בדיקת מקוריות

אין ספק שהדבר הכי מציק שמיקרוסופט פיתחה בשנים האחרונות הוא ה-WGA, מערכת שבודקת את המקוריות של מערכת ההפעלה שאם היא מגלה שהיא לא מקורית, היא מציקה לך עד שבא לך למות. עכשיו מסתבר שבויסטה תשולב אותה המערכת גם לבדיקת אופיס. אם מיקרוסופט תגלה שהאופיס שלכם לא מקורי, היא תשלח אליכם חזרה את קליפי. תודו שאין עונש גרוע מזה.

קליפי

ואני אומר, למה להסתפק רק באופיס? בואו נעשה בדיקת מקוריות גם לדברים נוספים. לדוגמה, למכונית שלך. אם במקרה יש שם איזשהי תוספת שלא פותחה על ידי היצרן, האוטו יתחיל לצפצף אחת לקילומטר. אני בכלל מציע שבכל פעם שמפעילים את המחשב יהיה צורך להתקשר למיקרוסופט, להזדהות, לתת בדיקת שתן ולעבור בדיקה רקטאלית. מה יש? על הדרך.

42 מחשבות על “בדיקת מקוריות

  1. לא אמרתי שכל משתמשי לינוקס הם אומואים.

    רועי, התקנת לינוקס לא דורשת זמן או מאמץ, למעשה, על מחשב שלוקח שעה וחצי להתקין בו חלונות בלי עדכונים ובלי שום דבר אחר, התקנת לינוקס תיקח לך פחות מרבע שעה.

  2. וכמה זמן לדעתך ייקח לבנאדם שלא מבין במחשבים להעביר קובץ ממחיצה אחת לאחרת, בחלונות, ובלינוקס?

  3. אז תגרור ותשליך את עצמך מעולם הפנטזיות לעולם האמיתי, מרמ. לינוקס היא לא מערכת הפעלה למשתמש הביתי, והיא לעולם לא תהיה כזאת. ומה זה קשור לפוסט של יובל רק לינוס יודע.

  4. בן אדם שלא מבין במחשבים לא ידע מה זאת מחיצה, או למה הוא צריך להעביר קובץ מאחת לשניה. למרות זאת, אני חושב שלינוקס לא יכולה לשמש כיום את האדם הפשוט (באשמתה או שלא), ושגם לינוס לא יודע איך זה קשור לפוסט.

  5. תסתכלו איך הדיון התפתח במקום לשאול שאלות.

    קבוע בריבוע, אני מפנה אליך את אותה שאלה: השתמשת פעם בחיים שלך בלינוקס?

    (אם כן באיזו הפצה?)

  6. אני השתמשתי באובונטו, וזה לא גרירה, מה שבווינדוז זה גרירה ושחרור פשוט יכול להיהפך בלינוקס לעשרות פקודות בשורת הפקודה.

  7. אובנטו.
    עד עכשיו לא הצלחתי להתקין wine אולי בגלל שיש לי 64 ביט. כל הנגנים דפוקים (mplayer עובד טוב יותר כשהוא מומר לוינדוס).
    אי אפשר לראות את התצוגה על שני מסכים (dual screen) בלי להתעסק בקוד ובכלל להתקין תוכנות בכל דרך אחרת פשוט לא ימשיך לאורך זמן.
    בסופו של דבר לינוקס יכול להיות סבבה והכל אבל בטוח צריך מתישהו לשלוף את המקלדת ולהתחיל להקליד פקודות. לכן היא לא לכל אחד.

  8. תגובה זאת נכתבת מתוך דביאן. אני משתמש לינוקס מרוצה, ולא מאתמול. אבל, אני לא משתמש פשוט.

  9. דווקא להעביר קובץ כן אצלחתי בגרירה. אבל לא למחיצה כי בכל זאת זה NTFS אז לינוקס לא מכיר ולא יודע לכתוב.

  10. לנושא הדיון האמיתי –

    עד היום לא מצאתי סיבה אחת לעבור לויסטה: כל עמודי התווך של ויסטה לא קיימים: WinFS (שכנראה תפותח רק לגרסה הבאה של חלונות), WCF/Indigo שכבר קיימת בשביל Windows XP ועוד.

    אני כיום מרוצה מ-Windows XP – יש לי את הלפטופ שלי כבר שנתיים, לא הייתי צריך לפרמט אפילו פעם אחת וכל שלושת הפעמים שראיתי מסך כחול היו בגלל בעיות חומרה (המחשב התחמם יותר מדי).

    הסיבה היחידה שלי להשתמש בלינוקס היא כי בתארים של מדעי המחשב צריך לפעמים לכתוב דברים על יוניקס וגם ככה אני הולך להריץ קסובונטו תחת VMWare ולא באמת להחליף את Windows.

  11. אה, כן, שכחתי את חלק מהפואנטה שלי – עד שאני אהיה חייב לעבור לויסטה (כמה שנים אחרי שהיא תצא), אני מניח שכבר ימצאו בערך עשר דרכים לעקוף את WGA של אופיס, אז מה אכפת לי. 🙂

  12. אוקי, אחד אחד:
    1. רועי: או שאתה אדיוט בצורה יוצאת מגדר הרגיל או שאתה משקר, בכל הגרסאות של אובונטו קיימים מנהלי קבצים גרפיים, לא סתם ההפצה נקראת "לינוקס לאנשים", אני מוכן להתקין מהקופסא (בלי לשנות שום דבר במהלך ההתקנה) ולהוכיח את זה לכל מי שיחפוץ בכך.
    2. ירדן: כניסה למנהל החבילות ובחירה בwine. אם אני לא טועה יש לאובונטו גרסא ל64 ביט, אבל בזה אני באמת לא בטוח. בכל מקרה wine היא תוכנה ספציפית, זה כמו שתגיד שלא הצלחת להתקין word ולכן חלונות דפוק. התקנת תוכנות בלינוקס היא הרבה יותר פשוטה מבחלונות, פשוט נכנסים למנהל החבילות וכותבים את שם התוכנה.
    אני משתמש בנגן amarok, עובד מצויין ויציב, עם רשימות השמעה, תחנות רדיו אינטרנט מובנות, סקינים ובכלל כל מה שצריך בנגן. גם xmms טובה לאוהבי המנימליזם (שאני לא נמנה עליהם).
    עבודה עם שני מסכים עוד לא ניסיתי ואני לא רואה למה זה נחוץ, אבל כאן במנדריבה יש לי אפשרות ניהול של זה בלוח הבקרה, אז אני יודע שזה נתמך.

    כשאני התחלתי להתעסק בלינוקס הפקודה היחידה שהכרתי זה ping (וגם רץ לי שוב ושוב כי כתבתי כמו בחלונות ולא עשיתי -c), והייתה לי מערכת עובדת מהר מאוד, ובינתיים פחות התעסקות בנושאים טכניים מחלונות.

    NTFS זה תקן ששייך למיקרוסופט, אתה לא יכול לצפות מלינוקס לכתוב ולקרוא NTFS אם לא שיחררו שום מסמך. ובכל זאת כל הפצה שמכבדת את עצמה יודעת לקרוא NTFS בדיפולט ועם הרבה מאוד התעסקות וקצת סיכון למידע אפשר גם לכתוב לNTFS (בעזרת captive).

    בכלל, אני ממליץ על מנדריבה, או בגרסאתה העברית "אחד", לכשתצא גרסאת 2007 (אולי כבר יש בטא, לא יודע).

    את אובונטו אני לא אוהב בגלל הגימור הגרוע, בעיקר הממשק העברי החצי גמור שנותן להפצה מראה חובבני ביותר. אבל עדיין- יותר טוב מחלונות 🙂

  13. …אשתו של רוני באה לבדוק למה בעלה לא עונה לה, ומגלה כי הוא נרדם על המקלדת! האם הטיפול השוטף בעולל בן החודשיים עייפה אותו עד כדי כך? האם זה העבודה שעליו להגיש ללימודים? רגע… הוא בדיוק עשה משהו לפני שנרדם… מה זה על המסך? מ-א-ב-ד ת-מ-ל-….. מה זה? ל-י-נ-ו-ק-ס…. חחחחחחרחחרחרחרחחרחרחרחחרררחחח…..

    [זה מזכיר לי את הקטע ממונטי פייטון על הבדיחה הקטלנית ביותר בעולם]

  14. יובל, אל תתבכיין. אם יש לך עותק חוקי של חלונות, אתה פטור מהנדנודים.
    אם יש לך עותק לא חוקי (כמו כולנו) – סבול בשקט וחפש דרכים לעקוף את זה.

  15. MrM, טעיתי, היה לי את אחד, והוא היה מאוד מעצבן. אם אתה כזה מבין, אולי אתה יכול לעזור לי- אחרי שהתקנתי את האחד, והסרתי אותו, עד עכשיו מופיע לי ה BOOT SCREEN, ואני לא רוצה שהוא יופיע. יש לך מושג איך?

  16. אני רק מקווה עבור מיקרוסופט שהם לא ישלבו בטעות תוכנה לבדיקת מקוריות (של הפיתוחים שלהם) במערכת ההפעלה.

    אם הם יעשו את זה, שום דבר לא יעבוד. כל תוכנה או תוספת שהם יציעו לא יהיו מקוריים. אחרי הכול, אפילו את הרעיון הזה שלהם הם לקחו ממקום אחר: מהסופרמרקטים בארץ שבודקים לך את הקבלה כאשר אתה יוצא מהם (דעו שהתם לא חייבים להציג אותה). כלומר, יש לך משהו בייד, לא ראינו שאתה גונב, אבל הי, יש הרבה גנבים, אז בו ותכיח שאתה לא אחד מהם.

  17. כל הפטנטים של בדיקת החוקיות של ווינדוס באמת יעילות בערך כמו השומר בסופר שיכול (עלק) לבדוק 378 מוצרים בעגלה מול החשבונית תוך שניה.
    קל ומומלץ לעקוף את שניהם.

  18. רועי – אם יש לך דיסק התקנה מקורי של XP, הכנס אותו אל תוך הכונן ואתחל ממנו. בשלב מסויים (עוד בהתחלה) תופיע הודעה שאם אתה רוצה לבצע שיחזור ללחוץ על R (נדמה לי). בצע זאת וכאשר תגיע למשהו שנראה כמו דוס הקלד לעצמך format mbr, זה ישחזר את מחיצת הבוט הראשית של הכונן שלך והיות ואתה עושה את זה עם דיסק של חלונות – זה ישוחזר בהתאם.

    MRM – לקרוא לאנשים אידיוטים או שקרנים, ובכלל – לתקוף אנשים, לא יוביל אותך לשום מקום. נכון, אתה בחור חכם הצלחת להתמודד עם לינוקס – כל הכבוד – מחיאות כפיים.
    אני משתמש בלינוקס הן על הנייד שלי והן על הנייח שלי – אובונטו בשניהם (וכן, אני מכיר את עמדתך באשר להפצה הזו). למרות שאני מסתדר איתה מצויין (וגם עם שאר הלינוקסים האחרים לצורך הדיון) אני עדיין לא אלך ואתקין את המערכת הזו לאחיי או הוריי. למה? כי עד כמה שהמערכת הזו מתאימה למשתמש הביתי שמוכן ללמוד ולהשקיע בה, היא עדיין לא בשלב בשלות בשביל המשתמש הביתי הפשוט – להלן הוריי ואחיי.
    אמא שלי צריכה IE. למה? ככה! כי האתרים בהם היא משתמשת עדיין לא תומכים בשוא"ש. אתה חושב שללכת ולהסביר לה איך לטעון את IE בעזרת אמולטור זה מה שמעניין אותה? מבחינתה האינטרנט לא עובד כמו שצריך, והפירוש המיידי של זה – טלפון נזעם אליי עם קריאת הצילו האינטרנט לא עובד שתסתיים בשיחת תמיכה של שעה וחצי ועוד שעה וחצי בשביל נסיעה הלוך וחזור לביתם על מנת לטפל בנושא.
    יכול מאוד להיות שזה עניין של חינוך, אולי אם מערכת החינוך הייתה מעדיפה ללמד לינוקס ולא חלונות המצב היה נראה שונה. לא בטוח שהיום או מחר – אבל בטווח של 5-10 שנים, העסק היה נראה אחרת. אבל לא כך המצב, וזה שאתה מסתדר יפה עם לינוקס עדיין לא מעניק לך את הפריווילגיה לצעוק שקרנים, אידיוטים ולהתלהם באופן כללי.

    מקווה שנהנית באילת.

  19. ניצן- מי שלא מצליח לעשות גרור והשלך הוא אדיוט ומי שלא ניסה לעשות או ניסה והצליח ואומר שהוא לא הצליח הוא שקרן- כך או כך זה לא מוביל אותי לשום מקום, כי זה ויכוח שאין לי שום אינטרס לנצח בו- לא אכפת לי מה יש לאנשים על המחשב.

    זה שהאתרים לא תואמים לתקנים זה לא בעיה של מערכת ההפעלה- זו בעיה של האתרים.
    אתה לא יכול להאשים את המערכת בבעיות של האתרים ואז להגיד שבגלל זה היא לא טובה- אני מסכים איתך שזה מעצבן, אבל אם אמא שלך צריכה אקספלורר בשביל לראות אתר מסויים זה לא הופך את לינוקס לפחות טובה- זה הופך את בעל האתר לאדם שפשוט מחליט מראש למחוק קהל יעד שלם.

    אני לא מתקין לינוקס במחשבים של בני המשפחה לא בגלל שהם לא יכולים להתמודד עם השינוי בסביבת העבודה, אלא בגלל שהם מפחדים מהשינוי הזה- אבא שלי קרא לי בהיסטריה אחרי שהחלפתי לו את הצבע של שורת המשימות בXP (ברצינות!). משתמש ביתי ממוצע יכול להתקין לינוקס מהקופסא בלי לכתוב תו אחד בשורת הפקודה ולעבוד בכל תחום חוץ ממשחקים בלי לדעת איך נראה חלון הטרמינל (זה בעייתי בגלל שצריך להתקין את הדרייברים הקנייניים של כרטיס המסך וחברות החומרה לא ששות לשחרר אותם תחת קוד פתוח אז דרושה הרבה עבודה מהטרמינל- אבל שוב, זו לא בעיה של המערכת- היא מצידה מציעה דרייברים גנריים לכל חומרה אפשרית כמעט).

  20. MRM – מי שלא מצליח לעשות גרור והשלך הוא לא בהכרח אידיוט – יכול להיות שפשוט אין לו הרשאות על אחת מהספריות. אז נכון שאפשר לעבור למצב משתמש על, אבל לא לכל אחד אני אתן גישה לסיסמא הזו, לא משנה עד כמה אני סומך עליו. זה עדיין לא הופך אותו לאידיוט או לשקרן. גם אני עם כל שנות הניסיון שלי עדיין טועה בקטנות פה ושם וכל פעם מתעצבן מחדש. בסוף אני פותח טרמינל ועובד כמו שאני רגיל.

    התקנה היום היא גרפית, או קרובה לזה (אם בחרת באובונטו) ועם זה אין בעיה. הבעיה מתחילה אחר כך. רוצה כרטיס רשת אלחוטי – תקנפג אותו, רוצה להחליף דרייבר תצוגה של הכרטיס מסך – תחפש אותו. רוצה XGL תתחיל לערוך קבצים ותשבור את הראש, ואת זה אומר משתמש לינוקס מרוצה ומנוסה ולא אמא שלי.

    באשר לאתרים וכ' – אם אני צריך לנסוע הביתה בדרך חתחתים – אני לפחות אדאג שיהיה לי ג'יפ טוב ולא פיאט חבוטה. במילים אחרות – אם האתר לא עובד בשו"אש ואני צריך להשתמש בו (אני לא מדבר איתך על לבחור בין YNET ל NRG או פורומים נענע או פורומים של תפוז – אלא אתר שאני צריך להשתמש בו) אז אני אשתמש באקספלורר – וכל ההסברים על זה שהאתר אשם, מיקרוסופט אשמה וכדומה – לא תעזור לך בגלל שהמצב הסופי הוא זה שתיארתי והוא מצב שמחייב אותי בחלונות בסופו של דבר.

  21. משתמש ביתי לא יתקין XGL על מערכת ההפעלה המותקנת שלו אלא יוריד הפצה עם XGL.
    יש הפצות שבאות עם דרייברים לכרטיסי רשת אלחוטיים *שיעול*מנדריבה*שיעול* ולכל הכרטיסים אפשר להשתמש בדרייבר לחלונות עם ndiswrapper, גם לאלה שאין להם דרייבר חופשי. (ואל תקפצו לי, עושים את זה דרך ממשק גרפי, וזה יותר פשוט מהתקנת הפרקינסון של חלונות כי המערכת פותחת את הEXE לבד).

    אם אין לו הרשאות במשתמש אז או שהוא לא התקין את המערכת או שזו מחיצת NTFS, כי הרוט מונע גישה רק לקבצי מערכת (ולא כמו בויסטה, לכל קיצור דרך על שולחן העבודה).

    כבר אמרתי שדרייבר קנייני של כרטיס מסך הוא כן בעיה, אתה לא צריך לחזור לי על הדברים.

    ואתה חוזר שוב ושוב על אותה טענה ואני אומר לך שוב- אתה לא יכול להאשים את המערכת בבעיות של האתר- אם אתה ממש ממש צריך אותו זה עדיין לא הופך את לינוקס לבעייתית אלא את האתר שלקוח שצריך אותו צריך או לגנוב או לשלם 200$.

    ואם ההפצה שלך כזו בעייתית כנראה שאתה צריך להפסיק להשתמש בה.

  22. MRM – אתה מחרטט. לא אמרתי שהלינוקס לא בסדר, אמרתי שהוא עדיין לא מתאים לכל משתמש בייתי. הסיבה – חלק מהאתרים שמשתמש בייתי זקוק להם עדיין זקוקים לאקספלורר. זה לא כל הסיבות כמובן, אבל זו דוגמא. דוגמא טובה מאוד אפילו.

    רוגל – תשובה מצויינת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *