על דבק מגע ובטא של אופיס 2007

מומי והחתול הפנה את תשומת ליבי לבעיה פנטסטית, שמתפתחת לה לקראת ההשקה הממשמשת ובאה של חלונות ויסטה ואופיס 2007. כידוע, מיקרוסופט מאוד שמחה להשתמש בשירותיהם של בטא-טסטרים, מתנדבים שבודקים את הגרסאות הראשונות של המוצרים ומספקים לחברה חוות דעת ודיווחים על באגים.

מומי, מסתבר, הוא פראייר שכזה.

הוא השתמש בגרסה הבטא הראשונה של אופיס 2007. מכיוון שמיקרוסופט מבקשים שהוא ישתמש בגרסה וידווח על באגים, הוא השתמש בה, יצר מסמכים, שמר אותם וחיכה לגרסה הסופית של המוצר. כעת יוצאת הגרסה הסופית של המוצר, ומה מסתבר? שבשל תקלה/בעיה או אולי בכלל זה פיצ'ר (!!) לא ניתן לפתוח מסמכים שנוצרו בגרסת הבטא הראשונה של אופיס 2007 על ידי אופיס 2007.

צבטו את עצמכם – זה לא חלום.

אולי מיקרוסופט שינתה את הפורמט במהלך הבטא, אולי בגלל שהמפתחים מסניפים דבק מגע, לא ברור למה. אי אפשר וזהו. כתבתם מסמך בגרסת הבטא הראשונה של אופיס 2007 – נדפקתם.

רגע, האם למיקרוסופט אין פיתרון? הנה התשובה הרשמית של החברה:

There is no workaround that enables you to open files that were saved in a prerelease version of the 2007 Office programs that is earlier than the Beta 2 release version

אני כבר החלטתי: מעכשיו, בכל פעם שמיקרוסופט מציעים לי להשתמש בגרסת בטא של מוצר אני מיד מוריד, מתקין ומשתמש בה. תראו כמה יתרונות! איך אפשר לוותר על כזו הזדמנות?

מת על החברה הזו. חולה עליה!

28 מחשבות על “על דבק מגע ובטא של אופיס 2007

  1. יובל אתה מגזים לגמרי.

    מדובר במוצר ביטא, והוא לא מיועד לעבודה בסביבת production. זה בדיוק המשמעות של עבודה על גרסאות ביטא, ומי שלא מוכן לקחת את הסיכון שייחכה לגרסא הרשמית.

    אין קשר למיקרוסופט, זה שלב טריוואלי בפיתוח תוכנה.

  2. מוטי,
    זה נכון ומקובל לגמרי. מייקרוסופט מודיעה על כך ברשיון שהיא לא אחראית לכלום, שום נזק, שום אחריות, שאסור להשתמש בזה בסביבת פרודקשן. ואני מדבר על הרשיון של התוכנות הסופיות שלהם. 🙂

    בכל מקרה, בתור מחווה לאנשים ששלחו להם אלפי דיווחי באגים וקריסות, וחסכו לחברה הרבה מאוד כסף על בוחנים חיצוניים אחרים, אפשר היה לפחות להציע איזה ממיר קטן שימיר את הקבצים. רבע שעה עבודה של מתכנת ברדמונד, תאמין לי.

  3. מוטי, Surely you are joshing.

    מה הקשר לסביבת production? אני הורדתי את גרסת הבטא (אני לא, אבל נניח) כי מיקרוסופט הזמינו אותי להוריד. מהרגע שהורדתי אני משתמש בה, אני יוצר איתה דברים, אני לא כותב מסמך בבטא של אופיס ואז מעתיק את הטקסט הולך לאופיס 2003, מעתיק את הטקסט ושומר עוד עותק באופיס 2003. נכון או לא?

    אז מה הקטע שעכשיו אני לא יכול לפתוח את המסמכים שיצרתי בגרסת הבטא? אוקיי, אז יש בעיה, הם החליפו את הפורמט. סבבה. אפשר לפחות להציע כלי המרה? אפשר להציע פיתרון ביניים לאלו שנתקעו עם ערימת מסמכים מגרסת הבטא הראשונה?

    אפשר. אפילו הגיוני שמיקרוסופט תשתדל לעזור לבטא-טסטרים. היא עושה את זה? כנראה שלא. אולי בגלל אנשים כמוך שאומרים – נו, מי שהשתמש לקח סיכון. אם זו הפילוסופיה אז למי שמישהו ייקח סיכון בפעם הבאה?

  4. מומי,

    אל תבלבל בין הנושאים. יש אחריות על תוכנה (שאני אישית חושב שהיא שערוריה) לבין עבודה עם תוכנה שמראש הוכרזה כביטא. אני לא עובד של מיקרוסופט, ולא יודע למה דברים השתנו או אם אפשר לתקן אותם ברבע שעה.

    ניסית לפתוח את המסמך בגרסא של הביטא ולשמור אותו במצב של WORD 2003 או RTF?

  5. מוטי,
    הפורמטים של שמירת הקבצים השתנו, כמו שאני יכול ללכת עכשיו למצוא גרסת בטא, להסיר את הגרסה הנוכחית, להתקין את הבטא, לשמור את הקבצים, להסיר את הבטא, להתקין בחזרה את הגרסה המלאה – מייקרוסופט יכולה להוציא כלי קטן שימיר את הקבצים. בסך הכל אותו פורמט רק בשינויים קלים, ומהרגע שהם סגרו את הפורמט, הם לא פותחים יותר את הקודמים.

  6. יובל,

    אף אחד לא מכריח אותך להשתמש בגרסא הזו או לספק לך כלי המרה.

    לא רוצה להתנסות בפעם הבאה? בעייה שלך. אני בטוח שעוד 3 שנים בגרסא הבאה יהיו בשוק עוד עשרות אלפי גיקים/בלוגרים שיורידו את הביטא של אופיס 2010, ככה שאני לא דואג למיקרוסופט.

  7. לדעתי האידיוטים במיקרוסופט עושים את זה (גם) משיקולים עסקיים:

    הם לא רוצים שתוכל להמשיך להשתמש בבטא ולשלוח מסמכים שנוצרו באמצעותה.

  8. קבלו קטע יותר משונה,
    יצרתי מצגת בPP 2007 ושמרתי אותה (מכילה תמונות וסרטון וידאו קצר) יצא מגה ומשהו, באתי לשלוח לכמה חברים ואז ראיתי שהוא שמר בפורמט שמוכר רק ע"י PP 2007 …אז חזרתי ושמרתי בפורמט עם תאימות אחורה, ושימו לב איזה פלא,
    PP 2007 : 1.12 MB
    PP 2003 : 5.79MB

    איך יתכן?? וכבונוס התסבר לי שמשתמשי גירסאות מוקדמות ל07 לא רואים בכלל את השקופית עם הסרטון….
    בקיצור, אופיס 2007 טוב כשאתם עובדים במשרד וכולם שידרגו, אם אתם משתמשים בבית ויוצרים קבצים שצריכים להישלח לאנשים אחרים שלא שידרגו – אתם בבעיה.

  9. זה תופס לגבי כל סוגי האופיס… בצבא היו לנו שני סוגים, והיה בלתי אפשרי כמעט לנסות להעביר קבצים בין מחשבים.

  10. חכו ותראו מה יהיה שתרצו לפתוח גרסאות של מסמכים שנשמרו בגרסאות מוקדמות יותר. פתאום העימוד לא נראה מוכר, הטבלאות, משתנות, עיצובים משתנים ושאר הניסים מבית מיקרוסופט.
    למומי: אתה חושב שזה חצי שעת עבודה, אבל האמת היא שאין להם, כנראה, תעוד מסודר של מבנה הקובץ ולכן הם לא יודעים לעשות זאת, אם היו יודעים את המבנה היו עושים.

  11. מוטי – אני מציע שתתעדכן מה משמעות המונח בטא (בניגוד לאלפא) בעולם התוכנה.

    מבנה קובץ הוא פיצ'ר שאמור להסגר בשלב האלפא, על פי הקונוונציות הנהוגות בעולם התוכנה, למיטב ידיעתי.

    טוב, זה די צפוי – אלפא זה בטא, בטא זה רליס – ורליס זה SP1.

  12. אגב SP1, קראתי באיזשו מקום שהם מתכננים SP1 כבר באמצע השנה.
    שאלוהים ירחם, אם כבר יש חומר ל-SP1 מה קורה שם בויסטה הזה? חורים?!?

  13. ל Scofield:
    זה דווקא יתרון של הפורמט החדש של 2007. למעשה הקבצים החדשים עם סיומת Docx או pptx, הם למעשה קבצי זיפ (אם תנסה תוכל לראות שאפשר לפתוח אותם בכל תוכנת כיווץ). בתוך קובץ הזיפ יש למעשה את קבצי ה XML של אופיס שמכילים את תוכן המסמך, כאשר קבצי XML הם למעשה קבצי טקסט פשוטים. קבצי טקסט נדחסים טוב מאוד בתוך זיפ, ולכן ההבדל המשמעותי בגודל הקבצים.

    ליובל:
    מתכננים SP1 לדעתי לויסטה, והשיקול הוא שיקול עסקי/מיתוגי לחלוטין. בארגונים רבים יש מנהג לחכות עד ל SP1 כי כביכול מייקרוסופט "מגהצת" את כל הבאגים ואפשר סוף סוף להתקין. לכן מייקרוסופט צריכה לשחרר SP1 אם היא רוצה לשכנע את כל מנהלי מערכות המידע להתקין את מערכת ההפעלה בלבד. אין לזה קשר לבאגים, כי היום למעשה אין כמעט צורך בחבילות עדכון כי הכל מגיע דרך מנגנון העדכונים האוטומטיים, גם בארגונים.

  14. שלום,
    אסור, וזה תקף לגבי כל מוצר של כל חברה, ליצור בגרסאות בדיקה דברים שאתה עלול לרצות להשתמש בהם בגרסאות הסופיות. מיקרוסופט לא פעם מנסה להתחשב בלקוחות לעניין זה, ומאפשרת למשתמשים ב Beta2 וב Beta2 Techinal Refresh להמיר את המסמכים והקבצים שלהם לפורמט הסופי בעת שדרוג לגרסאת הRTM.
    גרסאת Beta1, שהיא גרסא ישנה מאד, לא מאפשרת תאימות מלאה מול המוצר הסופי (למרות שהבנתי שיש דברים שבהם כן נשמרה תאימות). אבל אין להאשים בכך אף אחד, חוץ מאלה שחשבו שתהיה תאימות….

    שחר.

  15. ותוספת:
    "בכל מקרה, בתור מחווה לאנשים ששלחו להם אלפי דיווחי באגים וקריסות, וחסכו לחברה הרבה מאוד כסף על בוחנים חיצוניים אחרים, אפשר היה לפחות להציע איזה ממיר קטן שימיר את הקבצים. רבע שעה עבודה של מתכנת ברדמונד, תאמין לי."
    נכון, אנשים עזרו למיקרוסופו בכך ששלחו להם דיווחים, אבל לא חסכו להם כסף, לפחות לא לפי מה שאני הבנתי מהפרסומים שלהם. במיקרוסופט Public Beta זה לא _במקום_ בוחנים חיצוניים ובודקים מקצועיים אלא _בנוסף_ להם.

  16. בדדיוק היום כתבתי על זה. עכשיו בטח גם תגידו שזה ממש לא בסדר שאפשר לפתוח קבצים של אופיס 2007 באופיס 2000 (השם ירחם!).
    לגבי עניין הבטה, אני זוכר שהיה כתוב בשחור על גבי לבן שזה בטה (גם אני בתור עובד מיקרוסופט השתתפתי בה)! והתייחסו לעובדה שיש אנשים שיכתבו מסמכים שירצו להשתמש בהם בעתיד ולכן עליהם לשנות את ברירת המחדל של פורמט הקבצים לגרסה קודמת, כדי להיות פרקטיים פשוט צריך להתקין את הבטה השערורייתית ולשמור בפורמט קודם.

  17. יוסי זה כזה לא תירוץ שזה בלתי נתפס.
    במיקרוסופט התייחסו לעובדה שיש אנשים שיכתבו מסמכים שירצו להשתמש בהם בעתיד? בחייאת יוסי איזה קונספט חדש!!!
    הנה מעבד תמלילים, אנשים משתמשים בו ואולי, ממש אולי, בהיצטרפות של מקרים מדה-ימה, הם ירצו להשתמש במסמכים בעתיד!! זה מדהים!
    אני תמיד חשבתי שאנשים מתקינים מעבד תמלילים כדי לכתוב מסמכים ואז לנסות לפתוח אותם ולהתגלגל מצחוק כשאופיס לא נותנת להם. אבל אתה מעלה קונספט חדשני!!!
    אנשים שאשכרה רוצים להשתמש במסמכים שיצרו! גם אם זו גרסת בטא!
    בונה, זה לא ייאמן! לא מבין איך תמיד במיקרוסופט חושבים על הרעיונות המקוריים האלו. באמת, כל הכבוד.

    אגב יוסי, שמעתי – אבל אל תגלה – שיש אנשים שיוצרים מצגת! ואז! רוצים להציג אותה!!

    לא, באמת!

  18. נראה את Gmail, שגם רשום שהוא בטא, מאבד מיילים (ואז מספר על דרך עקעקלה להשיב אותם). לא סביר.

  19. יובל, תפנה את הבחור אלי דרך אימייל או טלפון אני מבטיח לטפל בבעיה שלו, אגב אני הייתי ממליץ לכל מי שיש לו איזושהי בעיה לנסות את שירות הלקוחות שלנו בארץ (גם אם אין לו רשיון חוקי:) ).

  20. בחיני חינם, רק היום (ומחר ושאר המילניום):
    אופיס עם פורמט פתוח שלא משתנה כל 20 שניות (למעשה, לא משתנה בכלל).
    וגם, כבונוס, פותח ושומר מסמכים בפורמט המהבהב של מיקרוסופט.
    ותאמינו לי, ניסיתי, הרבה יותר טוב.

    להורדה כאן:
    http://openoffice.org.il/

  21. עם כל הכבוד לתוכנות חופשיות ולקוד פתוח (ויש לי הרבה כבוד) ועם כל הסלידה שלי ממייקרוסופט (ויש לי הרבה סלידה) אי-אפשר להשוות את מעבד התמלילים Word למעבד התמלילים של OpenOffice.
    תנסה ליצור מסמך עם טקסט מנוקד ב OpenOffice.
    בוא נראה אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *