הכי דה-ז’ה-וו

לאחר התרעות חוזרות ונישנות, העדויות ממשיכות להיערם. בועה חדשה הולכת ומתקרבת בצעדי ענק, והיא תהיה דומה מאד לקודמתה (לפחות מבחינת הטכנולוגיה), כי יש אנשי קרנות הון סיכון שמחפשים את ההשקעות הבאות שלהם במגזיני הטכנולוגיה של 2001.

נכתבו 5 תגובות לפוסט “הכי דה-ז’ה-וו”

  1. סמחח"מ:

    לא סיכמנו על 98?

    דווקא הוצאתי מהבוידעם כמה רעיונות וחשבתי לשלוח, אבל עכשיו אני אצטרך ללכת להוציא רעיונות מאוחרים יותר.

    טוב אני חושב שאני יארגן איזה חנות באינטרנט נניח למזון לכלבים. אני הולך לכתוב את התוכנית העסקית: http://odio.us/plan/

  2. יובל:

    סמחח”ת, תתחיל בכך שתקנה את הדומיינים הנכונים. כותבים Popunder ולא popdown.

  3. אחד לשעבר:

    אישית, אני לא חושב שזה רעיון כ”כ גרוע. ב-2001 להזכירכם קנו את תפוז בכמה מאות אלפי דולרים והם הולכים להנפיק בכמה עשרות מיליוני שקלים בבורסה של ת”א. מה שהיה מת, דחוי, טיפשי לפני שלוש ארבע שנים עשוי לתפוס יפה מאוד היום אחרי שהטכנולוגיה הלקוחות והמודלים העיסקיים הבשילו קצת.

    מצד שני, מי אמר שהם הבשילו די? יכולה להיות בועה נוספת.

  4. מוסיף:

    האמת היא שהרעיון, שנשמע מאד לא טוב בהתחלה, מתחיל להשמע מאד הגיוני אחרי שקוראים את שלושת עמודי המאמר. יכול להיות שיש צדק במחשבה שבבועה הקודמת היו טכנולוגיות שרק early adapters הספיקו להשתעשע איתן ושאחרי התנפצות הבועה (והתנפצותן של החברות שפיתחו אותן) המודלים העסקיים שלהן הספיקו להבשיל. מצד שני, ההגיון אומר שאם המודל הספיק להבשיל היו רואים איזשהן עדויות בשטח (משתמשים, למשל), ולא שלדים של רעיונות. אתר תפוז הבשיל למה שהוא היום בזכות התמדה, השקעה רציפה, עבודה שוטפת, שיווק אגרסיבי ורגישות למה שקורה מסביב. טכנולוגיות שכשלו ב-2001 וגוועו, לעומת זאת, הן פשוט חדשות ישנות. לא?

  5. רוגל:

    ווב 2.0 הוא בועתי מיסודו. אין כאן שום פיתוח טכנולוגי או חברתי אמיתי אלה קמפיין שיווקי של אוריילי שהצליח. כמות החברות שמפתחות טכנולוגיה או קונספט חדש מועט בצורה מפחידה.

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: