בלב קונסטלציית גרפומניקוס

מסתבר שסוף השבוע הזה הוכרז כסוף שבוע של פרסום עבודות על הבלוגספירה הישראלית. לאחר שיהונתן פרסם את העבודה שלו, מצטרפת אליו גם שרון גפן שבעבודה מרתקת ומושקעת במיוחד היא מיפתה את הבלוגספירה העצמאית בישראל. שרון מציעה* להוריד את העבודה מהאתר שלה (זהירות, קובץ PDF) ולצפות בכמה מפות מקסימות שממחישות את טיב היחסים שמתנהלים בין הבלוגים השונים.

בעמוד 32 בעבודה מופיע האיור הזה שבתוכו עיגול אדום.

מהו האיור ומה מייצג העיגול? שרון מסבירה:

הבלוג הפופולארי ביותר בליבת הרשת הינו "הגלוב" (איור 3: מסומן באדום). בלוג זה הוא בלוג קבוצתי בנושאי אקטואליה, טכנולוגיה וחברה, בו כותבים העיתונאי יובל דרור, ומספר כותבים נוספים. ייחודו של בלוג זה הינו בקיומה של קהילה משמעותית של עשרות מגיבים קבועים, כאשר במקרים רבים, כל פוסט זוכה לעשרות רבות של תגובות, והדיונים המתפתחים שם נוהגים לעתים לסטות לכיוונים שונים מאלה שעסק בהם הפוסט המקורי (הנר, 2007). בנוסף, קיימת סביב "הגלוב" תת-תרבות ענפה של מושגים ייחודיים הנהוגים בבלוג, בדיחות פרטיות, ודיונים אשר מתמשכים לפוסטים שונים.

בסוף העבודה מופיע הגלוב בשנית (החץ הוא תוספת שלי כדי להקל על האסטרונומים החובבים מביניכם).

(אילוסטרציה. לא נעשה שימוש בעיגולים אדומים בעת הכנת איור זה)

מה אומר ומה אגיד, הכבוד לנו להיות בלב ליבה של קונסטלציית גרפומניקוס. אני חייב לציין את יכולת האבחנה המדויקת של שרון שכינתה את מוסיפיניו, תמר, ר"ש וילדה בשם "כותבים נוספים" ובכך העמידה אותם במקום פלוס הותירה פתח לתיאוריית הקונספירציה החביבה עליי לפיה כל שאר הכותבים הם בעצם אני.

בשנה האחרונה קיבלתי מספר הזמנות לבוא ולדבר על הגלוב ובניגוד לדבורית, סירבתי לכולן (חוץ מאחת שכנראה לא אוכל להתחמק ממנה למרות שאני נורא משתדל), וזאת בין השאר מכיוון שאני מתקשה להסביר לעצמי את ההצלחה היחסית של הגלוב – לא כל שכן להסביר אותה לאחרים. אולי באמת מי שנמצא מחוץ לעשייה הסיזיפית של כתיבת הגלוב מבין טוב יותר מה קורה כאן. אני שקוע בלשלוח ראשים של סוסים ל"כותבים הנוספים".

* תודה לבלונדינית הסודית שהפנתה את תשומת ליבי לעבודה המעניינת של שרון.

16 מחשבות על “בלב קונסטלציית גרפומניקוס

  1. חוץ מהעובדה שאני בשוק מזה שאני ראשון (בהנחה שעד שאני אלחץ "להגיב" לא יקדים אותי איזה רועי), אז כל הכבוד. גם במרכז, גם עיגול וגם נושא לעבודה אקדמית.
    בפעם הבאה: תיזה פסיכולוגית – הגלוב, סכיזופרניה או סתם אישיות מרובה?

  2. אני אגיד לבריונים שלי לעצור את שטף האקדמאים שיגיעו עכשיו לראות על מה כל הרעש. הדבר האחרון שאנחנו צריכים עכשיו בקמפוס זה אינטיליגנציה.

  3. ראש הסוס ששלחת אתמול היה ממש טרי וטעים! עוד נשארה לי אוזן בשביל סנדביץ' למחר.

    כמו כן רציתי לציין שבכיוון דרום-מזרח מהגלוב ישנו עיגול מכובד הנושא את השם "MAZH" ומפנה לאתר המצוין הזה.

  4. פעם הפחחים היו יותר כיפיים.

    ושאלה – כשההעדער מדבר על 100,000 תגובות זבל, הוא מתייחס גם לספאם שאקיזמט תופס, או רק לאלו שמתפרסמות ("כל פוסט זוכה לעשרות רבות של תגובות")?

  5. אה, ואם אצם יוצאים מאיזור אהודק, עוברים דרך הגלוב, קוראים עבודה אצל קלינגר וממשיכים באותו כיוון, תעצרו לקפה.

    (למרות שהמפה מבוססת על בלוגרולים, ולי אין אחד, אז אני לא נחמד).

  6. וקונספירציה התגלתה – שני הכותבים ככל הנראה תיאמו ביניהם את פרסום העבודה בפוסט מספר 1001, שבגימטריה בינארית זה "בלוגוספירה".

  7. צפריר, אתה בקנדה?

    ואני יודע בדיוק למה כולם נמשכים לכאן. זה בגלל הבדיחות הפנימיות והז'רגון המיוחד. אפעם לא ראיתם את הסרטים עם המועדונים הסודיים שפתאום כשמגלים שיש להם מנהגים מגניבים ומיוחדים כולם רוצים להצטרף אליהם?

  8. צפריר, זה שאתה נמצא בניכר לא אומר שידינו הארוכה לא תגיע אליך. נהפוך הוא. ידינו הקצרה כן תגיע אליך. ראה הוזהרת.

  9. חשיפה: כשאני מדברת עלי אני תמיד מזכירה בלוגים נוספים, וכך, בעקיפין, מדברת גם עליך/כם, כך שמלאכתך נעשית בידי אחרים (לא צדיקים, אבל אחרים).

  10. תודה.תודה. ומה לעשות שאם הייתי כותבת את השמות של כווווווולם, כל אזכור של הגלוב וכותביו בעבודה היה תופס שורה וחצי? (מאוחר מדי להתנצל?)

    [ואני רק בועטת לעצמי בראש על ששכחתי להוסיף איפהשהו התייחסות למילון המונחים הפנטסטי של הגלוב]

  11. "כותבים נוספים"?!?! "כותבים נוספים"?!?!?! אם אני הייתי המנחה של העבודה הייתי נותן לה ציון נכשל!

    זה רק צחוק כמובן. העבודה נשמעת מעניינת מאד, הורדתי אותה ואני מתכוון לקרוא אותה היום. אבל טיפ קטן לקראת כתיבת העבודה הבאה / התיזה / הדוקטורט: מ-ו-ס-י-ף. 5 אותיות, זה הכל. לא משהו שקשה לכתוב, בטח שלא קשה לקרוא, ועשוי אפילו להעניק לך את הכמה נקודות שהופכות ציון מ"טוב מאד" ל"מצוין".

    בהצלחה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *