למי קראת "מונופול"?

דיאלוג שנשמע היום בתוכנית "רשת על הבוקר":

ש: "בדקתם את השאלות של החבר'ה הצעירים או שכל אחד יכול להגיד לו מה שהוא רוצה, כולל ביקורת חריפה על המונופול של Windows?"
ת: "אוקיי. אתה החלטת שזה מונופול"

בר ישראלי, עובדת מיקרוסופט ישראל, ה-מ-ו-מ-ה מכך שהמראיין שאל אותה שאלה שלא סוכמה מראש ושהעז ברוב חוצפתו שלא תאמן, לכנות את השליטה הטוטאלית של מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה בשם ה-מ-ז-ע-ז-ע "מונופול".

בר, בר, בואי שניה. בואי רגע. יש לי משהו לספר לך.
אתם מונופול!!!!!!!!!!!!!!1
לא סתם מונופול, אלא מונופול שהורשע בפלילים. לא סתם הורשע בפלילים, הורשע בפלילים בשלוש ערכאות שונות. התשובה שלך היא הדבר הכי אידיוטי ששמעתי מעובד מיקרוסופט בשנה האחרונה (לפני שנה שמעתי משהו אידיוטי יותר. בהזדמנות אחרת).

18 מחשבות על “למי קראת "מונופול"?

  1. בארצות הברית ובאירופה מיקרוסופט היא מונופול. בארץ, לעומת זאת, מונופול הוא עניין יחסי. כאן, אם אתה מונופול המדינה תכופף חוקים, תפר הסכמים ותסייע לך להפוך למונופול גדול יותר.

  2. חוק ההגבלים העסקיים, סעיף 26:
    26.
    (א) לענין חוק זה יראו כמונופולין ריכוז של יותר ממחצית מכלל אספקת נכסים או מכלל רכישתם, או של יותר ממחצית מכלל מתן שירותים, או מכלל רכישתם, בידיו של אדם אחד (להלן – בעל המונופולין).
    על קיומו של מונופולין כאמור יכריז הממונה בהודעה ברשומות; על הכרזה כאמור יחולו הוראות סעיף 43(ב) עד (ה), כאילו היתה קביעה לפי סעיף 43(א).

    (ב) המונופולין יכול שיהיה באזור מסויים.

    אין מחלוקת שמיקרוסופט מונופול.

  3. תודה יובל. זו מחמאה גדולה* וזה הדדי כמובן. בימים אלה של התנזרות מכל חומר קריאה שאינו אקדמי, הבלוג הזה המפלט שלי ברגעים של ייאוש וייבוש.

    *לא מומלץ להחמיא לי כל-כך. זה עלול לעלות לי לראש ואני עלול לבקש תוספת שכר. אפרופו, אני לא רוצה ללחוץ או משהו, אבל עוד לא קיבלתי את התלוש של החודש שעבר. כלומר, יכול להיות שהדואר עוד לא עידכן את הכתובת החדשה שלי, ואני לא רוצה לרמוז שאתה מלין שכר או משהו כזה, אבל גם לא נכנס לי כסף לבנק. ובעלת הבית שלי מתחילה ללחוץ וגם במכולת כבר לא רוצים לרשום לי יותר. אז אם אתה רק יכול לברר את זה עם הנהלת החשבונות. אם אתה במקרה בדרך לשם או משהו. אבל אם לא, אז לא חשוב. בפעם אחרת.

  4. כל עוד אנחנו תלויים ב-20 המיליון שלו, ודאי שלא יכריזו עליו כמונופול. חבל מאוד שהניסיון להחדיר את אופן-אופיס למשרדי הממשלה היה רק בד אדום לנופף מול עיניי מייקרוסופט ישראל.

    אני מצטרפת למועדון הגרופיז של יהונתן.

  5. מוסיף, אין בעיה. אני אשלח כמה בריונים לטפל בבעלת הבית שלך ובבעל חנות המכולת. אני לא מפקיר עובדים (לפחות לא בלי סיבה). לגבי הכסף, אהמממ – אני אשלח כמה בריונים לטפל בבעלת הבית שלך ובבעל חנות המכולת. אני לא מפקיר עובדים (לפחות לא בלי סיבה).
    hint, hint

  6. יובל, למה לא אמרת קודם? בימינו בריונים שווים הרבה יותר מכסף. אני ממש אודה לך אם תשלח גם כמה בריונים לאיש שבא לתקן לי היום את הדוד. חצי יום הוא הרס לי. בהזדמנות אפשר גם לנסות להשתלט על חברת הי-טק.

  7. הערה לא לעניין
    חברת מיקרוסופט ישראל מפטרת X אחוז מהעובדים שלה כל שנה כתור מדיניות "נאורה" אבל כשהבת של המנכ"ל שלה (קרן סקופ) מונתה לתפקיד בכיר – וכן אני בטוח שהיא היתה הכייי טובה

    תרבות ניהולית או תרבות של אירגון היא דבר מושרש. אל תצפו מחברה שהקידום בתוכה והיכולת שלך להשאר בה היא תלוי איך קוראים לאבא שלך יותר מהיכולת הביצועית שלך להתנהג באופן "הוגן" כלפי השוק שבו היא שולטת.

    אם זו היתה חברה פרטית זה לא היה מעניין את הסבא שלי. אבל מיקרוסופט היא גם מונופול וגם חברה ציבורית ולכן כשהדג מסריח מבפנים אתה רק תהיה חולה אם תביא את הדג הזה הביתה.

    הערת סיום
    אם קרן אי פעם פוטרה ממיקרוסופט במסגרת ה-X אחוזים אז אני מתנדב לבקש סליחה ולאכול חמש העתקים של ההודעה שלי מודפסים על ניר 100 גרם משובח.

  8. אני מסכים, ההערה לא לעניין.
    ככל הידוע שלי קרן סקופ עדיין עובדת במיקרוסופט ישראל – אין לי מושג ירוק לגבי הכישורים שלה. אני מניח שלא הזיק לה שאבא שלה הוא מנכ"ל החברה, עוד אני מניח שאם היא היתה גרועה במיוחד בתפקיד שלה, היא לא היתה נשארת בו. אם יש לך משהו אחר לספר לנו בעניין, נשמח לשמוע.
    מעבר לזה, מיקרוסופט היא חברה ציבורית שנסחרת בבורסה (האמריקאית, לא הישראלית). עובדי מיקרוסופט ישראל הם לא עובדי מדינה ועובדת היות מיקרוסופט מונופול לא קשורה כלל להליכי מינוי העובדים בתוכה פנימה.
    הערה אחרונה – אני לא חושב שמיקרוסופט מפטרת X עובדים כל שנה כחלק ממדיניות "נאורה" אלא כחלק ממדיניות להשאיר רק את העובדים הטובים בחברה. אין בזה שום דבר "נאור". יש בזה הרבה מאוד אמריקאיות.
    בקיצור, אל תערב מין שאינו ממינו. יש למיקרוסופט מספיק בעיות וכולרות גם כך.

  9. בעל הבית
    כתור אחד שעבד ב-CORPORATE AMERICA מספר לא קטן של שנים, הרעיון של לפטר בכדי להשאיר את הטובים הוא רעיון חולני – וקשור באופן ישיר לעובדה ש-HR זוכים ביותר עבודה (צריכים כל הזמן לגייס). אני לא חושב שעובד גרוע צריך להשאיר אבל לפטר אחוז מסוים של העובדים רק בגלל שאתה המעסיק שלהם זה כמעט (שומו שמיים שאני אומר את זה) פשיסטי – העסק הוא אני ולכן אני (HR) יודע מה טוב לו יותר מכל אחד אחר.

    ושוב, אם זה היה "עובד" כל CORPORATE AMERICA היתה עוברת למודל הנ"ל.

    ונקודה למחשבה (שוב לא קשורה)
    לפני כמה ימים רק ארצות הברית וישראל הצביעו ב-UNESCO נגד ההצעה שכל מדינה תוכל לנקוט צעדים לשמר את הערכים התרבותיים שלהם. מעניין מדוע

  10. שלא תבין לא נכון, אני רחוק מלהתפעל מהסידור הזה של מיקרוסופט אבל אני לא בטוח שהרעיון הוא חולני. היא בלתי סימפטי, בלתי סוציאלי ולדעתי מכניס אוירה לא נעימה לחברה, אבל אני לא בטוח שהוא חסר תקדים בתולדות יחסי העבודה בין מעסיק לעובד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *