דרך ענני עשן

בועז כהן העלה רשימה של קישורים חביבים, ביניהם קישור לסרטון וידאו בו נראה טום ווייטס שר ומתראיין בנובמבר 1976. טום ווייטס חביב עליי במיוחד. למדתי לאהוב אותו כשהייתי צעיר יותר וחייתי בעיקר בלילה. השירים שלו הם יופי של סאונד-טרק למי שער ב-3 לפנות בוקר.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8IIrxyGWHXc[/youtube]

שני דברים מרתקים בקטע הוידאו הזה. הראשון הוא שווייטס כל כך צעיר בראיון הזה, רק בן 27. הקטעים האלו שמראים את גיבורי התרבות המזדקנים שלנו בתקופה שבה היו צעירים, נפלאים בעיני. הדבר השני הוא שאחרי שווייטס הצעיר מסיים לשיר, הוא עובר לראיון בו הוא מעשן לכל אורכו. גם בחורה שיושבת לצידו מעשנת סיגריה וכל זה בטלוויזיה של ארה"ב.

מקסים איך קונבנציות חברתיות עוברות שינוי כל כך דרמטי לאורך השנים.

17 מחשבות על “דרך ענני עשן

  1. אוי! טום וויטס – מלך מלכי המלכים! קטע הווידאו הזה הזכיר לי למה אני אוהב את האינטרנט. וויטס מלווה אותי במשך יותר ממחצית חיי, ולמרות שבמשך השנים עברתי בין סגנונות מוזיקה שונים ומשונים, אני תמיד חוזר אליו. הוא באמת משהו מדהים ומיוחד וקשה להסביר את הייחוד שלו למי שלא מכיר אותו.

    מצחיק לראות איך כולם יושבים עם סיגריות בתוכנית אירוח, ובמיוחד טום וויטס שמדליק סיגריה בסיגריה. הוא בכלל נראה בחור עצבני – כוסס ציפורניים, מרעיד את הרגל בעצבנות, מעשן בשרשרת ויושב מכונס תוך כדי נדנוד. לא בדיוק מי שהיית רוצה שישמור לך על הילדים בתור בייביסיטר… גם איכות ההפקה הירודה כולל המיקרופון המשתלשל מלמעלה ומחיאות הכף של ארבעת האנשים בקהל משעשעים למדי.

    בזמנו עשיתי טיול של 3 חודשים ברחבי ארה"ב בעקבות השירים של טום וויטס ואפילו כתבתי על זה מאמר שמחציתו מוקדשת לטום וויטס. הנה הלינק:
    http://www.tapuz.co.il/blog/viewEntry.asp?EntryId=245679

  2. עוד שתי נקודות ששכחתי: בסרטון המראיין עוקץ את טום וויטס על הקול הצרוד שלו, אלא שאז הקול שלו היה צלול להפליא לעומת מצבו היום.

    בלינקים בצד הופיע קטע נוסף שלו בראיון עם דיוויד לטרמן:
    http://www.youtube.com/watch?v=Fl2LhqrUTfM

    הוא מספר שם שהוא הלך לטיול כיתה של הילדים שלו לחנות מוזיקה גדולה שם הוא ציפה שמישהו יזהה אותו, אבל איש לא ידע מיהו. זמן קצר לאחר מכן הוא הגיע בטיול אחר למזבלה שם הקיפו אותו תריסר עובדי מזבלה נלהבים שזיהו אותו בקלות…

  3. מז"ט לפוסט ה 2000! או לפחות לפוסט מספר 2000.

    היי, אם הנוצרים יכולים לטעון ששנת 2000 זה ב-דיוק 2000 שנה מהברית של ישו..

  4. ואני חייב להוסיף שהאלבום החדש (המשולש) של טום וויטס פשוט נפלא!!! חובה לכל חובב/אוהד של טום וויטס או סתם חובב מוסיקה טובה.
    אפשר להשיג אותו בחנויות המוסיקה המובחרות ו/או… טוב, נו, אפשר גם להוריד אותו ברשת בעלות אפסית.

  5. תודה על הלינק!
    העפת אותי עכשיו 18 שנה אחורה.. כשלראות דברים כאלה היית צריך ללכת לאיזה מישהו שהכיר מישהו שהיה לו איזה אוסף קלטות שהוא היה מקליט לך מיד שמינית איזה קטע והיית רואה בוידאו באיכות זבל.
    ממש קטע משובב ומשעשע.

  6. "…הקטעים האלו שמראים את גיבורי התרבות המזדקנים שלנו בתקופה שבה היו צעירים, נפלאים בעיני…"

    היופי, החדשנות, והרעננות שבשירים שלו קיימים גם עכשיו, שיריו צעירים עכשיו כמו אז.
    לעומת זאת, חלק לא מבוטל מהשירים שיוצאים היום לאוויר העולם מגיעים עם עובש כלול כבר במחיר.
    גם עכשיו הוא יותר צעיר מכל הכוכבים שנולדים מתוך הרינגטון בסלולרי.

    אגב, הוא הופיע לא מזמן בדיילי שואו, שם ג'ון סטוארט התוודה על הערצתו אליו, ואמר לו : "אני כ"כ פוחד להגיד לך משהו שמא תגיב במילים: זה הדבר הכי מטומטם ששמעתי מעודי"
    וחשבתי לעצמי שזה נכון בשיחה עם כל אדם שאתה מעריץ *למעט* האחים כהן, שכן, אם תאמר דבר מספיק מטומטם בשיחה עם האחים כהן, אולי תזכה לשמוע אותם נאמרים מפיו של ג'ון גודמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *