לא חושבים רמזור אחד קדימה

הדיווחים בעיתונים ובאתרי האינטרנט צהלו משמחה: בשורה לנהגים, קטע חדש נפתח בכביש 6. המדובר בקטע דרומי שמאפשר לנוסעים בכביש 6 להגיע עד קריית גת.

האמת? גם אני שמחתי. כאשר אני נוסע לאוניברסיטת בן-גוריון אני מתחבר אל כביש 6 מהכניסה הצפונית ביותר ונוסע עליו עד הקטע הדרומי ביותר. עד לפני שבוע נאלצתי לרדת ליד צומת ראם, עכשיו נוספו 20 ומשו קילומטרים ואני יכול להגיע עד קריית גת. אמריקה!

שמח וטוב לב יצאתי מאוחר יותר מהבית – אחרי הכל, כביש 6 חוסך לי את הרמזורים המעיקים ולחצי התנועה שבכביש באר-שבע-תל-אביב. הגעתי לרגע שבו נכנסים לקטע החדש ואוחחח איזה כיף, אפשר להמשיך לנסוע. הכביש ריק, הכביש מהר – קלאסי! אבל כמו כל דבר טוב, גם הקטע הזה נגמר ופונים ימינה לכיוון קריית גת, נוסעים קצת ומגיעים לרמזור שפניה שמאלה בו היא לבאר-שבע ופניה ימינה לכיוון תל-אביב. אני צריך שמאלה.

העניין הוא שבישראל אף אחד לא חושב רמזור אחד קדימה. מהרגע שהקטע של כביש 6 נפתח לנסיעה, מגיעים לרמזור הזה פי כמה מכוניות. הרמזור הירוק לעומת זאת, מותאם לנפח תנועה המתאים לנפח התנועה הקודם, היינו לאנשים שיוצאים מקריית גת לכיוון באר-שבע, היינו, רמזור ירוק שנמשך 4.5 שניות.

תוצאה מספר 1: פקק של שני קילומטרים לפני הרמזור.
תוצאה מספר 2: כל הרווח הנקי שהושג מהנסיעה המהירה בכביש 6 הלך לעזאזל ברמזור.
תוצאה מספר 3: בפעם הראשונה, כמעט איחרתי לאוניברסיטה.

פקקי תנועה הם לא רק דבר מעצבן הם גם דבר יקר למשק. מדובר באיבוד שעות עבודה, שריפת דלק לחינם ושאר נזקים. למדינה לכן, יש אינטרס לבנות מערכת כבישים משוכללת ומהירה. אבל כאשר בצד האחד משקיעים מאוד מיליוני שקלים בסלילת כביש חדש ובצד השני אף אחד לא חושב לשנות תזמון של רמזור אחד קטן, פעולה שעלותה למשלם המיסים מוערכת על ידי בכ-19 אגורות, אין אלא לשאול שאלת תם: אלוהים אדירים, כמה מטומטמים אתם יכולים להיות?!?!

25 מחשבות על “לא חושבים רמזור אחד קדימה

  1. התשובה האמיתית היא ש-60% ממחיר הדלק הוא מיסים, ולכן המדינה חושבת שהיא מרוויחה מהפקקים. כי את החישוב של אובדן הפריון, הנזק הבריאותי והזיהום אף אחד לא עושה.

  2. אם כבר הכנסנו את פייסבוק לעניין, שניה לפני שגם החוק נגד עישון יכנס, אני רוצה לשאול משהו.
    גיליתי לאחרונה שלראש עריית גבעתיים יש חשבון בפייסבוק. או שהוא קורא אותו, או עוזר כלשהו שלו, אבל בכל אופן זה משהו רשמי. אפשר, באמת, לבקש ממנו לשנות דברים והוא (או העוזר שלו) אפילו מגיב. וזה גרם לי לתהות, אם תפנה בצורה מסודרת (אימייל, טלפון) למי שאחראי על הרמזורים בקטע הזה, יכול להיות שיגידו "וואלה, לא חשבנו על זה" ויעשו משהו בנידון?

  3. התשובה האמיתית היא כמובן לא לבנות כבישים כלל
    כבר היום כביש שש "המהיר" מתחיל להיות עמוס ביותר בשעות מסוימיות
    לכן צריך למצוא דרכים אלטרנטיביות
    אני בטוח שהית שמח להשתמש ברכבת שתקח אותך מהבית ועד פתח האוניברסיטה
    אז העצבים שלך מופנים לכיוונים הלא נכונים

  4. חוץ מאשר אמפתיה על המצב הקשה, יש לי גם פתרון כדי לעקוף (תרתי משמע) את הבעיה. אולי יעזור. תנסה בפעם הבאה.

    אחרי הרמזור הראשון של איזור התעשיה יש גשר. מייד אחרי הגשר יש פניה חדה ימינה. פונים וממשיכים עם הכביש ישר ישר בתוך קרית גת עד שמגיעים לרמזור של הכניסה הדרומית של העיר.

    גם שם הפניה שמאלה אבל אולי שם יהיו פחות לחצים.

  5. חנן – האמת היא שה-GPS שלי לקח אותי לשם ועשיתי לו אובר-רולינג. אמרתי לו – יאלללה, אני אמשיך לנסוע ישר. אולי בשבוע הבא אני אנסה את ההצעה שלך.

  6. כמות מקרי החלם הקשורה לבניית כבישים בארץ הזו היא מגוחכת – כביש שש עובר קרוב מאד לחור בו אני גרה, וכתוצאה, הוסט הכביש המקומי על מנת לפנות מקום לכביש שש. לגיטימי. אלא שהכביש החדש שנבנה הוא טמטום אחד מתמשך. ראשית, בנו אותו בצורה פיתולית להחריד, כך שמילא שאתה חש כאילו אתה נוהג בלונה פארק מקומי (למען האמת לפעמים זה אפילו קצת כיף. הולכים ללונה פארק כל יום!) אלא שלצערנו הדבר מתלווה בקפיצה בכמות תאונות דרכים באזור. שטות שנייה שנעשתה הינה הגשר הנבנה מעל כביש שש, והוא המשכו של הכביש המקומי. המתכננים מעולם לא העלו בדעתם שהאזור עומד בפני פיתוח ועל כן נפח התנועה יעלה ולכן יצרו נתיב אחד בלבד לכל כיוון, עם שלושה רמזורים במהלכו. התוצאה? בשעות אחה"צ מדובר על פקקים של 30 דקות, באזור פריפרי לחלוטין, שכל חטאו הוא אי השקעת רגע חשיבה.

  7. תפסיקו לבכות ותמשיכו לשלשל זוזים לכיסיהם של בעלי ההון. כל השאר משני.
    אתה בטח חושב שכביש שש נבנה כדי שתוכל להגיע יותר מהר לבאר שבע
    LOL

  8. עזוב להשקיע בכבישים. שים הכל ברכבת ויהיה טוב.
    אם הרכבת תעבוד כמו שצריך (אני יודע, זה "אם" ענקי), זה אומר שמירה על איכות הסביבה ונסיעה זולה יותר ומהירה יותר.

    אני יודע שהסיכוי שזה יקרה קטן אבל הוא קטן בדיוק כמו הסיכוי שיסללו כבישים כמו שצריך…

  9. בטטה-הספר של טרי פארצ'ט לפחות מצחיק…
    יובל-אני ממליץ בחום על ספר שנקרא "קללת הכלים השבורים" מאת ד"ר עמנואל ולד. זה אולי יכול לענות לך על השאלה במקצת(תקציר הספר-א.צה"ל מנצח בקושי במלחמת ששת הימים ב. צה"ל מפסיד ביום כיפור ג. צה"ל מתנפח במשך 10 שנים ללא פרופורציה-זה מה שקוראים גם "תקורת מנהלות" ד. צה"ל לא מצליח לנצח במלחמת לבנון הראשונה-והשנייה והשלישית והרביעית ומבצע ענבי זעם וכו' וכו' וכו')

  10. אם בטרם הנסיעה היית מתיעץ עם הנייטיבס, היינו מיעצים לך את מה שחנן כהן כתב. ולא, הפניה שמאלה ביציאה הדרומית לא עמוסה.

  11. הדרך של חנן תעביר אותך באיזור תחנת המשטרה ואם תרצה להימנע מכך בצומת של אזור התעשייה פנה שמאלה, ישר עד הסוף (2 מסילות רכבת בדרך) ובכיכר שמאלה, עוד ישר ואתה ברמזור הדרומי.

  12. בים בם בו. בים בו בה. חזרתי!
    התגעגתם?

    יאללה תן להם בראש. יושב ראש….. פחחחחח
    אם יש לך בעיה ברמזורים. אל תעצור. תאוטט.

  13. התשובה האמיתית היא "מספיק. אבל גם מספיק לקטר". שלח מכתב למע"צ או חברת "דרך-ארץ" או שלח אימייל, או אפילו תתקשר. אם לא, מהנסיון (הקצר אך מגוון כתושב גוש-דן) שיש לי, תוך שבועיים-שלושה יש מצב שתשכח מכל העניין ואם במקרה תעבור שם שוב תגלה שפתאום הכל עובד חלק כמעט לגמרי.
    אם כן, דרך-אגב, עוד שבועיים-שלושה יקרה אותו הדבר אבל לפחות תרגיש שעשית משהו.

  14. כל הסיפור לא שווה את הכסף ואת השטחים הריקים שהלכו.

    כביש ב"ש-ת"א כמעט אף פעם לא עמוס. שניים-שלושה מחלפונים היו מספיקים.

    הבעיה עם הזזת הפקק ממקום למקום כתוצאה מכביש 6 היא בעיה כללית. הכביש עוזר באמת לאנשים כמוך שרוצים לנוע מדרום לצפון בלי להסתבך בפקקים של המרכז, אבל זה רק חלק קטן מאד מן הנסיעות והיה אפשר למצוא פתרונות אחרים, פחות בסגנון קליפורניה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *