ובנוסף, המחשב ישתין עליך

מיקרוסופט מאוד זקוקה לנסיינים שלה, אלו שבודקים את הגרסאות הראשונות של המוצרים שלה. היא זקוקה להם כיוון שהם נותנים לה הערות, מדווחים ומנכשים באגים ובאופן כללי הופכים את המוצר הסופי לטוב יותר. לקראת השקת חלונות 7, מיקרוסופט הזמינה משתמשים להוריד את גרסת הבטא של המוצר. היא אפילו היתה נדיבה והכריזה שתאפשר לו לעבוד בצורה מלאה עד ה-1 במארס 2010. צריך לזכור, זהו מוצר בטא, עם באגים וכל מיני, ובכל זאת, יפה מצידה.

כעת הגיעה הזמן להיפרד מגרסת הבטא ולמיקרוסופט יש דרך מיוחדת, עדינה מאוד, לגרום למשתמשים לנטוש אותה:

Starting on March 1, 2010 your PC will begin shutting down every two hours. Your work will not be saved during the shutdown

The Windows 7 RC will fully expire on June 1, 2010. Your PC running the Windows 7 RC will continue shutting down every two hours and your files won’t be saved during shutdown. In addition, your wallpaper will change to a solid black background with a persistent message on your desktop. You’ll also get periodic notifications that Windows isn’t genuine. That means your PC may no longer be able to obtain optional updates or downloads requiring genuine Windows validation

כזו מתוקה החברה הזו, באמת.

בהתחלה המחשב יכבה כל שעתיים. פוף! בלי לשמור. אחר כך, ב-1 ביוני, המחשב ייכבה, המסמכים לא ישמרו, הטפט יהפוך לחור שחור עם הודעה שאי אפשר להזיז אותה שאומרת "יא חתיכת נבלה, תסיר אותי" פלוס הודעות שאומרו שהגרסה אינה מקורית כך שלא ניתן יהיה לעדכן אותה.

אם אני משתמש של גרסת ניסיון של חלונות 7 (כזכור, עוד לא התקנתי את הגרסה שיש לי), אני לא בטוח שאני מבין את הרמז. כלומר, עם כל הכבוד לכל ההודעות האלו, ודאי מיקרוסופט יכולה לגרום למערכת ההפעלה שלה להיות קצת יותר ברורה.

אולי הייתי מבין את הרמז אם המקלדת היתה שולחת אחת לפרק זמן אקראי זרם חשמל של 80 וולט ומעלה. אולי. או אם נניח כן, רק נניח, שאחת לרבע שעה המחשב היה מוחק קובץ כלשהו, סתם (למרות שזה היה דווקא מרמז על פעולה תקינה של "חלונות". הממממ). אז אולי, נניח, אם אחת לשלושה ימים המחשב היה מתחיל לצרוח עליך: "חרא!! זבל!!! קמצן ארור!!!!". אולי, אני לא בטוח.

למרות שלמיקרוסופט יש היסטוריה מקסימה בכל הקשור לנסיינים שלה, אם למישהו יש רעיונות מוצלחים יותר אשמח אם יספר לנו. אני מבטיח לשלוח אותם למיקרוסופט. בכל זאת, חברה שמתנהגת בכזה אנדרסטייטמנט בריטי, זקוקה לרמזים קצת יותר יצירתיים.

39 מחשבות על “ובנוסף, המחשב ישתין עליך

  1. מסתבר שחלונות 7 פשוט מוצלחת מדי. לכן מיקרוסופט הולכת להגביר את מאמצי המלחמה בפיראטיות שלה לעומת תקופה ויסטה. מחר למשל צפוי להופיע עדכון מערכת שיזהה יותר מ-70 פריצות למערכת ההפעלה וינטרל אותן.

    אני חושב שגם גרסת ה RC שהייתה יציבה למדי עדיין נמצאת הרבה יותר בשימוש ממה שמיקרוסופט הייתה רוצה. חבל רק שבמקום לשלוח לכל מישהו כזה קופון עם הנחה של 10-20$ על גרסה מלאה, מכבים לו את המחשב באמצע העבודה.

  2. עם כל פסטיבל ההילולים סביב כמה חלונות 7 נפלאה, נהדרת, מושי מושלמת, יפהפיה, ספונטנית, פותרת את בעיית הרעב באפריקה ומביאה שלום עולמי, נכון לעכשיו אני די שונא אותה. קניתי לפטופ עם חלונות 7, ואני סובל מזה מאוד. לו הייתי המשתמש העיקרי בו, מזמן הייתי מעיף אותה.
    מתי היו"ר מצטרף לאנשים שמשתמשים במערכת הפעלה נאורה? אני מבטיח תמיכה טכנית של 24 שעות*.

    __________
    * בכפוף לתקנון.

  3. עדיף זה על מוצרי ווב למיניהם (חינמיים בדיוק כמו הבטא) שיום אחד נסגרים ואיתם כל המידע שלך.

    אני לא רואה דרך נוחה יותר לסגור מוצר שלא אמור להיות קיים יותר. מסכים עם רועי שמי שגויס לבטא (ולא מטעם עצמו הוריד אותה) צריך לקבל משהו סמלי.

  4. איש אחד נכנס למסעדה, וכאשר הוא מקבל תפריט, הוא רואה שכתוב לו "כל האוכל שאתה אוכל שייך למסעדה ובכל זמן נתון המסעדה תוכל לדרוש ממך להוציא את האוכל שעיכלת".
    עוד כתוב: "במידה ולא תעכל את האוכל תחוייב בתשלום כפול על האוכל שלא הצלחת לעכל. כמו כן, חובתך לאכול את כל האוכל כפי שהוגש לך ללא שינויים או תוספות".
    עוד היה כתוב: "במידה והאוכל אינו נראה לך ולא הסכמת להכניסו לגופך, תוכל לדרוש את כספך חזרה מספקי המזון הסיפקו למסעדה את הרכיבים".

    אותו אדם לא נבהל ומחליט להזמין אוכל. האוכל די תפל, ובכלל לא טרי, והגוף גם לא מעוניין להחיל את האוכל, אבל האיש הסכים לתנאי התפריט ולכן הוא מכריח את עצמו לעכל את האוכל.
    בעודו מזמין חשבון, ומגיש את כרטיס האשראי, אותו אדם מרגיש בחילה נוראית, אבל מצליח לעצור את העלאת הגירה.

    כאשר אותו אדם יוצא מדלת המסעדה, רץ אחריו אחד המלצרים ודורש מאותו אדם להחזיר רק את העגבניה שעיכל בצורה השלמה כמו שהוכנסה לצלחתו. אותו אדם המום, לא ידע מה לעשות, והמלצר הזכיר לו כי הוא התחייב לכך בעת הזמנת המנה.

    אותו אדם החליט לנסות לעשות תרגיל וביקש דקה מהמלצר בשביל שיניח את תיקו ברכבו ויחזור אליו עם העגבניה. המלצר הרשה לאותו אדם לעשות זאת, והאדם כמובן שברח.
    יום לאחר מכן הגיעו כמה מאבטחים לבושים במדים הדומים למשטרה לביתו, והחליטו לעוצרו בתואנה שהוא אינו עומד בתנאי ההסכם, והוא צריך לספק חזרה את העגבינה שעיכל.
    כאשר הלין על כך, נאמר לו שהמסעדה היא מסעדה מאוד מבוקשת ואין היא יכולה לספק את כל הרכיבים לכל הלקוחות, ולכן הם נדרשים להחזיר חלק מהמרכיבים במידה ויש לכך צורך, ובמידה והוא לא יחזיר להם לאלתר את העגבניה, הוא יכנס לכלא וישלם פיצויים למסעדה.

  5. רגע, ומה הם היו אמורים לעשות ב-1 במרץ? לשלוח למשתמש הבטא פרחים הביתה עם הזמנה לנופש של 3 ימים בהוואי, ובזמן שהוא שם לפרוץ אליו הביתה ולמחוק לו את המערכת?

  6. כל שלוש דקות תישלף מהמחשב רגל שתדרוך לך על כף הרגל שוב ושוב, ובעוד על המסך תופיע אנימציה של ערס שצורח "תחליף כבר תוכנה! נו תחליף!" ויד המגיחה המסך תוריד לך כאפות קצובות על הפדחת.

  7. לופ אינסופי של השיר "ארטיק קרטיב שוקולד בננה, ארטיק קרטיב שוקולד לימון" בביצועו האלמותי של צביקה פיק יעשה את העבודה 'חת-שתיים.

    אלטרנטיבות:

    "מנגו-בננה-ומלון. דבש. וקינמו-" (אטרף)
    "על-הגדר-יושב-אנקור-אנקור-אנקור-אנקור." (אלוהים, שכחתי מאיפה זה. אולי המצאתי את זה? המממ זה יעיל בכולופן)
    "ת-מיד אישה" (פנינה רוזנבלום)

  8. אני מציע שאם הזכיינים לא יקנו את התוכנה עד 1 במארס, התוכנה תשרוף להם את לוח האם וכל לוח אם שיותקן להבא.

  9. זרמי חשמל מהמקלדת? פחחח
    מחיקת קבצים? ממש קטן עלינו
    פנינה רוזנבלום שרה? WTF
    חופש בהוואי? הלוואי

    החל מה-1 במרס, וינדוס 7 תהפך לוינדוס ME!! אז, רק אז, כולכם תחזלו על ברכיכם לחנות הקרובה ותשלשו את מיטב מעותיכם למיקרוסופט! לחישות רצוצות כגון "הכל, רק לא ME" ישמעו שוב ושוב בחלל הקיברנטי, מבטים מיוסרים, קבצים קרועים, סבל בל יתואר

  10. אחרי שקראתי את רועי עומר ודניס עברה לי מחשבה של "למה בעצם זה מפריע לי התיאור הזה, החברה החליטה לא לתת את העותק מתנה, מרגיז אבל לגיטימי" ועכשיו הבנתי – זו ההרגשה שמישהו נהנה מההתעללות. לדעתי אם המערכת הייתה מסירה את עצמה או סתם מפסיקה לתפקד ב-1.6 זה היה הרבה יותר נורמלי. תיאור השלבים המורכבים האלה גורם לי לחשוב שיש שם אנשים שהאפיון והיישום של "מה נעשה להם בתום תקופת הרישוי" גרמו להם ליותר סיפוק מאפיון המערכת המתפקדת.

  11. אחד העם 18 (16) – לול!!! אבל לגמרי.

    רגשות מחושבים (17) – אני חושב שיש משהו בדבריך. באמת אפשר היה לומר, החל מה-1 ביוני המערכת לא תעלה יותר. נקודה. נגמר. מה זה כל הטפט השחור, כל שעתיים נכבה, הודעות – למה זה טוב זה?

  12. יובל (18) ורגשות מחושבים – אני חושב שהבעיה היא שאם המערכת פשוט לא היתה עולה יותר אז אנשים שלא היו שמים לב היו מאבדים את הנגישות לכל הקבצים במחשב שלהם. זה מצב הרבה יותר בעייתי מסתם טרדה – זה יכול להיות נזק אמיתי. אני מסכים שמיקרוסופט הגזימו עם הצעדים האלה ושנראה שהושקעה בהם הרבה יותר מדי מחשבה, אבל יש בעייתיות מאוד גדולה בכך שיום אחד המחשב שלך פשוט יסרב לתפקד. צריך מנגנון התרעה כלשהו.

  13. אם רוצים מנגנון התראה יעיל, תמיד אפשר להצמיד אותו לתמונה של הדוגמנית לשעבר מהפוסט הקודם, בביקיני.

    אני מציעה שמיקרוסופט תמציא רשת חברתית (אפשר לקרוא לה באגג, או בלוסקרין, נניח) שתצרף אוטומטית את כל מי שמפעיל חלונות 7, ותאפשר לעמיתיו (כל מי שהוא אי פעם היה עמו בקשר, לא משנה איזה) גישה קלה לכל הקבצים שיש לו על הפיסי.

  14. קטונתי, כולכם מבינים במחשבים ואני לא, בסך הכל יש לי אחד כזה. עם ווינדוס 7, אלוהים ישמור, ועכשיו – מה אני אמור לעשות?
    אפשר לעזוב את ווינדוס, לעבור למשהו אחר, או שזה רק לאנשים שבאמת מבינים במחשבים? וסליחה שאין לי שום דבר מצחיק להגיד. החברה הזאת עושה לי חשק לקנות מכונת כתיבה.

  15. מצטרף למקהלה בעניין מערכת ההפעלה הנאורה; באמת אפשר להתקדם.
    אם אתה חושש במיוחד, אפשר ששתי מערכות ההפעלה יחיו זו לצד זו (תודות ל-"dual boot"). בנוסף, רו"ש מסכים שתנדנד לו*. מה עוד צריך?

    _____________
    * בכפוף לתקנון

  16. ווינדוס XP היא מערכת ההפעלה הכי טובה כיום, כולל כל האובונטואים למיניהם מהסיבה הפשוטה שהיא מריצה כל תכנה וכל משחק מייסטרימיים. היא לא מושלמת אבל זה מה יש.

  17. אני באמת לא מבין למה לא נוקטים בשיטת "קח קופון הנחה וקנה עותק מקורי". צורת הכתיבה של ההודעה שלהם כבר יוצאת מנקודת הנחה שמדברים עם פיראט מטורף, והגישה הזו שכולם אשמים עד שהוכחה חפותם היא המעצבנת.
    רוצים לפגוע באנשים שיש להם win 7 אחרי ה-1.3? אין בעיה, תודיעו לו שהחל מה-1.3, אם הם לא יסירו את החלונות מהמחשב – ההתקנה תמשיך לעבוד כרגיל. לדעתי לעבוד עם windows 7 זה עונש מספיק גדול, לא צריך להוסיף לזה עוד צרות.

  18. זה מזכיר לי את מעבד התמלילים QText הישראלי, שהיה לנו בתקופת הדוס של תחילת שנות ה90. להרבה אנשים (מי? מי?) היתה גרסה לא חוקית שלו, והוא איכשהוא לא התלונן, למרות שעקרונית היה אמור לדרוש פלאג הגנה. רק שבשלב מסוים של עבודה עליו, בד"כ על מסמך גדול במיוחד, הוא היה נתקע, תוקע לחלוטין את המחשב, ומוציא הודעת שגיאה עם מספר טלפון של התמיכה. ריבוט למחשב היה מוצא את הקובץ שמור על הדיסק מוצפן. התמיכה בטלפון היתה מודיעה שהעותק אינו חוקי ושקניה של התוכנה תבטיח טיפול בשחרור הקובץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *