גאווה ישראלית

1. שמואל רוזנר, שליח "הארץ" בארה"ב, כותב על הדרך שבה הממשל האמריקאי מביט על המלחמה בצפון הארץ:

גורמים ישראלים רשמיים עיינו לפני כמה ימים, בדאגה ניכרת, במאמר שפירסם צ'ארלס קרוטהיימר, אוהד ישראל בעל טור שמרני ב"ואשינגטון פוסט". קרוטהיימר קבע שמנהיגי ישראל "כנראה אינם מבינים את האפקט ההרסני שיהיה לכישלון צבאי בלבנון" על יחסי ישראל ואמריקה. כישלון כזה, הוא כתב, יכרסם בטענה שישראל היא נכס אסטרטגי, ולא נטל על כתפיה של ארה"ב. אמריקה "סמכה על יכולתה של ישראל לעשות את העבודה", הוא פסק, אך בינתיים היא מאכזבת.

מעולם לא הרגשתי יותר כמו צמית שמאכזב את האציל שלו.

2. קובי אלכסנדר, מי שהיא מנכ"ל קומברס, מי שהיה אחד האנשים המוערכים בתעשיית ההייטק הישראלי ופרסונה מוכרת גם בתעשיית ההייטק הבינלאומית מוגדר כ"נמלט" מרשויות החוק בארה"ב, כך מדווח "הארץ". הסיבה היא שאלכסנדר, כך על פי החשד, הרוויח מיליוני דולרים שלא היו מגיעים לו בעזרת תעלול חשבונאי וכעת כאשר מבקשים להעמיד אותו לדין, הוא ברח (לכאורה) כמו אחרון גנבי הארנקים. אכן גאווה ישראלית.

3. ואם אנחנו כבר ב"הארץ" אז אחרי ש"גלובס", "מעריב" וכל מי שרק היה יכול לגלג על הירידה של אתרי האינטרנט של "הארץ" בסקר TIM האחרון, מגיב הטוש בתעלול חשבונאי משלו:

תפוצת אתרי קבוצת TheMarker – אתר TheMarker ואתר "הארץ" (בניכוי חפיפות) – מגיעים לחשיפה חודשית של 26.2% גלישה מתוך כלל הגולשים בישראל, האחוז הגבוה ביותר לקהילה העסקית. האתר העסקי מגיע ל-16.8%.

זה כמובן מאוד מעניין רק שאני לא זוכר שסקר TIM עושה הפרדה בין "הקהילה העסקית" לקהילה אחרת. מאיפה יודעים בטוש מי מבין העונים על הסקר שייך ל"קהילה העסקית" ומי לא? הנה התשובה הטושית:

הנתון מתייחס לאוכלוסייה בוגרת מעל גיל 21, בעלת רמת הכנסה מעל הממוצע במשק.

איזו בדיחה מעופשת. מי שרמת ההכנסה שלו מעל הממוצע במשק שייך ל"קהילה העסקית"? מעולם לא קראתי הגדרה כל כך גמישה ואופורטוניסטית ל"קהילה העסקית". חברים, יש לכם סקר TIM לא מוצלח, אז מה קרה? ממילא זה הסקר האחרון שמבוצע בשיטה הזו וממילא זה סקר שלא אומר כלום על שום דבר. בשביל מה להיגרר לבוץ הזה שלא מוסיף לכם כבוד?

21 מחשבות על “גאווה ישראלית

  1. אני חושב שהסקר הבא צריך להיות בפיקוח בנימין "אל תתנו לעובדות להטעות אתכם" נתניהו, הוא מומחה גם בסקרים (ראה ערך בחירות 96) וגם בלהגיד "יתנו – יקבלו", זה יעבוד נהדר.

  2. אה, ולגבי

    אתר Alexa – המדרג תעבורת גולשים עולמים באתרי אינטרנט בשפה האנגלית – קובע כי אתר haaretz.com ביצע את הקפיצה הגדולה ביותר בעולם ורשם גידול של 179% בין יוני ליולי 2006 – מ-783 אלף משתמשים שונים ביוני ל-2.1 מיליון משתמשים שונים ביולי.

    הקפיצה הגדולה ביותר בעולם היה TMZ, עם 400%, כך ש"הארץ" לא מתקרב אפילו…

  3. אמנם לפי סקר של סיענאן, 60% מהאמריקאים נגד המלחמה בעיראק, אפשר לראות ש-100% מהקהילה הנשיאית בארה"ב (כל הגברים, בני 21 ומעלה שמשרתים כיום כנשיא ארה"ב) בעד המלחמה.

    רואים? האמריקאים בעד המלחמה בעיראק!

  4. "ואשינגטון"?! זה מדהים שעיתון "הארץ" חושב שאנחנו עדיין בשנות החמישים (נו אופנס יובל). תגידו, במדור הספורט בהארץ כותבים עדיין "הפועל ניצח"?

  5. מצחיק עד כמה אנחנו מתעלמים מהיותינו צמיתים של אציל שמזרים לנו כספים למחיה.
    נוח וקל לתעלם על מנת לדמיין כי אנו ילדים גדולים שיכולים להיות עצמאיים אך מדי פעם דופקת האמת בדלת ומזכירה לנו עד כמה אנחנו קטנים, מדומיינים, עניים ותלויים.

  6. לא בדיוק, הם מדרגים לפי כניסות של משתמשים שהתקינו את סרגל הכלים שלהם. אתה יודע מראש שהם עומדים לעקוב אחר הרגלי הגלישה שלך ואתה יכול להסיר את הסרגל, כך שזו לא רוגלה. אגב, הסרגל זמין רק לחוקר האינטרנט (לפי ויקיפדיה).

  7. הסרגל הוא סרגל מיותר, אבל יש Abusive Cookie שמוגדרת בתור ספייוור שבאה מותקנת בחלונות, וצריך להסיר אותה, ואלקסה מאנדקסת אקספלורר\חלונות ללא קשר לסרגל.

  8. קראוטהאמר הוא מנתח רב-נושאי מעולה בדרך כלל, אבל גם לו מותר לחטוף קריזה ולכתוב מתוך תסכול פעם ב- . כשהוא יתקרר, הוא ייזכר שהמעצמה היחידה בעולם לא משיגה תוצאות יותר טובות ( אופס אנדרסטייטמנט ), נגד התארגנות נחותה בהרבה מחיזבאללה, כבר שלוש שנים. ככה זה גרילה נחושה ומצוידת בקרב אוכלוסיה תומכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *