מהו אורז?

גבירותיי ורבותיי, חקלאיי הגלוב, יש לי שאלה הרת גורל עבורכם:

מהו אורז?!

מצד אחד הוא צומח. אז האם זה צמח? ואם זה צומח אז אולי בכלל זה ירק? ואני הרי לא אוכל ירקות ולכן זו שערורייה שאני אוכל ירק מבלי שאף אחד אמר לי על זה משהו. וחוץ מזה, וללא קשר, מה זה בכלל הדבר הזה – אורז. תסתכלו על אורז! זה כלום לבן. זה פשוט שום דבר בצבע לבן שאנשים אוכלים והוא ממש סוג של כלום.

אנא עזרו לי, אני במבוכה.

63 מחשבות על “מהו אורז?

  1. אם אתה רומז לכך שזהו פוסט בלתי חשוב, הרי שהרשה לי לנזוף בך באופן רשמי.

    נזפפפפתיתה!

    ראה את עצמך נזוף.

    ועכשיו תענה לי על השאלה, חכמולוג אחד.

  2. אני חייבת לקום כנגד הטענה שמדובר בשום כלום בצבע לבן.
    מדובר, למעשה, בחומר ממנו עשויים סינים קטנים. זהו הדי.אנ.איי הסיני, כפי שהוא נראה בעין בלתי מזוינת, שהרי ידוע שאם תשתול אורז ותשקה אותו כמו שצריך, יצמחו לך הרבה פועלים בלתי חוקיים בגינה.

  3. האורז גדל בשדות של פתח תקווה. למעשה מדובר בניסוי חדשני האורז הוא בעצם קפסולה לבנה קטנה העוברת במערכת העיכול שלנו ונדבקת לדפנות הקיבע כך שהממשל יוכל לדעת איפה אנחנו בכל זמן.

  4. ג'ייני שתדעי לך שגם אני חשבתי על זה שאורז הוא פרי אבל אמרו לי שהייתי קטן שלפירות יש גרעינים. אז ישבתי לפצח אורז וכמה שלא פיצחתי אותו לא מצאתי בפנים את הגרעין.

    אולי אורז הוא סוג של סטייק?

  5. אורז זה ווירוס של מיקרוספוט שהצליח לצאת המהמסך שלכם, כשאתם אוכלים אותו , הוא מתפתח בגוף וגורם לכם להשתמש ב"חלונות". לחלק מהאנשים בעולם יש חסינות לזה, חלקם נקראים "לינוקסאים" ולאחרים קוראים "מאקאיסטים".

  6. קלינגר הקטן, אנחנו פה דנים בנושאים שברומו של עולם, מנסים לפצח את אחת התעלומות שגדולי המדענים לא הצליחו לפצח ואתה מכניס לכאן את לינוקס?

    לא הכל בעולם קשור למייקרוסופט! למרות שלא פעם אחרי שאני אוכל אורז אני רואה כחול בעיניים.
    ובכל זאת!

  7. נכון למייקרוספוט יש עוגיות (מהציטוט :" join the dark side, we have cookies") אין להם אורז.
    אולי יש להם פריכיות אורז, שזה כמו עוגיות ואורז משולב!

  8. מר קלינגר הצעיר. בני נוער שחושבים שפריכיות אורז זה כמו עוגיות שלא יופתעו אם ימצאו את עצמם בבגרותם במחלקה להפרעות אכילה .

  9. תמר: לול

    מוסיף: נראה לי שאתה חלק מהקונספירציה. אתה מפריע לחקר האמת ולדעתי יש לך אינטרס!
    תן לי לשאול אותך שאלה: האם אתה אחד מיבואני האורז הגדולים במזרח התיכון?!??!?

  10. יובל, אני דורש לדעת את האמת: האם זה נכון שאתה עורך מחקר רחב היקף בשאלה מה הוא הנושא הכי איזוטרי שניתן להעלות בגלוב ושעדיין יסחוט כמות בלתי מתקבלת על הדעת של תגובות מהקוראים, ואם כן, מהי שיטת המחקר שלך ומהי סטית התקן. אני מתעניין במחקר דומה, רק לא על
    בלוגים ובלי תגובות.

    אורז, אגב, ואני מתפלא שאפחד כאן לא ידע את זה, הוא שלב מאוד מוקדם באבולוציה של סינים. מתישהו לפני המון שנים, בערך שבע, גרגר אורז אחד החליט שהוא סיני ועכשיו יש 1.3 מיליארד כאלה. אפילו ריצ'רד פיינמן כתב על זה בספרו הנודע 'דברים שלא כתבתי אף פעם'.

  11. פיגו, אתה מקדים את המוקדם ומאחר את המאוחר.
    כבר מזמן טענתי באוזני היו"ר שהוא יכול לכתוב פוסט ריק ולקצור עשרות תגובות.
    ככה זה כשאתה אחראי על קונצרן בינלאומי ואולטרה מצליח כמו הגלוב.

  12. פיגו, אני חושב שאתה לא מעריך את גודל המצוקה.

    אדם אוכל ארוחת צהריים משובחת שבה מוגש גם אורז. פתאום הוא מבין שהוא אוכל משהו לבן וצמיגי, קטן ומוזר, חסר טעים ממשי ושהוא אפילו לא מסוגל להסביר לעצמו מה זה הדבר הזה!

    הוא פונה לחבריו בגלוב אבל אתה, ברשעותך כי רבה, מעליל עליו עלילות. נראה לי שזה בסך הכל מנגנון התגוננות שלך שמטרתו להסתיר מאיתנו את העובדה שאין לך מושג מהו אורז.

  13. אני מסרב לקחת חלק בדיון האבסורדי הזה, ורק אוסיף שבסרט 'תן רייס' מייקל מור מעלה את ההשערה הקונספירטיבית שאורז עושה גזים ולא עצירות כפי שנהוג לחשוב.

  14. "אני מסרב לקחת חלק בדיון האבסורדי הזה" (פיגו, שם, שם).

    אני חושב שהוכחתי את הנקודה שלי? כן? כן?
    זה בסדר פיגו, אנחנו עדיין אוהבים אותך למרות שאתה לא יודע מה זה אורז.

    [כולם ביחד]
    "אנחנו אוהבים אותך פיגו"

  15. אורז זה צמח. כמו שיח ופרחים ועץ. אורז הוא דבר כזה שצומח מהאדמה ואנחנו החלטנו שזה בריא לאכול אותו, כמו שפרות אוכלות עשב, שזה צמח (אבל הן לא חושבות אם זה פרי או ירק, כי הן פרות).

  16. שי, אני חושב שאתה משקר.
    אם זה צמח, איפה העלים שלו? והגבעול? ומי החליט שדווקא החלק הזה של הצמח הוא הטעים? אולי עלי הכותרת של האורז הם החלק הטעים?

  17. מן המפורסמות שאורז הוא קריסטלים של דבק. כלכל הקריסטלים, גם לו סגולות מסגולות שונות. לדוגמה, מי שיחזיק אורז בכף ידו במשך שעות החשכה, חזקה עליו שיירפא משאילת שאלות כגון 'מהו אורז'.

  18. בוץ ואחד העם, נראה לי שנסיונות הטיוח שלנו לא עובדים עליהם. אני נאלץ לשפוך את האמת.
    יש בבית-שאן, במכולת של אשר, מתחת למקרר של החלב, דלת סתרים, שמובילה למערכת מחילות קמח שבנו גמדים שבדים במאה ה- 14 כדי להבריח דובוני גומי מטורקיה. אז עוד היו עושים אותם מרחת לקום. כשתעשיית הגומי התפתחה והתחילו נסיונות לדובוני גומי מגומי, תעשיית הרחת לקם עמדה בפני פשיטת רגל ונוצר צורך דחוף להמשיך את הביקוש. העניינים היו על סף ייאוש עד שבאחד מנסיונות ההברחה, הגמדים השבדים כמעט נתפסו ע"י משטרת הגבולות התת-קרקעיים, ונאלצו לגרוס את שקי הרחת לקום. כשהשוטרים עזבו הגמדים נשארו עם המון חתיכות קטנטנות של רחת לקום, שהתכסו בקמח של המחילה. הם מכרו את התוצר לאשר שהתחיל לשווק אותו בתור "אורז" (על שם אורז גרונסטרם, הגמד בעל הרעיון השיווקי).
    דרך הייצור נשמרה בסוד כמוס, וכדי להסתיר אותה, הופצו מספר גרסאות שונות על מהות האורז, שרבות הזמן הפכו לגרסאות המקובלות על רוב העולם.

  19. יו"רי היקר, הסר דאגה מליבך. אורז הוא דגן והוא לא ירק כלל וכלל* (לא יותר מתפוח אדמה, בכל אופן ויש לי תחושה חצי מבוססת שכאלה אתה אוכל). בנוסף רציתי להעיר שאנשים שאוכלים אורז לבן אכן ראוי להם שיתהו על מהות היצורים הקטנים והדביקים המשוטטים בצלחתם ללא הועיל, לך כבוד היו"ר האחד והיחיד שאין בלתו, הייתי ממליצה על אורז מלא או על אורז בר ובמקרים קשים על ריזוטו.

    *בלונדיניות אולי אינן יודעות את ההבדל בין עוף, ציפור וחיה, אבל היה בטוח שהן יודעות היטב מה ירק (כל מה שאפשר להכניס לפה מלבד מים ואלכוהול) ומה לא (כל השאר)

  20. זה מה שהגמדים השבדים רוצים שתחשוב. חלק מתהליך הקונספירציה היה לשנות את הרחת לקום ה"רגיל" למשהו יותר רך וצבעוני ולהשתמש ברחת לקום הגולמי בשביל אורז.

  21. מהו ירק ומהו פרי? מישו פעם אמר לי שפרי הוא מושג בוטאני: החלק של הצמח שמכיל את הזרעים, וירק הוא מושג גסטרונומי: החלק הצמחוני של הארוחה.
    מצד שני זה עדיין לא פתר את התעלומה.

  22. אורז הוא קונספירציה של העולם המערבי שנועדה לקדם את הגלובליזציה.

    כולנו מכירים את התמונות של הסינים עומדים בתוך שדה מוצף. מישהו אי פעם ראה משהו יוצא מהשלוליות הללו?

    אורז מיוצר במפעלים מאבקת אורז תעשייתית, בעוד הסינים מאמינים באמת ובתמים שהדברים שהם מוציאים מהשדה שלהם הופכים למאכל עממי.

    את פירות המזימה נאכל כולנו כשיבוא היום, ונהיה עם הגב לקיר! או משהו כזה.

  23. אני חושב שכל הפוסט הזה הוא חלק מתוכנית של הקונצרן לבלבל ולהסיח את דעתנו מהאמת,
    מכך שהיו"ר מכור לעישון אורז, ואין בעולם קבוצות תמיכה שאליהן הוא יכול לפנות! הסיבה לכך טמונה כמובן בביטוי המילולי של ההתמכרות – מאחר ואורז הוא בעצם כלום לבן, מכורים שנשאלים אם הם מכורים לאורז יכולים לענות שהם "עישנו כלום" ולצאת מכל הסיפור בלי אפילו לשקר!

  24. "מבחינה בוטנית שייך האורז למשפחת הדגנים. הוא עשיר בפחמימות ומהווה חוליה חשובה בפירמידת המזון, במדור הפחמימות. האורז מכיל כמות גבוהה של עמילנים, סוג של פחמימות ארוכות שרשרת, ואינו מכיל את חלבון הגלוטן הקיים בחלק מהדגנים האחרים. משום כך הוא מהווה מזון טוב ומזין גם לאנשים החולים במחלקת הצליאק." ("וואלה! אוכל", שם)

  25. אמממ, מה זה בעצם רחת לקום? יש טורקי שמנים שאוכלים הרבה שווארמה, הרבה הרבה שומן ודברים מתים שנמצאים בשווארמה, קיצר, זה עושה להם וואחד סמוחטות, רחת לקום זה סמוכטה שעורבבה עם סוכר, הצבע של הרחת לקום נקבע לפי הסמוכטה, אם הסמוכטה אדומה, הרחת לקום יהיה אדום, אב למה הסמוחטה[אני מודע לזה שפעם נאי כותב סמוכטה ופעם סמוחטה, זה ממש משנה?] אדומה? סמוחטה אדומה באה כתוצאה מדימום בפה, סמוחטה ירוקה זה של בנאדם חולה, כותצאה מכך גם הרחת לקום ירוק, צהוב זה סמוכתה רגילה, אם אתם רוצים לדעת עוד סיבות לצבעים רק תשאלו.

  26. אמנם גלוב לכל המשפחה אבל,
    מתוך "מסע לתודעת הטבע" מאת צבי ינאי (עמ' 313):
    "…הדמיון הגנטי בין קבוצות הגנים האחראיות לפיתוח הקלח, השורשים ומערכת הרביה של האורז והתירס, מצביע על התפתחותם מאב קדמון עשבי לפני שישים מיליון שנה לערך. ריצ'רד ג'פרסון, מהמרכז היישומי לביולוגיה מולקולרית בקנברה (אוסטרליה), הכריז בשעתו: "האורז הוא תירס"…."

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *