חוזר ואוזל מהמלאי

אייפון 3gs אזל מהמלאי:
"חדשות רעות לכל אלו שתכננו על קמפינג ליד חנויות AT&T (מפעילה סלולרית בלעדית של ה-iPhone בארה”ב), במטרה לשים יד על המכשיר החדש – ה-iPhone 3GS. מחברת AT&T נמסר כי מלאי המכשירים אזל לחלוטין כבר בשלב ההזמנות המוקדמות (Pre-order בלעז), וכי אלו המעוניינים יאלצו להמתין בין שבוע לשבועיים נוספים" (יוני 2009)

אייפון 4s אזל מהמלאי:
"פחות מ-24 שעות לאחר שהפך זמין, אזל האייפון החדש בהזמנה מוקדמת בארה"ב. לפי מפעילת הסלולר AT&T, יותר מ-200 אלף אייפונים חדשים הוזמנו מראש תוך 12 שעות בלבד. נתונים אלו הופכים את השקתו של אייפון 4S לפופולרי ביותר מבין האייפונים של החברה" (אוקטובר 2011)

אייפון 5s אזל מהמלאי:
"רק הושק וכבר נגמר: החדשות הטובות הן שאפל הודיעה כי שברה את השיא של עצמה ומכרה חמישה מיליון מכשירי אייפון 5 בשלושה ימים בלבד; החדשות הרעות הן שהמלאי אזל ואין יותר מכשירים; המנכ"ל טים קוק מרגיע: "אנחנו מעריכים את הסבלנות של כולם, ועובדים קשה על מנת לייצר אייפון 5 לכולם" (ספטמבר 2013)

אייפון 6 אזל מהמלאי:
"אפל הודיעה היום כי הביקוש לאייפון 6 ואייפון 6 פלוס היה כה גבוה, עד כי רבים מהצרכנים שהזמינו את הסמארטפונים החדשים שלה יצטרכו להמתין עד אוקטובר כדי לקבל אותם" (ספטמבר 2014)

על מנת להקל על אמצעי התקשורת, להלן תבנית עבור ההודעות הבאות.

אייפון [הכנס מספר דגם] אזל מהמלאי:
"אפל הודיעה היום כי [שעות] לאחר השקת [מספר דגם] החדש אזל המלאי. בכך שוברת אפל את שיאי המכירה של [מספר דגם מינוס אחד] שהושק ב[תאריך]. מהחברה נמסר כי אין יותר מכשירים. "אנחנו עובדים ממש קשה כדי לספק לכולם [מספר דגם]", מסר מנכ"ל החברה. [מספר דגם] הושק לפני כמה ימים במחיר [נתון]. עוביו של המכשיר [נתון] מילימטר, משקלו [נתון] גרם והוא מציג [נתון] פיקסלים. אנליסטים סבורים ש[מספר דגם] ימכור [מספר מופרך כלשהו] מיליוני יחידות בשבועות הקרובים" [תאריך].

ולמחלקת יחסי הציבור של "אפל" אני אומר: אל תעופו על עצמכם; זה נכון שאתם מצליחים להכניס פעם אחר פעם את אותו הדיווח לאמצעי התקשורת אבל בהתחשב שהם כל כך מטומטמים, זה לא הישג כזה גדול.

10 מחשבות על “חוזר ואוזל מהמלאי

  1. לפני כשלוש שנים וחצי ביקרתי בארה"ב של אמריקה. חודש לפני כן יצא אייפד 2 וחבר ביקש ממני לרכוש עבורו. בתמימותי ניגשתי לחנות של אפל בניו-יורק וביקשתי לרכוש את המוצר, והופתעתי מהמבט המרחם והמתנשא שקיבלתי מהמוכר. הוא הסביר לי שכל בוקר הם מקבלים 200 יחידות למכירה, ואני מוזמן להגיע בחמש בבוקר כדי לעמוד בתור (בו עומדים בממוצע כאלף איש) ולנסות את מזלי. החנות, אגב, נפתחת בשמונה.

    נכנסתי לחנות אלקטרוניקה קרובה. שאלתי לגבי אייפד2, והם מאוד שמחו לבשר לי שיש להם מלאי מכל הדגמים, ואני רק צריך לבחור צבע. המחיר אמנם גבוה יותר מאשר בחנות של אפל (עניין של 15%-20%), אבל בהחלט יש מלאי.

    אפל יודעת טוב מאוד שיש ביקוש, ומזמינה כמויות בהתאם, אבל הם מטפטפים לשוק את המוצר החדש כאילו שהם לא יכולים לעמוד בביקוש, וזה עובד נהדר. כלי התקשורת… זו כבר נקודה כאובה אחרת.

  2. שלגון (2): הפוסט לא היה על פיטורים בהארץ אלא התייחס למאמר מתוך "הארץ" שעסק במשהו אחר. החלטתי שהמאמר לא מספיק חשוב שאני אשקיע בו כל כך הרבה אנרגיה ואחרי שהעליתי את הטקסט, שעדיין לא היה גמור, החזרתי אותו חזרה למצב עריכה. אולי אפרסם אותו בהמשך. אולי לא.

  3. מחלקת יחסי הציבור של אפל בהחלט יכולה לעוף על עצמה. אני כחובב לא-אפל מושבע (לדעתי אין לי אף מוצר שלהם) נראה לי שאת מודל יחסי הציבור והשיווק של אפל אפשר ללמד בבית ספר לתקשורת (מכיר איזה מקום טוב?). אין שום קשר לעובדת היות אמצעי התקשורת מטומטמים. המטומטמים האמיתיים הם אותם אלה שעומדים בתור ב 5 בבוקר בחוץ כדי לקנות איזה מוצר שעוד שנה יהיה כ"כ מיושן שהם יעמדו בתור ב 5 בבוקר בחוץ כדי לקנות איזה מוצר שעוד שנה (כמובן שאני חוזר בי מכל מה שאמרתי אם אותם אנשים עושים זאת בשביל החוויה עצמה ולא בשביל האייפון עצמו)…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *