חוקר מטעם

גלית ימיני מפרסמת הבוקר כתבה בטוש על חזרתה של חברת קומטאץ' כחברה המספקת פתרון לחברות האנטי-וירוס. החברה מציעה פתרון טכנולוגי שמזרז את זמן עדכון חתימות הוירוס במחשבי המשתמשים וכך מגביר את ההגנה שניתנת למשתמשים. נו, נשמע לא רע. כדי להוכיח שמדובר אכן בפתרון ראוי, גייסו אנשי קומטאץ' את דן יכין, אנליסט בחברת המחקר IDC ישראל. וכך כותבת גלית:

דן יכין הוא אנליסט בחברת המחקר IDC ישראל, שבדק וחקר את הטכנולוגיה החדשה הזו, לפי בקשת ומימון קומטאץ' עצמה. הוא מסביר: "כותבי הוירוסים מזהים את החולשה הזו של ההמתנה לחתימה, ותוקפים אותה נקודתית, ואז הארגון חשוף עד שספק האנטי וירוס מעדכן את עצמו. הפתרון של קומטאץ' נותן הגנה ראשונית עד שתגיע החתימה מספק האנטי וירוס. היא למעשה שמה הודעות חשודות במעין 'הסגר' עד שתגיע החתימה המגנה. זו למעשה התראה מוקדמת לספקי האנטי וירוס, סוג של פתרון פרו אקטיווי. לכולם כמעט יש היום פתרון פרואקטיווי כזה או אחר, השאלה היא לא אם הפתרונות הקיימים לא טובים, השאלה היא האם זה מספיק, כי הווירוסים הולכים ומשתכללים"

ראשית, שאפו לגלית שנותנת את הגילוי הנאות המלא ביותר שאפשר להעלות על הדעת: "שבדק וחקר את הטכנולוגיה החדשה הזו, לפי בקשת ומימון קומטאץ' עצמה".

ולגופו של עניין: אני יודע שגלעד (נס כמובן) מיד יקפוץ ויסביר לכולנו שאנשי המחקר של IDC הם בעצם האנשים הכי אובייקטיבים בעולם ושגם כאשר משלמים להם, הם בעצם שליחי המלאך גבריאל על פני האדמה, אבל בעיני זה מסריח כמו שרק תפוח אדמה ששכב בשמש שבוע יכול להסריח.
אדוני מר יכין, אתה עט להשכיר. שוכרים את שירותך לא כי אתה מבריק (אני לא מכיר את מר יכין – יכול להיות שהוא באמת מבריק), אלא כי בכרטיס הביקור שלך כתוב: "אנליסט, IDC ישראל". שוכרים את שירותך בדיוק מאותה הסיבה שאליי שולחים עכבר חדש: לא כי סבורים שיש לי הבנה עמוקה בעיצוב תעשייתי אלא כי רוצים שאכתוב על העכבר בעיתון. אלא שהעכבר שאליי שולחים עולה 4 שקל וגם אותו אני מחזיר ואתה, סביר להניח, קיבלת יותר מ-4 שקל ואותם מן הסתם לא החזרת.
אין דבר שדוחה אותי יותר מהתעשייה הזו של אנליסטים שכותבים דוחות עבור גופים שמשלמים להם בדיוק כדי שיוכלו להשתמש במחקרים האלו כאשר הם מדברים עם העיתונות או עם משקיעים. ובכלל, מה ההבדל בין יכין לבין סופרים להשכיר שכותבים ביוגרפיות בהזמנה? בשני המקרים יש מחקר, בשני המקרים שכרו מישהו מבחוץ, בשני המקרים מישהו עשה בדיקה – ובשני המקרים יודעים האנשים שאם הם לא יספקו את הסחורה, לא תהיה להם עבודה!
אנליסטים? זה מגעיל אותי.

3 מחשבות על “חוקר מטעם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *