מבזק: אנחנו מפרסמים את עצמנו

אחת הרעות החולות של אתרי התוכן בישראל היא טשטוש הגבולות בין תוכן לפרסומות ובין תוכן לפרסום עצמי. ב"גלובס" החליטו שאם כבר משתינים אז מהמקפצה.

מבזק!

ככה סתם, מעל ידיעה על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע ועל רכישה של חברת סלולר הודית, ממוקמת לה הזמנה לרכוש מנוי על המהדורה הדיגיטלית של גלובס. ולא תגידו שמי שלוחץ על "המבזק" (טה-דאאם!!) מגיע לאיזשהי הצעה מרתקת.

איזה עורך רציני של עמוד ראשי מרשה לעצמו לעשות דבר כזה? ובכלל, איך אפשר לקחת ברצינות אתר אינטרנט של עיתון שלצד ידיעות לגיטימיות, באזור המוקדש לתוכן ולידיעות מתפרצות, משחיל פרסומת עצמית.

מצד שני, אולי זו בכלל מגמה ומעכשיו הכותרות הראשיות ב"גלובס" ינוסחו בדרך הבאה:

כותרת: "מניית טבע צנחה ב-7%"
כותרת משנה: "גלובס, עיתון העסקים של המדינה, מציע גם לך הנחה של 7% על המנוי החודשי".

12 מחשבות על “מבזק: אנחנו מפרסמים את עצמנו

  1. ראשית, אתה צודק.

    שנית, אני לא קורא באתר ולכן לא יודע באיזה סוג של מבזק מדובר (האם הוא נשלח גם במיסרונים לפלאפונים?), אבל הדברים האלה קיימים גם בעיתונות הממוסדת.

    בעיתון ידיעות אחרונות למשל, הופיע ידיעה בתוך עמודי החדשות על גיליון חדש של המגזין GO (אם אינני טועה), שבה הסבירו על התוכנה שלו וכו'.

    הידיעה הייתי מעוצבת גראפית באופן שתוכל להבין שמדובר ביחצנו"ת (למעשה, פירסומת), אבל זה לא צויין ולא הופרד משאר התוכן. זו לא הפעם הראשון שאני רואה דברים כאלה בידיעות או מעריב, כך שאני לא בטוח שיש הבדל גדול.

  2. אותי מעניין מי לעזאזל קורא את המהדורות הדיגיטליות הללו שצצות תחת כל אתר מיוזע ולא ממש רענן. לדעתי מדובר באותם אנשים שבאמת משלמים על פורנו באינטרנט.

  3. הבאנרים הפכו כבר מזמן לשקופים, אלא אם הם מציקים במיוחד כמו הליירים המעצבנים באתרים הגדולים. מודעת הטקסט הפשוטות, בין הטקסטים השוטפים (בכל אתר) תופסים הרבה יותר את תשומת לב המשתמשים. לכן זו תופעה שתלך ותגבר. אני מניח שחלק יהיו מספיק ישרים כדי שיהיה ברור שזו פרסומת, חלק אחר, יהיה (כבר) יותר סליזי וירמה את הקוראים.

  4. פינגבק: שבבים ~
  5. קוראים לי עמית וואיה ואני פותחת מסעדה חדשה שקוראים לה מסעדת הבנות אז בואו לקנות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *