MSN.co.il מת. העתיד: מסנג'ר

שרגא מור, המנכ"ל החדש של MSN ישראל, העניק ראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד לטוש. בראיון, מנסה מור להסביר מה החזון שלו לאתר שכמה מאתגריו ציינה מעיין: "שיקום המותג הרעוע MSN ישראל, שעם בעיותיו ניתן למנות התנהלות ללא מנכ"ל קבוע במשך תקופה ארוכה, תחלופה תכופה של כוח אדם, ירידה בסקרי TIM, מיצוב לא ברור, היעדר בידול מול המתחרים ואיבוד נתח השוק בגזרת המייל לטובת וואלה ו-gmail – והרשימה עוד ארוכה".

מור מאתר שלושה תחומי עניין של אנשים באינטרנט:

תוכן, שירותים אינטרנטיים קלאסיים כמו חיפוש ומייל, ויישומים יומיומיים כמו קניות או חיפוש עבודה. אנחנו נמצאים בכולם, אלא שההתמחות שלנו היא לא בתוכן.

אז היכן ההתמחות? ההתמחות, אם אני מבין נכון את מור, היא בשירותי האינטרנט הקלאסיים כמו חיפוש, מייל ומסנג'ר. עבור מור, המסנג'ר הוא MSN ישראל כמו ש-MSN.co.il הוא MSN ישראל. משום כך, כל מי שיש לו מסנג'ר הוא בעצם לקוח שלו.

התפישה הזו אינה חדשה. למעשה, מאז שאורי אדוני, המנכ"ל הקודם של החברה, נכנס לתפקידו, הוא דיבר על כך שהיתרון הגדול של MSN ישראל נמצא בפיתוח המוצרים של מיקרוסופט שאותם היא מעבירה אחר כך לסניף הישראלי. זו הסיבה שכבר שנים אנחנו שומעים שהיתרון הכי גדול של MSN ישראל הוא המסנג'ר.

את הסיפורים האלו מור יכול למכור למפרסמים (והוא כנראה מוכר). אני משתמש במסנג'ר ואני לקוח של MSN ישראל כמו שאני לקוח של "עולם הסקס של ענת" (היי, אני מכיר מישהי שקוראים לה ענת, אז בטח שאני לקוח של האתר, לא?!). הניסיון לרכב על המסנג'ר כדי להגן על המותג המקרטע הוא ניסיון חביב אבל עד כה ההיסטוריה מלמדת שהוא לחלוטין בלתי מוצלח. אנשים משתמשים במסנג'ר ככלי תקשורת ולא בגלל שהם מרגישים משהו כלפי MSN ישראל. אני מסופק אם הם בכלל יודעים שקיים קשר בין השניים.

לדעתי לא לחינם חוזר מור על האסטרטגיה החבוטה הזו (תוכן אני אורז, תוכן זה לא חשוב. מה שחשוב הם הפיתוחים של מיקרוסופט). הוא חוזר עליה מכיוון שבתוכה מקופל מסר הסמוי והוא: "תשכחו מהאתר. האתר מת. הוא על הפנים. אנחנו מתכוונים להתרכז במסנג'ר. שם נפנה לגולשים, שם נוכל להרוויח כסף מהמפרסמים, זה הנכס היחיד שיש לנו שעוד איכשהו יש לו משמעות". מור לא יגיד את זה לעולם, הוא לא יגיד ש-MSN.co.il הוא האתר המיותר באינטרנט הישראלי, אבל אם יש לו שכל, ויש לי הרגשה שמדובר בבחור חושב, הוא מבין את זה – בדיוק כמו כולם.

14 מחשבות על “MSN.co.il מת. העתיד: מסנג'ר

  1. MSN מי?
    ברצינות, מי בכלל סופר אותם חוץ מהם? בלי הגב של מיקרוסופט, הם כבר מזמן מזמן היו בתהום הנשיה. נכון שכלים כמו המסנג'ר הם פלטפורמה מעולה לתחיל איתה, אבל זהו. בלי לעבוד הם ישארו בדיוק היכן שהם היום – בין כלום לשום דבר (סימן רשום של האדון רון קופמן, להלן "הקוף")
    התוכן הוא המלך – לא אמרו את זה פעם? תראו את הגלוב: נכון שיש את העיצוב המדהים שמוסיף מעלה כל שבוע מחדש כבר שנתיים ברציפות, אבל בלי הגיגיה של ילדה אנה היינו באים?

  2. מור מתייחס בדברים שלו למסנג'ר, שהוא צ'אנל תקשורתי (בדומה למייל או לטלפון), כאילו הוא פלטפורמה לתקשורת (כמו פייסבוק, לדוגמא). בפלטפורמה אפשר לסמוך, נגיד, על תוכן גולשים, אבל בצ'אנל זו קצת בעיה. לכן, כשהמסנג'ר עולה, עולה ביחד איתו חלון התוכן הירוד של MSN, שאני באופן אישי משתדל לסגור במהירות האפשרית. בלי החלון הזה אין תוכן במסנג'ר.

    בלי תוכן הכיוון שהוא חותר אליו כנראה הוא להפוך למתחרה ישיר לגוגל כספק של שירותי חיפוש, מייל, ו-IM. אם הוא יצליח לעשות את זה, הוא יוכתר (בצדק) כתותח. כרגע זה נראה מופרך.

  3. מוסיף – לא יפה ללעוג לנו, חסרי היכול להוסיף תמונות לתגובות…

    מוסיף – אני משתמש ב-MirandaIM כשאפשר וב-meebo כשאי אפשר (למשל כשיש פיירוול). מסנג'ר אצלי קיים רק על מחשב אחד וזה רק בגלל שאני חייב. מה שהאדון מור לא מבין הוא שאי אפשר להסתמך רק על פרוטוקול כדי לפרסם. מה שהאדון מור כנראה כן מבין זה שאם אנשים לא יודעים על החלופות, אין לו מה לדאוג.

  4. עומר – גם אתה יכול להוסיף תמונות (עם HTML).

    עומר – אני מסכים, אבל עם הסתייגות. מהראיון נשמע שהוא רוצה לחזק גם תחומים אחרים כמו חיפוש, מייל ולוחות.

    אני משתמש במסנג'ר רק כדי לתקשר עם שאר חברי ההנהלה של הגלוב. עם כל השאר אני מתקשר בגוגל טוק.

  5. מוסיף – תרשה לי לחסוך לך לחיצות.

    כדי לנטרל את חלונית התוכן:
    1. בתפריט Tools בחר Options.
    2. תחת General נקה את תיבת הסימון Show Windows Live Today after I sign in to Messenger

    בממשק העברי – כלים, אפשרויות וגו'.

  6. מוסיף, לך ל-Tools->options ותחת התפריט General תוריד את ה-V שמסומן ליד השורה
    Show… when I sign in to messenger
    ואז החלון של MSN לא יטריד אותך כשהמסנג'ר עולה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *