מנפלאות הקליקבייט האידיוטי

אתר N12 הוא אתר מעט שונה בנוף אתרי החדשות בישראל. בניגוד לרוב אתרי החדשות בישראל שניכר שהם נבנים, נכתבים ומוצגים כאתרים שמטרתם להכניס כמה שיותר כסף, N12 נראה היה (לפחות לי, לפחות בשלב הראשון) כמוצר משלים. המוצר העיקרי הוא "חדשות 12" בטלוויזיה ומכיוון שמישהו שם למעלה הבין שהיום צריך לבנות חליפת דיגיטל יותר מלאה, הקימו גם אתר.

אני כותב את זה לא בזלזול אלא דווקא בהערכה שכן מהרגע שאתה מתייחס לאתר החדשות שלך כאל מוצר משלים, אתה יכול להשתחרר מהאובססיביות הבלתי פוסקת של אתרי החדשות בישראל לגרום לגולשים להיכנס לידיעות כמעט בכל מחיר באמצעות ניסוח כותרות קליקבייט מהזן הנחות ביותר.

אלא שככל שחולף הזמן אני שואל את עצמי איזה חלק מהנחת המוצא שלי בנוגע לאתר הזה שגוי. האם החלק שראה בו מוצר משלים ומשום כך משוחרר מאובססיביות ההכנסות או שמא החלק שהניח שמי שבונה אתרי תוכן בישראל יכול להימנע מניסוח כותרות מגוחכות רק כדי שהגולשים ייכנסו לתוך הידיעות עצמן.

רוצים דוגמה? בבקשה. הנה כותרת כפי שהיא מופיעה בעמוד הבית של N12:

כל מי שנתקל בכזו כותרת ומבין משהו קטנטן בעולם הטכנולוגיה מבין עד כמה הכותרת הזו היא מגוחכת. יסלח לי העורך או העורכת שניסחו את הכותרת הזו, אבל בחייכם, חפשו לעצמכם עבודה אחרת. יתכן שזו הסיבה שהכותרת של הידיעה עצמה היא זו:

וכך, באמצעות החלפה של מילה אחת, אפל כבר לא מפתחת מוצר שיחסל (טה-דה-דה-דאם!) את גוגל, אלא מוצר שיתחרה בה. אגב, גם זה בכלל לא ברור. מדובר בדיווח של ה"פיננשל טיימס" שמבוסס תכונה חדשה שאפל החלה להציג בפני משתמשים שהורידו את הגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה שלה.

אולי הסיבה לכל זה נעוצה בכך שהידיעה מגיעה מתוך Nexter ולא מתוך חברת החדשות. נקסטר היא מוצר של "קשת" וככזה הוא מופיע ב"מאקו" ואין אתר שעושה קליק-בייט בצורה הזויה ובוטה יותר מ"מאקו". ואכן, כניסה לאתר מאקו, מגלה את הכותרת הזו בעמוד הבית שלהם:

נו. עכשיו גם נוספה "רעידת אדמה".

הכותרת הזו היא הדבר הכי קרוב שיש לנו לצהובוני הסופרמרקט האמריקאים המגוחכים. מי שצורך את האשפה הזו, מגיע לו.

3 מחשבות על “מנפלאות הקליקבייט האידיוטי

  1. מוזר כמה מעט אתרי אינטרנט של חברות טלויזיה מאפשרים לראות תוכן מלפני כמה שעות.
    N12 גרוע במיוחד בעניין הזה. השימוש היחיד שאני עושה בו הוא לראות את המהדורה המרכזית אבל אם אני מתחיל באיחור אין שום דרך לחזור להתחלה. הם מעלים את המהדורה המלאה בדרך כלל יום למחרת. אני חושב שמדובר בחוסר הבנה מוחלט של איך אנשים משתמשים באתר שלהם.
    האתר של רשת מאפשר לחזור עד שעה אחורה.
    בבי.בי.סי למשל, אפשר לראות בקלות כל תוכן אחורנית, מה שבשידור חי יכול לחזור לתחילת התוכנית בלחיצת כפתור ומה ששודר לפני שעה יהיה זמין בצורה מסודרת באתר.
    איכשהו אומת ההייטק מפגרת בעניינים האלה.

  2. החלק השגוי בהנחת המוצא הוא שאתה מצפה לאיכות חדשותית מחברת החדשות 12.
    זו חברה זחוחה עם די.אנ.איי. מונופוליסטי שבטוחה שהשמש זורחת להם מה-₪#@

    ראינו למשל איך הכתבת הבכירה שלהם מתנהגת בחובבנות ובפטרוניות לצוות טלוויזיה ערבי בטקס רשמי בוושינגטון.

  3. ב-N12 מופיע הכיתוב "רעידת אדמה?" באדום בפינה הימנית תחתונה של התמונה כך שהיא לא נוספה אלא רק זזה מעט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *