המשפיע על האינטרנט

הטוש עורכים היום את הכנס המפומפם שלהם. בבוקר היו פקקים מקריית-שמונה ועד תל-אביב ואחרי שהתקדמתי 150 מטר ב-30 דקות חזרתי הביתה (ועם הסטודנטים במכללה סליחה).

בכל אופן, הטוש הכריז כי מאיר ברנד, מנכ"ל זושה ישראל הוא האיש המשפיע ביותר על האינטרנט הישראלי וארז פילוסוף, מייסד והמשנה למנכ"ל של וואלה הוא האיש השני בהשפעתו על האינטרנט הישראלי.

באמת שיש לי הרבה כבוד והערכה לשני האישים הללו אבל זו פשוט בדיחה. מאיר ברנד, הוא סוג של פקיד של זושה בישראל. להבנתי (ויכול להיות שאני טועה) הוא מתאם בין זושה אירופה לבין העסקים של זושה בישראל. עוד לא ראיתי שמאיר ברנד השפיע באינץ' על האינטרנט בישראל. מה שהשפיע היתה ההחלטה של זושה להיכנס לישראל (ובינתיים כל מה שהיא עשתה חוץ מלפזר הצהרות היה להשיק את זושה ניוז בעברית, מיזם כושל ומביך). ברנד כאישיות, כמנהל או כמקבל החלטות לא השאיר שום חותם משום סוג שהוא על האינטרנט הישראלי. לכן קשה לחמוק מהמסקנה שהבחירה בו היא חנופה תקשורתית מהסוג הנחות ביותר ("הנה בחרנו בך כאיש המשפיע ביותר, עכשיו אתה חייב לנו").

כמובן שכל זה יכול להשתנות. ברנד עשוי להתגלות כמנהל מהשורה הראשונה, כיזם מוכשר מעין כמוהו וכמי שעומד לחולל מהפכה אמיתית – אבל להעמיד אותו בראש הרשימה כבר עכשיו, עוד לפני שאפילו גייס את כל עובדי החברה, עוד לפני שהוא מוכן לגלות איפה יושבת החברה (ועידוק צריך לצאת למבצע צבאי כדי לגלות איפה הם יושבים, מבצע שבעקבותיו NRG הוציאו את אחת ההודעות לעיתונות הכי מביכות שקראתי בתקופה האחרונה), עוד לפני שביצע מהלך משמעותי עצמאי אחד בישראל – זו פשוט בדיחה.

הבחירה בארז פילוסוף מאידך (נראית על פניה) הרבה יותר הגיונית. הנה יזם שנמצא פה שנים, שעומד מאחורי אחד האתרים הכי פופולאריים בישראל. הוא כבר עשה כמה דברים בחייו. למרות זאת, גם בחירה זו היא סוג של ברירת מחדל.

וללא קשר, ואולי עם – גם כאשר כל עובדי הטוש נמצאים בכנס, כדאי להשאיר מישהו שלפחות ימחק את הפרטים של היחצ"נית של הטוש בעת פרסום "הידיעות" באתר הטוש.

לפרטים נוספים

עדכון: גם גילעד נס כתב על העניין.

עדכון 2: גדי שמשון מצטרף עם תובנות נוספות.

55 מחשבות על “המשפיע על האינטרנט

  1. מר דרור,
    האם בכלל לדעתך אפשר לבחור משפיע? מישהו או מישהי ששינו את מסלול כיוונה של האינטרנט בישראל? ואם כן, במי היית בוחר?

  2. וואלה הוא בעיניי הסוד הגדול של האינטרנט הישראלי. כשאני רואה אנשים שמשתמשים בו אני תמיד שואל למה, למה, למה. בד"כ אין להם תשובה טובה, ומכך אני מסיק שוואלה יוצרים איזו הילה אנרגטית חיובית סביב הדומיין שלהם שמושכת בצ'אקרות ועושה לאנשים נעים בוו'ילי. אם זה נכון לארז פילוסוף בהחלט מגיע לזכות במקום הראשון. ואני מסכים עם כל מלה שלך על ברנד, מאיר ברנד. שייקן בט נוט סטירד, תורידי את השלט מבחוץ מאניפאני, עידוק בשטח.

  3. אגב וואלה, מישהו מוכן להסביר לי למה הם לא מוכנים שזושה ניוז יעבדו איתם בעוד הם בעצמם לוקחים את החדשות שלהם מהארץ? הלא הארץ עובדים עם זושה? ורמינהו?

  4. נדמה לי שהאיש הכי משפיע על האינטרנט בישראל הוא דווקא יון פדר. השפעתו גם חורגת מתחום האינטרנט, וגם זו השפעה – כי הוא מבין האנשים שהכי תרמו להפיכת האינטרנט בישראל למקור מידע וחדשות לגיטימי, במקום ה-"אינטר-נט" המסתורי של הסוטים והגיקים. וגם נדמה לי שאם רפי גינת פורש מסיבה כלשהי, יציעו לו את המשרה.

  5. אהה, ובעניין וואלה – יש להם כמה ערוצי תוכן מעולים, בעיקר אוכל ואופנה. ותסלח לי אדר שאני לא מונה כאן את מדור המחשבים. לעומת זאת הדואר שלהם, 3 ג'יגה או לא, הוא מתחת לכל ביקורת, ונוטה להרוס קבצים מצורפים לעיתים קרובות. אבל בסה"כ לא צריך להתפלא שיש אנשים שמבקרים בוואלה, כי יש תוכן לא רע.

  6. אגב, אם את מגיבה תחת שני ניקים (דרדרפת ודרדרפת בעבודה) את צריכה לשלם פעמיים את הפרוטקשין.
    ולשני יש תעריף עסקי.
    מחר הבריונים שלי יבואו לאסוף אותו.

  7. חנן: היתה תקופה ש-The New Republic היו עושים את זה לחלק מהתכנים באתר שלהם. הם גם ירדו מהעסק די מהר, כשהבינו שמספר המנויים למגזין המודפס שלהם לא הושפע מהטריק. נקווה שגם דה-מרקר יירדו מהעץ הדבילי הזה. אגב, יש ב-TNR כמה מאמרים מעניינים שמתייחסים לישראל השבוע: http://www.tnr.com

  8. מה הקטע שלך בקטע של שמות החיבה?
    הטוש? זושה? פלוצה?
    חלאס כבר!!!

    טרול
    תתבגר.
    תן כבוד לקוראים כאן.
    בולגבליה.

  9. למה האנשים המשפיעים ביותר על האינטרנט הישראלי חייבים להיות ישראלים?

    אני די בטוח שהאנשים המשפיעים ביותר על האינטרנט הישראלי הם לארי פייג וסרגיי ברין.

    יכול להיות שהטוש רצה בכלל לבחור את הישראלי שמשפיע ביותר על האינטרנט (והסתבך לו בהגדרת מה שהוא רוצה לבחור)?

  10. אני חושבת שהגלוב לא רוצה מלכת סאדו או משהו…. יצאתי מהכל הכל הכל ועזבתי את המחשב קצת בשקט, וזה עדיין לא הסתדר. אולי זה קשור לאקספלורר? אבל אף אתר אחר לא מתנהג ככה.

  11. יובל, יש לי פתרון לנושא המקום שהולך ואוזל על השרת. פשוט תמחק את כל מה שקשור לבעיות בגלוב. עם מה שהולך פה זה נראה כאילו ככה תיפטר מ-50% מהמקום בשרת.

  12. מרמ הסברתי אתמול בדיוק מה הבעיה, אתה לא יכול להעלם ואז לבקש עידכונים!
    אבל מכיוון שיש לי סנטימנטים אלייך- כל פעם שהעכבר מתקרב לצד שמאל, כל מה שנמצא שם נעלם (כלומר- תגובות אחרונות, קישורים ואין לי מושג כמה זמן נשאר עד שהיו"ר הופך לדוקטור). תומר- שהחזית העממית שלך תחשוב טוב טוב עם מי היא מסתבכת… לי, בניגוד למופז ושות', אין ממשלות וועודות חקירה לפחד מהן…

  13. אם אכחיש, אני עלול לקבל מכת חשמל משמעותית מהיו"ר.
    אם אאשר, אחטוף שבעים ושבע הצלפות רטובות מדנדוש.
    הממממ התלבטות.

  14. כשדנדוש מצליפה זה מחרמן, כשהיו"ר מחשמל זה סתם כואב, אני הייתי הולך על אפשרות ב'.

    דנדוש: אני ממליץ לך להוריד FF, אם לא בא לך, תתנחמי בזה שאני לא הייתי בדף הראשי כבר כמה חודשים (בגלל הRSS אני נכנס יכשר לפוסטים ולתגובות, אני לא עובר דרך הדף הראשי..) ושרדתי את זה…

    יו"ר: שלח את מוסיף המחמד שלך לבדוק כל קוד ג'אווהסקריפט שקיים בצד שמאל של הגלוב

  15. מרמי- קח בחשבון עקב היותי א. לא חננת מחשבים ב. אדם עם חיים ג. חסרת פס רחב, אין לי מושג איך ומאיפה מורידים דברים, וגם כשאני עולה על זה זה לוקח שנים… רק לפני שבוע בערך הורדתי אימיול, ועדיין אין לי מושג מה עושים עם זה… אז תחשבו יצירתי!
    ותומר- אתה תחטוף בכל מקרה, נשאר לנו רק להתכווח על כמה…

  16. פינגבק: Room 404 ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *