קפוץ. שרפת קלוריה.

המחקר העוסק בקשר בין הרזייה לרעב, שהוזכר בגלוב רק לפני מספר ימים, איבד את כתר "המחקר המיותר" לטובת מחקר חדש ומפתיע.

מחקר חדש שנערך על ידי קליניקת Mayo שבמינסוטה מצביע על מסקנות מפתיעות – בניגוד לסברה המקובלת, משחקי מחשב מסייעים בהרזיה.

מהמחקר (המפתיע!) עולה כי משחקי מחשב אקטיביים (כמו DDR) שורפים כמות גדולה בהרבה של קלוריות מאשר משחקי מחשב רגילים. זה ללא ספק מפתיע ומדהים, וגם לגמרי בלתי צפוי.

עד כמה שמשמח לראות מחקר על משחקי מחשב שלא מסתיים בהצהרה כי מדובר בשטן עם כפתורים, אני לא יכולה להפסיק לתהות – מי לעזאזל מממן לאנשים האלה את המחקרים המיותרים שלהם?

10 מחשבות על “קפוץ. שרפת קלוריה.

  1. בהתחלה חשבתי שזה באמת סתם איזה מחקר מיותר, שבאמת מישהו החליט לבדוק האם DDR מוציא יותר קלוריות, מנגיד לשבת מול המסך ולשחק סוליטייר.

    אבל יש לי תיאוריה (שאני מוכן לבדוק מחקרית!) לפיה אלה מחקרים שבאו לחקור דבר אחר לגמרי, קיבלו מימון, ולא גילו את התוצאה מרחיקת הלכת שהם חזו, תהיה מה שתהיה. עכשיו מה? בכל זאת, ביצענו מחקר, יש נתונים, וכל מה שיצא מהעיבוד שלהם זה הדבר הזה שברור לכולם. טוב נו, לפחות נפםרסם את זה בתור מאמר איפשהו, שיראו שעשינו מחקר, נעשה כבוד לקליניקת Mayo, ויהיה לנו ברזומה שפרסמנו מאמר בירחון הרפואי Pediatrics.

    זה שהם לא מתביישים לכתוב משפטים כגון "צעידה על הליכון הגדילה פי שלוש את צריכת הקלוריות של הילדים בקבוצה הרזה ופי חמש את זו של הילדים השמנים, בהשוואה לצפייה רגילה בטלויזיה.", לזה אין למדע הסברים.

  2. בדיוק ראיתי מחקר כזה בדיג, "Wii fights obesity". לפי דעתי זה מהלך שיווקי של נינטנדו. אגב משהו נדפק קשות בתגובות, אי אפשר להגיב בגלל שהלינק מעלי לא סגור

  3. השם צלצל לי מוכר מאיפשה (מאיו קליניק) אז הלכתי לחפש. לא, זה לא מכון מחורפן, ממש ממש לא.

    למאיו קליניק יש שלושה מרכזים שבהם בין השאר יש גם מחקר – באריזונה, פלורידה ובמינסוטה.

    נכנסתי לזה של מינסוטה לחפש את הניוז הספציפי הזה וגם מצאתי כמה וכמה פרסומים/הודעות לעיתונות שלהם כמו למשל שבוש האב עבר שם ניתוח, שמאיו קליניק נמצאים ברשימת המאה של פורצ'ן במקומות שהכי שווה לעבוד שם (במקום הראשון גוגל), הם משקיעים הרבה במחקר של סרטן, איידס ועוד…. (איבדתי את הסבלנות לקרוא את כל ההודעות).

    בנוגע למחקר הספציפי – ראשית, קשה להבין כאן בישראל כמה האמריקאים משקיעים במחקר של Obesity – השמנת יתר. אבל מספיק שסטרט אפ ביוטכנולוגי יכריז שהוא חוקר בתחום הזה ויש לו איזו כיוון/פריצת דרך (לאיזה סטרט אפ אין פריצת דרך?) סביר להניח ששלוש קרנות אמריקאיות לפחות יסתערו עליו עם צ'קים פתוחים. זה אחד הנושאים הכי חמים בתחום.

    ובאופן ספציפי – לפחות לפי ההודעה לעיתונות שלהם – המחקר בדק משהו אחר. השאלה הייתה אם ילדים יושבים מול משחקי מחשב/וידיאו ומשמינים בגלל חוסר פעילות אז למה לא לנסות וליצור משחקים שידרשו מהם כן פעילות ולשם כך בדקו תחילה כמה אנרגיה נשרפת בזמן משחקי מחשב.

    יש המון מחקרים מיותרים. אבל כאן זה לא נראה לי כל כך מיותר אלא אפילו מעניין

    קישורים:
    ההודעה לעיתונות המקורית בנוגע למשחקי מחשב ואנרגיה במחקר של השמנת יתר
    http://www.mayoclinic.org/news2007-rst/3857.html

    ההודעות לעיתונות של מאיו קליניק ברוצ'סטר מינסוטה
    http://www.mayoclinic.org/news2007-rst/index.html

    מרכז המחקר ברוצ'סטר
    http://mayoresearch.mayo.edu/mayo/research/departments-mcr.cfm

    האתר הראשי שלהם
    http://www.mayo.edu/

    *

    אוףף ועכשיו כל מי שיקרא את זה יחשוב שאני מה זה מרובע וכבד ובכלל אהבל מושלם
    (((:

  4. אממ, אני זוכר שכדי לקבל תואר מסויים את חייב לפרסם X מחקרים, אולי זה רק אחד כדי להוסיף לרקורד?

  5. פינגבק: שווה קריאה ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *