המשסה

הקוראים הצעירים אולי לא כל כך זוכרים אבל אני זוכר. אני זוכר היטב את הכהונה הראשונה של בנימין נתניהו, זו שבאה לאחר שפרס הפסיד, לאחר שרבין נרצח. בכהונה הראשונה של בנימין נתניהו הוא הצליח כמעט לפרק את העם הזה. הטכניקה היתה פשוטה: לשסות צד אחד בחברה הישראלית בצד השני. הוא התנפל על עיתונאים, על בית המשפט העליון, על האליטות, הוא לחש על אוזנו של בבה סנילי שהשמאלנים "שכחו מה זה להיות יהודים", הוריד את החליפה שלו, זו שמוגנת מפני ירי כדורי אקדח, מול קהל של ליכודניקים ואמר "כולם פה חברי ליכוד? אין פה שמאלנים בקהל, נכון?" וסיים עם "הם מ-פ-ח-ד-י-ם".

כן, זה נתניהו של הכהונה הראשונה. אדם מסוכן, שפל ואפל שמשסה, מסית ומתנפל על כל מגזר, על כל קבוצה אם הוא רק חושב שיצא לו מזה משהו.

ואז הגיע נתניהו של הכהונה השניה. הוא לא עושה את הטעויות של הכהונה הראשונה, הוא ממלכתי. הוא משחרר את גלעד שליט ואז מחבק אותו. נתניהו של הכהונה השניה התבגר, הוא כבר לא מתעסק בשטויות – הוא מנהל את המדינה.

בולשיט.

הנה רק חלק מהאירועים שהתרחשו רק בשנה האחרונה:

הרופאים נגד האוצר, האוצר נגד הרופאים: נתניהו, כזכור, הוא שר הבריאות ובמשבר הבריאות החמור ביותר שעבר על מערכת הבריאות הציבורית בשנים האחרונות הוא בכלל לא בעסק. הוא נותן לאוצר לריב עם הרופאים שרבים עם האוצר ועם הסתדרות הרופאים שרבה עם המומחים שרבים עם מנהלי בתי החולים שתומכים במתמחים שמגובים על ידי הסטודנטים שזועמים על ההסתדרות הרפואית. זה מצב נתניהוהי קלאסי: שיסוי של קבוצה בקבוצה בקבוצה.

אשכנזים נגד מזרחים: אין מספיק מזרחים בבית המשפט העליון כיוון שהעדה שלך, המקום שבו נולדת, הוא המשתנה החשוב ביותר בבואנו לבחור שופט עליון. לכן צריך למצוא מזרחי אחד כי בית המשפט העליון הוא יותר מדי אשכנזי. בואו באמת נוציא את השד העדתי מהבקבוק כי מזמן לא היה פה איזה סלאח שבתי כמו שצריך, בואו וניתן למזרחים להתלונן ולאשכנזים להתגונן ונשסה את אלו באלו באלו.

הימין נגד בית המשפט העליון: יש עוד בעיה עם בית המשפט העליון: לא רק שהוא אשכנזי מדי הוא גם שמאלני מדי. אז בואו נשנה את הרכב הוועדה, בואו נכתוב מחדש את הכללים, בואו נמנה נשיא בית משפט עליון שתואם את טעם הפוליטיקאים. המשפטנים צועקים, הפרידמנים יוצאים מהחורים ומתגוללים כהרגלם על בית המשפט העליון ואיזו שמחה גדולה – כולם רבים.

חברי כנסת נגד עיתונאים: בואו נפחיד את העיתונאים, נפחיד את הבלוגרים, נפחיד את אמצעי התקשורת ונראה להם מי בעל הבית. התקשורת הרימה את האף, היא העזה לספר על ביביטורס ועוד כמה סיפורים על מעללי שרה ומשרתת שחוטפת מכות ודי כבר עם העיתונות הזו הלא פטריוטית הזו. בואו ניתן לפשיסטים בכנסת להשתעשע עם חוקים שיבהילו את התקשורת כהוגן שהרי כידוע התקשורת מפרסמת רק שקרים והגיע הזמן להכניס לה חזרה. או אז מגייסים את כל המתלהמים, כל הנפגעים, כל הקורבנות ואחד מתי גולן ונראה איך כולם רבים. ואיפה נתניהו? הוא מרגיע, אנחנו נשמור על חופש הביטוי, הוא אומר ומיד גורר באוזן את הכלבלב הרצוע שלו, אהוד ברק, ושניהם מצביעים בעד החוק.

רבנים נגד נשים: קול אישה ערווה (אמאשלכם ערווה חבורת חלאות) ולכן אם אישה כלשהי תחליט לשיר איפשהו יצאו החיילים מהחדר, יצאו מהאולם ויבהירו שכאן זה אירן והצבא הוא צבא אירן ואם אישה תעז לזמר, הרבנים כבר יראו לה מה זה. איפה נתניהו בסיפור הזה? הוא מביט מהצד איך החרדים נכנסים בנשים ואלו צועקות על החרדים והכל כל כך נפלא כי כולם רבים האחד עם השניה.

ימנים נגד שמאלנים: הבעיה עם השמאלנים היא שאוהבים אותם באירופה. לא ברור למה. לכן, אם יש איזה אירופאי שבמקרה יתרום לאיזה ארגון שמאלני אנחנו כבר נראה לו מאיפה משתין הדג. נחתוך להם את הלשון, נחתוך להם את היד, נחתוך להם גם את צינור התרומות. השמאלנים מתחילים לצעוק, הימנים אומרים שזה בכלל חוק שהועתק מארה"ב והכי טוב הוא שכולם רבים.

ימנים נגד ערבים: ערבים, וזה ידוע, הם חארות. הם חארות מכיוון שהם לא נאמנים. כולם יודעים את זה. הם חארות, הם לא נאמנים והם גם מחבלים שרק במקרה עדיין לא התפוצצו. בטח יתפוצצו עוד מעט. ולכן בואו נעביר חוק נאמנות שבו הם יחויבו להכריז על נאמנות למדינה, נאמנות לדגל, נאמנות להמנון, נאמנות לאביגדור ליברמן, הייל! יש לכם בעיה עם זה? יאללה, בואו נריב קצת.

על זה אפשר וצריך להוסיף את המאבקים בטייקונים, המאבקים בריכוזיות, המאבקים במשכורות הגבוהות וכן, גם המחאה, המחאה שצצה בדיוק במשמרת של נתניהו כי זה בדיוק מה שנתניהו מוציא מהעם כאשר הוא בשלטון: כעס, מרירות, תחושת עלבון ותסכול. זו האווירה הקלאסית של נתניהו, אווירה של ריב ומדון, כעס ומתח, תחושה שכל מי שרק ימהר וישלח יד לעוגה יתפוס חתיכה ועדיף חתיכה גדולה, ואין דין ואין דיין וראש הממשלה עומד מהצד ונותן לכו-לם לריב האחד עם השני כי כאשר כו-לם רבים האחד עם השני אף אחד לא שם לב שנתניהו לא עשה שום דבר, כלום, כדי להפוך את המקום הזה ליותר נסבל.

הכלכלה בשקיעה, יחסי החוץ התרסקו, מנהיגי העולם שונאים אותו וחושבים שהוא שקרן, תהליך השלום נגמר, מערכת הרפואה קורסת, מערכת החינוך נמעכת, מערך כיבוי האש לא שוקם, מספר העניים עדיין בשמיים, ההקצנה הדתית הולכת ומחריפה, חופש הביטוי נמצא בירידה ואף אחד לא מצליח לחבר את כל החתיכות של התמונה כי כולם רבים עם כולם.

נתניהו מסוכן לישראל לא כי הוא ימני, לא כי הוא נגד תהליך השלום, לא בגלל דעותיו או עמדותיו אפילו לא בגלל שהאיש הוא שקרן מדופלם. נתניהו מסוכן לישראל כיוון שהוא חי ופורח כאשר קבוצות שונות בעם נאבקות בקבוצות אחרות. נתניהו הוא המשסה. אם יש איום אמיתי על החברה הישראלית, על בריאותה, על שפיותה, הרי שיש לאיום הזה שם, ויש לו תמונה. זהו בנימין נתניהו, האיש שיודע לעשות רק דבר אחד: לשסות.

64 מחשבות על “המשסה

  1. הזכיר לי את התיאור של מלחמה (אחת מארבעת פרשי האפוקליפסה) מהספר "בשורות טובות". מחריד ומעציב.

  2. לדעתך הגנת "אמת דיברתי" תעמוד לך?
    בכל מקרה אני מציע שנקים ביטוח נגד תביעות דיבה.
    קרן שתשלם את הקנס במקרה של הרשעה.

  3. אני חושב שמה שמסכם את דמותו של נתניהו הוא הציטוט הזה, מתוך ישיבת סיעת הליכוד האחרונה לפני רצח רבין: ""רבין חייב להפסיק להיות המסית הלאומי… מזכיר את צ'אוצ'סקו". 18.10.95. וכל המוסיף גורע.

  4. אני לחלוטין לא רוצה להגן על נתניהו, שבחסות ה"ממלכתיות" של הכהונה השניה שלו מאפשר לקואליציה להשתולל רצף של חוקים אנטי דמוקרטיים. אבל חלק מהנושאים שהזכרת לא נובעים מהתנהגות הממשלה ולא לובו על ידה. הויכוח בצבא עם נושא שירת נשים, חמור ככל שיהיה, הוא לא משהו שמצדיק התערבות של ראש הממשלה – לא כל עוד צה"ל לא סיים לטפל ולגבש מדיניות בנושא הזה בעצמו, ולא הוכיח שהוא לא מתמודד עם המשבר הזה בצורה פנימית. לא היה מזיק, מצד שני, אם הכרוכיה בתפקיד שר הבטחון היה מביע את דעתו בנושא.

    אגב, הטענה שנתניהו הוא "שר הבריאות" מאפשרת לליצמן לחמוק מאחריות. בתור האיש הבכיר שתפקידו להשקיע 100 אחוז מזמנו לנושאי משרד הבריאות, ליצמן נושא באחריות מיניסטריאלית בדיוק כמו כל שר אחר, גם אם מסיבות טכניות הוא בוחר שלא לקחת את תואר השר. ראש הממשלה צריך להיות מעורב במשבר, כיוון שהוא מספיק משמעותי בשביל להצדיק מעורבות של ראש ממשלה. אבל בכל הנוגע לתפקיד שר הבריאות, נתניהו הוא רק חותמת גומי.

  5. אני לא סובל את ביבי בדיוק כמוך, אבל פור דה רקורד – הוא לא אמר בתקרית השכפץ ״אין פה שמאלנים בקהל, נכון?״ אלא ״כולם פה חברי ליכוד?״. התבטאות אומללה גם כן, אבל פחות חריפה מזו שכביכול ציטטת.

  6. בגדול אתה צודק לחלוטין אבל שתי הערות:

    1. המחאה העממית לדעתי לא נבעה ממרירות, ואפילו לא מביבי, אלא ממצב כלכלי באמת רע. אמנם חלקו של ביבי במכירת המדינה לטייקונים הוא גדול, עוד מימי כהונתו הראשונה, ועבור בתפקידו כשר אוצר, אבל אני מעדיף לראות את המחאה של הקיץ באור חיובי ולא לטמא אותה במחשבות על ביבי.

    2. שכחת את הדבר החשוב ביותר, לדעתי. ביבי היום הוא משרתו של ליברמן. תפקידו של ביבי זהה לתפקיד שמילא הינדנבורג (אם אני לא טועה בשם) בערוב ימיה של רפובליקת ווימאר, קרי: עלה טענה להפלת המשטר הדמוקרטי. למעשה, לא יכול להיות לליברמן משת"פ מתאים יותר, כיוון שבמלחמות שביבי מעורר עם כל העולם ואחותו, ביבי פועל לשכנע את האספסוף המוסת שדמוקרטיה זה מותרות שלא נדרשים במדינת היהודים. עד שנבין מה קרה, הרוב כבר יעדיף את שיטת ליברמן לניהול מדינה.

  7. "הבעיה עם השמאלנים היא שאוהבים אותם באירופה. לא ברור למה" . אני מבין שהסאבטקסט הוא שהאירופאים הם יותר נאורים מאיתנו . אם כך צריך להסתכל איזה חוקים מחוקקים שם, שבהרבה מקרים הולכים עוד יותר רחוק מאלה שלנו .

  8. ואפשר לחשוב שכל השסעים שציינת לא היו קיימים לפני נתניהו . כאילו ששמאלנים ,ימנים,ערבים ודתיים היו יוצאים ערב ערב לרקוד ביחד הורה ואז בא הביבי הזה והרס את כל ההרמוניה .

  9. אם השמאל יפסיק להתעסק בשטויות, ובאמת יראה אכפתיות מהמדינה. אולי בבחירות הבאות הוא יוכל לתפוס את המקום של ליברמן במשרד החוץ במקום לכתוב שטויות. ברור שאתה כשמאלני חושב שביב משסה, כמו שכל ימיני היה חושב ששלטון שמאלני הוא משסה, אם היה בשלטון. ראש ממשלה טוב מחליט החלטות. וברור שהצד שלא אוהב אותן, חושב שהוא משסה.

  10. אתה נותן לו הרבה יותר מדי קרדיט. נתניהו לא צריך לשסות אף אחד באף אחד כדי שיהיה פה רע. הוא רק צריך לא להתערב וזה בדיוק מה שהוא עושה (לא עושה ליתר דיוק). האיש לא נשמע ולא נראה, לא מראה שמץ של אג'נדה או חזון. מבחינתו מנהיגות זה לתת לדברים להידרדר לעברי פי פחת ואז לחפש בגוגל ולהזמין סופר טנקר ויעלה כמה שיעלה. לימין כרגע יותר נוח לנצל את המצב הזה יחסית לשמאל אבל עם נוציא את הראש שלנו מביצת המגדריות המצב הזה צריך להדאיג את כולם, ימנים שמאלנים, חרדים, ערבים ואנשים עם משקפיים.

    מדאיג מאוד.

  11. כן, אני זוכרת את הכהונה הראשונה של נתניהו, כהונה עמוסה סקנדלים, שמה שאפיין אותה היה איבוד כל רסן או גבולות, הסתכסכויות אינסופיות, ואחת, שרה.
    ואני גם זוכרת איך איך אחרי שכתש והרס הוא גם נמלט, העגל האומלל, מכסא רה"מ אחרי הכהונה ההזויה ההיא ואיך (חלקינו) נשמנו לרווחה וחשבנו שזהו, מספיק, נגמר הסבל החובבני ההוא, הלך העבד-כי-ימלוך, האיש שלמד מהר מידי מה זה מנעמי שלטון ואיזה כיף לסכסך בין אנשים ואז להימלט לאיזו מדינה אירופית בפוזה של 'הנה אני הולך להציל את תהליך השלום/ לנאום על כמה אנחנו מחוייבים/ לספר איך מדינת ישראל תעשה הכל כדי להישאר הדמוקרטיה היחידה במזה"ת' וכל הבולשיט הזה, ולהשאיר מאחוריו את המדינה סוערת ושסועה ושונאת וקיצונית.
    שיטות נתניהו קלאסיות.

  12. קל להאשים את ביבי, אבל ברור לך שביבי לא תפס את כס ראש הממשלה בהשתלטות עויינת.
    מה שאתה אומר נגד ביבי זה למעשה כתב אישום נגד רוב הציבור (ציבור הבוחרים).

    אי אפשר להתעלם מזה שלביבי יש בסיס מוצק בציבור. למה לא לקרוא לילד בשמו? הציבור הוא חבורת פשיסטונים/בבונים שנהנים לראות דם.

  13. אני אולי יכול להסכים לדברים, אבל לא לניתוח.

    תמיד טענתי שנתניהו מנהיג טוב, יעיל ואפילו ישר במידה מסויימת … רק שכל זה נכון עבור ציבור הבוחרים שלו ותפיסת העולם ממנו הוא מגיע ושם אני לא וכנראה שגם אתה … כי אם תבחן לעומק את הנקודות שהעלית – תראה שמרבית ציבור הבוחרים שלו נגד בית המשפט העליון, נגד ערבים, נגד התקשורת, נגד שמאלנים, נגד אשכנזים וכהנה וכהנה.

    אז אפשר לקרוא לו מסוכן ומסית ואני עדין "לא שוכח ולא סולח" על חלקו ברצח רבין – אבל האמת צריכה להאמר: ללקוחות שהוא מזהה הוא מספק את הסחורה … הבעיה שהוא מזהה אותם רק בצד אחד של המפה ולא בכלל ציבור אזרחי המדינה.

  14. ככה הייתי מנתח אם הייתי שמאלני, אני מהמרכז והניתוח שלי לא כזה.

    חלק ממה שכתבת לא נכון עובדתית, והשאר סתם פופוליזם, לא ברור ממה אתה מפחד, החוק האחרון פשוט יאלץ אותך לוודא לפני שתכתוב משהו…

  15. למרות שאני מסכימה בגדול עם יובל, יש באמת משהו קצת פופוליסטי במה שנכתב (ולגבי ורומי – הבלוג הזה לא מיועד רק לשמאלנים, אחרת מה הטעם בתגובות?). יחד עם זאת, גם אם הפוסט לא סופר מדוייק (ולדעתי הוא לא), הוא נכון רגשית. התסכול מגיע מכל קצוות הקשת הפוליטית ואם לא מנתניהו אז מהמצב שאליו הוא הוביל את המדינה (או כמו שבן ארי כתב: לא הוביל) וגם ובעיקר (לפחות אצלי) מזה שההיסטוריה עלולה למרבה הנוראיות לחזור שוב ובבחירות הקרובות הוא עלול להבחר פעם נוספת.

  16. חשבתי שוב על הפוסט, והגעתי למסקנה לגבי מה רע באמת בכהונה של נתניהו: אין לה אג'נדה.

    אין ראש ממשלה שיכול באמת לפעול על פי האדיאולוגיה שלו. כל ראש ממשלה צריך לעשות ויתורים לטובת השותפים האחרים בקואליציה. אבל כל ראש ממשלה צריך לבחור אג'נדה מרכזית ולקדם אותה, בזמן שהוא מתפשר על נושאים אחרים. אצל רבין, ברק ובמידה מסויימת גם אצל אולמרט זה היה המשא ומתן המדיני. אצל שרון זאת הייתה ההתנתקות. אבל מה האג'נדה של נתניהו?

    התהליך המשמעותי העיקרי שמקדמת הקואליציה היא החקיקה האנטי-דמוקרטית/ציונית-לאומית (תלוי מאיזה צד של המתרס אתה מסתכל). אבל נתניהו לא באמת עומד מאחוריה. חלק מהחוקים הוא מקבל, אחרים הוא חוסם (צריך לשים לב שעל כל הצעת חוק מסוכנת, יש אחת קיצונית הרבה יותר שנחסמת בממשלה). אבל הדינמיקה היא של אתנן פוליטי לקיצוני הליכוד/ליברמן (בדומה לתקציבים שניתנים לישיבות, למשל). אם נתניהו היה דוחף בגלוי ובצורה פעילה את הצעות החוק האלו, היה אפשר להגיד שיש לו אג'נדה (ימנית ומסוכנת, אבל אג'נדה). אבל במצב הנוכחי אין שום החלטה חשובה שראש הממשלה חתום עליה באמת. מי יודע, אולי הנושא האיראני הוא זה שעומד על הפרק (אני מאוד מקווה שלא).

  17. בולשיט!
    הממשלה הזאת יצבה את המצב הכלכלי
    והבטחוני פחות אנשים עניים לפי דוח העוני
    הזניקה את ציוני התלמידים העלתה צמיחה הורידה אבטלה
    סלללה פסי רכבות כבישים לאורך כל הארץ אישרה את דוח ששינסקי דוח הרכוזיות החזירה את שליט ואת גרפל עצרה את הסכם הנסיגות של השמאל
    העלתה את הפלשמורה בונה חומה בגבול מצרים ויזמה אין ספור חוקים חברתיים כולל העלאת שכר המינימום וחתימת הסכמי שכר עם מגזרים רבים במשק
    ממשלה טובה מאמר גרוע

  18. אני מקשיב לקולות, זה מתחלף מכעס זעם ליבבה קורבנית.
    שוב השמאל נדפק , שוב בא ביבי מטריד פוגע ודופק אותנו השמלאנים.

    מי שדפק את השמאל הם מנהגי השמאל שנתנו להם צאנס והם אמרו בואו ננסה לעשות שלום , בואו ניתן לערבים את מה שהם רוצים ונגמור עם הסיפר הזה .
    והעם נתן צאנס, וספג פיגועים וספג רצח ראש ממשלה ובסוף אחרי הרבה שנים הבין. שבשמאל אין לו מה לחפש. העם הלא ימני פשוט רוצה שקט, לא מלחמה ולא שלום של דמים. אבל הוא לא שוכח לאןמנהגי השמאל הובילו אותו אז הוא מוכן לקבל בקטנה את ההתנהגות של ביבי..
    אז תפסיק לבכות ותפסיק להיות קורבן, אתה רוצה שינוי תדאג שהחברה ילכו להצביע בכנסת. למצוא הנהגה שפויה ולא רדיקלית ולבנות פה משהו דמוקרטי

  19. כלומר, ביבי הוא ה"משסע" בגלל שהוא לא "מתערב", כלומר בגלל שהוא לא עושה כלום בריבים בתוך הציבור הישראלי?
    תקראו את המשפט למעלה (שלדעתי מסכם את המאמר הזה לא רע) ותודו, לפחות בעיני עצמכם: תגידו, יצאתם מדעתכם?

    רבין נקט איזו עמדה להלחם בריבים האלו (ע"ע "פלופלורים", ו"הליכוד משתף פעולה עם החמאס", ..)? ברק עשה משהו נגדם? אולמרט, בן-גוריון, בגין, שמיר? אשכול? גולדה?

    מישהו נקט איזושהי עמדה בסכסוכים בין אשכנזים למזרחיים? בין דתיים לשמאלנים? בין עשירים לעניים, בין שתרמה להרגעת הרוחות?
    (ובבקשה אל תזכירו לי את "בקשת הסליחה" של ברק. גם לי יש גבולות)

  20. בעיה אתכם, הימנים – אין שום יכולת להבנת הנקרא. הבעיה עם עם ביבי היא לא שהוא לא מתערב, הבעיה היא שהוא מלבה את הריבים כי הוא יודע שהוא המרוויח הגדול מהם.

    עכשיו אתה קצת יותר מבין או שאאלץ לעשות לך גם תנועות עם הידיים? בובות? איור תלת-ממדי? הסבר בשפה זרה?

  21. נכון. אבל ביבי הוא עדיין מראה של החברה הישראלית העכשווית. יותר מהכל – יותר מהימין, מההקצנה הדתית, מהחזירות הכלכלית, מהגזענות, קידוש רייטינג – זה ה"כל אחד לעצמו" הזה, שמתעלל, אונס, ולועג לסולידריות שהשמאל העלה בחזונו כשהקים את המדינה.
    הייתי רוצה מאוד לומר, שזוהי לא דרכנו. אבל העם אמר את דברו. זה לא ביבי שהסית את המזרחי העני נגד הקיבוץ כדי להכנס בערבים ולנקום באשכנזים – הם בחרו בכך מרצונם. לתוך הואקום שנוצר מהמשבר בשמאל מאז רצח רבין ("רגע, אנחנו אוהבים את ישראל? שונאים אותה? מוותרים ויורדים מהארץ?") נשאב הישראלי המכוער. וביבי רק רוכב על הישראלי המכוער – הוא לא ברא אותו. אם זה לא היה ביבי, זה היה מישהו אחר. הוא רק הסימפטום, לא הבעיה. והבעיה כבר מושרשת כל כך עמוק, שקשה לראות כרגע תקווה באופק.

  22. לא מבין איך ראש ממשלה אחד אשם בכל השסעים החברתיים, הכלכליים, העדתיים והדתיים במדינה הזו.
    עצם הטענה מגוחכת.
    ההקצנה, אם לדייק, מתרחשת בכל מקרה. הקצנה דתית מול הקצנה חילונית, בחסות פחד וטמטום כללי בחברה כולה, הפרשים בשכר כתוצאה ממדיניות כלכלית קפיטליסטית (אחים, זה לגיטימי לא פחות ממדיניות סוציאליסטית או ניאו סוציאליסטית) וכמה חוקים לאומיים, שמעמידים את התקשורת כולה על הרגליים האחוריות.
    למשל, הפוסט הזה.
    ההקצנה מגיעה מתגובות פבלוביות שכאלה.

    ראש ממשלה הוא לא 'צו פיוס'. הממשלה מקבלת החלטות, וכל החלטה שהיא מקבלת משחקת, בדרך כלל, לידי אחד הצדדים.
    מחפש משסה? ע"ע שרון וההתנתקות.

  23. גם אני זוכר, במיוחד את ההסתה, הרעל, הריקודים על דם הנרצחים בפיגועים. את ארון המתים של רבין הכל אני זוכר לו. רק בדיקטטורה הוא יכול להיות בממשלה.
    ולמרות זאת והיותו לוזר שהפסיד שלוש מערכות בחירות רצופות, הנה שיר הלל למלך היחיד ביבי.
    http://colaholic1972.wordpress.com/2011/11/22/praybibi/

  24. נמרוד – "אצל רבין, ברק ובמידה מסויימת גם אצל אולמרט זה היה המשא ומתן המדיני" לראשון היתה אג'נדה נגד משא ומתן שאותה הוא הפך ב-180 מעלות בגלל לחץ של חבריו למלגה, לשני היתה אג'נדה בעד משא ומתן ואחרי כמה מאות הרוגים הוא הודה שטעה לגביה, והשלישי טוען שהוא תמך במשא ומתן אבל מהכהונה שלו זוכרים רק מלחמות ושחיתות . אני חושב שביבי יוצא די טוב לידם .

  25. מאוד פופוליסטי
    הגישה הזאת של להאשים את נתניהו בכל דבר שקורה היא פשטנית מידי, ולא ראויה לדוקטור נכבד.
    הרופאים
    נראה שאין מגזר בארץ שהצליח למצב את עצמו כמגזר על חוקי, העובדה היא שהממשלה הזאת קיבלה החלטות קשות להעלאת שכר והוספת תקנים מה שלא קרה בעבר. האיגוד הוא הסמכות החוקית לתום בשמם. נדפקו? אפשר להתווכח אבל אי אפשר שלא לראות אג'נדה חיובית במתווה ההסכם. ובכל מקרה הסכם שכר אסור לפתוח. אם נתניהו היה פותח את ההסכם, וכל שאר המגזרים היו שובתים ופותחים הסכמים, כמה מאמרי נתניהו הסחיט והלחיץ היו נכתבים במדיה?

    וע"מ לחסוך לכם זמן הכנתי רשימה יותר מקיפה של עוולות נתניהו
    הניקיון ברחוב שלי [חייב להוסיף תקנים למערכת הניקוי, ולשפר את שכרם]
    החלב שהחמיץ במקרר [עוד רגולציה לענף שקיות החלב]
    מחירי הדיור [גם כשהוא לא היה ראש ממשלה הוא היה צריך לדאוג להורדת המחיר ע"י סבסוד מהכיס שלו]
    שופט מזרחי [דחוף להפוך כל מזרחי לשופט, כך גם ניפטר מש"ס שכולם יהפכו לשופטים]
    אירגוני שמאל אהודים באירופה [לשתף אותם יותר בהחלטת מערכת הביטחון ולדאוג שיאהבו אותם גם באפריקה ובאוסטרליה]

    יש עוד כמה דברים אבל הם חסויים

    אפשר לאהוב או לא את האיש. אי אפשר להתווכח על העשייה שלו, ועל נטישת האידאל הקפיטליסטי נטו שאפיינה אותו עד למחאה החברתית.
    לטעמי הוא ראש הממשלה שעושה
    ואני יודע שאני הפכתי לפרסונה נונ גרטה באתר הזה

  26. מייק אני ממש מקווה שמשלמים לך טוב שם במשרד ראש הממשלה כי טוקבק בתשלום כמו שלך, שהוא כל כך ירוד ומטופש ראוי לתשלום שמכבד את בעליו.
    שאפו!

  27. כבר העלו את הנקודה הזאת כמה פעמים, אבל מכיוון שאין פה אפילו נסיון לענות עליה בצורה רצינית אני אחזור ואשאל אותה:

    באיזו צורה בדיוק בנימין נתניהו משסה את העם נגד עצמו?
    הטענה שלא לעשות כלום היא בגדר שיסוי, היא פשוט לא הגיונית.

    אז איפה האקדח המעשן?

  28. העיקר שיש לו "סופר טנקר" לכל מצב. פטתי!!! יש אימרה שאומרת אם זו לו הייתה הבעיה שלי זה היה אפילו מצחיק. אבל לנו הוא מכאיב.

  29. @מייק:

    "נטישת האידאל הקפיטליסטי נטו שאפיינה אותו עד למחאה החברתית"

    האם אתה קורא את שאתה כותב?

    לא, באמת.

  30. למרות שביבי הוא האדם השנוא עלי זה שנים, הפוסט עצמו מאוד לא משכנע וסתמי. הופתעתי לגלות ששיסוי זו הבעיה בשלטונו של ביבי, אבל לא נתקלתי בראיות שיתמכו בטענה הזו. אני מאוד מקווה, למען עתיד ההשכלה בישראל, שלתלמידים שלך היית נותן ציון נמוך על כתיבה שכזו.

    מה שמזכיר לי, קראתם את הטור המופלא של הדוקטור בהארץ, שבו חשף שמספרי המשתמשים שמפרסמות פייסבוק, טוויטר ואפילו גוגל פלוס אינם מלמדים אותנו על כמות המשתמשים באתרים הללו? אללי. עאלק רופא.

  31. יוסי, אנחנו משוכנעים שביבי הוא האדם השנוא עליך זה שנים. אין דבר שאנחנו משוכנעים בו יותר. עכשיו ארצה.

  32. אני מציע לא להתרגש מהמגיבים האנונימיים שלפתע התאספו פה כולם תחת כתובות IP ממדינות שאפילו לא ידעתי שהן קיימות. הדרך שבה אנשי נתניהו מפעילים אנשים ש"לא מבינים על מה מדובר" ו"מחפשים אקדחים מעשנים" ושאר ירקות היתה משעשעת אלמלא זו היתה הדרך שבה נתניהו עושה שימוש בכספי משלמי המסים: משלם לאנשים כדי שיכתבו תגובות.

  33. יותר מידי לדעתי.
    ביבי שקרן, כן זה ידוע, לולא תוכנה חשובה זו הוא לא היה נהיה ראש ממשלה.
    אני גם לא מחסידיו של ראש ממשלתנו היקר, אבל אולמרט היה יותר טוב?
    ההאשמות פה הם נרחבות מידי ופופוליסטיות מידי.
    אני חושב שפיזור ההאשמות רק גורע מהאשמה האמיתית של ביבי והיא שהוא פשוט עושה הכל לטובתו האישית וכלום לטובת האזרח הקטן.

  34. חלק עצום מהתהליכים שמתוארים כאן לא קשורים לנתניהו.

    זה נורא נוח כשיש לך שעיר לעזאזל, אבל אם יש דבר אחד שמאפיין את נתניהו בכהונה השניה, זה שהוא מקפיד מאוד לא לעשות כלום.

    עבור על 10 הממשלות המכהנות האחרונות ואתה תראה אחת לאחת את אותן סוגיות: שביתות כשנבחרי הציבור נותנים לנערי האוצר לשחק לפניהם; השד העדתי (המנוח לכאורה) מציץ מארונו; אופיו של בית-המשפט העליון נמצא בעימות; חילונים וחרדים נאבקים על אופיה של המדינה; יהודים וערבים. כל מי שעובר על האירועים הבולטים בכהונת שמיר, בכהונת ברק או בכהונת אולמרט יכול לראות את זה.

    המדינה משותקת בתיקו בין חילוניה הימניים והשמאלניים ואט-אט, בלי שהם באמת משפיעים, המיעוטים הולכים ומתחזקים. בקרוב זו באמת תהיה מדינת כל אזרחיה – הערבים, החרדים והאחרים – ואז עוד נתגעגע לעימותים השלווים של כהונות נתניהו.

  35. מדובר סך הכל בבן אדם שלא עשה שום דבר משמעותי בחייו.
    קריירה אקדמית ראויה לציון, לא היתה לו.
    קריירה צבאית, אי אפשר להשוותה לזו של אחיו ז"ל למשל, המוכשר בבני נתניהו.
    גם בעסקים (עד שנהיה ראש ממשלה , מאז הפך פתאום למילונר…) לא עשה שום דבר מיוחד.
    כהונתו כראש ממשלה היתה טראומטית וכשר אוצר היתה אכזרית. (הוא לא זה שהציל את כלכלת המדינה – כמו שהצילו אותה ההתגברות על האינתיפאדה וההתאוששות הכלכלית העולמית באותה תקופה, כך יעידו גם פקידיו הבכירים ביותר בתקופותו כשר אוצר), מה שכן היה שם זה 4 פעמים קיצוץ בחינוך.
    וגם הפחדנות המאפיינת הזו שגרמה לו להתפטר רק יומיים לפני ההתנתקות, לא לפני שהרים 6 פעמים בכנסת ידו בהצבעות בתמיכתה.
    אפשר להגיד עליו שהוא היה שגריר טוב באו"ם, היכן שדיבורים חשובים.

  36. כתוב יפה ולעניין, חוץ מהסיפא "נתניהו מסוכן לישראל", קצת הגזמה. במשפט הלפני אחרון (אם יש איום.. ) משתמע שנתניהו הוא האוייב מספר 1 של מדינת ישראל. זה בדיוק מה שהוא אמר על רבין = הקצנה מוגזמת ואפילו מסוכנת. זה מוריד מהחוזק והאמינות של השאר. לולא דיספוזיציה של תיעוב ותיוג אוטומטי של סכסכן מלכתחילה זה היה יכול להיות פוסט קונצנזולי לגמרי. ד"א חלק מהביקורות בתגובות (אמנם גם בדיספוזיציה אבל עדיין) נכונות: צריך להראות שבדוגמאות האלה הוא היה יכול יותר, צריך להראות שבהשוואה לרוה"מ קודמים, וגו'. אבל היי, זה לא פוסט 'הוכחות' אלא מאמר דיעה. ככזה הוא קולע ומדוייק, פרט, כאמור, לשלב ההאשמות שהוא חד וחותך, בלתי מתפשר, מהיר, מוקצן ומוגזם.

  37. נתניהו הוא התחתית של מה שיכול להיקרא מנהיג. התואר המתאים לו שייך כנראה לכל מיני חומרים חקלאיים. אבל לא זו הבעייה.
    הבעייה היא שזה העם של נתניהו שתגידו מה שתגידו- יבחר בהם שוב.
    גם שרון היה כזה והחליט להתנער ברגע האחרון. כמוהו אולמרט- רע, מתנשא ומושחת כמיטב המסורת של מרכז הליכוד.
    אבל יש גם אחרים: נתמניהו, ברק, סער, שטייניץ… כל אלה יודעים שאנחנו הולכים בעניים פקוחות למדינה דו לאומית או עימות עם כל העולם שבו נפסיד. אותם זה לא מעניין כל עוד התחת קשור לכיסא. מילא: ליברמן, ליבנת, האיחוד הלאומי (העתק של האיסלם הפוליטי), אלה אינם שווים פתיחת תיק במחלקה הסגורה אפילו.

  38. אז בו נראה מה באמת נתניהו עשה עבור העם הזה בשש וחצי שנות כהונתו כראש ממשלה לא היו מלחמות הפיגועים בתקופתו היו מהנמוכים מאז קום המדינה הכלכלה בתקופתו בין הכי טובות בעולם האבטלה בין הכי נמוכות בעולם היחסים אם ארצות הברית הכי טובים מאז ומעולם שני בתי הקונגרס האמריקאי קמו ומחו לו כפיים במשך חצי שעה השקעות בתשתית הכי גבוהות מאז קום המדינה נתניהו טוב ליהודים ולמדינת ישראל וזה מה שחשוב שהפלשתינאים יהיו בני אדם נורמלים ולא רוצחים נתעבים אז נתיחס אליהם בנתיים רוב העם השפוי תומך בנתניהו הו במשפט קצר כדי לסכם את הכול הכלכלה 10 הביטחון 10 נתנייהו 10 בשביל רוב העם השפוי נתניהו מלך

  39. ביביהו איש חסר ערכים וחסר חזון, תאב בצע ונהנתן. ממלא את תפקיד ראש הממשלה רק כדי לספק את מאוויו ולשם כך יכשיר כל שרץ. אך זה ביבי כי כך גידלו אותו הוריו.

    הבעיה נעוצה במי שבוחר בו וזה האספסוף הנבער שביבי ומקורביו עושים מאמצים רבים כדי להשאיר את האספסוף בור ונבער וכך להבטיח את שלטונם גם לעתיד לבוא.

  40. בערב פסח אפריל 2012 בדה מרקר נתניהו מאשים את החרדים והערבים בהדרדרות של מעמד הביניים

  41. העובדה שביבי נבחר בשנית לראשות הממשלה לאחר קדנציה ראשונה כושלת ואחרי כל הסקנדלים שנקשרו בו, מראה על טפשותו של הציבור הימני-חרדי-משיחי. אגב, בהבקשר הזה גם אהוד ברק לא יוצא מן הכלל.

  42. נתניהו מסוכן למדינת ישראל כי הוא רומס את הדמוקרטיה ברגל גסה.גונב את קולות בוחריו,המטומטמים,שחוזרים ובוחרים בו שוב,ומבצע את מדיניות השמאל הקיצוני. נתניהו הוא ממשיך דרכם של קודמיו – מנחם בגין,שרון ואולמרט,שכולם ביצעו מדיניות שמאלנית ושימרו באדיקות (פרט לאולמרט) את שלטון החונטה השמאלנית במערכת אכיפת הצ/חוק.

  43. על מה אתם מדברים? הרי ביבי הוא מנהיג דגול! הוא מצעיד את המדינה לעתיד זוהר, שלא היה כמותו בתולדות עם ישראל! ושאלוהים יעזור לנו…

  44. לא היו ימים טובים יותר למדינה מאז נמצא נתניהו בשלטון, ההפגנות ברוטשילד, הם אכן של מדושני העונג. אין להם מה לעשות מרוב שיעמום בין מסעדה למסעדה, בין בר לבר, בין טיול להודו לקרישנה.

    בבבחירות הבאות יקבל נתניהו 45 מנדטים

  45. איך כתב פעם פול אוסטר – ככל שהדברים משתנים, כך הם נותרים ללא שינוי.
    2015 – וכלום לא זז.
    😐

  46. ליואב מתגובה 2: אפשר לעשות את זה באמצעות מימון המונים. כבר השתתפתי בדבר דומה פעם בקבוצה "גם אני מיקי רוזנטל", ובסוף התביעה נמשכה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *