מעניין ת'קאזה שלי

כולם מדווחים בהתרגשות (ובצדק) על הסכם הפשרה שחתמו חברות התקליטים והסרטים עם שרמן נטוורקס, החברה שעומדת מאחורי קאזה. על פי הפשרה קאזה תשלם פיצוי של 115 מיליון דולר ותתחייב לסנן את התכנים בשירות כך שרק תכנים חוקיים יוכלו לעבור בין הגולשים.

ואני אומר –  זה באמת מאוד מעניין. ברמה האקדמית. ברמה המעשית, יש עוד מישהו שבכלל משתמש בתוכנה הזו? חברות התקליטים והסרטים מעולות בלנצח את הקרב של לפני שנתיים. אני ממש מתקשה לראות מישהו שזה מזיז לו.

21 מחשבות על “מעניין ת'קאזה שלי

  1. תתפלא לשמוע, אבל הרבה מאוד מאותגרים טכנולוגים שמתקשים עם האימיול עדיין עובדים עם קאזאא. אני אהיה כנה ואומר שברשת FastTrack, אליה מתחברת הקאזאא-קקה הזו, קל יותר למצוא שירים בודדים בעברית מאשר בביטורנט/אימיול, ואני עדיין משתמשת בה לעתים (עם תוכנה בשם gIFT ולא עם קאזאא עצמה).

  2. דווקא מכם ציפיתי ליותר.
    השימוש בתוכנות השיתוף מיועד לאנשים לו-טקים. מה קורה איתכם? הדבר הכי חם היום זה להיות חבר בקהילות סגורות שמספקות הורדות על HTTP/FTP שזה בערך פי אלף יותר מהיר מהאימיול

  3. עדיין לשירים בודדים הקאזאה יעילה יותר ומהירה יותר מהאופציות האחרות.
    במיוחד בעברית.

  4. הסיפור הוא די פשוט, היו עד עכשיו שלושה דורות מרכזיים בשיתוף הקבצים.
    הדור הרראשון היה שיתוף דרך בוטים בIRC, זה עדיין קיים אבל פחות נפוץ כי זו טכנולוגיה מוגבלת.
    הדור השני הוא נאפסטר/קאזה, כלומר רשת שנשלטת ממקום מרכזי אחד. יש לזה קצת נחיתות טכנולוגית בעניין הקצב (לעומת ביטורנט למשל) ודרושה השקעה בחומרה כדי להקים את זה. הדור הזה בשלבי הכחדה כי הוא נשלט מרכזית ולכן פגיע.
    הדור השלישי זה אימיול, אין שליטה מרכזית, אין השקעה בחומרה, אין אנונימיות (ברמת IP) לגולש. אי אפשר לנצח את הרשת הזו בנוק-אאוט, אבל אפשר להילחם על הנקודות (עשרות אלפי תביעות). אם יצטבר לחץ מספיק גדול, יהיה מעבר לדור הרביעי.
    הדור הרביעי קיים אבל לא נפוץ, מדובר בשיטות שונות להסוואת הIP (אתה יודע למי אתה מעביר, אבל הוא לא היעד הסופי ובד"כ לא יכול אפילו לקרא את מה שהוא מעביר) שהופכות את התביעות ללא מעשיות (צריך כמה עשרות צווי חיפוש במדינות שונות על כל תביעה). החסרון הוא פגיעה במהירות.

  5. הדור השלישי הוא אימיול? אם כבר ביטורנט. ויש דור אחד שלא ימות לעולם, שזה כמובן FTP בבורדים.

  6. אנשים אנשים, FTP וHTTP זה לאנשים שכל מה שיש להם לעשות בחיים זה להוריד דברים, אני חושב שהעיקר זה להנות ממה שמורידים, לכן אני מסתפק בבלהוריד בביטרונט קבוע על 30 עם פולסים של 150 🙂

    הסוד הוא לדעת לשחק עם ההגדרות של התוכנות ולהיות עלוקה על הרשת, מאוד פשוט! 🙂
    הטראקר של ביטורנט מחפש ליצ'רים ומעיף אותם, לכן צריך פשוט להוריד ולהעלות את הקצב לסירוגין, (פיתחתי משהו שעושה את זה אוטומטית, אני לא אשחרר כי זה לא טוב לרשת) מי שרוצה לעשות ידנית- בבקשה: להוריד במהירות סבירה (20-30), כשהקצב מתחיל לרדת מיד תורידו את ההגבלה, ברגע שהמהירות מתייצבת להוריד עוד 5 קילובייט עד שמגיעים ל1-2, משאירים לחמש דקות ושמים הורדה בלתי מוגבלת, עכשיו אתם תקבלו פולס עצבני של 150 ושימשך לכם עשרים דקות עד שהטראקר קולט.

    *השיטה לא עובדת על טורנטים מתים או חצי מתים, צריך קבצים עם מעל 70 סידרים בערך ויחס של 40% סידרים (כלומר בערך 180 יוזרים בכולל על הטורנט).
    **השיטה היא כמו סרטן לרשת, אני מעלה קבוע על 3, מי שאכפת לו מהאידאולוגיה של שיתוף קבצים שלא יעשה את זה (לא שבלי כלי אוטומטי זה משתלם, לשבת נון סטופ ליד המחשב בשביל להאיץ הורדה, זה מתסכל)

  7. MRM, אני מצטרף להצעה של מאיר, תעבור כבר לסבבהDC ותתחיל להוריד בכל רוחב הפס, בלי להיות עלוקה, מרשת ה-DC המצוינת ומקדמיליה הישראלית.

  8. שני דברים:
    1. סבבה DC זה שם של קליינט לחלונות, וגם אם הייתי משתמש בחלונות לא הייתי מסכים להתקין תוכנה עם כזה שם על המחשב.
    2. ביטורנט הרבה יותר יעיל
    3. רשת DC היא לא ישראלית, הלקוח היחיד הנורמאלי שלה הוא ישראלי.

  9. MrM , אתה מתלהב מזה שפיתחת תוכנה ושאתה מוריד על 30 עם פולסים של 150? אני מוריד על קבוע 190 מטראקרים במקום להיות מפגר שמוריד מטראקרים ציבוריים. בגלל שאני לא דרעק, אני אתן לך קישור לטראקר פרטי טוב, שפתוח עדיין להרשמה:
    http://www.bitsoup.org

    קרח- על איזה טראקר מדובר? תן ת'שם, אולי אני חבר בו.

  10. איך שאף אחד לא מזכיר את ההורדות ב-nntp (ניוזגרופס)? גם כיום, המקור הראשוני להרבה מהקבצים שמופיעים ברשתות השונות הם שרתי הניוז למינהם.

  11. אתה מדבר על USENET? זה מסובך מידי למשתמש הממוצע, אבל אני מרוצה מהביטורנט, ככה שבסדר לי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *