באמת מעצבנת

אני כבר כמה ימים מתאפק לא לכתוב את זה, אבל זהו, נשברתי. גם במקרה הזה, יש להודות, שוקי גלילי היה שם לפניי כאשר הביע את דעתו על טור התגובה שלה ב-Ynet לטור ביקורת שנכתב שם. אחרי שראיתי כמה הופעות שלה בטלוויזיה ושמתי לב שבכל פעם שהיא אומרת יותר מכמה משפטים אני מעביר ערוץ, אין לי אלא לקבוע בצער, שדוברת צה"ל, תא"ל מירי רגב, היא טיפוס מעצבן ברמות.

אני לא יודע מה בה מעצבן: העילגות, העובדה שהיא תופסת את התפקיד שלה כצרחנית הראשית על העיתונאים על כך שהם לא מפרגנים לצה"ל או סתם חוסר היכולת שלה לומר משהו יותר מתוחכם מ"צה"ל הוא הצבא המוסרי ביותר, החזק ביותר, החכם ביותר, הנפלא ביותר, אויש כמה שאני אוהבת אותו, במזרח התיכון". זה די חבל שדווקא בתקופה הזו נתקענו עם דוברת צה"ל מעצבנת.

מה שכמובן לא מותיר בידי ברירה אלא להוציא למכרז על התפקיד. מי לדעתכם יכול להיות דובר/ת צה"ל? יש לי כמה מועמדים: שרי אריסון (אנחנו שולחים אליהם כדורי אור והם בהלם!), אלון מזרחי (חיל האויר בפרופורמה. גם גולַדִי, אההה, גולני) או דני יתום (בלה בלה בלה, בעעעעעעע).

38 מחשבות על “באמת מעצבנת

  1. אם חשבת שדוברת צה"ל מעצבנת, אני מציעה את נינט, עם הפרומו הנורא שלה שמבצבץ מכל חור על הטלנובלה הסלולרית, עם השיר המעצבן שלה, עם השמלה א-לה-סבתא-זפטה, עם האודם הלא-חשבתי-שמייצרים-כזה-מחוץ-לפולניה.

  2. אם אפשר, רק לא ראש אמ"ן. איש כל כך משעמם ולא כריזמטי לא ראיתי הרבה זמן. במקום להגיד מה קרה היום, איפה הצלחנו, איך נשפר. הוא נתן סקירה היסטורית איך הגענו למצב הזה, כאילו שהוא באוניברסיטה ולא בתדרוך כתבים באמצע מלחמה!

  3. דוברת צה"ל מזכירה קצת מישהי שחושבת שהיא יו"ר ועדת קישוט.
    "היום הוא ידבר, ואחריו הוא, ואחריו הוא, אבל הוא לא, כי הוא כבר דיבר אתמול, והוא לא, כי איתו אני ברוגז".

  4. נחמן שי הישן והטוב הוא בעיני הדובר המושלם: מצליח לתעתע בכולם שצה"ל מתון, אינטילגנטי ורהוט כמוהו.

  5. אני לא מבין מה יש לעשות כזה רעש מהיחצ"נית הגרועה של צה"ל- זה לא שזה הגוף היחיד בעולם עם יחצנות גרועה

  6. מודיעין, שמודיעין, ומגלן נכנסת לשטח בלי אפילו תצ"א לרפואה. מירי רגב קשקשנית שאפילו לא מכירה את העובדות.

  7. כדוברת, שתפקידה לדבר, היא באמת גרועה ולא ממש יודעת לדבר. דיבוריה בטלוויזיה נשמעים כמו תדרוך לטירונים של מ"כ.

    אבל אני חושב שמבחינת המערך שהיא אחראית עליו, הוא מבצע את תפקידו בצורה מצוינית.
    לא זכורה לי פעילות של הצבא, בה נראו כל כך הרבה קצינים של הצבא מדברים בכל ערוץ תקשורת.
    נראה שיש כל כך הרבה אלופים ותתי-אלופים (לא במיל', אלא לובשי מדים) שמדברים על כל דבר.

    אני לא חושב שזה נכון שכל הזמן מדברים, גם כאשר בפועל הם לא אומרים כמעט כלום.
    מצד שני, זה בהחלט משדר מין מסר של "צבא העם" (גם אם זה לא נכון, זה המסר שמועבר) והקצונה הבכירה היא שליחת העם, עובדת בשביל העם ונותנת לו דין וחשבון (שוב, גם אם זה לא מה שקורה בפועל).

    מהבחינה הזו, אני חושב שהדוברת עושה את עבודתה ללא דופי.

  8. אבי כהן.

    יש לו קשרים טובים במוצצת העיתונות, והוא יכול לעשות מנסראללה נילון במחי אימייל.

  9. ההתנהגות של "מערך יחסי הציבור" של צה"ל אולי באמת קצת תמוה במהלך המלחמה הזאת. מה שבא בסתירה להתנהגות ולשבחים שקיבל במהלך ההתנתקות.
    ואולי פה ההבדל, העבודה נפלאה, משומנת וטובה כאשר זה משהו שהמדינה מוציאה לפועל ורוצה את יחסי הציבור (ויש גם זמן לתכנן את המערך).
    לעומת ההפתעה של מלחמה, בה המדינה מנסה להגן על עצמה בפני הביקורת.

    אבל תודו, שאין, אין כמו התגובה "לא היו לנו התראות על הטיל, אם היינו יודעים, היינו מפעילים את מערך ההגנה של הספינה". וגם לא היו לנו התראות על חטיפה, לכן חטפו לנו.
    בושה באמת שחיזבאללה לא מעביר את תוכנית הקרב שלו לצה"ל כדי שצה"ל יתכנן בדיוק איפה להגן על עצמו, כי אחרת, הוא לא יודע.

  10. אלעד- זו לא אשמתה של הדוברת, כמובן, שהיא צריכה למלא את החלל שיוצרים אולמרט ופרץ בהופעות חוזרות ומתישות של גנרלים, אבל בניגוד אלייך אני חושב שזה דבר מסוכן.

  11. JaneLame-the name suits you. Lame.

    The statement you made is childish and infentile. You leave in a country and expect us to do the dangaroius kob of guarding you. Thanks. Really. After 19 years of reserve duty in a combat unit (and possibly being recruited real soon) this is exactly what I need-a 20 something lame journalist wannabe who didn't do her army service because "לא שירתתי בצבא הכיבוש המגעיל הזה."

  12. אנונימי – סטופ נגעתי באדום. מילאתי את חלקי ושירתתי בשירות לאומי. עשיתי קפה לרופאים, שזה בדיוק ההפך מקצינים – הם מרפאים אנשים במקום להרוג אותם.

  13. מוסיף – לא ניסיתי לקבוע אם המצב מסוכן או לא.
    אמרתי שהיא דוברת צה"ל, וככזו, הצבא בא לידי ביטוי לא מעט, וזה טוב לצבא.
    זה טוב לצבא כאשר אני צופה ב-BBC ורואה דוברים אנגלית רהוטים, זה טוב לצבא כאשר אלוף פיקוד צפון הוא המצוטט הכמעט יחיד בכתבה של הניו יורק טיימס.
    לגבי המדינה, זו כבר שאלה אחרת, שלא התיימרתי להשיב עליה, וכמדומני החשש שלך מוצדק.

  14. מיטל לוי אכן מצויינת, אבל אני עם יונתן – אין על סיגל סיוון-ידוב (למרות התלת-שם). אחרי שיראו אותה בטלוויזיה תהיה עריקה המונית מהחיזבאללה ואיראן תודיע שהיא עוברת להשתמש באקספלורר.

  15. אולי היחצ"נים של ניקסי ז"ל? שמעתי שהם פנויים:

    "ZaHal – הוא אירגון חדשני רב מימדי המשתמש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר ליצירת חווית ביטחון שכמותה לא נראתה בארץ מעולם. ZaHal חרט על דגלו ערכים של חדשנות, מובילות ומקצוענות. כתוצאה מאסטרטגיה זו, קהל אוהבי הטכנולוגיה צפוי להיחשף לראשונה לחוויה שתספק את המילה האחרונה בתחום. מתוך רצון להגשים את החזון המושתת על ערכים אלו, ומתוך המחויבות לקהל לקוחותיה, הקימה הנהלת ZaHal את המיזם, שאין כדוגמתו בארץ ובעולם."

    בנוסף הם יכריזו על ZaHal Cafe – שיספק קולה ובאפלות לכוחות ZaHal בשטח.

  16. מה בדיוק מפתיע בזה שצה"ל מעסיק דוברת עילגת (תדע כל אם עברייה) שחושבת שהקלישאות שלא היו נכונות לפני 30 שנה יהיו נכונות גם היום.

    בעצם כשאני חושב על זה, גם מה שעושים המוחות הגדולים בעולם הפרסום נראה אותו דבר (רק מבחיל הרבה יותר). דברים כמו "אנחנו ננצח" (את הריבית שלך, בנק לאומי), או האתר המטופש של איזה קרן השקעות/ביטוח פסגות (משהו) שנועד להפעיל את העם היושב בציון – תכניסו אתם ססמאות נבובות ואנחנו נפרסם אותן – ברוכים הבאים לקלישאיסט נולד.

    מילא צה"ל עדיין לא השתחרר מהקלישאות, אבל גופים אחרים במדינה ממהרים לחזור אליהן בסימן הראשון של לחימה אמיתית.

    מה עם האינפלציה במדד ה"איתנות", שנשפכה לכל עבר מכל דובר שאי פעם לבש ברזלים על הכתפיים?. כרגיל הנביבות והנפיחות נשמעת מכל דובר צבאי . זו הבעיה כשלומדים רק שפה אחת: החלפת סוללות בדירוג – אחד מחליף, שתיים מצלצל, שלוש מסמס.

    (משום מה לא הצלחתי להעלות את התגובה אצל שוקי"ג, אז הלכתי בעוקף רשימות)

  17. ראיתם אותה בפעולה כרגע בלונדון וקירשנבאום? נשאלה שאלה שאולי בקול רם צריך לשאול אח"כ, אבל לחשוב עליה צריך גם עכשיו – ומישהו השתיק אותה.

  18. הרגע מסר ירון לונדון שדובר צה"ל מכחיש לחלוטין את השמועה שהיוותה בסיס לשאלה שהופסקה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *