהאבחנה עכשיו קצת יותר ברורה. אני לא מאמין בהפחדה לשם הפחדה אבל מבחינתי התבצרות על גג וזריקת בלוקים על ראשם של שוטרים הוא, איך לומר, קצת יותר חמור מלא לשלם את המשכנתא בזמן. אני מקווה שגם האבחנה הזו עכשיו קצת יותר ברורה.

    ורוגל – בעיני המשטרה לא הענישה אף אחד. היא באה לפנות עבריינים וזה בדיוק מה שהיא עשתה. אני מאוד מקווה שאותם אנשים עם ידיים, רגליים ושיניים שבורות עוד ישבו בכלא אחרי שבית המשפט יעניש אותם.

    ואגב שוקי, כידוע לך גם אני סמולני קטן ולמרות זאת ואין לי יותר מדי סימפטיה כלפי הורים ערבים לילדים בני 14 שבאים בטענות אחרי שהילדים שלהם נהרגים מירי של חיילי צה"ל כאשר החיילים ירו על אנשים שזרקו עליהם בקבוק תבערה. חביבי, אתה רוצה לשמור על הילד שלך? אל תיתן לו ללכת לזרוק אבנים ובקבוקי תבערה על הצבא.

    אגב, אין לי טענה לא לילדים הערבים שזורקים אבנים ולא לילדים היהודים שזורקים אבנים. אני רק אומר – אתם רוצים להיות עבריינים, רוצים להפר חוק, רוצים לאיים בהרג של שוטרים וחיילים – היחס הוא דומה. למה מה קרה? בגלל שהם יהודים הדם שלהם כחול? מותר להם לזרוק אבנים על שוטר מתחנת באר-שבע אבל אם ערבי זורק אבן יורים לו בראש? אין סיבה לאפליה.

    מבחינתי כל ההורים שעכשיו בוכים ששברו לילדים שלהם את השיניים שיקפצו לי. שלחתם אותם לקייטנה לזרוק אבנים על שוטרים? קחו בחשבון שהם יכולים לגמור בהדסה.

  20. ורוגל – אני קפיטליסט ואוהב כסף לא פחות ממך. רק שאני מגלה חמלה כלפי אלו שלא שפר עליהם מזלם כמוני וחושב שתפקידה של החברה לדאוג שלא ימותו כמו זבובים ברחובות בעוד שמבחינתך הם יכולים להתאבד.

  21. יובל, לא נעים לי אבל אני נאלץ להודיע לך:
    אתה לא סמולני יותר.
    אתה לא מסריח, אתה לא בוגד, ואחותך לא מזדיינת יותר עם ערבים. זהו, סולקת.

  22. ועוד משהו –
    ראיתי את מיכאלי היום אצל לונדון וקירשנבאום. חוץ מזה שהיא נראית מעולה אחרי הדיאטה (את זה אני אומר כדי לחזק את השקפותיה השוביניסטיות), היא סיפקה ניתוח מעניין, בהיר, מנוסח ומנומק בכישרון, למה שקרה אתמול.
    אני עדיין לא בטוח שאני מסכים איתה, אבל אני די בטוח שמדובר בבחורה די מבריקה, בניגוד לדימוי הנעל שמנסים להדביק לה. אמנם יש לה ייחוס משפחתי ואמנם הייתה חברה של ארז טל, ואולי גם יש לה הפרעת אכילה רצינית, אבל היא בנאדם שיש לו מה לומר ושמעניין להקשיב לו.

  23. שוקי שלנו חנפן.נקודה. לא יודע אם הוא מתחנף לחברים או לבני דודים שיש לו בבית אל או בעפרה, או להורים, או לחברים מסניף בני עקיבא, או, וזה הכי גרוע, סתם חנופה עצמית לנאורות המדומינת שלו, אבל חנפן, נקודה.
    אחת מארבע כתות שאינן מקבלות פני שכינה (מסכת סוטה , מ"ב) היא כת חנפין. דכתיב (איוב י"ג): כי לא לפניו חנף יבוא.
    רוצה לומר: אין צדיקים במשחק הזה. אבל הצד שאדם לוקח וגם הטיימינג מעיד עליו. אם שוקי חושב שהוא בצד זכויות האדם, בלי הבדל דת, גזע וכו', נשמח לשמוע על הרקורד שלו.
    מצדי שימשיך להסביר לילדים במהנט איך מורידים מסנג'ר.

  24. לא מכיר את שוקי וזה ממש לא אישי, אבל מקריאת הגיגיו הפוליטיים, בעיקר ב"רשימות" אני מתרשם שיש לו צורך עז להתחבב על המחנה ה"אמוני" ולרצותו. סוג של רותי גביזון שכזה. אבל אולי זו הפרנויה שלי.

  25. ומה יש לך נגד רותי גביזון? אתה בכלל יודע עליה משהוא? או שאתה רק מיישר קו עם מה שעיתון הארץ אמר לך? לפחות שוקי מפגין חשיבה עצמאית.

  26. אני יודע על גביזון לא מעט, גם מידע אישי, דרכינו הצטלבו פה ושם. תאמין לי שלא מפי "הארץ" אני חי, ולשמחתי בתחום הספציפי הזה איני נזקק לשירותי התיווך שלו. כל זה אינו מחייב אותי להעריך חשיבה שבעיני אינה מקורית או עצמאית או מבוססת על ניתוח מעמיק ומאופיינת ביושר אינטלקטואלי, גם אם היא יוצאת דופן בקבוצת ההתייחסות הלכאורית של בעל הדעה. זה נכון, אגב, ומאותן סיבות, גם לאהבת החרדים שבה החלה להתקשט שלי יחימוביץ. באמת אומץ עצום מצדה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *