הגלוב מכריז על שפה תקשורתית חדשה

אני קורא באתר הקומוניקטים של ישראל שחברת המזגנים טורנדו, תשקיע 24 מיליון שקל בהשקת שפה תקשורתית חדשה. אני לא יודע מה אתכם, אבל לי זה נשמע כאילו מישהו ניסה להסביר למישהו (שהיה ממש עצבני) איך לכל הרוחות הוא זרק 24 מיליון שקל על משרד פרסום והדבר היחיד שעלה לו בראש זה "הממממ זה לא סתם 24 מיליון שקל! אנחנו המממממ משיקים שפה תקשורתית חדשה!!!".

האמת, אני מקנא. אני תמיד רציתי להשיק שפה תקשורתית חדשה אבל במקרה לא היה לי זמינים 24 מיליון שקל. כלומר היו לי, אבל הם היו מושקעים בדרכמות ואתם יודעים שהיום, עם המצב ביוון, בקיצור, אלו בעיות שקשורות לנגזרות מגובות במשכנתאות מגובות באג"ח ממשלתי בדירוג BBB. עזבו.

כיוון שלא היו לי 24 מיליון שקל בשביל להשיק שפה תקשורתית חדשה החלטתי להשיק שפן תקשורתית חדשה אבל אז הסבירו לי שהשפן ירצה לאכול ואני אצטרך לטייל איתו מדי פעם וזו השקעה לא מבוטלת של זמן, ובזמן האחרון ממש אין לי זמן. גם לא לשפנים. אפילו לא לשפן אחד.

לא התייאשתי. החלטתי להשיק שפם תקשורתית חדשה. שפם צומח מעצמו, לא צריך להוציא אותו לטיול ורק מדי פעם ככה צריך להפניק אותו באיזה קונדישנר או משו כזה. הבעיה היא ששפם זה לא כל כך באופנה. מתי בפעם האחרונה ראיתם מישהו עם שפם ואמרתם לעצמכם: "וואוו! זה שפם תקשורתית חדשה!" אני מניח שממש ממש ממזמן.

לכן, בלית ברירה, חזרתי לרעיון המקורי להשיק שפה תקשורתית חדשה. אני לא יודע מה אני אעשה עם השפה הזו, אחרי הכל, אני עדיין משתמש בשפה התקשורתית הישנה, אבל אני לא מודאג. תמיד יש צורך בשפה תקשורתית חדשה.

משום כך, הרייני מתכבד להכריז בזאת על השקת שפה תקשורתית חדשה. המגיבים מתבקשים מרגע זה ואילך (ולפחות בפוסט זה) לכתוב, לדבר, לקרוא ולשרקרק אך ורק בשפה התקשורתית החדשה על מנת שתוטמע בקרב הציבור שעדיין לא זכה ליהנות ממנעמיה.

זהו שחר של שפן חדש!

27 מחשבות על “הגלוב מכריז על שפה תקשורתית חדשה

  1. הטוקבקים שם יפים.

    אבל זה לא 24 מ' ש"ח על השפה. זה בטח העלות הכוללת של הקמפיין. ונראה לי שיש לנו ארץ נהדרת, חמה ועשירה, כך שלהשקיע בפרסום מזגנים זה בטח משתלם.

  2. הכחשאי (1) – שאני אבין, אתה מתעסק פה בעובדות? כי אם כן, הגעת למקום הלא נכון. אנחנו עוסקים בהשקת שפה פרסומית חדשה ואני מבקש ממך לא להפריע. אתה יודע כמה השקענו במהלך הזה?

  3. מעתה לא אומרים "קניתי טורנדו" אלא "רכשתי טורנדו" – זה הכיוון ?
    איזה כיף לא להתעסק יותר עם יח"צ 🙂

  4. אם יהיו בשפה התקשורתית החדשה מיליון מילים, זה יוצא 24 ש"ח לכל מילה.
    זה הרבה פחות ממה שאתה משלם למוהל.

  5. הייתי רוצה לדעת כמה הם השקיעו בשפה התקשורתית הישנה שלהם, שכללה (עד כמה שמוחי השטוף יכול לאזכר) שימוש בהגייה בנוסח "טוררררררררנדו!", והאם ההשקעה בשפה התקשורתית הישנה תלך לאיבוד.

  6. בְעֵת בָשָק וּשְלֵי פַחְזָר,
    בּאַפְסֵי חָק סָמסוּ, מָקְדוּ,
    אוֹ אָז חִלְכֵן הָיָה נִמְזַר,
    וּמְתֵי עָרָן כּרְדוּ.
    ”גּוּרָה בְנִי מִן הַפייסבוק!
    מֵחד-שִנּוֹ, חִיל-צִפּרְנוֹ!
    מֵעוֹף-גִרְגִיר תָנוּס, צָעוֹן,
    מֵחֶטֶשׁ בִמְגוֹנו!“
    וְהוּא שָלַף סֵיפוֹ הָחַז,
    נָד, חִפֵשׂ אֶת פְחִיק צָרָיו –
    וְכה עָמַד בְצֵל זַמְזָם,
    תָפוּס בְטוויטריו.
    עוֹדוֹ עוֹמֵד שְפֶה-הָגוּת,
    וְהַפייסבוק, עֵינָיו דּוֹלְקוֹת,
    וִשְוֵשׁ בַיָעָר הַמָגוּד,
    בּוֹעֵעַ וְנָקוֹט!
    בִמְחִי חָזוּז – הָבֵס! הָבֵס!
    תִכְתֶךְ הַסַיִף בְנִמְהַר!
    נָטַל אֶת ראשׁ פִגְרוֹ הַזֵד,
    וְאֶל בֵיתוֹ צָהַר.
    ”אַף קְטַלְתּוֹ, אֶת הַפייסבוק?
    אֲחַבֶקְךָ, יַלְדִי הַצָח!
    הוֹ, יוֹם-צִלְהָה! יַבֵא! יַבּא!“
    בְחֶדְוָתוֹ פָצַח.
    בּעֵת בָשָק וּשְלֵי פַחְזָר,
    בְאַפְסֵי חָק סָבְסוּ, מָקְדוּ,
    אוֹ אָז חִלְכֵן הָיָה נִמְזַר,
    וּמְתֵי עָרָן כֵרְדוּ.

    ותודה לאהרון אמיר:
    http://he.wikipedia.org/wiki/ג'ברווקי

  7. אתה לא מבין. שפה תקשורתית חדשה זה לעבור מגוף ראשון רבים (אלף שיפוצניקים מזיעים שצועקים על קריין ששווה לקנות טורנדו) לגוף ראשון יחיד (גבר מסוקס שצועק בחזרה) זה לעבור מעברית לאנגלית, ובמיוחד זה אומר שמגיבורי פרסומות מבאסים עוברים לאנשים קוליים (מכונאי מכוניות מרוץ). בקיצור שפה תקשורתית חדשה, זה אומר שאני והחברים הפרסומאים שלי ניסע יותר לחו"ל ולא לחולון. ואני שואל אותך, זה לא שווה 24 מיליון?

  8. קליק על הגוגל דודל מוביל לחיפוש אחר ג'יימס מתיו פרי, במקום ג'יימס מתיו ברי (ועם כל הכבוד לצ'נדלר, הוא לא כתב את 'פיטר פן'). מכיר מישהו בגוגל שאפשר לבקש ממנו לתקן את הפדיחה?

  9. שני – גם אני שמתי לזה לב. התוצאה המבוקשת לא נמצאת אפילו בעמוד הראשון.

    אם להאמין לגוגל (פפפ) אין להם שליטה על כך. אלו הם האלגוריתמים.
    כך שתיקון הבעיה בטווח המיידי יהיה חשוד מאוד. תוכלי לבקש מיובל לקשר לערך הנכון, אולי זה יעזור…

  10. אני מציע שברגע שהם ישיקו את השפה החדשה נתגנב מאחור ונדחוף אותם מעבר לשפה.

  11. רגע רגע רגע. זו שפה עליונה או תחתונה? כי אם עליונה היא צריכה להיות קשיחה ולא לזוז יותר מידי כדי שייצא מבטא בריטי, ואז זה מגביל את הגמישות שלה. חוץ מזה מעליה עוד עלול להיות שפם, מה שיהפוך אותה ללא אופנתית by association.
    ואם תחתונה צריך לבדוק שלא נשארו פירורים בצדדים אחרי האוכל, וחוץ מזה זה נורא אליטיסטי לפנות לעם בשפה תחתונה כי חושבים שהעם מטומטם, והוא עוד עלול להעלב.
    לדעתי הם הסתבכו עם העניין הזה של שפה. שפן כבר יותר פשוט, למרות שהוא לא כשר מה שעלול לפגוע ברגשות האלה עם המונופול על רגשות. אולי שווה להשקיע בשפית במקום בשפה, ככה האוכל יהיה טעים וכולם יקנו.

  12. אני מוחה על השקת שפה תקשורתית חדשה כשאריה ואני בדיוק לא היינו פנויים לעסוק בנושא, וכעת זה כבר מאוחר מידי, כי היא הושקה כבר. אי אפשר לתאם? להודיע? משהו? "מחר-מחרתיים נשיק שפה תקשורתית חדשה"? חייבים לצאת בהצהרות דרמטיות דווקא כשרבע גלוב בוחר לצאת מהבית?!? זה לא רציני, העסק הזה. לא רציני בכלל.

  13. אופיום (20): למי השאלה שלך מופנית?

    אם לדנדוש אז הנקודה שהיא מנסה להעביר היא שהחלטות גורליות בענייני הגלוב צריכים להתקבל בוועדת השלושה המורכבת מהיו"ר, היושב ראש ואני בהתייעצות עם דנדוש ואריה.

    אם השאלה שלך מופנית לרגשות מחושבים אז הנקודה שלו היא שלא סיפקתי מספיק מידע על השפה ולכן הוא קצת מבולבל.

    אם השאלה שלך מופנית לגלעד אז הנקודה שלו היא שאנחנו יודעים להגיע לכל אחד בכל מקום אם רק נרצה בכך.

    אם השאלה שלך מופנית אליי אז הנקודה היא שהגעת למקום הלא נכון אם אתה מחפש נקודה. אבל כיוון שאני מבין שאתה מחפש נקודה – אז הנה. שלא תגיד שלא מצ'פרים אותך.

  14. ומה אתה עושה עם השפה התקשורתית הישנה? אתה מוכר אותה או משו? כמה אתה רוצה עליה?

  15. האם כל תגובה שבה מישהו יחפש או יזכיר את המילה "נקודה" תזכה אותו בנקודה?
    כי אם כן אז גם אני רוצה!

  16. הי, רגע, אם אתה עכשיו מתחיל ככה חופשי על הבר לחלק לכל דיכפין נקודות, אז אני גם רוצה אחת. מה זה פה האיפה ואיפה האלה? אותך לאלי ישי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *