שמה!

חברים,

לפני יותר מחצי שנה מוסיף כתב פוסט (שאינני מוצא אותו כעת) שהוביל לפגישה. אל הפגישה, שהתקיימה במשרד של יהונתן, הגיעו כמה אנשים (וכמה השתתפו בה באמצעות שיחת ועידה) בהם גם מוסיף ואני. מהפגישה יצא שמה!

מדובר במיזם תוכן המבוסס על עורכים (קשה לדמיין קבוצה חזקה, איכותית, מסורה ומנוסה יותר מזו שהתאספה סביב שמה!) שמטרתו לחשוף את התוכן האיכותי שקיים בבלוגים (אבל לא רק) בישראל. אין כאן אלגוריתם, אין כאן אוסף של RSSים בלתי מסונן. בדיוק ההפך. יש כאן הרבה עבודת עיניים של הצוות שהחליט להשקיע בהתנדבות בפרויקט שכל כולו קידום תוכן מקורי ומעניין בעברית. אני מציע לכם להיכנס, לקרוא ולהתרשם.

יש לי עוד הרבה מה לומר אבל נשאיר זאת לשלב מאוחר יותר. ובכל זאת משפט קצר: במיזם משתתפים אנשים רבים אבל מי שבלעדיו שום דבר לא היה קורה הוא מוסיף.

39 מחשבות על “שמה!

  1. אז ברכותי:
    קולולולולו. מתחדשים.
    אני כבר הגשתי את מועמדותכם לאיש השנה ביקום.

  2. חבל שלא צירפתם את פרופ' עזיז ברק למיזם הזה.
    היה נותן לכם ייעוץ פסיכולוגי בבחירת קטעים מוצלחים.

  3. כל כך הרבה אנשים (מוכשרים? מנוסים? מסורים? נו נו), וזה כל מה שהצלחתם להוציא תחת ידיכם? הרי שקוף שמדובר בניסיון של כמה עיתונאים לעשות קופה ממיזם עלאק ווב 2.0.

  4. דבר ראשון, סחתיין! הצטרפתם (אח, גלישה בטאבים…) למיניבוקס כדף הבית שלי.
    אפעס, חבל שמיזם כל כך מבורך שחורת (כן, חורת ולא חורט…) על דגלו כתיבה איכותית, מכנה את עצמו בשם שהוא שגיאה בעברית. כל בר בי רב יודע כי ה' בסוף מילה מחליפה את הל' בתחילתה, כלומר "שמה"="לשם". ואם כן, השאלה "איפה? שמה" צורמת ועילגת.

  5. יוני – לפי התוכנית העסקית שלנו, בסביבות מאי 2007 נהיה כולנו מיליארדים מהמיזם הזה, אבל יכול להיות שזה יקרה כבר באפריל.

  6. יובל, אנסה להסביר למה לדעתי המיזם הזה לא יתרומם.

    ראיתי את רשימת האנשים האחראים ליצירתו. מדרך הטבע, מדובר בקבוצה של חברים, בעלי תחומי עניין, השקפת עולם ודעות יחסית דומות, עכברי רשת שמתעסקים כל היום וכל הלילה בנושאי התרבות הדיגיטלית (רובם לא עושים את הטעות שלך, ומשתדלים שלא להביע את דעותיהם הפוליטיות הנדושות והדי מביכות).

    אי לכך, הרשימה הארוכה והמרשימה הזו היא בעצם, כשמדברים על עריכת תכנים, בן אדם אחד. אולי אדם וחצי.

    אתה בטח תגיד שמעניין מאוד איך יוני יודע מה החבורה הזאת מצביעה בקלפי, מהן דעותיה בנושאי מדיניות, שחיתות וקפיטליזם, אבל זה יהיה רק צפוי. בסך הכל מדובר בחבורה של אנשים שחושבים שהם חושבים את הדבר הנכון, בכל נושא, וככה האתר הזה ייראה – משעמם וחד צדדי.

  7. יוני, ככל שאני מאוכזב מכך שאינך חושב שתעזר בו, אני מתרשם מיכולות ראיית העתיד שלך ומהניתוח המורכב, העמוק, היסודי והמנומק של קבוצה בת עשרה אנשים שאותם מן הסתם לא פגשת בימי חייך.

    אשתדל להשלים עם העבודה המצערת שלא תהיה אחד מבאי האתר הקבועים.
    יהיה לי קשה, אבל אתאמץ.

  8. והנה, ממש כאילו השתוקקתם להוכיח שאני צודק, הנה הטקסט שבאמצעותו הופנו קוראי "שמה" לפוסט בבלוג של ביבי:

    "הבלוג של ביבי מראה שוב שהוא מבין מאוד ב“אינטר-נט“ הזה ומציג איך התוכנית שלו פגעה רק ”לכאורה“ בחלשים ואיך בעצם העובדה שיש אנשים שאוכלים מפח הזבל לא באמת גרמה לכך שיהיו יותר עניים. מומלץ בכלל להכנס לעמוד של נתניהו ב“אתה צינור“ ולראות עוד"

    מותר לכם לזלזל בביבי, מותר לכם לעשות איזה הפניות שבא לכם, רק אל תגידו שהכישלון שלכם לא היה רשום על הקיר. עם שמאלנות עיוורת ואינפנטילית – כך תיווכחו בעתיד הקרוב מאוד – אי אפשר ללכת למכולת.

    אה, ואגב: הכישלון הזה היה יכול להיות קולוסאלי באותה מידה אם אנשי המיזם היו אנשי ימין. הגולשים, מה לעשות, לא אוהבים שאומרים להם מה לחשוב, וזה בדיוק מה שהמיזם הזה אמור לעשות.

    מש"ל

  9. בתור מי שכתב את הטקסט על ההפניה לבלוג של ביבי אני מרגיש צורך לענות ל"יוני". ההפניה היתה ביקורתית באותה מידה כלפי אנשי שמאל אם היה מדובר בדוגמטיות כל כך מובנית כמו שיש אצל ביבי.

    מצד שני, האג'נדה של הכותבים (שאני חושב שיחסית אין מדיניות שמאלית שם אם רוגל כותב) היא לא הסיבה לכישלון של מיזם כזה. המיזם יפרח או יכשל ללא כל קשר לדעות הפוליטיות.

  10. קודם כל מזל טוב על היוזמה, המון בהצלחה וגם ברוכים הבאים אל קורא ה-RSS שלי.

    המבחן האמיתי יהיה כמובן מבחן התוצאה.
    האם באמת עשרת החברים של החברים שהתכנסו באותו חדר ו/או בוועידה יפשילו שרוולים וינברו עמוק בתוך ים הישראבלוג תפוזבלוג הפקצהבלוג ויביאו פנינים מתוך הררי הטקסטים שיהיו גם אישיים/סקסיים/מעניינים ולא כרגיל, טקיים/עיתונאי/רשימתואי/חדשותיים/מתפלמסים אחד עם השני וכיו"ב מכל ה-50-60 מקורות שאיכשהו נראה שהכרנו ושבענו, מי יותר ומי פחות.

  11. רוגל,
    גם אם מישהו היה שותה נפט הוא לא היה מעיז לחשוב שלך ולמוסיף יש את אותן דעות כלכליות ושאתה (חס וחלילה) סוציאליסט

  12. המחסור בבלוגים העוסקים בספורט הוא לא פחות ממדהים.
    שמה בשמה! יש ארבעה פוסטים בלבד בנושא הספורט ושלושה מהם מימי המונדיאל.
    חסר לי הבלוג המצויין של רונן דורפמן העוסק בספורט, כדורגל וכדורגל אנגלי…
    אולי כדאי להסתיר בינתיים את הדלות ולהעביר את סקשיין הספורט אל תחתית העמוד.

  13. קזבובו, אתה צודק ואנחנו מודעים לבעיה. בינתיים אתה מוזמן לשלוח לינקים לפוסטים טובים בנושא דרך דלישס (קרא באודות).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *