מספרי המונדיאל

אז כמה אנשים שילמו מנוי לערוץ המונדיאל המיוחד? כמה עולה הערוץ ומי אחראי למחיר?

שאלות פשוטות, לא? הצחקתם אותי אחים שלי. בדקתי ארבעה עיתונים שונים – ידיעות אחרונות, גלובס, הארץ והטוש – ובכל אחד מהם סיפור אחר.

נתחיל בשאלה הראשונה: כמה אנשים שילמו לערוץ המונדיאל?

גלובס: בכותרת – “רק אלפים בודדים” ובתוך הטקסט – “לא יותר מעשרת אלפים”.
ידיעות אחרונות: בכותרת – “בינתיים רק 10,000 שילמו”. בתוך הטקסט – “פחות מ-10,000 מנויים”.
הארץ: בכותרת – “רק 1,700 איש רכשו את שידורי המונדיאל”.
הטוש: בכותרת – “רק 1,700 רכשו מנוי למודיאל”. בתוך הטקסט – “מספר המנויים אינו עולה על עשרת אלפים”. (בהערת ביניים מעניין לציין שבאתר הטוש הופיעה אתמול ידיעה שסיפרה את סיפור העשרת אלפים ובשעות אחר הצהריים באותה ידיעה ממש התחלפו המספרים ל-1,700)

מהו מחיר החבילה ומי אחראי למחיר?

גלובס: אין התייחסות, 492 שקל.
ידיעות אחרונות: בכותרת – “המונדיאל ב-189 שקל”. בתוך הטקסט – שיתוף פעולה בין בנק לאומי לחברת צ’רלטון הביא לכך שניתן לרכוש את המונדיאל במחיר מופחת של 189 שקל בעשרה תשלומים. לקוחות בנק לאומי המנויים לכבלים יוכלו לרכוש את חבילת המונדיאל ב-99 שקל. לאלה שלא יצטרפו למבצע המחיר יהיה 309 שקל.
הארץ: בכותרת – “המחיר יורד ל-309 שקל”. למה? בגלל מיעוט מצטרפים. בנק לאומי כלל לא מוזכר.
הטוש: אין התייחסות, 492 שקל (באתר העלו את הידיעה שהופיעה בעיתון)

מי אמר שאין פלורליזם בתקשורת הישראלית? מי?!?

עדכון: עכשיו טוענים בהוט שהמספר הנכון הוא בכלל 25 אלף.

13 מחשבות על “מספרי המונדיאל

  1. אני מבקש כיסוי מלא להבא. שכחת את יתד נאמן, הצופה ואלסינארה.

    נ.ב.
    נכון שאם הדתיים-לאומיים-ציוניים לא היו תופסים את השם, “הצופה” היה יכול להיות אחלה שם לעיתון ביקורת טלויזיה וקולנוע?

  2. חסרים גם הג’רוזלם פוסט ולעצטע נייעס.
    בכל אופן, לי המספרים נראים הגיוניים. מי שקורא גלובס והטוש הוא עשיר ולא איכפת לו לשלם יותר. הארץ: גם עשירים, אבל פחות, וחוץ מזה הם סמולנים אשכנזים שלא רואים כדורגל. ידיעות זה עיתון של עניים שרוצים כדורגל, לכן המחיר שם הכי נמוך.
    אגב, אין עוד איזה עיתון יומי שחסר כאן? מתחיל ב-מ’… לא, לא נראה לי.

  3. 1.נמאס מוולט
    2.סטרימינג שולת!!!1
    3.בידיעות לא ציינת שליד העמוד שמספר על מבצע יש גם פרסומת (דף שלם) להוט מה שסוף סוף מטשטש את הגבול לחלוטין בין הפרסומות לבין הכתבות
    4.כמה אנשים באמת רכשו מישהו מוכן להגיד לי? 10.000 או 1,700?

  4. נראה לי שהבילבול מתחיל בחברות הטלוויזיה (הוט ויס) שלא מסוגלות להגיד בעצמן כמה זה עולה.
    הים ניסיתי להתקשר למוקד של הוט כמה פעמים כדי לברר כמה ולמה, העבירו אותי 15 פעם ובסוף לקחו את הטלפון שלי ואמרו שיחזרו.
    קדחת.
    זה הולך להיות אחד הפיאסקו הגדולים של הטלוויזיה הישראלית כי כולם יתקשרו יום לפני ויבקשו שיחברו אותם ולא יספיקו לחבר אף אחד.

  5. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3256561,00.html

    ” עשרות אלפים כבר רכשו את חבילת המונדיאל:
    בניגוד לפירסומים בנושא, “הוט” אישרה כי עשרות אלפי בתי אב בישראל כבר הבטיחו צפייה בכל 64 המשחקים שייערכו הקיץ בגרמניה. מצ’רלטון נמסר: “נתבע את מי שפרסם אחרת” ”

    גדול… אני מחכה לתביעה.

  6. אני מעריך שהידיעות הגיעו מאותו מקור וזו טקטיקה מכוונת של יצירת “ערפל קרב” בין המחרימים לבין צרלטון.
    הצגה של “אנחנו בלחץ ולכן מוותרים – ניצחתם” למחרימים. אני בטוח שהמספרים לא כוללים את מבצע אינטרנט זהב, לאומי וכו’
    בסופו של יום – מספר המנויים הגדול והמחיר הגדול הם הכי קרובים למציאות.

  7. אח שלו, אני חוזר על זה:
    “הפגנת ענק של סטודנטים…. היום בצהריים יפגינו כ200 סטודנטים….” כמובן ש”…” זה כיאלו אני מדלג על חלקים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: