האם להחליף לויסטה?

ליאור הנר, כותב לטוש על מסקנתיו מההרצאות אודות חלונות ויסטה. המסקנה שלו היא (כפי שנוסחה בכותרת): "לא שווה להחליף את המערכת הישנה".

יכול להיות שהוא צודק. אני מניח שאדע טוב יותר רק כאשר היא אשכרה תרוץ לי על המחשב. מההדגמות בסך הכל די קשה להסיק מסקנות גורפות. למרות זאת, בגדול, אני מקבל את הניתוח שלו ועדיין אני חייב לומר שבאופן אישי כבר בא לי השעמום והגועל נפש מהחלונות XP. אני כבר רוצה משהו חדש.

אפשר לטעון שאני הלקוח האולטימטיבי של מיקרוסופט, שרוצה חידושים ללא קשר לאיכותם.
יתכן. אני לא יכול להכחיש על הסף.

ועדיין, אחרי 5 שנים של XP, אני כבר מוכן להתקין לינוקס!!! טוב, נו.

לגבי ארגונים – זו כבר שאלה אחרת וכבדת משקל (ולכן לא אדון בה. כאילו, אתם בגלוב?).

29 מחשבות על “האם להחליף לויסטה?

  1. ברור שכולנו נעבור לויסטה פיראטית, בערך שעה אחרי שהחוקית תצא (ואולי אפילו לפני החוקית…)

  2. אני לא מתכוון להחליף את כרטיס ה-NVIDIA 2 שלי, ולפי מה שהבנתי – אי אפשר להריץ VISTA על "עגלה" כזאת, אז כנראה שאשאר מחוץ לחגיגה.

  3. נראה לי שהיו"ר באילת, כל העובדים יוצאים לחופשה.

    חברי הקונצרן נעלמו, הסמנכ"לים השתתקו.

    כשאני אחזור, ואני אחזור, נעשה סדר.

  4. "הבשורה" של ויסטה תהיה DRM
    אתה תוכל לעשות עם המחשב מה שביל ירשה לך לעשות.

    במקרה הכי גרוע – נצטרך לעבור ללינוקס (ולינוקס זה רע. כמו שהאיש אמר: "כל מערכת שאני צריך לקמפל לה את הקרנל כדי להשתמש בכרטיס הרשת, היא מע' הפעלה שאני לא אתן לאמא שלי להשתמש בה"

  5. אמרתי פעם (http://the-nzb.com/?p=96) ואומר זאת שוב, חלונות ויסטה עושה לאקס פי מה שחלונות מילניום עשתה ל 98 – פשוט שום דבר.

    את מערכת הקבצים המשופרת, לא נראה שם. בשביל להנות מהחוויה הגרפית של הממשק התלת מימדי נאלץ להשקיע בשידרוג של כרטיס המסך. שלא לדבר על זה שבכלל מומלץ יהיה לשדרג את הזיכרון והרבה.

    אם אתה כבר מוכן ללינוקס, אני ממליץ לחכות כשבועיים, יוצאת גירסה חדשה של אובונטו (הגירסה נקראת הברווז המהודר או משהו כזה בתרגום חופשי) באותה הפצה כבר מובנה לך שולחן עבודה תלת מימדי. מנסיונות – זה רץ גם על ענתיקות. מצד שני הישום הכי מהפכני שהצליחו למצוא לזה מתבטא באפשרות להחליף בין הדסקטופים בצורה של סיבוב קוביה על המסך.

  6. עדכן מחזית הקו הפתוח(בתגובה ל5): אין צורך לקמפל כיום כלום בשביל להריץ לינוקס. יש כמה סיבות שבגללן לא כדי לתת לאמא שלך לשתמש בלינוקס, הצורך בקימפולים היא כבר לא אחת מהן.

  7. הסיבה הראשונה שאני גיליתי לא להראות לאף אחד את הלינוקס: התמכרות חסרת פשרות של בני משפחה לפרוזן באבל.
    בלתי נסבל!

  8. MrM לגלות לך משהו?
    א. יש אפשרות לבחור הפצה אחרת ולא "אחד"
    ב. אם החלטת לוותר על א יש אפשרות לבחור שלא להתקין את פרוזן באבל במהלך ההתקנה של "אחד"
    ג. אם החלטת לוותר על ב יש אפשרות להסיר את פרוזן בובל דרך מנהל החבילות
    ד. אם החלטת לוותר על ג יש אפשרות למחוק רק את הקיצור דרך ואז הם יאלצו לחפש את זה לבד (נראה לך שהם יעשו את זה?)

  9. פ מגורש לא ראיתי את התגובה שלך:
    א. אחד זו אחלה הפצה, וחוץ מזה בכל הפצה יש פרוזן באבל.
    ב. אני גם משחק פרוזן באבל, סיימתי אותו בערך 100 פעם
    ג. ראה ב'
    ד. ראה ג'+ אפשר להפעיל מהטרמינל, הפקודה היא FB ואפשר לפתוח כל מיני אפשרויות מגניבות, פעם ישבתי יום שלם ורק שיחקתי עם הטוויקים המגניבים

  10. ניצן: זה בכלל לא נכון שME לא הכילה שום שינוי לעומת 98. היא הרבה (אבל הרבה) יותר גרועה.
    חברות תוכנה רבות אפילו לא מתימרות לכתוב תוכנה למערכת הזו מחוסר תאימות ל98 או לכל דבר אחר.

  11. ,תהרגו אותי אבל אני לא מבין למה אני צריך חלונות תלת מימדיים שמסתובבים וקופצים. גם במק אני מבטל את האפשרות של הג'יני (למי שמבין) וגם בXP אני עובד במצב קלאסיק. אני רוצה לעבוד על המחשב לא להתפעל מערכת הצבעים שדחפו לי מול העיניים כאילו אני על אקסטא. בתור חובב מק (אני עובד על פיסי בעבודה וזה אפילו לפטופ אבל מכספי שלי אני קונה רק מקים) אני עדיין כועס על הממשק של MACOSX. הוא יותר מדי. העיצוב של סיסטם 9 היה יותר ממספק עבורי. נו טוב, אבל אני לא עובד בעסקי כרטיסי מסך/כרטיסי זיכרון.

  12. בין 98 ל ME יצאו מספר שינויים (שיחזור מערכת, מובי מייקר 1, המון אשפים חדשים, ועוד כל מיני פיצ'פקס) הבעיה עם השינויים הללו היא שהם לא היו שינויים שהצריכו שידרוג (מלבד אולי נקודת שיחזור המערכת, שזו בהחלט פונקציה מועילה). כל הרעש הזה מסביב לויסטה שמנסה להציג אותה בתור הדבר הבא הכי מגניב ומתקדם נועד להסוות את האמת הכואבת שמיקרוסופט לא רוצה להגיד בקול רם.

    לקח לנו 5 שנים להבין מה עשינו עם האקס פי המעפן הזה כדי שנוכל להוציא אותו מחדש אבל עם תצוגה תלת מימדית

  13. אנונימוס, זה די פשוט: מיקרוסופט הסתכלו מסביבם וראו: OSX עם ממשק תלת מימדי, סולאריס עם ממשק תלת מימדי, יש מספר סביבות עבודה תלת מימדיות ללינוקס ורק חלונות עם ממשק דו מימדי.
    אז מה שזה לא שימושי, אז מה אם זה גימיק, ואז מה אם במערכות הפעלה אחרת זו רק אופציה נחמדה שאף אחד לא משתמש בה- הם יתקעו את זה עמוק עמוק בתוך המערכת, הרי הם צריכים לישר קו והם גם צריכים להרגיע את יצרניות החומרה שכועסות עליהם בגלל שהם לא החליפו מערכת ואנסו את כולם כבר חמש שנים.

  14. מה מצחיק?
    הם בוניך הכל נדבח על נדבח, מתישהו זה היה צריך להיכנס להם לפנים.
    במקום לשפר את הקוד הם מוסיפים עליו דברים, זה כמו ההבדל בין לבנות גורד שחקים מההתחלה לבין להרחיב בקתת עץ קטנה לגורד שחקים.

  15. מרמ – תאמין לי שאני מבין את הלמה (עשיתי חשבון שאת המחשב הראשון קיבלתי לפני 23 שנים), ראיתי מספיק בתחום התוכנה, מה גם שאני שקוע בתוכו. אני רק מרשה לעצמי להוציא עצבים. יש לי בבית מק בן 12 שעובד מצוין. באמת. הוא אפילו השתתף בניסוי האינטרנט בכבלים (לקח שבוע לשכנע אותם שאפשר לחבר מק ).
    כל עולם הפיסי והטכנולוגיה בכלל שבוי בקונספט של לשדרג. אני אוהב להיות תמיד צעד מאחור. כולכם תהיו השפני ניסוי של מיקרוסופט אבל לי יהיה מחשב שאשכרה עובד יציב.

  16. 🙂
    אני לא רואה צורך לשדרג בכלל בשנים הקרובות, אולי רק לקנות כונן קשיח גדול יותר שיהיה מקום לסרטים
    העניין הוא שאני מסתכל על המחשב שלי ורואה שיש לי כל מה שאני צריך- המחשב עובד בסדר בלי בעיות מיוחדות ודי מהר, לוקח לו 30 שניות מהרגע שאני מדליק עד שאני בעבודה מלאה עם כל התוכנות פתוחות, אין לי שום סיבה לשדרג בשנים הקרובות, לפחות עד שישרף איזה רכיב שלהחליף אותו יעלה לי כמו מחשב חדש.
    המחשב הזה בן 5 שנים, לפני שעברתי ללינוקס הייתי על סף קניה של מחשב חדש.

    התפיסה המעוותת של חלונות היא שגרסא חדשה של מערכת ההפעלה צריכה לפעול פחות טוב מהגרסא הקודמת- לפעול יותר לאט, לקחת יותר משאבי מערכת ולתת למשתמש ביצועים נחותים עם כמה פיצ'רים אדיוטיים ושני עיצובים חדשים למהדק המטומטם של אופיס ("הרגע הקלדת את האות ו', האם אתה רוצה להקליד את המילה והאחשדרפנים?").
    אני ממש לא מבין את כל מי שמשתמש בחלונות, פשוט לא מבין -_-

  17. Bootcamp זה מגניב, ו Mac OS X זה סקסי, אבל רבאק,
    המחשבים האלה עולים הון תועפות.
    במחיר של Mac Mini עם מעבד אינטל אפשר לקנות PC סופר דופר עם טורבו כפול, בערך,
    שלא לדבר על iMac G5.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *