לא מצחיק

קומדי סנטרל, שעד עתה הניחה לחובבי התוכניות שלה להעלות ולהוריד קטעים מתוכם ביוטיוב, החליטה שמספיק ודי, ושהחגיגה צריכה להפסק. למה? ככה. מי שניסה לצפות בקליפים מהדיילי שואו או מסאות'פארק, נתקל בהודעה המרגשת הבאה:

שזה, בתרגום מעורדינית, "קומדי סנטרל הודיעה שתתבע לנו את המכנסיים, אם לא נסיר את הקליפים הפיראטיים, כולל התוכי על הכתף והרטייה". גוגלטיוב מחויבת להוריד קליפים לפי דרישה, וצפויה לה עוד עבודה רבה בנושא – למרות שקליפי הקומדי סנטרל אוזלים בזריזות מיוטיוב, ניתן עדיין לצפות בלא מעט מהם.

מעציב לראות חברה שהתייחסה בשוויון נפש לקטעים היוטיוביים, ואפילו עלצה למראה הפופולריות אותה צברה, הופכת לאבירת זכויות היוצרים, ונאבקת במעריצים שלה עצמה. צודקים? אולי, אבל לא ממש חכמים.

16 מחשבות על “לא מצחיק

  1. תמר,
    אני ממש לא מסכים. אבל ממש, כן?!.
    אפשר להשוות את את לרשיון CC, כל עוד שאתם לא עושים מזה כסף, תמשיכו.
    וההגיון ברור(לי בכל אופן) לתת לזוג צעירים להשתמש בתוכן שלך, זה סבבה. לתת לחברה שהשווי והמחזור שלה גדולים ממך בכמה סדרי גודל לעשות כסף על חשבון התוכן שלך , לזה יש שם אחר לגמרי.

  2. אחד – מאוד קל להגיד ליוטיוב להסיר את התכנים. מועיל יותר היה ליזום שיחות עם האתר, לבדוק כיצד יוכלו כולם להרוויח מהפופולריות של הסרטים – פירסום ממוקד בצמוד לקליפים, למשל.
    אסור לשכוח שחברות ההפקה מרוויחות לא מעט מהחשיפה לה הן זוכות, חשיפה שגוררת רייטינג, שגורר רווחים. הרי מי שרוצה להגיע לקליפים – יגיע (ביטורנט, מישהו?), ועדיף היה למנף את הפופולריות למקום ממנו יוכלו להרוויח, במקום לנקוט בגישה מסורתית וסגורה, ולנסות לחסום את הגישה לתכנים.

  3. תמר,
    גם לי זה חבל. עם זאת –

    1. יוטיוב הורידה תכנים מסוג זה הרבה לפני הרכישה. יכול להיות, והגיוני, שהעמדות מוקשחות כרגע, אבל זה שומדברחדשבתחת של השמש.
    2. לא יוטיוב ולא גוגל ולא קומדי סנטרל טיפשים – אין לי ספק שהם ימצאו במשותף איך לקפטל את דור היוטיוב עם תכנים של קומדי סנטרל, ושהתכנים יחזרו בצורה זו או אחרת.
    3. היית מעדיפה שהם יתחילו להוריד תכנים או ירדו תחת הוראת בית משפט? כי זה היה קורה אם הם היו מתחכמים. הם גם לא היו רואים שקל אם גוגל או כל אחד אחר היה רואה שהם מעזים ללכת על הצד השחור של הקו האפור.

    כל התכנים – ה כ ל קיים ברשת. יוטיוב זו נוחות באיכות גרועה. אם את ואחרים רוצים תכנים של קומדי סנטרל ובכלל – utorrent מאפשר להוריד תוכן ברסס באופן אוט'. אני רק מתאר לעצמי לקום כל בוקר לדיילי שואו חדש. אולי אני צריך לנסות את זה. מממ.. מממ… [חיקוי גרוע של ג'ון סטיוארט חוכך (זו המילה שאני מחפש?) בסנטרו]

  4. משהו השתבש בלינק לבלוג של התאומות דמרי. אנא תקנו.
    תודה .

    נ.ב זה יותר מצחיק מבוראט, אז נא להזדרז. שוב תודה.

  5. תמר,
    אני לא אתפלא אם יזמו את השיחות בקרוב, אבל בעולם שמנוהל ע"י עו"ד יש חשיבות רבה למראית עין של הגנה על זכויותיך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *