הירושלמים צמים יותר

אני רוצה להפנות את תשומת לב מבקרי הגלוב לאפליה מזעזעת במיוחד. על מה מדובר? אני פותח את העיתון כדי לגלות מתי הצום מתחיל ומתי הוא נגמר כדי שאדע מתי אני יכול לחזור לאכול כרגיל ולא לבלוס יתר על המידה כפי שאני עושה בכל יום כיפור. ומה אני מגלה?!

שעת פתיחת הצום בתל-אביב היא 17:04 וסיומה בשעה 18:02 ביום שלמחרת. כלומר 24 שעות ו-58 דקות.

שעת פתיחת הצום בבאר-שבע היא 17:07 וסיומה בשעה 18:02 ביום שלמחרת כלומר 24 שעות ו-55 דקות.

לעומת זאת (והנה מגיעה השערוריה), שעת פתיחת הצום בירושלים היא ב- 16:49 וסיומה בשעה 18:00 ביום שלמחרת. כלומר הירושלמים צמים 25 שעות ו-11 דקות, כרבע שעה יותר ממקומות אחרים בארץ. למה מה קרה?

לא שלא מגיע לירושלמים לצום יותר (כי מגיע להם) ובכל זאת הקורא התמים צריך לשאול את עצמו מדוע המרחק הקצר בין ירושלים לתל-אביב שווה 15 דקות צום נוספות (ומדוע הוא תמים)? מי אחראי על השערוריה? האם אלוהים מודע לנושא?

40 מחשבות על “הירושלמים צמים יותר

  1. מסכנים… כאילו שלגור בירושלים זה לא עונש מספיק, הם גם נאלצים לצום רבע שעה יותר.
    אגב, בליסה היסטרית ביום כיפור זו תופעה פסיכולוגוית מוכרת. המהדרין החלו השנה בבליסת יתר כבר ביום ששי, כדי לחזק נפשם לקראת הבליסה הרצינית הצפויה.

  2. בא לי את הקלמרי המטוגן שמגישים באחד הברים היותר מפורסמים בעיר הזאת (חחח להיות בר מפורסם בירושלים… זו ממש ההגדרה של "ראש לשועלים").

  3. בירושלים תמיד השבת נכנסת מוקדם יותר מכל שאר המקומות, בכרבע שעה. יום כיפור לא יוצא מן הכלל.
    בשבתות רגילות באקסטרה הזה אפשר עוד "להגניב" משהו שלא מספיקים לעשות לפני ההשבתה הסופית.

  4. ההסבר למה פשוט…
    בירושלים מחמירים יותר, זה הכל (כי זו עיר קדושה, אם תתעקש על למה ללמה).

    בדיוק כפי שהשבת היא לא 25 שעות, אלא בקירוב 24 ולוקחים מקדמי ביטחון של חצי שעה לכאן ולכאן, כך יום כיפור. בירושלים הם פשוט מחמירים יותר.

  5. יובל. קודם כל, בעיה"ק ב"ב מכניסים את השבת פעמיים. פעם לפי שעון ירושלים ופעם לפי שעון תל אביב. אני, בהיותי החילונית הכופרת שאני חשבתי בשבתות הראשונות שהצפירה הראשונה היא צפירת הכנה והשניה היא צפירת כניסת השבת, קצת כמו הספירה לקבלת המ"מ (סגנו של אלוהים) בטירונות, אבל אז העמידו אותי על טעותי. (האמת היא שבשבועות הראשונים חשבתי שיש מלחמה, רק אח"כ גיליתי שזו צפירת שבת ואחרי כמעט שנה הסבירו לי את עניין הרבע שעה).

    ודבר שני, הם ירושלמים. הם יגידו שהם צדיקים, אני אגיד שמגיע להם. יש להם הרבה יותר על מה לכפר.

    ודנדוש, לא יודעת כמה הבר הזה מפורסם (בכל זאת ירושלמים) אבל עשית לי דודה מטורפת לסקאלופס שאכלתי שם

  6. השם ישמור, איך את מדברת. העיר הזאת כל כך כבדה עלי, ברגע שאני נכנסת לעיר מתיישבות לי על הכתפיים 2000 שנות גלות ו50 שנות ציונות ואני מתחילה להתכווץ וללכת לאט. לא ולא, בלונדות ירושלמיות הן אוקסימורון.

    סתם יצא לי להיות שם די הרבה בשנתיים האחרונות, בגלל איזה פרוייקט שהשתתפתי בו ועוד כמה עניינים וכמה כבר אפשר לאכול בהילל?

  7. לא. נולדתי בכפ"ס, קצת צפון לפני ובמהלך הצבא, אח"כ ת"א, עכשיו, כמו שחדי העין יוכלו להבחין, הנסיבות גלגלו אותי לפאתי בני ברק.

  8. עידן, אחרי שנה וחצי בירושלים, כולל מערכות יחסים עם כמה מגברי העיר, אני מרשה לעצמ לחלוק עליה בנימוס.

  9. דנדוש, גברים תל אביבים הם זן אחר לגמרי. מין חדש שאינו בר השוואה.קפיצה (או יש שיאמרו נפילה) אבולוציונית.

  10. כרגיל, היא קראה את מחשבותי. ובעניין המפחיד, אתם כבר צריכים לדעת שאני נושכת רק את מי שמבקש יפה.

  11. כרגיל, כשהגעתי לסוף רשימת הטוקבקים, התחרטתי.

    יובל, תודה, בדיוק תהיתי מתי נגמר העוצר.

  12. מוזר שאף אחד לא העלה את זה פה עד כה (אולי כי דנדוש ובלונדה היו עסוקות בעולםהפנימי שלהן) אבל עיה"ק פתח תקווה, למרות שלא תמצא את זה בכתובים, מאמצת באורח קבע את שעות כניסת ויציאת השבת של ירושלים.
    להרגיש צדיקים יותר או משהו.
    מסכנים באמת, גם לא קיימים וגם צמים יותר.

  13. מוסיף, לא יודע איפה אתה למדת ספרות עברית, אבל אצלי בבי"ס (למרות שזה היה מזמן) יצאו מיפו חמשת הרוכבים.
    יפו. לא ירושלים.
    אם הם היו יוצאים מירושלים הם היו מגיעים רק בערב ואז זה טבעי שציפורים אינן שרות. במיוחד במקום שלא קיים.

  14. ברק – למרות שאתה צודק (בקשר לשיר) אתה טועה (בקשר לעובדות ההיסטוריות) – מייסדי פתח תקווה הגיעו מירושלים. סביר להניח שהשיר הוא חלק ממנגנון הדיסאינפורמציה שמפעילה "המדינה" בהקשר של "פתח-תקוה".

  15. למי שרוצה לדעת מה השורש האמיתי של העניין:
    http://tinyurl.com/on4cg

    ודנדוש, אם הייתי יודע שקלמרי עושים לך את זה הייתי מזמין אותך לפסטיבל פירות הים שהיה בביתי (שבירושלים) בערב יום כיפור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *