תחרות מילות השיר המופרכות

בעודי נוסע אל הדרום הרחוק, האזנתי לאיזו תחנת רדיו כשהחל להתנגן השיר “בוקר טוב עולם” של להקת “אבטיפוס”. מכיוון שהייתי לבד באוטו, הצטרפתי אל הלהקה בשירה לוהטת ונרגשת כשלפתע שמתי לב שהמילים של השיר מופרכות ברמות שקשה בכלל לתפוס. הנה דוגמה:

רחלי אשתו , היא קוראת מחשבות
היא אומרת: “זה בסדר, הוא לא תמיד ככה”
האבטיח הצבאי לבש את הדובון וירד לרחוב.

הוא ירד לרחוב ואחר כך חזר
הוא ידע מה עושה כאן דלת נטרקת
מכשיר השמיעה התקלקל בזמן הלא נכון

WTF?!?

וזה לא שההמשך משתפר עם “הברבורים באגם הזה”. החוויה המזעזעת הזו הובילה אותי למחשבה שבעצם, אנחנו לא ממש שמים לב למשמעויות של המילים שאותן אנחנו שרים ושכל עוד יש לשיר מנגינה מוצלחת נהיה מוכנים לשיר כל צירוף מילים, מופרך ככל שיהיה.

אי לכך ובהתאם לזאת אני מכריז על תחרות מילות השיר המופרכות במסגרתה אתם מתבקשים לצטט בית, פזמון או כל חלק אחר של שיר בעברית (שהולחן ועדיף שמוכר) שהוא מופרך במיוחד. מילות השיר שיוכרזו כמופרכות במיוחד יזכו את המגיב שהציג אותן בפנינו במארז מהודר של תקליטור “אבטיפוס” ואת המשורר ב”פפפףףףף” מהודר עוד יותר.

78 מחשבות על “תחרות מילות השיר המופרכות

  1. כמו הווי צוען, חבור יתד וחבל
    בו חירותם של מסעות וחירומם
    בו הכלים והחוקות בעירומם

    נתן אלתרמן ברגע של שפיות יחסית

  2. זה שיר שהולחן? מי הזמר/זמרת/להקה?

    בקיצור נראה לי דנדוש שלא קראת את החוקים.
    שלחו אותה לבית האסורים!

    שמוליק – לול! מאיזה שיר זה?

  3. יובל יא חצוף! מדובר ב”ליל חניה”, ששרים ירדנה ארזי וחבורת האומואים ששרה איתה בסבנטיז, והלחין יאיר רוזנבלום! אותך לבית האסורים!

  4. ידיים למעלה

    ביצוע: כנסיית השכל
    מילים: רן אלמליח
    לחן: יורם חזן

    אחד שיכור שכח לזכור את מה שהוא חייב לשכוח
    אחד נפל מקצה רחוב כבר לא יכול יותר לברוח
    והחיים הם עוד זורמים אל תוך משפט אחד מכריע
    והלילות כבר לא קרים רק אור הבוקר שמבטיח

    היא אומרת זה טוב זה ההיפך מרע
    ידיים למעלה היא אוהבת אותך
    היא אומרת תבוא אפילו כשרע
    ידיים למעלה

    אם זה נהיה רכבת הרים אני עוזב ידיים
    אם זה דם על הפנים אני שוטף במים
    אם אמא מספרת לי סיפור אני חושב פעמיים

    היא אומרת זה טוב

  5. המממממ ברשותכם אני קצת מרחיב את הנושא. יש גם שירים עם מילים הגיוניות ולא מופרכות, אבל איכשהו בדרך פספסנו את הכוונה האמיתית של הטקסט.

    השיר “ילדים זה שמחה” הוא אולי השיר הכי-לא-מובן שקיים בעברית. רובנו חושבים שזה שיר הלל לילדים, אבל בעצם זה שיר אירוני ומתריס כנגד תופעת ריבוי הילדים אצל החרדים.

    תביאו תריסר ולמה לא ח”י
    תביאו עשרים ילדים
    אלוהים כבר יתן
    הסעד גם כן
    מה שצריכים ילדים

    איך מנגנים את השיר הזה בבריתות?…

    עוד שיר כזה הוא “בואי כלה”, שיר עם טקסט נוראי שבכלל מדבר על מוות… ומשום מה אוהבים לנגן אותו בחתונות ולהתעלם מכל שאר המילים חוץ מ-“בואי כלה”.

  6. אתם מוזמנים לקרוא את כל (אבל כל) המילים שלהקת YES הוציאה עד היום
    אין שום היגיון במילים
    הסולן גו’ן אנדרסון אמר שכשהוא כותב מילים הוא לא מחפש משמעות אלא רק שהשיר ישמע טוב
    ממש כמו כלי נגינה, אין משמעות לדו רה או מי הם פשוט נשמעים טוב אם הם במקום הנכון

  7. “בואי כלה”? הייתי בטוח שזה מדבר על יום שבת.
    מה לגבי “בשמלה אדומה ומסטקה” אצל מופע הארנבות של ד”ר קספר?

    (התנצלותי הכנה על הלינק הדפוק בתגובה לפוסט הקודם)

  8. כמובן ששלמה ארצי חזק במילים הבלתי-קשורת. אבל גם כל שירי נושאי המגבעת זצ”ל.
    והא לראיה:

    הבא בתור הוא סוס / נושאי המגבעת

    מה הטעם בכבישים ללא מוצא
    אוהב אנשים שאתם אתה אף פעם לא מגיע ל…
    רוצה לפגוש שחקנית קולנוע מעניינת
    לא אוהב את כל האנשים

    אני ואני ואני ואני

    בשיטה הזאת אני כבר לא מצליח
    לגלות מה קרה בדקות האחרונות
    וזה לא עושה לי כלום

    ציפורים מסתובבות ציפורים מסתובבות
    שמח פה ושמח שם
    מספקים לכם בשלושים שניות
    היא מצילה את הרגליים שלה
    עכשיו התחיל הזמן עכשיו נגמר הזמן
    תלחץ מהר ותקבל תשובה
    כולנו עומדים במקום הלא נכון
    היא מצילה את הרגליים שלה

    הבא בתור הוא סוס

    אנשים שמנים יושבים לי לי על הראש
    מסתבר שאני לא לבד בבניין
    משהו מאוד מדאיג קרה
    מדאיג שאני לא מצליח להזכר מה זה היה

    לא אוהב את כל האנשים
    ורק שחקנית קולנוע מעניינת יכולה
    ליצור… מצב…

    לפעמים אני עובר ליד בניינים ענקיים מקושטים
    וזה לא עושה לי כלום

    ציפורים מסתובבות ציפורים מסתובבות
    שמח פה ושמח שם
    מספקים לכם בשלושים שניות
    היא מצילה את הרגליים שלה
    עכשיו התחיל הזמן עכשיו נגמר הזמן
    תלחץ מהר ותקבל תשובה
    כולנו עומדים במקום הלא נכון
    היא מצילה את הרגליים שלה

  9. לך עם זה לאט ואז תוכל פשוט לרוץ מהתחלה (למה לי לקחת ללב, אריק ושלום)

    או אולי יותר הגיוני לשיר את זה:

    לחם זה לאט ואז תוכל פשוט לרוץ מעט חלה

  10. אם כבר יונתן, אז שורה לפני ביפה שלי:

    יפה שלי, הכינורות יתנו לך הרגשה אחרת
    עוצם עיני זאת אהבה עיוורת

    (כן, כן)

    ורק אז – למענך אני אשכח את חולשותי

  11. ואוו, הפתעת אותי
    משוגע..
    משוגעת!!

    ואוו! איזה אבסורד,
    אותו מקרר וגישה כל כך שונה!

    רוצה עוד-עוד, רוצה עוד-עוד,
    רוצים עוד-עוד, רוצות עוד-עוד.

    ואוו! איזה אבסורד!
    איזה אבסורד, איזה אבסורד..
    “אני הרוס..”
    “לא רוצה לריב איתך.. כבר לא רוצה לריב איתך”.

    בנות בבית, בנים בנות
    .בנים בנות, בנות בונות
    בנות בבית, בנים בנות
    .בנים בנות, בנות בונות

    ואוו! איזה אבסורד!
    אותו מקרר וגישה כל כך שונה!

    בנות בבית, בנים בנות
    בנים בנות,
    כולנו נאמנים, מסתבר
    שכולנו נאמנות.

    וואו! (איזה אבסורד)
    ג’ירפות

    וזו דוגמא מייצגת.

  12. ועוד:

    קפואים כבולים ביערות של שערות דביקות
    דעות ודמעות קיומיות
    דקור כדי לחיות דקור כדי למות
    נרצח ונסלח נצוץ ונחלוף
    כשנעבור את כולם נתעורר
    קשורים בודדים מוות לנביאים
    ולאור נשאר בודדים ודביקים
    זכור כדי לחיות זכור כדי למות

    (ג’ינג’יות, LA, שם)

  13. האמת, המילים של הרבה מהשירים כאן נשמעות מופרכות בקריאה ראשונה, אבל בקריאה שניה לפעמים דווקא יש להם משמעות. למשל, בוקר טוב עולם של אבטיפוס:
    “מכונית מוכנה הוא יקח אותה לסיבוב בשכונה ויראה לה את הנוף” לכאורה, התחלה תמימה, אדם שלוקח מישהי לסיבוב בשכונה. אבל, שימו לב לפאסיביות של האשה (או אולי ילדה) הוא *יקח* אותה, לא היא *תלך* איתו. שימו לב גם לבגרות שלו (יש לו מכונית).

    “פה ושם זה עוזר אני לא משתכר פה ושם היא תצחק” (זה, כנראה, הפזמון) לכאורה, שוב, הכל חיובי, זה עוזר, אני לא משתכר (=אני פיקח), היא תצחק. אבל, גם כאן האסון (כן, כן, תסלחו לי, אבל כאן כבר ברור שמדובר באסון) מתחבא בדקויות. *פה ושם* ומה קורה בשאר הזמן? מה קורה ש”זה” לא עוזר, שאני (להבדיל ממנו) משתכר, שהיא לא צוחקת? ומה בדיוק עוזר לי, למה הוא צריך עזרה? ולמה כשזה לא עוזר, היא לא צוחקת ואני משתכר?

    פתאום הוא ישים את ידו על כתפה השמלה תתקמט … היא תחשוב על הבית” כן, נחמד, הוא שם לה יד על הכתף. איך מיד על הכתף מתקמטת השמלה? ומה ביד על הכתף גורם לה לחשוב על הבית (ולא, למשל, על כאן ועכשיו)? התשובה אמנם לא כתובה במפורש, אבל מי שעבר איתי על כל זה, כבר יודע אותה. היד על הכתף היא רק ההתחלה! גבירותי ורבותי, הוא מתעלל בילדה!

    “פה ושם זה עוזר, אני לא מוותר, פה ושם היא תצעק” (שוב, אותו פזמון, רק הצד השני של הפה ושם, איזה מבנה לוגי נחמד) עכשיו, היא לא צוחקת, היא בוכה! עכשיו אני לא מוותר, אני משתכר! וכן, גם עכשיו זה (השכרון) עוזר. עכשיו אנחנו מבינים מה עזר לו קודם, זה שהוא מוותר.

    “בוקר טוב עולם – יש ברבורים באגם, בוקר טוב עולם – אני הולכת מכאן, בוקר טוב עולם – יש ברבורים באגם הזה באגם הזה” טוב, זה שזה לא בוקר טוב אנחנו כבר יודעים. אז עכשיו, אנחנו יכולים להבין את כל המשפט הזה כמו שהוא, ילדה שמנסה בכל כוחה לברוח מכאן, מהמציאות. ילדה שחולמת על ברבורים ואגמים תוך כדי נסיעה בשכונה ו…

    “רחלי, אשתו , היא קוראת מחשבות, היא אומרת: זה בסדר, הוא לא תמיד ככה” נו, אישתו, מה תגיד? “הוא תמיד ככה”? גם היא מנסה להתמודד עם המציאות, עם החיה איתה היא התחתנה.

    “האבטיח הצבאי לבש את הדובון וירד לרחוב, הוא ירד לרחוב ואחר כך חזר, הוא ידע מה עושה כאן דלת נטרקת, מכשיר השמיעה התקלקל בזמן הלא נכון” האבטיח הצבאי (מי זה, כנראה דמות שכונתי מוכרת ובעלת סמכות) הלך לטייל ברחוב בדיוק בזמן שהיא צועקת. ירד ואחר כך חזר. הוא, כמו כולם, ידע הכל, ידע מה עוה כאן דלת נתרקת, אבל איכשהוא, הידיעה לא הגיעה לכדי למעשה אפקטיבי. הוא ידע, אבל, כמו כולם, התעלם. כאילו יש לו מכשיר שמיעה מקולקל (ואולי זה מה שהוא יגיד לשוטרים?).

    מצטער רבותי, זה שיר חזק ועצוב שמדבר על עניינים חברתיים. (ומה עכשיו? הבא בתור הוא סוס או טרמינל לומינל?)

  14. למענך אני אשכח את חולשותיי זו אחת השורות היפות שיש, דבילים.

    זה לא הכי מופרך, אבל אני אף פעם לא הבנתי את “ובינתיים שוכחים שהמשמעות לחיות היא לשאול ת’שאלות ולענות” ביומן מסע מאת אביב גפן. במיוחד לא הבנתי מה זה “המשמעות לחיות”.

  15. בין גלגלי המכוניות
    התפתלתי כדי לחיות
    ראיתי את סופי לא פעם
    וכשרדפוני הטורפים
    על הענפים טיפסתי
    עד שיעבור הזעם

    והיום אני חתול רחוב עייף
    מחפש חתולה של בית
    להתכרבל איתה
    להצטנף וללטף
    בשעה של בין ערביים

    והיום אני חתול רחוב
    מחפש חתולה מבית טוב
    אז אם תראו אחת כזאת
    עוברת בסביבה
    תגידו לה שיש חתול פנוי לאהבה

    אפרופו זמר מזרחי, ליאור נרקיס לוקח מטאפורה צעד אחד (או כמה…) רחוק מידי.

  16. אגב, חבר סיפר לי פעם שיש סוג כזה של ליריקה – שבה כל משפט עומד בפני עצמו. REM משתמשים בזה חזק, למשל.
    אם לא הייתי עצלן, הייתי מוצא את השם האמיתי של זה.

  17. טוקמן / מילים: שחר סוויסה, לחן: דני קרק (פילוני), שחר סוויסה ובן (בנו) הנדלר

    בואי לדודלי, ככה טוב לי

    אני בא כמו טרזן זה חבר שלי מוגלי

    אל תפסיקי לרקוד לי, זה מתחיל לעבוד לי

    בואי לדודלי

    פעם היתה לי בחורה, בגדה בי כאילו אין מחר,

    מאז נדפקתי, כל אחת שאני איתה נראית לי מוזר.

    כפתור ופרח, איך אחצה את הנהר?

    כל כך הרבה דגים שוחים בים ונראים אותו דבר.

    אני עובד במאמא יוקרו, לא נוסע בפאג’רו,

    מזיז לבנות ת’תחת כמו בריו דה-ז’נרו,

    עושה מהן פורפרות, תבין, כולן חולירות,

    יושבות לי על הראש כמו סומבררו, הכונפות

    היתה לי פעם כוסית, היום היא וואחד כונפה,

    שיחקה לי קטע והיום יש לי כמוה בשפע,

    ניסתה להפיל אותי בפח, לתת לי בום בום טראח,

    אני מר חטף פתח, זה שפגע וברח

    מה אני אגיד? יש לה וואחד שריטה,

    כמו מתאבקת סומו באה ודפקה לי בעיטה,

    איתה עליתי כיתה, זאת שועלה במיטה,

    כל הלילה התחננתי שתכריז על שביתה.

    תסתכלי לי בעיניים, יא כונפה

    תסתכלי לי בעיניים, יא צפע

    מי את שתיגמרי לי ת’טוקמן?

    את תגמרי לי ת’טוקמן

    תסתכלי לי בעיניים בונבוניירה

    תסתכלי לי בעיניים אנטונלה

    מי את שתיגמרי לי ת’טוקמן?

    את תיגמרי לי ת’טוקמן

    ילדה גמרת לי את הטוקמן

    סוויסי בא בווקמן, טופ טן, מאדר פאקינג שון פן,

    או מאן, תזיזי את הפרונט, כן

    אני בא עם קרקמן, סובבי ת’מותן

    זה לא אני זו את, אה… זו לא את זה אני,

    הסתכלתי במראה קלטתי סמל מיני,

    עשית טעות – תשלמי,רוצה אותי – תטעמי,

    ממי תקבלי עוד יחס כזה, תגידי מאמי?

    אז תסתכלי לי בעיניים, יא כונפה

    תסתכלי לי בעיניים, יא צפע

    מי את שתיגמרי לי ת’טוקמן?

    את תיגמרי לי ת’טוקמן

    כמה כמה כמה כמה חרא אכלתי,

    כמה סבלתי, כמה ויתרתי,

    כמה פעמים שאני שמעתי “תסלח לי,

    יותר אני לא אשקר לך, אל תעזוב אותי סוויסי”

    היינו נשמה אחת שהתפצלה לשניים,

    היינו זוג יונים, הזוג שבא משמיים,

    היינו אחד בתוך התחת של השני

    ובכל זאת היא העדיפה ת’ידיד התימני

    תסתכלי לי בעיניים, יא כונפה

    תסתכלי לי בעיניים, יא צפע

    מי את שתיגמרי לי ת’טוקמן?

    את תיגמרי לי ת’טוקמן

    תסתכלי לי בעיניים, יא צ’ינצ’ילה

    תסתכלי לי בעיניים, יא בחורילה

    מי את שתיגמרי לי ת’טוקמן?

    את תיגמרי לי ת’טוקמן

  18. אם כבר מרסדס בנד ז”ל(שליטים!!!1), ועוד מהשיר הזה, אז:

    מקושט באלף נוצות צבעוניות הגעתי לבית המטבחיים
    במבט חטוף סביבי נוכחתי לדעת
    שאני העוף הכי ססגוני בחדר ההמתנה
    כשסיימו למרוט אותי כבר לא היה אכפת לי
    איזה שניצל אני הולך להיות.

    שרון חזיז בשירה הידוע “הולכת ממך” דורשת לדעת:

    איפה התברברת כשהיית בתוך תוכי
    אל מי התחברת אם כן למה זה אנוכי?

    פורנו של גיבורי על.

    פףף, כמה שירי פאנק יהודי יש לי בראש כעת. בראשם נמצא את רפת של Monkey son of a donkey:

    רפת
    רפת
    רפת
    רפת
    רפת
    רפת
    רפת
    רפת!!!!

    בובקה הרפתן
    בובקה החמדן
    הרג את הפרות
    ויאללה בלגן!

    עוד מהקסם הזה, כאן:
    http://www.xmilimx.tk

  19. כמו שכתב אלון – אהד פישוף ונושאי המגבעת (לטעמי אחת הלהקות הכי טובות שפעלו כאן) היו אלופים בשירים קצת משונה

    איש קופה ומשאית
    ביצוע: נושאי המגבעת
    מילים: אוהד פישוף
    לחן: רם אוריון, תמיר אלברט, אוהד פישוף, אדם הורוביץ ואלון כהן

    איש, קופה ומשאית מתגלגלים למרכז בשבת
    עד שיהיו סיבובים, צמתים מכוניות אחרות
    שהתעוררו שאלות, חשודות
    מאמצע הבוקר אין היסטוריה
    רק שערות שחורות קטנות
    אני חושב שהיא נפלה מהתקרה
    משקפי שמש סגולים
    חצאית של שדה תעופה
    שום דבר כבר לא יהיה אותו
    איש קופה ומשאית…

    אין זיכרונות מאגנתה פאלסקוג
    היה לה קר, אז היא הפסיקה לבוא
    תודה לעולם, תודה לכולם
    אין עתיד לאגנתה פאלסקוג…

    מרגיש בסדר,
    שבועיים בשיחות על ריקנות בחניות צעצועים שקטות
    בסוף נשארתי, לא היה בשביל מה לצאת
    כפר קטן …. פוטוסינתזה עד שמישהו מת
    עכשיו הכוח ממושקע באחיזת הידיים
    מסמל את כוחה של האחיזה הגדלית
    עכשיו איש, קופה…

    פעם הייתה להקת אורז שהקימו אם אני לא טועה חברים מנוער שוליים שהיה להם את הטקסט האלמותי ללהיט הענק – אורז:
    אורז אורז אורז אורז אורז
    אורז אורז אורז אורז אורז
    ותפוחי אדמה

    אבל אני הייתי נותן את המקום הראשון לדני דותן מלהקת הקליק עם השיר אינקובטור (וגם לזיכור של ז’אן ז’ק גולדברג)

    אינקו אינקו אינקו אינוק }
    אינקו אינקו אינקו אינקו }
    בטור בטור בטור בטור }
    אינקובטור

  20. וכמובן גם זה אחרת זה לא פייר
    ובייחוד עם השורה – זו פרה שמנה למרחקים ארוכים…

    אני טקסט פוליטי
    ביצוע: נושאי המגבעת
    מילים: אוהד פישוף ורותי אשורי
    לחן: רם אוריון, תמיר אלברט, אוהד פישוף, אדם הורוביץ ואלון כהן

    כנראה שאני גר בחלק הטוב, שונא את החלק הרע,
    החיים לא קלים בכפר, חיים קשים בכפר.
    להתעורר בבוקר, להוציא את הבקר,
    לחזור בערב לגלות שקר,
    כי החיים לא קלים בכפר,
    חיים קשים בכפר.

    אני טקסט פוליטי? יהה!

    כוכבים קטנים על הג’קט של ראש העיר
    הכרטיסים גדולים שיזכירו לי
    שנמאס מילדים ונמאס מיחסים
    ונמאס לי מחיות שיזכירו לי
    שאני טקסט פו – לי – טי, יה!

    זו פרה שמנה למרחקים ארוכים
    שקשורה בחוט לחבורה של ממתקים
    שקשורה במוט לדגל דכאוני
    שקשורה בחבל לשם שלי.

    אני טקסט פוליטי? יה!

    אולי מחר יגמרו המלחמות,
    קופים עם חצוצרות ינקו את הרחובות,
    כוכבים קטנים על הג`קט
    של ראש הכפר
    מלווה הכרטיסים בשער.

    אני טקסט פוליטי?

    אהד פישוף לא חברה, אהד פישוף לא משחקת,
    תמיר אלברט לא חברה, תמיר אלברט לא משחקת,
    רם אוריון לא חברה, כי רם אוריון לא משחקת,
    אדם הורוביץ לא חברה, אלון כהן לא משחקת,
    לא חברה… שאני טקסט פוליטי,
    לא משחקת… לא חברה… שאני טקסט פוליטי,
    אני טקסט פוליטי? יה!

  21. וגם נזכרתי בשיר המנבח

    מעוז צור ישועתי,
    לך נאה לשבח,
    תיכון בית תפילתי,
    ושם תודה נזבח.
    לעת תכין מטבח
    מצר המנבח.
    אז אגמור
    בשיר מזמור
    חנוכת המזבח

  22. קחו את “קוקו בלוף והיתושים” בשירם (האדיר!) “זיינתי את בת-שבע”:

    הלכתי לעשן, הלכתי לזיין
    פגשתי את בת שבע
    הלכתי בעקבותיה, עליתי עליה
    פרצוף של תמימה, החתיכת זונה

    פזמון:
    זיינתי את בת שבע
    זיינתי את בת שבע

    (ויש גם part c):
    את זונה מזדיינת בתחת
    פתחו אותך 7 גברים מיוחמים
    פתחו אותך זיינו אותך דקרו אותך חתכו אותך
    דרסו אותך נסרו אותך ירו בך

    (סולו מזרחי)
    למה, למה את זונה
    למה, למה את זונה
    למה את זונה
    למה את זונה, למה את בת זונה

    קלאסיקה.

  23. אתם יודעים מה? מצאתי אחד יותר טוב, של אינפקציה, מהאלבום האחרון:

    ולמרות הכל
    עכשיו אני עייף
    זה לא משהו שקורה לי
    ככה סתם

    ויכול להיות
    שאני עייף
    זה לא משהו

    יש לי שנורקל וצידנית
    עכשיו אני יכול לכבוש את העולם
    יש לי שנורקל וצידנית
    עכשיו אני יכול להיות כמו כולם

  24. יובל, לדעתי אתה מבלבל בין שני סוגים שונים של שירים:

    – שירים שנכתבו תחת השפעה טובה של סמים (היי)
    – שירים שנכתבו תחת השפעה רעה של סמים (סרט)

    שים לב שכל השירים הגאוניים ביותר שאתה מכיר נכתבו תחת היי, וכל השירים המופרכים ביותר שאתה מכיר נכתבו תחת סרט. כל שאר השירים, אלה שלא גורמים לך לשום תגובה רגשית (למלמים), פשוט נכתבו שלא תחת השפעת סמים, ומכאן שהמחברים שלהם היו סתם חננות פלצנים ויבשים.

  25. ובמקום הראשון :

    ארטיק, קרטיב שוקולד בננה
    ארטיק, קרטיב שוקולד לימון
    ארטיק, קרטיב שוקולד בננה וכו’…

    [צביקה פיק, ברגע של השראה נדירה]

  26. בקשר למעוז צור, דוקא יש שם המון משמעות. אני לא טובה בלהסביר, אבל גוגל בטח כן.
    על מה זה? מלחמות היהודים, כרגיל. רצו להרוג אותנו, ניצחנו, בואו נאכל.

    שירים מופרכים ולא ברורים? נו, בשביל מה המציאו את משינה? “למה אבן מרמאללה סוטה ממסלולה, לולה, את וגם אני בתוך ארגז, שר ואת רוקדת במרכז” (אז למה לי פוליטיקה עכשיו) או אחת הדוגמאות האהובות עליי:
    ברחוב ללא מוצא / אני בודד אוכל ביצה
    הביצה לא עשויה / אללי, הללויה!
    אני אומר, מלצר, חבר / במקום ביצה תביא לי משהו אחר
    אני אומר, מלצר, חבר / במקום ביצה תביא לי משהו אחר
    (פזמון) אני אומר לו תן / הוא אומר לי קח / מעגל נסגר / מעגל נפתח
    המלצר תשמע ידיד / אני עושה מה שתגיד
    אני עומד, נותן שירות / אחר לומד, עושה בגרות!
    המלצר הפילוסוף / יש לו פה ואין לו סוף
    זה רחוב ללא מוצא / אני בודד, אוכל ביצה..

    מבחוץ אני עדין
    מבפנים אני גודין
    הו!

  27. לשיר של הג’ירפות (וואו איזה אבסורד), דווקא שמעתי יופי של פירוש-
    הדובר שב הביתה, אל זוגתו הפריג’ידית ומוצא אותה במיטה עם אשה, כשהיא מפגינה אי-פריג’ידיות בשיק לסבי.

    1. הפתעת אותי
    2. אותו מקרר וגישה כל-כך שונה
    3. בנות בבית, בנים בנות
    4. לא רוצה לריב
    5. כולנו נאמנים, מסתבר
    שכולנו נאמנות.
    6. איזה אבסורד

    מש”ל.

  28. וואו, שיעור בספרות ושירה על הבוקר. מאז התיכון זה לא קרה לי.

    לרוב השירים יש משמעות, אבל היא מרומזת פחות או יותר
    פחות – אביב גפן “אנחנו דור מזויין”
    יותר – יהודית רביץ “בוא נעבור בדך המשי … גוף בתוך גוף..”

  29. קבוקים – מדובר בשיר אנטי ממסדי כיאה ללהקת פאנק שיוצא נגד תרבות להקות המחול כ”בת שבע”.

  30. “האנשים” מתוך הדיסק המופלא “מוסיקה מהמרתף”
    מילים: דרור שוסטק

    וכולם שווים בעין האקדח ובשפתי הנשיקה
    קצה העולם ריח חריף של בדידות מתוקה
    תחנה מרכזית.

    צ’או ברזילרה שלי נשיקות חמות
    אהבות מזדמנות שודדים בפינות
    צ’או ברזילרה שלי נשיקות חמות
    מנגינות רחוקות מתוקות מתוקות
    מתוקות.

    אוטובוסים גדולים עם נוסעים מוצללים
    אל פינות הארץ הזאת
    יוצאים עכשיו

    כאן כולם דומעים את דמעות השמחה והעצב
    וכולן רוקדות

    צ’או ברזילרה שלי נשיקות חמות
    אהבות מזדמנות שודדים בפינות
    צ’או ברזילרה שלי נשיקות חמות
    חתולות סוררות מתוקות מתוקות
    מתוקות.

    ואני עובר פה אורח אף אחד לא ירגיש
    ואני עובר פה אורח אף אחד לא ירגיש
    לא ייגש
    ילטף.

    צ’או ברזילרה שלי נשיקות חמות
    אהבות מזדמנות שודדים בפינות
    צ’או ברזילרה שלי נשיקה חמה
    אהבה רחוקה מתוקה מתוקה
    מתוקה.

  31. ג’יובל –
    זה אחד השירים המתריסים ביותר שנכתב בעברית, כנגד הממסד הרבני.
    השאלה האסורה ביותר בהלכה הייתה “מה למעלה, מה למטה” (מי הקב”ה ומי מתחתנו, מה למעשה שולט בחיינו(.
    חנ”ב התריס כנגדה ויצר את השאלה האולטימטיבית שכל ילד בישראל שואל את אותה שאלה אסורה
    חנ”ב

  32. זו הבעיה עם התחרויות האלו. יש יותר מדי מועמדים. אני חושב שאני ניצחתי, לא?
    טוב, נו – צפריר – תבחר אתה את המנצח.

  33. רוני סופרסטאר ה100ממץ!!!11

    אדוני ימכור לי מקרר
    אדוני ישכנע בטירוף
    איך אדוני ימכור לי מכונת כביסה
    לכבס לי את האהבה

    כי זה לא חכמה למצוא נונסנס מחוץ למיינסטרים. 🙂

  34. עוד בז’אנר שהזכיר עמיתוס – “כמה שירים אפשר לכתוב על אמריקה” ו”כולם רוצים שירים פשוטים” (“אז קחו” – לקחו).

    ואם כבר אינקובטורים – אז פורטיס, “בתוך אינקובטור שקוף ומדופנן” וכל מילה נוספת בשיר. “נעליים” לא פחות מופרך, אבל עוד לא הזכירו כאן שירים עם נעליים בתור המילה היחידה בהם.

  35. “מי שיגיע עד הסוף
    ירצה לבכות מרוב תוחלת”
    (ערב עירוני, אלתרמן/רכטר/יוסי בנאי)
    – הגיוני כציטוט לסיום מבחנים בסטטיסטיקה… אבל מה זה אומר בכל שאר ההקשרים?

  36. נכנסתי לכאן לשנייה, במהלך חיפושיי ב”גוגל” למילות השיר “רוני”…
    בגללכם הלך לי חצי יום, סתם!
    אבל יצא לי גם משהו טוב: גיליתי מחדש את הדוכיפת של שלמה ארצי…
    אז הנה גם אני משאיר כאן חותם עם שיר שלא יודע אם אתם מכירים:
    יונתן הקטן רץ בבוקר אל הגן,
    הוא טיפס על העץ, אפרוחים חיפש.
    אוי ואבוי לו לשובב,
    חור גדול במכנסיו, הוא טיפס על העץ וגו’
    זהו, גמרתי!!!
    יהושוע הפרוע

  37. בקשר ליונתן הקטן
    מדוע חיפש אפרוחים על העץ?
    ההבדל בין גוזל לאפרוח הוא שאפרוח נולד כבר עם יכולת הישרדות כגון יכולות הליכה והוא “פורח” מהקן (אפרוחי תרנגולות לדוגמא) ואילו גוזל נולד חסר ישע וזקוק להאכלה השגחה והוא חשוף לטורפים ולכן הוא נקרא גוזל משום שהוא “נגזל”.
    אם כן מדוע חיפש על העץ אפרוחים, מה יש להם לעשות בקן? בקן יש גוזלים.
    אכן שאלות קשות.

    אריאל

  38. הבעיה הכי גדולה בשיר יונתן הקטן היא שעל העץ גדלים גוזלים ולא אפרוחים… אפרוחים גדלים על הקרקע
    🙂
    יונתו לא היה מבריק במיוחד לחפש אפרוחים על העץ

  39. לפני קרוב ל20 שנה נערכה תחרות דומה בקומונה של מדריכי הנוע”ל בעיר דרומית אחת: לאחר מאבק איתנים חלקו את המקום הראשון:
    זוהר ארגוב המלך עם: “עובד כמו חמור במזוזה אני עבד”
    ושלמה ארצי הנסיך עם “תחת שמי ים תיכון ערב על אבטיחים יורד”.

    מצד שני תנאי הכניסה לתחרות היו הרבה יותר קשיחים מאשר היום.

  40. לא יכלתי לקחת רק בית או פזמון, כי כל השיר הוא תעלומה אחת גדולה!

    סדר יום

    מילים: יוסי אלפנט ואייל גולדשטיין

    כשאני יושב מסדר חיים
    אז הכל נראה כמו חלום
    מזדהה עם עצמי
    על נושא דימיוני ארוך

    לפעמים כשאומרים
    איזה צבע מדהים
    טיפוסי מתקרב מהסוף
    מתגנב מסתובב מתישב
    בכוון נכון

    סדר יום, כמו שעון
    לא נשאר לי מקום בשבילך
    לישון במקומך, הא
    רק אם כדאי לך

    רק יושב לשניה
    הגיונית משונה
    מתארגן ואוזל הבלון
    לא זוכר בדיוק
    סתם דמויות מה קורה פתאום

    מנסה להרגיש משתדל להדגיש
    זה מתיש ואוזל לי היום
    שוב נזכר רק עד כאן
    בלאגן, אין כיוון נכון

    סדר יום, כמו שעון
    לא נשאר לי מקום בשבילך
    לישון במקומך לילה לילה
    בכיוון נכון
    בכיוון נכון

  41. את השיר “השובניסט” של הבליינים, מכירים?

    לא לא אני לא מוכן לגרום סבל לשום אדם,
    לא אני לא רוצה להיות ברוגז,
    לא אני לא רוצה לאכול אורז.
    אני רוצה לקום מוקדם כל יום,
    וללכת לישון עם השעון.
    ואם תגידו לי שלא הייתי רציני,
    אל תרביצו לי

  42. גם אני הגעתי לכאן במקרה…
    והשתעשעתי מאד מהפוסט והתגובות, הזכרתם לי את הכתבה הזו: http://www.nrg.co.il/online/5/ART/783/286.html גם שם יש התייחסות לבוקר טוב עולם של אבטיפוס.
    אבל אותי אישית הכי הורס תיסלם ברדיו חזק:

    “חייכי אלי בין השיחים,
    חייכי אלי כשהם נחים”

    “היא שהוכתה באור סנוורים
    ולא תשמע ניסוי צופרים,
    היא לא תמנע אש בשדות
    כי יש לה אזניים כבדות

    בכל אופן באיחור אופנתי של שלוש שנים ואחרי הגעה מקרית מחיפוש פירוש למילותיו של עמיר לב לשמוליק,
    קבלו את תוספתי הצנועה…
    ולכו ללינק כי זה קורע: http://www.nrg.co.il/online/5/ART/783/286.html
    🙂 משועשעת

  43. שנים חסומות שנים בלי רגש
    שנים מהצד מנותק
    מלא בעובדות חסרות כל ערך
    הקיסר של יפן הקיסר של יפן
    יושב בכיסא מנפנף בדגל
    זה לא את זה אני
    שנים חסומות שנים של הבל
    אז אל תתפלאי אל תתפלאי

    אני לא יודע ללכת
    אני לא יודע לדבר
    אני רק יודע שהקיר הזה נשבר ואני לא חוזר

    נתתי לך יד זרקתי אבן
    לתוך הבאר עמוקה
    אני מתכופף מקשיב בחושך
    אני לא שומע פגיעה לא שומע פגיעה
    אני מפחד מנפנף בדגל
    זה לא את זה אני

    שנים חסומות שנים של הבל
    אז אל תתפלאי אל תתפלאי

    אני לא יודע ללכת
    אני לא יודע לדבר
    אני רק יודע שהקיר הזה נשבר ואני לא חוזר

    שיר הכי מטומטם בתולדות המוזיקה

  44. נים חסומות שנים בלי רגש
    שנים מהצד מנותק
    שיר הכי מטומטם בתולדות המוזיקה

  45. השיר “שלי” של איפקציה

    שומע תקליטים, באך ושוסטקוביץ’
    ומקווה לז*** את שלי יחימוביץ’
    שמש חמימה. בא לי סטייק בסנדביץ’
    אבל יותר מכל את שלי יחימוביץ’

    אני מעדיף את זה יותר מחטיף
    יותר משק מלא בשטרות של כסף
    גם אם תתפתח תגרה על אותה אישה

    אני מתכוון אלייך
    אני אלחם עלייך
    אני מטלפן אלייך
    (את לא עונה. אני כל הזמן מתקשר ואת לא זמינה בטלפון)

    יום אחד הלכתי ברחוב ושם ראיתי אותה
    באמצע המדרכה וכך אמרתי לה
    ערב טוב, מה נשמע? אני מעריץ מאוהב
    והיא סובבה את הגב
    (אהההההההההה)

    ערב טוב, מה נשמע? אני מעריץ מאוהב
    והיא סובבה את הגב

    שוכב על המיטה כלום לא מצפה לי
    ומחייג למספר של יחימוביץ’
    שלי

  46. דווקא לרוני של גזוז יש משמעות,
    “רוני יש בטבע רגע של עצבות
    אך אל תתני לרגע להפוך למציאות..”

    זאת אומרת, לפעמים ברגע אחד של עצבות/ייאוש/כעס וכו’ אפשר להרוס מציאות שלמה, אבל אם נותנים לרגע הזה לחלוף, לא הופכים אותו למציאות תמידית.

  47. באב אל ואד 38/א’ (ובעצם כמעט כל שיר אחר הבילויים):

    “יש הרבה דרכים לתאר
    ואין אחד שלא ניסה
    אבל כמו שדרדסאבא אומר
    אם זה כחול ושקט –
    זה בטח מוות בעריסה”

    או

    “יותר נמוך מדובי גל
    יותר מהיר מקדנציה של ראש ממשלה
    יותר מצחיק מרשימת שינדלר 2
    יותר עצוב מהאפיפיור על סקטים”

  48. באב אל ואד של הבילויים מדבר על התרסקות של מטוס, (נמוך, מהיר, מצחיק כמו רשימת שינדלר… עצוב…)

  49. מחמם לי את הלב להיווכח שאכן חיים בארצנו הדפוקה אנשים עם מנת משכל הראויה לקבל יחס…בתור המנהל לשעבר של נושאי המגבעת לשעבר אני מאוד נהנה כאן…רק, וזה דבר שנשגב מבינתי במשך החלק האחרון הארוך של חיי הארוכים, מה הקשר בין האנשים האינטליגנטיים שבוחשים כאן לבין חברי הכנסת והממשלה שלנו? מי זו ישראל האמיתית? אנחנו כאן? או שהם שם? הא?

  50. תגובה 65- “למזוזה אני עבד” זה דוקא עם הרבה עומק- חפש בגוגל מהו “עבד נרצע”

    ונמשיך עם עבדים- לתגובה 40- “על נהר אספירין ישבנו” זה פראפראזה על “על נהרות בבל, שם ישבנו, שם בכינו” (מתהילים, כמדומני)

    בקשר למעוז צור (מוקדש ל-36):
    מעוז צור ישועתי (המגן עלי שעליו נסמכת ישועתי (יעני אלוהים))
    לך נאה לשבח (פשוט)
    תיכון בית תפילתי (כשיבנה בית התפילה- כאן בית המקדש- “כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים”)
    ושם תודה נזבח (נקריב קורבן תודה (סוג של קרבן)
    לעת תכין מטבח (כשתטבח- מלשון טבח)
    מצר המנבח (באויב שמאיים-נובח עלינו)
    אז אגמור
    בשיר מזמור
    חנוכת המזבח (פשוט)
    הסבר יותר מושקע כאן:
    http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=637
    שים לב שחלק משמעותי מהחג בחנוכה הוא על החנוכה מחדש של בית המקדש שהיתה בתקופת המכבים, מכאן אפשר להבין את ההקשר של כמעט כל המילים בשיר

    קיצר, יש הרבה שירים שבגלל הבורות שלנו אנחנו מפספסים הרבה עומק ויופי, שווה להשקיע טיפה לפני שקוראים למילים מטופשות.

    מקווה שהועלתי 🙂

  51. השיר לומינלט טרמינל מספר על עובד שעזב את שדה התעופה בשל התאווה לנשים.
    אך אותו עובד היה מכור למקום. כל האווירת חו”ל, הדיילות, החנויות, המזוודות והאנשים עם החליפות לפני טיסה עשה לו חשק לחזור מידי פעם לחוות את החוויה הממכרת.
    כמובן מספיק לראות דיילת או שתיים בשביל לחוות את אורגזמת הבוינג האדמדם שהוא למעשה איבר המין שמתרומם רק מההתרגשות שם עד לשחרור – ואז יותר קל הלחץ על העין השטופה….
    תחשבו על זה אחרי שתקראו שוב את השיר.

להגיב על יובל לבטל

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: