דלקת גרון? תמרחו אורגנו

דניאל שלח לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות את הקישור לידיעה הזו בלמהנט. תחת הכותרת "חדשות ומחקרים", מספרת הידיעה על כתבה של יפה שיר-רז במנטה שמצאה כי:

שורה של מחקרים חדשים מוכיחים כי שמן המופק מצמח האורגנו מסוגל להשמיד ביעילות סוגים רבים של חיידקים, שחלקם פיתחו עמידות נגד כל סוגי האנטיביוטיקה הקיימים

נשמע יופי. ועם אילו חיידקים יודע האורגנו להתמודד?

חיידקים שכיחים, הגורמים למחלות כמו דלקת גרון וריאות, כיבי קיבה ותריסריון (חיידק ההליקובקטר פילורי), צהבת זיהומית מסוג C, ואף חיידק עמיד במיוחד – חיידק הגחלת (אנטרקס).

אני מכיר מחקרים מהז'אנר הזה ובחלק מהמקרים גם אני פרסמתי אותם. ובכל זאת יש לי בעיה עם הטקסט הזה. הבעיה היא שמשום מה בלמהנט (אינני יודע מה עשתה יפה שיר-רז) לא הצליחו למצוא רופא אחד (לא שניים, אחד) שיגיב למחקר, שיסביר לאנשים שאם יש להם דלקת ריאות או צהבת זיהומית מסוג C, אולי כדאי שבכל זאת ייקחו אנטיביוטיקה לפני שהם מורחים על עצמם אורגנו. תחת זאת מובאים בכתבה ציטוטים של מומחים לרפואה טבעית. נו, יופי.

ואם אנחנו כבר בלמהנט, אז מילת הרגעה לעורכי האתר: עם הטקסט הזה הגעתם לרמה של נרג'. אתם יכולים לנוח (כן, אני יודע שהמקור של הטקסט הוא במגזין GO. אז?).

6 מחשבות על “דלקת גרון? תמרחו אורגנו

  1. הליקובקטר פיילורי נמצא בערך אצל מחצית האוכלוסייה, אבל גורם לכיב קיבה רק אצל חלק קטן (אצל אלה שסובלים מאולקוס…).
    זה מוביל אותי להנחה שייתכן ששמן האורגנו משמיד את החידק הזה. זה לא אומר שהשמן מסוגל לרפא כיב קיבה כשהוא כבר התפתח.
    ולכן, כמו שהפתי המאמין מיהר מדי להסיק שמספיק לו לקחת שמן נגד אולקוס, כך גם אתה ממהר להסיק שהחידק אמור לרפא את המחלות הללו.

  2. למהנט זה לא כל כך חדשות מאומתות*
    *פעמים** מצאתי להם דברים לא נכונים
    פעם אחת הכתבה עליי, פעם אחת כתבה אחרת.

  3. א. כל דבר יכול להיות אפקטיווי בריכוזים שונים. למשל, בברוקולי יש חומרים שעושים נורא טוב להרבה דברים. הבעייה היא שעל לקבל את האפקט המועיל אתה צריך לאכול חצי טון ברוקולי. הפתרון במקרה הזה הוא לאכול נבטי ברוקולי, שבהם ריכוז החומרים גבוהה פי כמה. כלומר, שאתה חייב לעשות מיצוי של החומר הפעיל על מנת לקבל אפקט.

    ב. זה אומר שיש מישהוא שמוכר את התרופה ומוציא על זה פטנט, וכפי שכבר ראינו ישנם הרבה דברים שבעקרון היו אמורים להיות "מועילים" ולמעשה הם כמו כוסות רוח למת. כמו ויטמין C לשפעת, אומגא 3, חלבון סויה, ועוד ועוד. בסך הכול מנסים לעשות כסף על חשבון הציבור ההיסטרי.

    ג. כל מדען שאומר שמשהוא אפקטיווי ב 100% אני אומר שהוא שקרן ורמאי ! כל ביולוג מתחיל יודע שלקבל אפקט של 100% זה בלתי אפשרי בשום דבר. שימו לב ל"וירוס במבחנה נהרס תוך 20 דקות". רק שהוא לא אומר תוך כמה זמן הוא נהרס בלי כלום 8-). זה מה שנקרא עבודה בעיניים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *