חמודים העיתונים הכלכליים האלו

כותרתו של אחד הפוסטים הראשונים בגלוב היה "למה סקר TIM לא שווה כלום". חלפו כמעט שלוש שנים מאז הפוסט הזה ומאז כתבתי לא מעט פוסטים וטקסטים אחרים כולם מתייחסים לאיוולת הקשורה בתחרות סביב נתוני הסקר הזה, ודבר לא השתנה. למעשה, העיתונים הכלכליים רק הופכים חמודים יותר בכל הקשור לפרסומים סביב TIM.

מה זה חמודים, הורסים!

קחו לדוגמה את העמוד הראשי של "גלובס" מאתמול בערב. זהו העמוד הראשי! של עיתון העסקים של ישראל! שמדווח בזמן משבר כלכלי היסטורי! שכותרתו של אותו העיתון באותו היום היא "השווקים רועדים ממיתון קשה"! אבל לידו מופיעה הכותרת הבאה:

פער אדיר! עצום!! פער עננננקקקקק!!!1 של עשרות אחוזים. כל כך חמודים.

בטקסט עצמו מגדילים "גלובס" לעשות ובאמצעות תרגילים מתמטיים מסבירים שהפער האדיר הוא בכלל אדיר הרבה יותר.

יצוין כי למעשה, הפערים בין האתרים הכלכליים אף גדולים יותר: הרשת החברתית וההיכרויות "דה מרקר קפה", מחפה על חולשה גדולה של חלקי החדשות והפיננסים ב"דה מרקר", בהשוואה ל"גלובס". לפי ממצאי TIM, שהתפרסמו בחודש שעבר, כ-48% מהגולשים ב"דה מרקר קפה" כלל לא טורחים לבקר באתר "דה מרקר" עצמו. פחות מ-20% מהם מגיעים ל"קפה" דרך עמוד הבית של "דה מרקר". מאחר ולפי נתוני "דה מרקר" ב"קפה" גולשים כ-30-40 אלף איש ביום שנספרים בסקר TIM, הנתונים בגלישה כלכלית-פיננסית נטו נוטים עוד יותר, ועשרות אחוזים, לטובת "גלובס".

נו תגידו אתם, לא לאכול אותם?

המרקר כמובן לא נשאר חייב. היום בבוקר על פני חצי עמוד, יורה הטוש שתי טבלאות ענק ומגייס שני כותבים שמסבירים שבעצם, סקר TIM אההממ, לא שווה שום דבר.

במקום סקר TIM הטוש מציע להסתכל ב-טה-דאאאם! – גוגל טרררננדדדס! הו יה בייבי! מי שמביט בנתונים של גוגל טרררננדדדס מגלה כי:

נציין כי נתוני גוגל טרנדס לאתרים מציירים תמונה שונה לגמרי של מפת האתרים בישראל: על פי נתוני גוגל טרנדס לחודש ספטמבר, אשר אינם כוללים את האתרים הבינלאומיים, ynet הוא האתר המוביל בישראל, שמספר הגולשים בו עומד על כ-800 אלף ביום; וואלה, אחריו, עם כ-700 אלף ביום ונענע10 במקום השלישי בפער ניכר עם כ-215 אלף גולשים ביום (ראו טבלה). בגזרה הכלכלית מוביל TheMarker על גלובס בפער ניכר – כ-135 אלף גולשים ביום ל-TheMarker לעומת כ-95 אלף לגלובס.

לכשנאמר, כאשר יש ספק, נצל אותו לטובתך וזרע קצת FUD. אוחחח, כאלו מתוקים שבא לי לחבק אותם ולנשק אותם ולטפוח להם על הראש ולהגיד להם "מתוקים שלי, אתם כל כך, אויש אתם כל כך נפלאים" אבל מכיוון שקשה לחבק ולנשק עיתונים כלכליים – כלומר זה אפשרי, אבל משאיר לכלוך על הידיים וכזה – אני רוצה להקדיש להם סרטון קצר (להפעיל רמקולים ולהריץ שלוש פעמים ברציפות):

***

עדכון: המצב, כנראה, ממש קשה. הטוש גייסו גם את מדד אלקסה.

12 מחשבות על “חמודים העיתונים הכלכליים האלו

  1. חמוד??? חמוד???
    חמוד!!
    חמוד חביבי!!
    חמוד??? חמוד???
    חמוד!!
    חמוד חביבי!!

    לוללללל הו
    פרס של מיליון דרכמות למי שיתרגם את ההמשך, בחיי חזוס!

  2. שכחת משהו יובל חמודי….
    בכלכליסט בכלל לא התייחסו לסקר הזה, כי הם לא כלולים בו (עקב מספר הגולשים הנמוך או אולי מאחר שהאתר פועל רק מאז אפריל).

    בכל מקרה, התחרות בין גלובס והמרקר (וגם הכלכליסט) היא פתטית

  3. הבעיה עם כל הנגעים הכלכליים הללו שפותחים עיניים צרות לעולם כמו החור במיל
    זו ההטיה המודגשת והסכנה לפאשיזם שיש בהם, שמי שאיננו בוגר אוניברסיטה עלול לקנות.
    אבל כמובן מעתה לא יהיו בוגרי אוניברסיטה אז אין מה לדאוג. זה מתחיל בדאגה של אנשי העסקים מפני הבחירות שהופיעה בכותרת הראשית, כי רק הדאגה הכלכלית כביכול צריכה להנחות אותנו בצעדינו -לא?
    השקרים והפאתטיות מגיעות בעיתונים אלה לכזו דרגה, עד שהם הציגו מעין גרף עוגה שכותרתו הייתה "המכללות נצחו את האוניברסיטאוות" והנתונים הוכיחו את ההפך (האוניברסיטה הפתוחה אינה אוניברסיטה? מי שלומד במכללות להוראה לא יכול להיות שעשה תואר או שניים באוניברסיטה?) I'm speechless

  4. היסטרי. תודה לאל שהחלטתי לחכות עד שאני אחזור הביתה ולא לצפות בזה בקופי-בין.
    היו מאשפזים אותי בכפייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *