העיקרון השביעי

הבלונדינית הסודית שלחה לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות את הקישור הזה לוואלה בו מופיע טקסט של אחד בועז שלום, מטפל הוליסטי שעל פי כותרת המשנה "מציע לכם לקחת ביס גדול ועסיסי מפרי עץ הדעת ולהתפקח – 7 עקרונות לחיים יפים ומאושרים". בסדר.

הבעיה היחידה היא שהטקסט מכיל רק 6 עקרונות לחיים יפים ומאושרים.

יש שתי אפשרויות: או שבוואלה לא יודעים לספור (מה שנשמע לי מאוד הגיוני) או שהעיקרון השביעי הוא עיקרון סודי. מהו העיקרון הסודי? הממממ, תעלומה.

20 מחשבות על “העיקרון השביעי

  1. ר"ש: לא מזל כזה גדול. בראשית ג' ה': "כִּי יֹדֵעַ אֱלֹהִים כִּי בְּיוֹם אֲכָלְכֶם מִמֶּנּוּ וְנִפְקְחוּ עֵינֵיכֶם". מסתבר שאחרי שאוכלים מפרי עץ הדעת, מתפקחים ולא מתפכחים.

  2. וחוץ מזה, כנראה שלא קראת לעומק את האמת המוחלטת שהועברה בכתבה, ובעיקר במשפט הסיום שלה: "ומי שמתלונן אינו רואה את המהות". ועל זה אומרים אצלנו בפולניה: לא באנו להנות.

  3. ר"ש: יכול להיות שהוא לא התכוון, אבל הוא צודק. התפקחות, לפי מילון ספיר: 1. התפתחות כשרון לנהוג בתבונה כדי שלא להכשל מתוך תמימות, החכמה; 2. (בימי הביניים) התחדשות חוש הראייה או השמיעה.

  4. טוב, הדיון הלשוני הגיע לכזאת רמת טרחנות שאני לא יכול להתאפק מלהעיר שבמרבית המקרים "להתפ(ק|כ)ח" הוא דווקא כן פועל – מבחינה תחבירית, הוא מקבל משלימי פועל ולא משלימי שם: מושא ("להתפכח מאשליות") או תארים (תיאור אופן: "להתפכח בשמחה", נניח).

  5. רועי, רק לשני אנשים בקונצרן הזה יש זכות להוציא חוזים, והם מרמ ואני. לא אתה. אני אחזור שוב, מרמ ואני! וזהו!

  6. רגע אני היחיד שקרא את זה ?
    "ויתור לעצמך הוא גדולה, המראה כי אהבתך לעצמך גוברת על עקרונות וציפיות". זה מופיע במאמר שמפרט 6 (ד"א, וואלה כבר תיקנו את הכותרת) *עקרונות* לחיים מאושרים.
    אנחנו יכולים פשוט לוותר לעצמנו על הקריאה, כי זה מראה שאנחנו אוהבים את עצמנו…

  7. לא, זה פשוט עקרון מיסטי. כל התרבות המערבית התפתחה מחרדת הדי-גאמה, העדרה של האות ו' מן היוונית. היתה פעם אות כזו – לרודוס קראו פעם ורודוס – אבל לא נכנס לזה. העניין הוא שהן ו' והן די-גאמה שתיהן מניינן שש, ודי לחכימא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *