זו הרווווווח

צר לי שזה הפוסט השני היום בענייני הטוש אבל היה לי ממש קשה להתעלם מהידיעה הזו.

בלי מזוודה

ראשית אני מוצא את העובדה שבטוש בחרו להציב את הידיעה הזו בראש העמוד כמוזרה, בלשון המעטה וזאת בהתחשב בכך שהיא עוסקת בכך שעוזריו של הירשזון הגיעו ללוס-אנג’לס בלי המזוודות שלהם. אבל גם הטקסט של הידיעה, הוא איך לומר, הזוי.

בטקסט מוסבר שהמזוודות לא הועלו על המטוס בגלל הרוח. אה?

מחברת אל על נמסר בתגובה: “עקב רוחות חזקות בנתיב ללוס אנג’לס, זמן הטיסה הישירה של אל על התארך מאוד ועבר את זמן הטיסה המותר על פי החוק. על מנת לעמוד במגבלות החוק, נדרשה חברת אל על להטיס את המטוס במהירות גבוהה יותר ולשם כך להוריד משקל ולהוסיף דלק. על כן, נאלצה חברת אל על להעביר חלק מהכבודה לטיסה מקבילה לניו יורק ומשם בטיסת המשך ללוס אנג’לס”.

רגע. אם אני מבין נכון באל-על גילו שיש רוחות חזקות בנתיב ללוס-אנג’לס. אוקיי. אז בגלל הרוחות החזקות זמן הטיסה התארך, ולכן המטוס טס במהירות גבוהה יותר ולכן הוריד משקל והוסיף דלק, ולכן “הכבודה” (פחחח) הועברה לטיסה לניו-יורק.

כמה שאלות:

1. את העניין של הרוחות, הם לא ידעו קודם? כלומר לא יכלו לומר לנוסעים שזה המצב ולכן המזוודות יגיעו באיחור? זה סוד שיש רוח בשמיים?
2. המטוס יכול לטוס מהר יותר? WTF? אנשים טסים 12 שעות לניו-יורק כי ככה זה ופתאום מגלים לי שהמטוס יכול לטוס מהר יותר? כמה מהר יותר? למה תמיד הוא לא טס מהר יותר? למה לא מגדילים לו את מיכל הדלק כדי שתמיד יטוס מהר?
3. מה זה החרטא הזה?

23 מחשבות על “זו הרווווווח

  1. 1. אף אחד לא יודע איפה ומתי הרוחות יתקפו זה הכל על טבעי ומאוד מאוד ניו’ אייג’
    2. האמת היא שכל מטוס הוא קונקורד בתחפושת, זה הכל קנוניה
    3. זה אלעל מה אתה מצפה?

  2. בוא נאמר ככה: אם אני טס ללוס-אנג’לס 18 שעות ושומע מנציג אל-על שהמזוודה שלי לא הגיעה בגלל הרוח, כדאי שאל-על ישלחו מישהו שיחליף את נציג אל-על בלוס-אנג’לס. הנציג הנוכחי יהיה קצת חולה כמה ימים.

  3. יו”ר אתה יודע,אם המשקל של הנוסעים יהיה במציאות 60 ק”ג אז הוא יטוס מהר.
    בפועל הישראלים שמנים,120 ק”ג,לכן אם תקח את המשקל הכולל ותחלק בגרביטציה תקבל מהירות פחותה.זאת הסיבה.
    הפעם הבאתי לכם אותה בפיזיקה.

  4. אמרה הויקיפדיה:

    “By agreement with the International Civil Aviation Organization, there are two national weather centres (in U.S.A. and U.K.) which provide worldwide weather forecasts for civil aviation in a format known as GRIB weather. These forecasts are generally issued every 6 hours, and cover the next 36 hours at intervals of 6 hours. Each 6-hour forecast covers the whole world using gridpoints located at intervals of 75 miles or less. At each grid point the weather (wind speed, wind direction, air temperature) is supplied at 9 different heights ranging from about 4,500 feet up to about 55,000 feet …

    The particular route to be flown determines the ground distance to cover, while winds on that route determine the air distance to be flown. Each inter-waypoint portion of an airway may have different rules as to which flight levels may be used. Total aircraft weight at any point determines the highest flight level which can be used. Cruising at a higher flight level generally requires less fuel than at a lower flight level, but extra climb fuel may be needed to get up to the higher flight level …

    The rate of fuel consumption for aircraft engines depends on: air temperature, height as measured by air pressure, aircraft weight, aircraft speed relative to the air …”

    http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_planning

  5. אני חושב שאתה יודע שזה יום חדשות חלש כשהכותרת הראשית היא על מזוודות שעוקבו בגלל הרוח, אולי מחר ייכתבו על התעקבות בפקק של המזכירה של יולי תמיר?

  6. המטוס טס יחסית לאויר שסביבו. כאשר יש רוחות נגדיות, הוא צריך לטוס מהר יותר, כדי להגיע באותו זמן. אם הוא היה טס מהר יותר גם אם אין רוחות נגדיות, אולי היית מגיע מהר יותר, אבל צריכת הדלק היתה גבוהה יותר, וכרטיס הטיסה שלך היה עולה יותר.

  7. הבן שלו טס ב BMW גם בלי מזוודות?
    ואולי אני בכלל טועה בשיוך,
    ומצד שלישי,
    מזוודות שלי שלא נמצאו מעולם
    לא שולחות לי ד”ש דרך העיתון.

  8. ר”ש – כרגיל אתה קטנוני. ממש קטנוני. טסים אנשים “להשתתף בטקס הפתיחה החגיגי של כנס האירגונים היהודים בארה”ב, ה-GA” – ואתה לא מבין את החשיבות של העניין.

    שכחת מה זה להיות יהודי.

  9. בטיסה האחרונה שלי לארץ המטוס יצא באיחור בגלל תקלה, והטייס התנצל ברמקול ואמר שבגלל האיחור הוא קיבל אישור לטוס בנתיב מהיר יותר מהמתוכנן. וזה לא היה אל-על, זה היה לופטהאנזה.

  10. יובל, אני מתפלא עליך.

    1. הם ידעו שיש רוחות נגדיות. לכן הם החליטו להשאיר את המזוודות ולפנות משקל לדלק נוסף שהם יצטרכו כפי שיוסבר בסעיף 2.

    2. המטוס יכול לטוס מהר יותר אבל הוא הכי יעיל במהירות המקובלת של 900 קמ”ש (אם אני לא טועה). כדי לטוס ב-900 קמ”ש כשיש לך רוח נגדית אתה צריך “ללחוץ על הגז” קצת יותר ולכן להשתמש ביותר דלק. לכן אתה צריך יותר דלק והמזוודה שלך טסה במטוס אחר.

    3. לשים את זה בראש העמוד בטוש זו אכן חרטא נוראית. מחר הם יכתבו שבטיסת ישראייר מישראל לגרמניה שמו את הסרט “המפיקים” (קרה לי, בחיי. וזה לא היה הדבר הכי מצחיק בטיסה הזאת).

  11. תמיד יש חדשות.
    ואם אין – נטוס מהר כדי שיהיו.

    וכמובן, ברוח (…) הימים האחרונים, תמיד ניתן לטעון שהרוחות הבלתי צפויות היו רוחות קודש, ואולי אפילו כמחאה על מצעד הגאווה.

  12. ואם לעובדים יהיו עוד בעיות עם הירשזון, יש סיכוי שהם ישתמשו במזוודות של החבר’ה בתור מעצורים?

  13. נו, ומותר לנסוע בכביש קצת מהר מדי כדי לעקוף מישהו, אנחנו מתלוננים שאי אפשר דרך קבע לנסוע קצת יותר מדי?

    אה, כן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: