כך גליתי למה גוגל קנתה את הצינור

רפאל פוגל מהטוש, מספר ש"דיברנו" (לא ברור מי זה ה"דיברנו" הזה אם רק הוא חתום על המאמר) עם אייל הרצוג, המייסד של מטה קפה, שאמר ש"מטהקפה הוא אתר שיתוף הווידיאו העצמאי הגדול בעולם". ההצהרה של הרצוג הובילה את פוגל למסע בארץ הדמיון בה הצליח לאתר את הסיבה המדויקת בגינה גוגל רכשה את הצינור:

אלא שאחרי השיחה עם הרצוג, פנינו לחיפוש בגוגל. המילה "MetaCafe" המציאה 3.5 מיליון תוצאות – לא רע בכלל עבור אתר עצמאי. אחר כך חיפשנו את המילה "YouTube" והתקבלו 141 מיליון תוצאות, עבור אתר שהיה עצמאי עד אתמול. כנראה שזו הסיבה שגוגל קנתה דווקא את החברה האמריקאית ולא את החברה הישראלית. בטח גם בהנהלה של גוגל, טרח מישהו לבצע בדיקה דומה לשלי והחליט ללכת דווקא על החברה מספר אחד בתחום ולא על החברה הקטנה מישראל.

כן, כנראה שזו הסיבה שגוגל קנתה דווקא את החברה האמריקאית ולא את החברה הישראלית. "בטח" גם בהנהלה של גוגל מישהו עשה בדיקה דומה. למעשה, בכל פעם שגוגל עומדת לקנות חברה והיא לא יודעת אם לקנות אותה או את המתחרה שלה, היא מחפשת בגוגל למי יש יותר תוצאות.

למקרא הטקסט לא ידעתי אם לצחוק או לבכות.

פנינו לחיפוש בגוגל. המילה "לצחוק" המציאה 622 אלף תוצאות – לא רע בכלל עבור מילה כל כך חיובית. אחר כך חיפשנו את המילה "לבכות" והתקבלו 671 אלף תוצאות, עבור מילה שהיתה די עצובה עד אתמול. כנראה שזו הסיבה שהחלטתי לבכות ולא לצחוק.

22 מחשבות על “כך גליתי למה גוגל קנתה את הצינור

  1. בעלי ג'י של אתמול היה בדיוק את אותו דבר. אתה אומר שמחקרי השוק של הטוש מקבילים למחקרי השוק של דמויות קומיות דמיוניות?

  2. נו זאת דרך להגיד בפשטות,
    מטקפה – לייט נייט עמנואל הלפרין
    הצינור – כוכב נולד 7 – "צילו של הרינגטון"

    עכשיו, שב לך על ערימה של כמה מיליארדים (עשרות, מאות מי סופר), שב וחשוב מה, עושים עם כל זה?

  3. זה בכלל לא רופל. משום מה יש עיתונאים לא מעטים שחושבים שמספר התוצאות בגוגל הוא מספר בעל משמעות כלשהי. כנראה שהמספרים הגדולים (ואו!! 140 מיליון!!!1) עושים רושם גם בלי שיהיה להם ערך. קצת כמו לירה תורכית.
    ועכשיו לעיתונות חוקרת בגלוב: חיפשתי בגוגל את המילה "צ'יפס" וקיבלתי 170,000 תוצאות. אחר-כך חיפשתי "סושי" וקיבלתי 423,000 תוצאות. מסקנה: יש פי 2.5 יותר אוכלי סושי מאוכלי צ'יפס.

  4. עוד לפני שמגחכים על המסקנה, יש לגחך על שיטת המחקר: אם אתה רוצה לדעת מה אתר הסרטונים הכי פופולרי, אתה לא מחפש "youtube" מול "metacafe", אלא "מנטוס דיאט קולה", "יפני קיפול חולצה" וכו', ובודק איזה אתר סרטונים הגיע ראשון.

    חוץ מזה, אם גוגל רוצה, מחר החיפוש "metacafe" מחזיר 250 מיליון תוצאות — עניין של דקה וחצי עבודה של סטאס ממחלקת האלגוריתם.

  5. שאלה עוף-טופיק: עכשיו 10:53, האם השעה שמופיעה על התגובה נלקחת מהשרת או ממי שפירסם את התגובה? פשוט עידוק מדבר מהעתיד…
    איך זה בעתיד עידוק? את מי קנו הפעם?

  6. יובל, נראה לי שמיהרת להגיב.

    1. הציטוט של אייל הרצוג אומר ש*עכשיו* הם אתר הוידיאו העצמאי השיתופי הגדול ביותר (הדגשה שלי). כלומר, לאחר הרכישה, לא לפניה. בין אם זה נכון או לא נכון, ראוי לאזכר את המשפט בשלמותו.

    2. נדמה לי שזה די ברור שרפאל פוגל כתב בסגנון אירוני את הקטע שציטטת, לאור המשפט הכנראה-פומפוזי של אייל הרצוג. המילים הראשונות לאחר הציטוט שהבאת הן "כאשר מנסים לחשוב ברצינות מה הסיכוי שמטהקפה תפסיק להיות "עצמאית"…"
    עוד הוא כותב בהמשך "קשה לראות איך אחת המתחרות של גוגל "מחזירה לה" עם רכישה פתאומית של חברה כמו מטהקפה. מהלומה מפתיעה שכזאת, אפילו לא תדגדג את גוגל."
    אני חושב שלקחת קטע אירוני שלו והחלטת שהוא קטע רציני, ולכן ירדת על פוגל.

    3. אני מסכים איתך לגבי סגנון כתיבה שלכאורה מדבר בשם גוגל, כאילו פוגל ישב איתם בישיבה בה החליטו על הרכישה, כאילו הוא קורא מחשבות של בכירי גוגל. זה לא לעניין.

  7. איתן – אם זו היתה אירוניה, היא כנראה היתה מתוחכמת מדי בשבילי.

    מעבר לזה אני מתקשה להבין מה משרתת האירוניה הזו. אני מקווה שתסכים איתי שאירוניה צריכה לשרת איזשהו רעיון, איזשהי טענה, איזשהי תובנה, משהו. מה היא משרתת "האירוניה" של פוגל? איזה לקח לומד הקורא מהטקסט האירוני הזה? שאייל הרצוג סיפק הצהרה פומפוזית? כי תשמע, זו תובנה שראוי להוציא עליה מוסף מיוחד ולא רק פסקה אחת.

    זו אגב, היתה הערה אירונית. מכיוון שאני מבין שאנחנו בעסקי "הוא כתב פסקה אירונית ולא הבנת" – חשבתי שזה יהיה רעיון טוב שגם אני אסביר את הפסקה האירונית שלי. אתה יודע. למקרה ש.

  8. צר לי, אני לא רואה פה שום אירוניה מתוחכמת. מדובר פשוט בטקסט שכל תגובה עליו, רק משחיתה זמן ומקום באינטרנט. אני מכיר את פוגל שנים רבות ואני מוכן לתת לו עצה בחינם מעל במה זו: תעיף את הטקסט הזה מהאתר, לפני שימצאו אותו בתוצאות של גוגל כשיעשו חיפוש עליך.
    זה כמובן יהיה דקה לפני שהניו-יורק טיימס יקנו אותך (באירוניה).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *