אוצר המילים המלא לתנודות בבורסה

העליות החדות והירידות החדות עוד יותר בבורסות העולם, גורמות לכתבי ועורכי שוק ההון לבעיות לא פשוטות: כיצד אפשר לתאר עלייה או ירידה במחירי המניות ללא שימוש חוזר ונשנה באותה המילה: "עלייה" או "ירידה"?

הגלוב חש את מצוקת העיתונאים והוא שמח להציג את אוצר המילים (הכמעט) מלא לתיאור עליות או ירידות בבורסה. קהל הקוראים מוזמן להוסיף ערכים במידה וערך נשמט בשל שקרכלשהו. מטעמי נוחות, אוצר המילים מורכב ממילים בהטיית עבר/רבים.

לתיאור עלייה בבורסה השתמשו ב:

הזדקרו, זינקו, נסקו, המריאו, התגברו, התחזקו, היתמרו, הגדילו, הגביהו, העפילו, גאו, התנשאו, התחזקו, טיפסו, צמחו, התעלו, ניתרו, קפצו, דילגו, הגיחו, האמירו, הרקיעו, התפטמו, הוסיפו, (התרוממו).

לתיאור ירידה בבורסה השתמשו ב:

התרסקו, נחתכו, נחלשו, דוכאו, נכנעו, נפלו, התחלקו, הדרדרו, התגלגלו, נשרו, השילו, התכווצו, צנחו, שקעו, התמוטטו, קרסו, התפוררו, הזדעזעו, נגדעו, נגזמו, נכתשו, בותרו, כורסמו, שוסעו, בוקעו, נסדקו, נקרעו, נגרסו, נקטמו, נטבחו, נקצצו, (נמחקו), (התאיידו), (התפיידו), (התפוגגו), (נעלמו), (אבדו), (הסתלקו), (פרחו).

שיהיה לכולנו שבוע טוב, מוצלח, מאושר, שמח, חיובי, מועיל, מושך, מזהיר, מעולה, משובח, מלבב ונעים.

***

עדכון: נוספו ערכים – בסוגריים.

30 מחשבות על “אוצר המילים המלא לתנודות בבורסה

  1. לתיאור ירידה אפשר גם: המניות נפחו את נשמתן, המניות עשו חרקירי, המניות התגוללו בבוץ, המניות איבדו אוויר/לחץ/נוזלים, המניות התמכרו לטיפה המרה, המניות מחפשות במרץ אחר סרסור טוב (ואם המצוקה ממש קשה – המניות התביישו מאוד).
    כיוון שאני מניחה שיעבור עוד זמן רב לפני שתיאורי עליה ישובו להיות שימושיים, אני חושבת שזה יספיק.

  2. מזל שחזרת כך שלא הייתי צריך לפרסם את הפוסט הזה בעצמי.

    בכולופן, יש לי שאלה ואולי מישהו שמבין בבורסות יענה.

    כשאומרים על משהו שהוא "התרסק", מתכוונים שהוא במצב כזה שלא יחזור להיות מה שהיה.

    אז איך יכול להיות שביום אחד הבורסה מתרסקת ולמחרת היא מזנקת?

    מישהו מתקן אותה בלילה?

  3. חנן – כשאומרים על משהו שהוא "התרסק", אין הכוונה שהוא במצב כזה שלא יחזור להיות מה שהיה. הכוונה היא למכור עיתונים. זה פשוט מגוחך. אם 5% זה התרסקות ו-10% זה צונאמי (קראתי שימוש הזה לפחות פעמיים), אז מה זה 30%? פיצוץ גרעיני? חור שחור? מלחמה גלקטית?

    יובל, אם כבר בקטע לעזור לעיתונאים, אפשר גם לעזור למחלקה הגרפית עם תמונות של "ברוקרים עם ידיים על הפנים". בלוג רלוונטי ביותר.

  4. אני חדש כאן אבל כבר מאוהב.. אתה עושה עבודה שמזכירה לי את הימים הטובים של דן בן-אמוץ.
    אני מקווה שאין לך את שאר התכונות הטרומיות והפחות-טרומיות של הדן ובכל מקרה יש כאן רגע מיוחד ואני כנראה אחזור לכאן שוב ושוב כי יש כאן כמה דברים שאני אוהב והנה הם, לאו דווקא לפי סדר החשיבות:

    1. כותב שיודע לכתוב (לא מובן מאליו בבלוגיאדה)
    2. כזה ששב לתחייה (לא מובן מאליו, למעט ישו ועוד כמה תמהונים שמספרים על מסדרון מואר בפלורסנטים וכדומה)
    2. מגיבים חריפים שבעצמם יודעים כמה דברים שאני לא
    2. אפשרות למספר דברים באופן מטופש ועדיין להרגיש מגניב
    3. אפשרות לחתימת SEO שלי ולאתרים שלי עשוי לסייע (ואני מקווה שזה בסדר, יובל – מילה אחת ואני מפסיק או לפחות מפסיק לדבר על זה)
    4. והכי חשוב ללא ספק – תצוגה מקדימה לתגובה שלי (דבר שלבעל חסכים כמוני מבהיר שוב ושוב עד כמה אני נחשב כאן וגם מאד יפה כי אני רואה, אות אחרי אות, איך תגובה נולדת..)

    יופי של פוסט. תודה!

  5. בורסה שמורסה- הגלוב חזר, קיבלתי לפטופ חדש דנדש ואני עוזבת את הבית עוד יומים.
    לדעתי העולם מושלם, ומי שרוצה להתווכח איתי שיקח בחשבון שעם חזרת הגלוב אני מתכננת להתייחס לחובותי משכבר כמלכת הסאדו שלי ברצינות מחודשת.

  6. אז מי אמר שאין טוקבקיסטים שמחים?

    ולענייננו:

    אפשר גם "הנאסד"ק נסדק", "המעו"ף התעופף", "לבורסה יש מורסה" ועוד.

    יובל – תודה על רגע של נחת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *