על מרצ והחלפת קבצים

די מרגיז לקרוא שהמפלגה שהצבעת עבורה מסוגלת להביא הצעת חוק כל כך חסרה, כל כך דרקונית, כל כך לא מבינה את המטריה (זהירות, קובץ RTF). קרן ארגמן ("מעריב") מציגה את הנושא באמצעות שיחה עם ד"ר מיכאל בירנהק, אחד האנשים היותר רהוטים שאני מכיר. בירנהק חושף אחד לאחד את כל החורים בהצעה של מרצ שכאילו מנסה לעשות סדר בעולם החלפת הקבצים בישראל ובעצם משחקת לטובת צד אחד בין אם לא במודע (שזה נורא) ובין אם במודע (שזה נורא ואיום).

יש לקוות שההצעה תיפול או תשונה באופן דרמטי שאם לא כן, אאלץ לחפש לעצמי מפלגה חדשה בבחירות הבאות.

"עד כדי כך?", אתם וודאי שואלים בתמיהה, "על החלפת קבצים תחליף מפלגה?".

התשובה היא "כן" והנה ההסבר. כאשר הייתי כתב מדע אמר לי ראש מחלקת החדשות ב"הארץ", שמואל רוזנר, שדווקא אני חייב לטעות כמה שפחות. מדוע? מכיוון שקוראים רבים של "הארץ" הם אקדמאים. "אם הם רואים אצלך טעויות הם אומרים לעצמם 'אם בנושא שבו אנחנו מבינים יש כל כך הרבה טעויות, מה קורה בנושאים שבהם אנחנו לא מבינים? אולי גם כתבי הצבא החינוך ואיכות הסביבה הם כאלו בורים?'". על אותו המשקל אני אומר למרצ: "אם בהצעת חוק על נושא שאני מבין בו אתם כל כך על הפנים, מה קורה עם הצעות חוק בנושאים בהם אני לא בקיא?".

ואולי בכלל המסקנה היא שהמחוקק הוא מחוקק הוא מחוקק ללא הבדל דת, גזע, מין ומפלגה.

עדכון: עידן דורפמן שלח לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות קישור לפוסט הזה בו הוא מציג את ההתכתבות שלו עם מזכ"ל מרצ, אפרופו הצעת החוק ובעיות אחרות. שווה לקרוא.

78 מחשבות על “על מרצ והחלפת קבצים

  1. בנוסף להערות של ד“ר מיכאל בירנהק, סעיף 4, דרך אגב, אוסר על כל טכנולוגיה שבאמצעותה אפשר להוריד קבצים. ז"א אימיול, קאזה, FTP, אקספלורר (ומערכת ההפעלה שאליה היא מחוברת בטבור) פיירפוקס המסנגרים למינהם. אני לא סגור על זה אבל נראה לי שגם הממיר הדיגיטאלי, הטלביזיה, הטוסטר והמיקרו גם יהיו מחוץ לחוק.

    מי שחתום על הצעת החוק הזו נכנס אצלי, אוטומטית תחת ההגדרה "בור" וזה במקרה הטוב. בהתחשב בזה שזה כל הח"כים של מרצ אני מתחיל להרגיש קצת כמו חנן כהן. הצבעת עבור ערכים מסויימים וקיבלת.. טוב.. קיבלת משהו אחר לגמרי במקום. אם הם לא מושכים את ההצעה הזו ברור לי שאני לא אצביע מרצ בבחירות הבאות. אני רק מקווה שיקרו התהליכים שאני מתפלל שיקרו במפלגת העבודה.

  2. הנה סעיף4:

    "העמדה לרשות הציבור של אמצעים דיגיטאליים לרבות תוכנת מחשב כהגדרתה בדיני זכויות יוצרים, שמיועדים להעלאה או להורדה או לניתוב של יצירות מוגנות ללא קבלת הרשאה מבעלי זכויות היוצרים, מהווה הפרת זכויות יוצרים, ובלבד שאותו אדם ידע או היה עליו לדעת כי אמצעים אלו מיועדים גם להעלאה או הורדה של יצירות מוגנות ללא הרשאת בעל זכויות היוצרים; סעיף זה לא יחול על העמדת מחשב כשלעצמו לשימוש הציבור."

    ז"א: מותר להחזיק מחשב. אבל אסור להשתמש בדפדפן כשהוא מחובר לרשת, למשל. החוק הזה בנוסף להיותו גרוע מבחינת הזכויות של המשתמש הוא דרקוני וטיפשי ברמות על.

  3. אזהרה:
    לקראת הדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת בהצעת חוק זכויות יוצרים, אנחנו צפויים להרבה נסיונות של כל מיני קבוצות לחץ ובעלי עניין להשפיע בכל מיני דרכים מוזרות יותר או פחות, כולל להפעיל את החכ"ים שהם מכירים, שזה מה שאני מעריך שקרה כאן (יענו, כל היוצרים השמאלנים פנו לחברים שלהם בכנסת). ולכן, אנחנו צפויים להרבה שטויות שלא תהיינה ראויות לתגובה.

  4. מטופש ברמות מדהימות.
    שרתי פרוקסי של ספקי האינטרנט / מקום העבודה? זה כבר לא חוקי.
    דיבור בסקייפ? גם לא (סקייפ משתמשת בטכנולוגיות p2p בתשתית שלה)
    יצרת סרט /הפצת לינוקס /תוכנה / יצירה מוזיקלית משלך? עליך לשלם את מלא עלות רוחב הפס להפצה, כי אסור לך להשתמש בביטורנט.
    דפדפן אופרה? אסור להשתמש בו (ביטטורנט מובנה מובנה בפנים).
    כל דפדפן שהוא? בלתי חוקי (זכרון המטמון…)
    קורא rss? גם מחוץ לחוק

  5. אני מתוודה שהצבעתי למרצ ב-100% ממערכות הבחירות שהיו מאז שהייתי בן 18; עושה רושם שזה עומד להשתנות. אמירות כמו "היום הכל פרוץ" מעידות על קיבעון מחשבתי וחוסר רצון לשרת את הציבור ששלח אותם לכנסת.
    חוקי זכויות היוצרים אינם תורה מסיני. חוק, כל חוק, מבטא את רצון הציבור לאופן שבו תנוהל המדינה ואילו דברים מותר ואסור יהיה לעשות בה. אם הציבור רוצה להתיר משהו שקודם היה אסור, צריך לייצג את רצונו בכנסת ולא לכפות עליו ערכים מיושנים שרק משרתים מונופול חברות שזמנן עבר ואיש אינו רוצה בהן (מלבד בעלי המניות, כמובן).
    מי היה מאמין שאפשר יהיה להתקשר לחו"ל בלי בזק, ובעשירית המחיר? בזק התנגדה בתוקף, ובכל זאת המחוקק כפה עליה לוותר על המונופול. כך יהיה גם כאן, כשהזקנים המנומנמים בכנסת יתעוררו (אני משתמש במילה "זקנים", אבל אין לזה קשר לגיל. מקווה שהבנתם).

    ובפינת ההשמצה הספקולטיבית: מן הסתם איזה אמן התבכיין לאחד מחברי הכנסת של מרצ שהוא לא מרוויח מספיק כסף כי מורידים את השירים שלו בקאזה. זה בסדר, ככה מתנהלת המדינה בכל התחומים.

  6. ועוד משהו קטן. באמצעים לא מסובכים יותר מדי אפשר לשתף קבצים באנונימיות מוחלטת ואין סיכוי לאף ממשלה בעולם לסכל את זה או לתפוס את המעורבים. אם יש בלוגרים מחתרתיים בסין ובאיראן, אז בישראל זהבה גלאון תעצור את משתפי הקבצים? אם לא הייתי נגעל כל כך מהחשיבות העצמית שלהם, ודאי הייתי מגחך.

  7. הצעת החוק הזאת היא פשוט מגוכחת שזה עצוב, בלי הבנה טכנולוגית הם הפכו אותי ו 70% מתושבי מדינת ישראל המחוברים לאינטרנט (או שזה יותר?) לפושעים.

    נושא האחריות הפלילית כאן הוא חשוב ביותר כי ההצעה מטילה על המוריד של הקובץ את מלוא האחריות בשיתוף עם מעלה הקובץ. עכשיו, לא רק שיש את כל נושא זכרון המטמון – אני מוריד מידע למחשב שלי באופן שותף כחלק מהתנהלותי באינטרנט, אלא שאני צריך להסתובב עם עורך-דין צמוד כי אני לא יכול להוריד תמונות מהאינטרנט (מה יהיה עם אוסף הפורנו שלי?) בלי לקבל אישור בכתב בשלושה עותקים שבעל הזכויות מאשר לי לשמור את התמונה.

    ההצעה גם שוללת טכנולוגיה, זאת למרות התקדים המשפטי האמריקאי בנושא הקלטות – הם הופכים את התוכנה לבלתי חוקית ואת כותבה לפושע. את מי זה מעניין שברשת ביטטורנט יש גם הרבה תנועה חוקית למהדרין? הטכנולוגיה יכולה לשמש גם פיראטים ולכן היא לא חוקית. אגב – כמו ששושנה אמרה, הדפדפן הופך ללא חוקי ולו רק בגלל שאפשר להוריד איתו יצירות בעלות זכויות יוצרים.

    אני חושב שהמערכת כיום לא מסוגלת להתמודד עם האינטרנט, חוקים חדשים לא ישנו את המצב – אלא רק יפגעו בחלשים ובלא מתוחכמים. התופעה היא כל-כך נפוצה שהפתרון היחידי למצב הוא שינוי כללי המשחק.

    אני לא מסכים עם האנשים שטוענים שחברות התקליטים "מכריחות" את האזרח להפר זכויות ושזה בעצם "מוסרי" להיות פיראט. לדעתי אלו שטויות. אני כן מאמין שיש מגוון רחב של סיבות שאנשים טובים מהישוב יפרו זכויות יוצרים – ואלו לא אנשים שיגנבו במכולת ולא אנשים שיורידו סרט וימכרו עותקים שלו או יארגנו הקרנה בתשלום

    להנחית מלמעלה שכל אותם אנשים שמורדים קבצים פיראטיים (ואנחנו מדברים על רוב הציבור שיודע להפעיל מחשב ברמה של מעבר להדליק אותו) הם פושעים זה פשוט לא מעוגן במציאות. חלק ממטרת החוקים היא לקבע נורמות חברתיות הוגנות בשביל להגן על החברה, אבל אם הנורמה החברתית היא שונה, למה לכפות נורמה חיצונית מלמעלה?

  8. בתור שמאלן לשעבר כבר מזמן הבנתי שמרצ זו מפלגה לא רלוונטית.
    יובל, you have my vote !
    אתה צריך יועץ מדעי ?

  9. יובל, ציפיתי ממך לתגובה יותר חריפה.
    לפחות תכריז על התנתקותך ממרצ עקב הצעת החוק ולא רק אם ההצעה תעבור, משהו מאוד מוזר קורה בממלכת ביילין ועד שלא יסופק הסבר משכנע הם פסולי הצבעה בעליל. זה פשוט לא עולה על הדעת, לא הם, לא התחום, לא הדרקוניות, לא הטיימינג…

    ההסבר צריך לענות על שאלות אלה:
    -האם לדעתם הם יכולים לכפות התנהגות על עם שלם (ע"י חקיקת חוק) בעוד אינם מבינים את הנושא לעומק ברמה הטכנית והמשפטית.

    -האם לדעתם נושא זה עומד בראש רשימת התחלואים החברתיים והכלכליים במדינת ישראל כיום ?

    -כיצד הם מנקים מעצמם חשד לפעולה משיקולים זרים (שוחד/טובות הנאה/..). רצוי שיפרטו איך הנושא עלה ומי בתוך המפלגה קידם אותו.

  10. כל כך חבל לי על המפלגה,
    אבל מבחינה טכנולוגית זה מראה מה הם מאמינים.

    צריך להבין שכל מי שמנסה למנוע טכנולוגיה בכלל מונע מפחד ממנה. וגופים שמפחדים מטכנולוגיה בדרך כלל מנסים להסתיר בורות.

    טכנולוגיה היא (לא) נייטרלית (כדברי המלומד י. דרור) אבל צריך לדעת לעשות בה שימוש.

    מישהו רוצה הפגנה? (יהיה קטעים וכוסיות)

  11. MRM, אפשר לעשות מפגשגלוב\הפגנה.

    צפריר, יש ארבעה חיפאים שיבואו או שזו הפגנה המונית (סטייל מוסי רז) – "ההפגנה היתה המונית, אבל המונית לא הגיעה"?

  12. בדיחה!, אינטרנט היא טכנולגיה פתוחה שלא עומדת ברשות אדם יחיד, כלומר האינטרנט מאז ומתמיד היה פתוח לפורענויות למינהם, בין הטוב לרע.

    במקום למצא דרך להשתמש בטכנולוגייה כחוק מרצ פשות שוללים אותה – בילתי אפשרי.

  13. יובל (ולמצביעי מר"ץ האחרים), לא נעים לי להגיד לכם את זה (בעצם, דווקא מאוד נעים לי להגיד לכם את זה), אבל מגיע לכם.

    מרץ היא מפלגה של מטומטמים מעצם מהותה. הם לא אנשים רעים במיוחד, הם פשוט מטומטמים, בורים, וחסרי כל הבנה בכל תחומי החיים (הדבר היחיד שהם מבינים בו זה ערבים), רק שהפעם התפלק להם חוק כל כך מפגר, אפילו יותר מפגר מהטמטום שהם שופכים ברדיו ובטלוויזיה כל הזמן בלי שמישהו סותם להם את הפה.

    כדי להבין עד כמה הוא מפגר אתם צריכים לזכור שהוא עומד בסתירה מוחלטת לכל מה שהם אמורים לצייג (לעתכם כמובן, אני יודע שהם מייצגים רק את הערבים, ולכן זה לא מפתיע אותי). החוק הזה הוא עוד יותר קיצוני מה- DMCA האמריקני, ושם הוא מקודם ע"י אולטא שמרנים. זה רק מראה לכם איך הם הצליחו להקריץ חוק שהם לא מבינים שום דבר ממה שעומד מאחוריו.

    לגבי ביבי (ותתחילו להגיד בנימין נתניהו): אתם יכולים לא להסכים עם שום דבר ממה שהוא אומר, אבל הוא פשוט אדם חכם ומשכיל, בעוד שמר"ץ הם חבורה של מטומטמים שיודעים לקדם רק דבר אחד. אני בספק אם הוא היה מעלה על דעתו לתמוך בדבר כזה, פשוט כי בניגוד למר"ץ הוא היה קורא קצת לפני שהיה מכניס את עצמו למשהו שהוא לא מבין בו.

    זו בושה בקנה מידה שלא תאמן. זה מקביל לכך שמרץ יתמכו בכיבוש מחדש של כל עזה וטרנספר המוני, הרי לפי מה שהם מייצגים זה בדיוק מה שהם עושים.

    אבל אני כמובן רק נהנה לקרוא את זה, כי הם מוכיחים שוב את מה שאני חושב עליהם שנים: כל פעם שאני שומע מישהו ממר"ץ ברדיו או בטלוויזיה, זה מה שאני חושב עליו: שהוא מטומטם. אני כבר לא יכול לשפוט אותם במושגים של "מסכים/לא מסכים", "צודק או טועה", כי כל מה שהם אומרים נשמע לי כל כך מפגר, ולכן אני כל כך נהנה לקרוא את כל ההתפתלויות שלכם.

  14. אלמוני נימי – עם טיעונים כל כך עמוקים ("מרץ היא מפלגה של מטומטמים") באמת שקשה לי להתווכח. שכנעת אותי. ועם הפאנץ' שלך "ביבי פשוט אדם חכם" – זהו, פשוט עשית את העבודה. איפה מתפקדים? אני רוצה להיות בחברת אנשים כמוך!

    די למר"ץ!
    די למרץ!
    קדימה ביבי!

  15. יובל, בד"כ אני משתדל להיות אדם מעמיק עד כמה שאפשר, אבל את ההודעה הזו כתבתי בעיקר בשביל עצמי ובשביל להבהיר נקודה מסוימת.

    הדעה שלי על מר"ץ התגבשה במשך הרבה זמן, דרך הרבה דברים שאני שומע אותם אומרים במקומות שונים. אין משהו אחד שאני יכול לומר במסגרת של הודעה אחת, אבל יש המון דברים קטנים.

    אז כן, אני חושב שהם כאלה (בנוסף לדברים אחרים שאני חושב עליהם שלא היו רלוונטיים כאן), ואני בפירוש חושב שההצעה הזו היא תוצאה של הטמטום הזה שלהם, לא של איזו אי הבנה.

    זו גם הדרך היחידה בה אפשר להסביר את מה שהם עשו. הם פשוט לא הבינו מה הם מציעים, וזה נובע מכך שהם מפלגה של רעיון אחד. תגיד להם ערבים, והם כולם ידלקו. הצע משהו אחר, והם לא יבינו בו שום דבר. זו הצעה שנהגתה מתוך טמטום של אנשים שלא מבינים מה הם כותבים, אני לא יודע מי השפיע עליהם להציע את החוק הזה. זה הכל. אל תחפש שם שום דבר מעבר לזה, ושים לב גם שכל החמישה חתומים על זה.

    האם אתה יכול להעלות על דעתך שדבר דומה היה קורה לש"ס, למשל ?

    ולגבי בנימין נתניהו: כצפוי (בהיותך תומך מר"ץ) אתה מפספס את הנקודה. זה שבנימין נתניהו אדם חכם לא היה הפאנצ', רק חלק קטן מהדברים. אבל השינאה שלך לאנשים כמוהו (ולתומכים בו) גורמים לך להניח שכל מי שתומך בו הוא רוכל בשוק שלא יודע על מה הוא מדבר.

    ולגבי מר"ץ: אני מאחל להם שהם ימשיכו לשמור על חמישה מנדטים (אבל לא יותר), ושהפעילות שלהם תמשיך לתרכז בהתרפסות בפני ערבים ובהצעות מעין אלה.

  16. אלמוני נימי – בוא נעשה עסק:

    א. כאשר אתה רוצה לכתוב הודעה בעיקר בשביל עצמך, פתח קובץ וורד, כתוב את ההודעה. סגור קובץ וורד.
    ב. בוא לא נתחיל לדבר על ש"ס. באמת חבל. אתה עושה רושם של בחור נחמד.
    ג. לא, אני לא חושב שכל מי שתומך בו הוא רוכל בשוק. אחרי הכל, יובל שטייניץ תומך בו והוא דוקטור!
    ד. בכל הקשור אליך, אני אשנה את דעתי עליך ברגע שתתחיל לכתוב את שם המפגלה כמו שהיא כותבת אותה. אחרי הכל, לא היית רוצה שאטען שבגלל שאתה תומך ליקוד אתה רוכל בשוק, נכון?

  17. יובל,

    א. זה נכתב בעיקר בשביל עצמי מהבחינה שלא חשבתי שאשכנע מישהו מכם. אם אתם תומכים בה במשך שנים, אתם תמשיכו לתמוך בה גם אחרי מה שאכתוב, ולא משנה מה. לכן היה חשוב לי להגיד לשלדעתי הם כאלה (הנה תראה, מפאת כבודך אני לא משתמש במילה מטומטמים יותר).

    ב. אני לא תומך בש"ס כי אני לא חלק מהציבור שהם משרתים אותו. אבל בניגוד למר"צ, הם פועלים למען הציבור שלהם (לפחות על פי תפיסתם). מר"צ פועלים רק למען ערבים, למרות שיש להם הרבה (טוב, לא הרבה, כמה) מצביעים יהודים. יש לי דוגמה טובה לתת לך: חוק הפיקדון.

    ג. התגובה שלך לימדה שזה מה שאתה חושב. אני שמח שקיבלתי רושם מוטעה.

    ד. הנה בשבילך: מר"צ. כמובן שלי לא ממש משנה איך כותבים את השם שלהם, בדיוק כמו שלו משנה לי אם כותבים "בל"ד, בלא"ד, או באאאא"ד".

  18. אלמוני נימי – יא בנאדם קוראים להם "מרצ" מרצ, מרצ. אין שם ראשי תיבות. אין! מה לעשות, לא רצו ראשי תיבות. רק אותיות. מ, ר ובסוף צ. ואפילו היא לא סופית. איזה חבורת סמולנים מסריחים. מ-ר-צ.
    http://www.myparty.org.il

    ולגבי שאר ההערות שלך כמובן שאין לי בכלל חשק להתחיל להתעסק איתן כי הן כל כך אוויליות. רק אומר שכמצביע מרצ, באמת חבל לי שאף אחד מחברי הכנסת שלהם לא הואשם ונדחף לכלא בגלל שהוא גנב, העתיק עבודות, רשם רישום כוזב במסמכי תאגיד ושאר כולרות. באמת פויה לכם מרצ. פויה! קחו דוגמה מש"ס. קחו!

  19. יובל,

    מרצ זה לא ראשי תיבות ? אז למה לא צ' סופית ? בסוף מילה משתמשים ב- צ' סופית. או שאולי ככה כותבים את זה בערבית ?

    לגבי רישומים פליליים וכ': כאשר כל מה שאתה עושה זה להגן על ערבים, אין פלא שאתה יכול להרשות לעצמך להיות צדיק. גם אין סיכוי שיטפלו עליך עלילות וימשכו אותן במשך 7 שנים, רק כדי שיוכלו אח"כ למנוע מ- 11 המטנדים שהצביעו בעד המפלגה שלך מלממש את בחירתם הדמוקרטית, כמו שעשו (ועדיין עושים) לאביגדור ליברמן למשל.

    אני מניח (אם כי לא יודע) שמרצ גנבים כמו כולם, רק שבתור שמאלנים יש להם חסינות: אף אחד לא חוקר אותם.

    בכל אופן אני מציע שאת האנרגיה שלך תשקיע בלשכנע את המפלגה שלך איזו טעות הם עושים, ומהי מידת הסתירה בין מה שהם אמורים לייצג לבין מה שהם עושים בפועל. הסברה להם מדוע בארה"ב החוק הזה מקודם ע"י אולטרא שמרנים (כי האולטרא שמרנים מעדיפים את הזכות לקניין פרטי על פני _כל_ זכות בסיסית אחרת, כולל חופש העיסוק וחופש ההבעה), ושאל אותם מה קורה עם מי שמוריד את המוסיקה הוא ילד ערבי בן 12 שאין לו כסף לדיסקים והוא רק רצה לדגום את השיר לפני שהלך להוציא משכורת של חודש שלם, או ילד ערבי בן 14 שלא הבין את השפה האנגלית שהופיע על ההזהרה בסרט שהוא הוריד. ילד ערבי בן 13 בכלא רק בגלל שהוריד שיר ? את זה במרצ לא יוכלו לסבול. ליתר ביטחון תאמר להם שזה שיר מצרי על שחרור פלסטין וחיסול מדינת ישראל, ולא יתכן שיהיה חוק קפיטליסטי/אימפריאליסטי/שמרני שימנע מילדים לנסות ולקדם את שחרור פלסטין רק כדי להגן על כמה קפיטליסטים שמנים.

    אתה גם יכול לעשות איתם עיסקה:

    1. שקודם ידאגו לסגור את כל הבאסטות של התחנה המרכזית החדשה, _שכל_ מה שהם מוכרים מזוייף, וכאן מדובר בהפרה ברורה וחד משמעית. לא צריך חוק חדש בשביל זה, צריך רק לאכוף את מה שקיים כבר שנים. כמובן שהם לא ישמחו לעשות את זה, כי חלק ניכר מהתוצרת מגיע מהרשות הפלסטינית, אבל אם הם לא מצליחים לדאוג לזה אין כל סיבה שיתחילו להיטפל לילדים בני 12 או להורים שלהם.

    2. שיוסיפו לחוק הזה תיקון המתיר לכל מי שקונה תקליטור או DVD או תוכנה להחזיר אותם כעבור 14 ימים ולקבל את כספו בחזרה. אחרי הכל, אם אני משלם 70 ש"ח עבור דיסק בגלל שב- MTV טחנו לי את המוח עם להיט אחד במשך חודש, ומגלה שכל השאר זבל, אין שום סיבה שלא אוכל להחזירו. זו זכותי כאזרח וכצרכן, ואם הם להוטים לשבור את הסטטוס קוו בעניין אחד, מוטב שיעשו את זה גם בצד המטיב עם הצרכנים, ולא רק עם המליינים ששיחדו אותם (הנה משימה עיתונאית: לבדוק מי שיחד את מרצ בעניין החוק הזה). אני רוצה לראות אם חברות המדיה כל כך ישמחו על ההצעה הזו, והן הרי צכירות לשמוח. זה מקדם את המכירות של מדיה חוקית. אם זה עובר, יש לי רשימה של דיסקים שאני רוצה להחזיר.

    לגבי זכויות יוצרים:
    יש לי משנה סדורה בענייני שיתוף קבצים וזכויות יוצרים, אני חושב שאפילו כתבתי לך פעם, ואפילו קניתי את הספר שלך ("הפוליטיקה של הטכנולוגיה") שנשמע מעניין מאוד, אך טרם הספקתי לקרוא אותו (את חלק מהסוגיות שיש שם אני מכיר, וחלק אחר הוא חידוש עבורי).

  20. צפריר – זה נראה לך כמו דיון?

    אלמוני נימי – הבנתי אותך. יש רק דבר אחד שאתה יודע לומר (בעצם שניים). מרצ מטומטמים והם מגינים על ערבים. אני חושב שזו גישה נבונה. ברשותך אשתמש בה עלייך.

    אתה נראה לי כמו בחור מפגר. אבל אין מה לבוא בטענות לבחור מפגר שהוא גם גזען. כי תמיד עושים הנחות למפגרים ועם גזענים בכלל לא רוצים להתעסק כי הם בדרך כלל גם אלימים. כמובן שאם לא היית כל כך מפגר אולי היית יודע שבני האדם נולדו שווים ואפשר להגן גם על יהודים וגם על ערבים אבל מכיוון שאתה גזען (ומפגר) אתה לא יודע את זה וזה לא מעניין אותך.

    בין חבריך המפגרים והגזענים אתה מוצא שפה משותפת. אתם מוצאים אחד את השני בלי שום בעיה כי ידוע שלכל הגזענים יש לחיצת יד סודית (או שמא זו הצדעה במועל יד, אני תמיד מתבלבל). לכן אני לא באמת מתפלא שאנחנו לא מסכימים. אחרי הכל, אתה מפגר וגזען.

    האמת היא, שאני מוצא את השיחה הזו מאוד נעימה. בא לך להמשיך?

  21. יובל,

    בהחלט, אם כי אני חושש שלא הבנת את דברי, שמשקפים כמובן את מה שאני חושב אך נאמרים באופן מכווון בקריצת עיין והגזמה: למען האמת, נהניתי לקרוא את מה שאני כותב.

    כדי שתוכל להפריד בין הדברים שאני מנסה להעביר לבין הניסוחים המוקצנים בכוונה, אחזור אליהם בתמציתיות:

    1. אני סבור שמרצ היא מפלגה המכוונת כלפי רעיון אחד. היא עושה גם דברים אחרים ששומעים עליהם מידי פעם, אך אני מאמין שעיקר מאמציה מופנים כלפי קידום מה שהם מכנים "תהליך השלום".

    2. אני משוכנע שאת החוק הזה הם הציעו כפי שהציעו משום שאינם מבינים את הנושאים העומדים על הפרק ואינם מבינים את ההשלכות של מה שהציעו. במילים אחרות: הם הציעו חוק מבלי להבין את את משמעות הדברים שהוא אמור לטפל בהם.

    3. אני באופן מפורש מעדיף את טובת הישראלים על פני טובת כל שאר העמים האחרים. אני מעדיף את טובתם _ביחוד_ על פי טובת הפלסטינים כי הם אויבים של המדינה הזו. זה לא עושה אותי גזעני, ואני חייב להודות שציפיתי לשמוע את זה ממך בשלב מסויים. כל אדם צריך להעדיף את טובת ארצו ועמו על פני טובת עמים אחרים, ובוודאי על פני טובת עמים שהם אוייבים של המדינה שלו. אין לזה שום קשר עם גזענות. אני לא חושב שאני טוב יותר מערבי כי אני יהודי והוא ערבי, אני מעדיף את טובת היהודים כי אני יהודי ולא ערבי. אני בהחלט מצפה מערבים לעשות את אותה הבחנה, רק הפוך. אין פה שום עניין גזעני ושום קשר לאי שוויון.

  22. האמת היא שבהתחלה קצת התעלמתי מהפוסט הזה, כי היות והד"ר שלי, שעוסק באידיאולוגיה של תוכן פתוח ותכנה חופשית התחיל את חייו מהעניין של שיתוף קבצים ומשם התגלגל למחוזות אחרים לגמרי לא היה לי כל כך כח להכנס לדיון אידיאולוגי בנושא.

    בהמשך ראיתי מרוח התגובות שאין סכנה לויכוח אידיאולוגי בתחום הנ"ל ולכן חשבתי לחלוק עמכם מיתולוגית-עוזרים-פרלמנטרים שתמחיש את טענתי שזהבה גלאון מטומטמת ושמי שמתחייס להצעות שלה עושה זאת על אחריותו הבלבדית.

    ואז בא האלמונימי נימי והעיף לי את הסעיף: מותק, ערבי זאת לא קללה. נקסט.

  23. טוב, אני חושב שאני מתחיל להבין למה התכוונת.

    אז:

    הבעיה אינה רק עם זהבה גלאון, אלא עם כל מרצ. הרי כולם חתומים על זה, לא?

    לגבי ערבי: ברור שערבי אינו קללה. האם טענתי אחרת? ערבי היא מילה ניאטרלית לתיאור לאום, ממש כמו יהודי או רוסי.

    השמאל בארץ, שלקח על עצמו בהנאה את תפקיד הנעלב בשם הערבים החליט, באופן רגשי כמובן שהמילה "ערבי" היא מילה טעונה באופן שלילי (כמעט כמו nigroes בארה"ב), בעוד שבתגובות שלי אין שום סימן לכך שאני מתייחס לערבים באופן גזעני, וההודעות לא עוסקות בהם כלל.

  24. כולי נפעם ונרגש לנוכח עומק הטיעונים והנימוקים של כבודו, מר אנונימי נימי. התובנות של כבודו פשוט מקסימות, ומאירות את המציאות באור חדש לחלוטין שלא נראה בעבר. במיוחד בולט לעין אופן הניסוח המעודן והמוקפד של טוקבקיך. ובכל זאת, הייתי רוצה להציע הצעת ייעול: במקום לפרוש את התיזה שלך על-גבי 1500 מילה מפוזרות בין 80 הודעות שונות, אולי כדאי שתתמצת אותה במשפט אחד, כי נראה לי שזה ייתן את אותו אפקט: "מרצ היא מפלגה של סמולנים יפי נפש אוהבי ערבים". הרי זה מה שאתה מנסה להגיד, לא כן?

    אה, עוד משהו: אני מסכים עם רוגל, אע"פ שגם אני קצת חוטא. אבל כמדיניות, הצדק איתו.

  25. "
    ”מרצ היא מפלגה של סמולנים יפי נפש אוהבי ערבים“

    "

    לא, זה לא מה שניסיתי להגיד, התייחסתי לחוסר חוכמתם ולהיותם מכוונים לעניין אחד בלבד. כך שאתה צודק כמובן, אבל זה לא קשור במישרין למה שאמרתי.

    לגבי רוגל: מה הטענה שלו שאיתה אתה מסכים?

  26. אם יורשה לי, אני מיצע לך לאמץ את דרך פעולתו של דורפמן ולכתוב גם אתה מכתב. אפילו העתק של הרשומה הזאת.

  27. היי, גם אני יכול: הליכוד היא מפלגה של מושחטים תאבי בצע שפועלים רק להרחבת אימפריית הפשע שלהם ולא מעניינת אותם המדינה.

    _______
    תגובה זו מוקדשת לא. נימי. אבל כתבתי אותה בעיקר בשביל עצמי.

  28. רואה שחורות, לגבי הליכוד, אני מסכים איתך בהחלט.

    חבל שבנימין נתניהו נמצא שם ולא במסגרת מכובדת יותר.

  29. אין בעיה להכליל את כל חברי הליכוד כי הוא מפלגה גדולה. למר"צ יש רק חמישה ח"כים, וכולם (כולל יוסי ביילין) חתומים על ההצעה הזו.

    אשר לשאלה אם יוסי ביילין מטומטם או לא: לא ערכתי לו מבחן פסיכומטרי, לפי החוק הזה חכם גדול הוא לא. אני טוען שהוא מבין רק בדבר אחד, ולפי ההצעה שלהם זה בדיוק העניין.

    אתה צריך להבין שאין פה ויכוח על נקודות. מה שהם הציעו עומד בסתירה מוחלטת למצע שלהם, ועל כן ברור שמישהו פישל שם ובגדול, ולדעתי הסיבה קשורה לחוסר הבנתם המוחלט בכל מה שאינו קשור באופן ישיר לערבים או החזרת שטחים (אפרופו ערבים, ימניים יאמרו לך שהבעיה עם השמאל הוא שהוא דווקא לא מבין את הערבים, לא את התרבות שלהם ולא את ההיסטוריה שלהם, אבל זה עניין לדיון אחר, שלא מעניין אותי ולו רק בגלל שגם אני לא מבין בזה כלום).

  30. אלמונימי, אומרים מרצ. ואם אתה טועה טעות כזו קרדינלית, אז פישלת בגדול, ולדעתי הסיבה קשורה לחוסר הבנתך המוחלט בכל מה שאינו קשור לערבים או החזרת שטחים.

  31. אני חייב להגיד שאמנם מצד אחד אני לא סמולני יפה נפש ואוהב ערבים ומצד שני אני לא ימני חובש כיפה מתנחל שרוצה לטרנספר את כל הערבים 100 ק"מ מערבה (ע"ע ים תיכון), אבל אני חייב להתנגד ל-bashing המטורף שאתם עושים לאלמוני נימי.

    יובל, אם מישהו היה הופך את העמדות הפוליטיות פה ושם את כל הדיון בערוץ היהדות של אתר האנרגיה, כנראה שהיית כותב על זה פוסט.

    חלאס. נמאס. הלאה.

  32. עומר,

    א. אם אתה לא יודע להפריד בין אתר אינטרנט של עיתון לבין גלוב פרטי כנראה שאנחנו בבעיה חמורה.
    ב. bashing מטורף? ידידי, את התשובות שנתתי לידידינו האלמוני נימי כתבתי כשבעין אחת אני רואה טלוויזיה, בעין השניה אני משגיח על הילדים (כן, אני פוזל), עם יד אחת כותב מאמר ועם היד השני משחק כדורסל (אל תשאל עם מה כתבתי את התגובה). בקיצור, כאשר יהיה Bashing מטורף אני חושב שתדע מזה. באופן כללי אני יכול לומר שלצערי אלמוני נימי לא נראה לי כמו טיפוס שכדאי להשקיע בו יותר מדי מאמץ. בטח לא מטורף.
    ג. נמאס לך? הו, אני כל כך מצטער. בפעם הבאה אני אשלח דרכך את התגובות שלי.

  33. יובל,

    א. צודק.
    ב. זו דעתי האישית. לדעתי רמת הדיון פה ירדה ל-bashing ברגע שהתחלת (41) לקרוא לו אישית בשמות גנאי ושעידן (55) פסל את התגובות שלו בגלל שהוא לא יודע לאיית. אולי זה מצחיק, אבל גם מעליב. הייתי שמח אם היינו יכולים להשאיר את הדיון פה ברמה פחות נמוכה (וזה גם מופנה אליך, אלמוני נימי).
    ג. אני לא חושב ש-MrM ישמח כל כך להתחיל לשלב מודול חדש בגלוב שישלח לי את כל התגובות שלך לאישורי. 🙂

    אני אוהב לקרוא את הגלוב כי אני מסכים עם הרבה ממה שאתם כותבים פה ונהנה לקרוא את הדעות שלכם, אבל גם בגלל שהרבה מאוד פעמים, הדיונים בתגובות מאוד מעניינים וברמה אינטלקטואלית גבוהה (חוץ מנגיד, זה). לדעתי תרבות הדיון בפוסט הספיציפי הזה סובלת ורציתי לציין את זה – אין צורך להתנפל.

  34. עומר, אפילו אלמוני נימי הבין את הסאבטקסט שלי ורק אתה בוחר להתייחס אל המילים "מפגר" ו"גזען" מבלי להבין את המסר שניסיתי להעביר מאחוריהן, ואם אלמוני נימי הבין, כנראה שזה באמת לא היה כל כך מסובך.

    חבל לי שפספספת. היה מסר די מוצלח.

  35. שלום שוב לכולכם,

    לא הגבתי בשעות האחרונות כי ספק הכוח במחשב שלי נשרף (מרצ אשמה בזה, אבל לא ברור לי איך).

    אין לי בעיה עם ההערות שהופנו כלפיי באופן אישי, כי המסרים הראשונים שלי נוסחו באופן מכווון בצורה כמעט פארודית, אבל אני עומד מאחורי הטענות שלי, שכמעט חייבו ניסוח כזה: מרצ לא מבינה כמעט כלום בנושאים החורגים מענייני "תהליך השלום", וההצעה שלהם היא תוצאה של חוסר ההבנה הזו.

    ובזמן שלא יכולתי להגיב חשבתי על עוד משהו:
    אם אתם שואלים את עצמכם כיצד קרה שמרצ הציעה דבר הסותר לחלוטין את המצע/ראיית העולם שלה, יש לי תאוריה:

    הם ישבו יום אחד בבית עם אחד המנכ"לים של חברות התקליטים (נניח הד-ארצי) אחרי ארוחת ערב של יום שישי, ואחרי שסיימו לדבר על הדברים ששניהם מבינים בהם כמו הכיבוש המשחית, המחסומים שעושים עוול נורא לפלסטינים המסכנים, או הטור האחרון של גדעון לוי בהארץ, העלה מנכ"ל הד-ארצי את נושא זכויות היוצרים.

    אין לי זמן כרגע להסביר איך, לפי הסיפור הדמיוני אך לא בלתי אפשרי הזה הוא מכר להם את זה, אבל בואו נאמר שהוא כנראה הביא להם מסמך מלא ומוכן לחתימה, וסיכם שכולם יחתמו על זה.

    מרצ כתבו וחתמו/רק חתמו על דבר שאינם מבינים בו, וזו התוצאה.

  36. מר אלמוני נימי אנחנו סוף סוף מסכימים על משהו.
    אנשי מרצ אכן הגישו הצעה מבלי שהם מבינים את ההשלכות שלה ומבלי שהתעמקו בה. אני לא חושב שזה בגלל שהם היו עסוקים בלקרוא את גדעון לוי, אבל היי, העיקר שאנחנו מסכימים על משהו.

    בריאות ואושר.

  37. איזה נחמד שאתה ממציא אירועים, מכניס לתוכם אנשים ואז שופט אותם על מעשיהם באירועים הדמיוניים שלך.

    ג'ורג' בוש דיבר לא יפה לבת דודה שלי בחתונה של החותנת של אמא שלי והיא נורא נעלבה, ובגלל שהוא יודע שהיא לא אוהבת עיראקים הוא כבש את עירק כהתנצלות.

    איזה דבר נורא לעשות ממניעים אישיים, הא?

  38. אני חושב שזה יפה מאוד מצידו של האלמונימי לחשוב על טיעונים לדיון בגלוב בזמן שספק הכוח שלו נשרף. אולי זה קצת באיחור, אבל אני חושב שגם הוא צריך לקבל עיטור שיעיד על העדר חיים קל.

  39. לגבי התרחיש שהעיליתי: זו הצעה מעניינת, בהתחשב בזה שלאף אחד מכם אין הסבר טוב יותר לאופן בו הגיעו אנשי מרצ להצעה הזו. כרגיל ניסיתי להעלות נקודה, והפעם היא שהאופן שבו הגיעו אל המסמך הזה נעשה מסיבות לחלוטין לא רלוונטיות.

    לגבי ג'ורג' בוש: זה דווקא מעניין: יש אנשים שאכן אומרים שהפעולות שלו נובעות מסיבות אישיות או דתיות משיחיות. זה גם יכול להסביר את העובדה שארה"ב יצאה למלחמה על בסיס שקרי לחלוטין (שלעירק יש נשק לא קונוונציונאלי). כמובן שאפשר לומר שהמודיעין שלהם טעה לחלוטין, אך בעיני אין זה סביר.

  40. אלמונימי נימי. הצעת החוק הזו מטופשת לחלוטין. למי שהציע אותה/חתם עליה אין שמץ של מושג מהחיים שלו בכל הקשור להחלפת קבצים/אינטרנט/טכנולוגיות שיתוף. אף אחד פה לא חושב אחרת.יחד עם זאת, לפני שאתה יוצא בהצהרות שגויות, שלא לומר שקריות, לפני שאתה מעליל עלילות ולפני שאתה רומז רמיזות גזעניות* לך תעשה שיעורי בית. לך תבדוק את הצעות החוק של מרצ, את הפעולות שעשו השרים שלה, את הנושאים שהם קידמו** .אם ממש תתעקש אז אחרי שתדע על מה אתה מדבר נוכל לפתוח דיון על התחומים בהם הסיעה מבינה ומעורבת, אבל באמת שמלפזר "עובדות" שאין להן שום קשר עם המציאות (או עם נושא הדיון) לא יצא שום דבר לאף אחד.

    *למען הסר ספק, אני לא צינית, לא פארודית ואין לי סאבטקסט. לא כתבת ולו תגובה אחת שלא היה בה לפחות משפט גזעני אחד.
    **כל מני נושאים "זניחים", כמו חינוך, איכות הסביבה או חוק הדיור הציבורי.

  41. בלונדינית,

    לגבי עניין הגזענות: אני לחלוטין לא מסכים איתך. אין אפילו משפט גזעני אחד בהודעות שלי.

    לגבי עניין החוקים שמרצ קידמו או לא קידמו: את צודקת, אני אכן מניח שיש דברים מסויימים שהם כן עשו, ויתכן שהם עשו הרבה יותר ממה שאני יודע. זה לא ממש משנה את דעתי עליהם ואני עדיין עומד מאחור מה שאמרתי פה, אבל למען הסר ספק אין לי בעיה להסכים שמרצ עשו גם דברים טובים שאני לא מודע להם.

    דרך אגב, למה שלא יהיה להם דף מיוחד באתר בו הם רושמים את רשימת כל ההישגים שלהם? בדקתי את הנושא בתקופת הבחירות לא מצאתי כזה. מאז לא חזרתי אליו.

  42. אני מוצא עצמי מסכים עם "אלמונימי" – אם-כי, מרגע ששמעתי על התועבה הזאת, שהגישה מר"צ-שר"צ – אתמוך בכל אדם עלי-אדמות, שיתקוף את המפלגה הארורה הזאת (בה הייתי, לצערי הרב, חבר בעצמי במשך כמה וכמה שנים, עד שקיבלתי בחילה). מר"צ היתה שווה *משהו*, אולי – אם בכלל – רק ואך ורק, כל עוד הובילה אותה שולה. אבל, מאז יוני 1993 – כאשר יוסי שריד, מפ"ם ואמנון רובינשטיין, תקעו, במהלך משולב, לשולה סכין בגב – הדבר הטוב ביותר, שיכול לקרות ולכולנו, הוא שהיא תיכחד, לחלוטין, מעל-פני-האדמה – שלא תקבל אפילו אלפיים קולות!! שתיעלם, שלא תהיה יותר!! וההצעה הנוראה הזאת שלהם, מוכיחה זאת באופן סופני ומוחלט בהחלט….

  43. גולשים, משתמשי אינטרנט ואזרחים יקרים,

    הצעת החוק הדרקונית שח"כ וילן הציע העבירה אותנו ממצב של קיטורים על המחוקק הישראלי אל מצב של פעולה אקטיבית נגד הצעת החוק המביישת הזו. הפחד האמיתי שלנו הוא לא שהצעת החוק תעבור, אלא שמדובר בתחילתו של תהליך, שמאחוריו עומדים תאגידי המוזיקה ובעלי אינטרסים, שמטרתו להגביל את החירות היחסית ממנה אנו נהנים ברשת.

    לפני כחודש פנינו אל יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון, בעצומה בבקשה להסיר את שמה מהצעת החוק. עקב מספר החתימות הרב שאספנו בפרק זמן קצר, קרוב ל-500 חתימות, החליטה ח"כ גלאון לכנס ישיבת סיעה ולדון בהצעה ב-15.10.06.

    על מנת להצליח ולהסיר את ההצעה האיומה הזו מסדר יומה של הכנסת, אנו זקוקים למספר רב של חתימות בפרק זמן קצר יחסית.

    אנא מכם – הפיצו את העצומה הזאת ברשימות האי-מייל שלכם, שלחו הודעות לחבריכם, פרסמו קישור לעצומה בבלוג.

    http://157.tapuz.co.il/tapuzforum/main/petitionWatch.asp?subAppId=618&pId=72

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *