אז רציתי לקנות כבל לאייפד

לפני בערך שנה החליטו בנות הבית שהן רוצות טאבלט. שלושתן התאגדו, פתחו את החזרזירון, שלפו משם כסף ומימנו יותר ממחצית ממחירו של אייפד 4. אב ואם הבית השלימו את החסר. מאז, האייפד הוא אחד מהצעצועים החביבים עליהן. רק מה, הכבל? של האייפד 4? זה עם ה-lightning הגאוני? הוא קצת הצ'טקמק. קורה. זה כבל, אחרי הכל. מכיוון שהצ'טקמק, הוא לפעמים מטעין ולפעמים לא ומכיוון שהאייפד נמצא בשימוש יומיומי, הטענתו היא עניין די הכרחי.

אז מחפשים כבל.

נסעתי ל-KSP. המוכר בחנות הסביר לי שאין לו כבל כזה. נגמר. בכל הרשת. אחרי שאמרתי לו שזה נשמע לי לא סביר. הוא בדק שוב והפעם מצא.

"יש לי שני כבלים", הוא הסביר לי. "מקורי ומזויף".

כך קוראים לכבלים שהם מוכרים ב-KSP, "כבלים מזויפים".

"ומה ההבדל ביניהם?", שאלתי.
"הכבל המקורי עובד. ב-100% עובד", הסביר המוכר "הכבל המזויף לא בטוח עובד. למעשה יכול להיות שהוא לא יעבוד כי אפל גרמו לכך שמ-IOS7, כל הכבלים המזויפים לא עובדים. וזה כבל מזויף. אז לא בטוח שהוא יעבוד".
"באייפד שלי לא שדרגתי ל-IOS7, אז הוא אמור לעבוד, לא?"
"כן. אבל אנחנו לא יכולים להתחייב. היו מקרים שהוא לא עבד".
"זה ככה בדרך כלל אצלכם? אתם מוכרים מוצר שאתם מסבירים לקונים שהוא לא עובד?", תהיתי.
"פשוט נשאר לנו במלאי", ענה.

שאלתי כמה עולה הכבל המקורי. המוכר אמר לי 150 שקל.

"150 שקל? לכבל? אתה רוצה שאני אשלם כמעט 50 דולר לכבל USB? זה נשמע לך סביר?"
"זה המחיר."
"וכמה עולה הכבל המזויף?"
"35 שקל", ענה המוכר. "אבל שתדע, שאם הוא לא עובד אתה לא יכול להחזיר אותו. נגעת נסעת".

"תן לי להבין מה אתה אומר לי", ניסיתי לסכם. "אתה מציע לי כבל במחיר מופקע וכבל שאתה קורא לו "מזויף" במחיר קצת יותר שפוי. אבל אתה אומר לי שיש מצב שהוא לא יעבוד ובמקרה כזה אני לא אוכל לבוא ולבקש ממך את הכסף חזרה למרות שמכרת לי מוצר שאתה עצמך יודע שיתכן שהוא לא עובד. זו בדרך כלל אסטרטגיית המכירה שלך?"

בסופו של דבר החלטתי לקחת סיכון. קניתי את הכבל "המזויף". הוא עובד סבבה.

במקביל קניתי כבל ב-eBay. הוא בטח יגיע עוד כמה שבועות. החלטתי להתפרע ולקנות כבל יקר. המחיר שלו פחות מתשעה שקלים.

אההה, ואגב, אפל? תמותי.

17 מחשבות על “אז רציתי לקנות כבל לאייפד

  1. את מי שצריך להאשים זה את אפל.

    המוכר דווקא היה כנה איתך. וזה לא "מזויף". זה פשוט לא המותג המקורי..
    שאלמלא הפטנט בתוצרת עצמית של אפל, היה עובד בצורה טובה.

  2. לא מזמן הלכה הבטריה במק-בוק. המחירון: 400 שקל לבדיקה מעבדה, 400 לסוללה, 200 שקל לגיבוי זמני של התוכן, "כי לא בטוח שהמחשב יתאושש מהחלפת הסוללה". אלף שקל בחנות רשמית של אפל כדי להחליף סוללה. נשארתי מחובר לחשמל.

    טוב שרכישת האפל הראשונה שלהן נעשתה בגיל צעיר. טועים עם אפל פעם אחת. כמו לקנות סלולר מחברת סלולר…

  3. לאחר כמה ימים או מספר טעינות, הכבל המזוייף עשוי להפסיק לעבוד, או לטעון בקצב איטי מאוד.

    באוסטרליה מוכרים כבלים מזוייפים גם במחיר דולר בודד. לעומת זאת כבל של BELKIN, עובד היטב ולא מתבלה בקלות כמו הכבל המקורי המצ'וקמק של אפל, עולה $25, מכיוון שהם צריכים לשלם תמלוגים לאפל על השימוש בשבב החבוי בכבל.

    האסטרטגיה של אפל לסחוט כמה שיותר דולרים מהמשתמשים יכולה להסביר לפחות חלק מהתוצאות העסקיות שלהם. היום פורסם דו"ח רבעוני ראשון ל2014. ההכנסות לרבעון עמדו על 46.5 מילארד דולר ורווח נקי של 10.2 מיליארד.

  4. לאחת העובדות במשרד שאני עובד בו הלכה הבטריה בלפטופ המדהים שהיא קנתה לפני שנתיים. alienware – אם אתם חייבים לדעת, לפטופ לא רע בכלל, דרך אגב.

    הבעיה היא שהיא לא יכולה להחליף את הבטריה כי *אי-אפשר* להשיג כזו. בכלל. בשום מחיר. ותבינו, מדובר על בטריה נשלפת, לא כזו שבנויה לתוך המארז כמו של אפל. אז כן – אפל היא האנטיכרייסט, אבל הם לפחות נותנים אופציות.

    לגבי כבר לאייפד וכו. הכבלים הרשמים (צד שלישי) הכי זולים שאני מכיר עולים בערך 80 שקל.

  5. בדיל אקסטרים כבל לא מקורי שעובד 100% עולה 3-4 דולר. פעם אחרונה הזמנתי חמישה. יש לי עכשיו בכל חדר, וכמה ספייר במגירה.

  6. אפל היא חברה יקרנית, עם שירות גרוע לצרכן, שמכריחה אותך לקנות אביזרים מקוריים יקרים ומאמינה בהשבתה מתוכננת, ובנוסף היא מזעזעת גם ביחס לעובדים, במיוחד בעולם השלישי. כמו שהיא מתנהלת, לך תדע כמה מהמתכות הנדירות בתוך המכשיר שלך נחצבו על ידי ילדים בני 13 באפריקה.
    יש סרט תיעודי מעולה על חציבת המתכות לסלולאריים ולטאבלטים בעולם השלישי, ומומלץ לראות אותו וגם להראות לילדים: שיראו שלמרדף אחר הגאדג'טים יש מחיר, והוא הרבה יותר יקר למי שמשלמים אותו באמת על בשרם, ולא מקופת החזרזירון.

  7. כלבתא, במטותא:
    http://www.mitkaven.com/?p=567

    בנוסף, האיש ב-KSP לא היה מעודכן או הגון (הייתי אומר בפומבי מה דעתי על KSP, אבל יש להם חיבה לתביעות סלאפ…), כי זה נכון שבהתחלה היה סיפור כזה ב-iOS 7 אבל אז בא העדכון וסיים את הסיפור של "כבל לא מקורי".

  8. יובל,

    אני יודע שקראת את הביוגרפייה המצויינת על סטיב ג'ובס כי כתבת ביקורת עליה.

    ואני יכול לאשר שהביוגרפיה מצויינת כי גם אני קראתי אותה.

    אז למה דווקא אייפאד?

    אני לא יודע כמה עולים רכיבים עבור מוצרים אחרים, אבל כמו שאמר פה מגיב אחר אפל ידועה בסחטנותה.

    אני באופן אישי שונא את החברה הזו, אבל זה רק באופן אישי.

  9. תן לי לנסות להבין – קנית BMW, נסעת לעשות טיפול במוסך והופתעת מהמחירים?
    20 דק' מחקר קצר באינטרנט ואתה יודע איפה ומה לקנות בעשירית מחיר.

    סטארק – למה לא להזמין סוללה חלופית ולהרכיב לבד? כולה כמה ברגים (אמנם חלקם לא סטנדרטים). וכמה אתה חושב שהיה עולה בדיקה + החלפה במעבדה למחשב עם סוללה שאינה נשלפת של sony למשל?

  10. הם בסדר גמור. הכבל המקורי יקר נורא עלות לחנות אבל הוא הכי טוב והכי בטוח לשימוש. מעבר לזה הם מביאים סחורה זולה מסין שלא תחזיק מעמד הרבה זמן אבל המחיר מאוד נמוך. הלקוח יכול להחליט מה בא לו. זול לקצת זמן או יקר שיחזיק מעמד.

  11. יובל,
    קלטתי מזמן את ה_מסר של סטיב ג'ובס:להתרחק מאפל כמו מאש. לSONY XPERIA T שלי קניתי בEBAY אריזת חמישה(!!)כבלי MICRO USB בכ15 שקלים(למיטב זכרוני) אורך כל כבל כ180 ס"מ. ארבעת הנותרים מחכים לתורם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *