רוטב מנגו

Mango Sauce, בלוג בנגקוקי פופולרי, מכריז מלחמה על הענקית גוגל. החברה, כך טוען בעל הבלוג, בחרה "לייבש" אותו, על-ידי הסרת גוגל אדסנס מהאתר. הסיבה? הבלוג, איך לומר, מעט בוטה. לא שמדובר בפורנו קשה (ואפילו לא רך) – בקושי איזו תמונת ציץ פה ושם, אבל לא זה העניין.
העניין הוא, כך מצוין בבלוג, שגוגל היא לא ממש אות ומופת לצניעות, ושיש בכך לא מעט התחסדות מטרידה שחברה שהאדסנס שלה מכילים נושאים כמו bukkake ואורגיות, תחליט לסגור את הברז לבלוג שאינו עוסק במעשים בלתי חוקיים, ורק מציג קצת סקס, ואפילו לא משהו שערורייתי. צביעות, זועף הבלוג. אין מודעות, זועפת גוגל. ברוגז ברוגז לעולם?

אנשי הבלוג (100,000 קוראים קבועים!) החליטו לא לסתום את הפה, ולצאת במתקפה רבתי. "גוגל מצנזרת כמעט את כל מה שאתם קוראים, כי מנהלי אתרים מפחדים להפסיד את הרווחים בעקבות ביטול האדסנס", הם כותבים. "מעתה אי אפשר לכתוב על סקס, על פוליטיקה, על דת – על שום דבר שלא מוצא חן בעיני צבא הצנזורים של גוגל", הם מוסיפים ומעטרים באיור של המגף הגוגלי, המועך את הבלוגר הקטן.

אני לא משוכנעת שיש צבא צנזורים בגוגל, שרומס ברגל גסה כל דבר שמריח מנושאים שנויים במחלוקת, אבל מהתגובות לנושא עולה שגוגל ממהרת לעתים ללחוץ על השאלטר – בלי הסברים, בלי ערעורים, בלי קיטורים – אין גוגלאדסנס וזהו. לכאורה, מדובר בחברה, שיכולה להחליט שיש אנשים שהיא לא מעוניינת לעבוד איתם, מקובל בהחלט, אבל התחושה שמה שמותר למפרסמים עשירים, אסור לבלוגרים – מקוממת להחריד. אם היתה התלבטות האם להכניס אדסנס לגלוב, אולי כדאי קודם שגוגל תכניס קצת סנס להתנהגות שלה.

15 מחשבות על “רוטב מנגו

  1. ההגיון של גוגל אומר שעל מודעות סקס אסור לוותר בגלל שהן מכניסות הרבה כסף ובגלל שאפשר לחסום אותן (אם חוסמים תוכן למבוגרים בחיפוש). מצד שני בגוגל רוצים להציג בפני קהל המפרסמים שלהם מאגר של אתרים איכותיים בהם ניתן לפרסם. גוגל מצהירים שמודעות שלהם לא יופיעו באתרים עם תוכן מיני. כנראה שהם החליטו שהאתר הזה לא איכותי מספיק או פרובוקטיבי מדי. ועל הגישה החד-צדדית שלהם כלפי "שותפי התוכן" (רשימת האתרים שמפרסמים מודעות גוגל) כבר נאמר לא מעט.

  2. רגע, האם מודעות הסקס של גוגל מופיעות באתרים כשרים ונקיים?
    הם מצהירים בפני המפרסמים שהמודעות לא יוצגו באתרים עם תוכן מיני, אבל אין להם בעיה שציבור הגולשים יקבל מודעות עם תוכן מיני באתרים נקיים? נשמע בעייתי.

  3. ותודה לפיגו על ההמחזה. מחר יציג בפנינו פיגו מפגש בין נציגי גוגל לבלוג בעברית המעוניין לפרסם מודעות גוגל אדסנס.

  4. זהו? יומיים אני לא כאן וכבר אתם מתחילים להשפריץ נוזלי גוף בגלוב?

    (דרדרפת בבית עם דלקת גרון קטלנית)

  5. למזלי, המחשב של העבודה חוסם לי את האתר הזה. במחשבה שניה – כנראה שהוא צודק, ויש דברים שעדיף לא לדעת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *